Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En blijkt dus dat VW met 2 maten en gewichten werkt. Ze proberen u als nieuwe klant duidelijk te bedotten. 

Eerst de dealer aangeschreven dat ik een gewoon onderhoud wil en niet het door mij onbekende longlife gedoe. Bevestiging gekregen voor een normaal onderhoud met oliewissel.

210EUR zou het mij kosten. Goed zot als ge weet dat mij vorig klein onderhoud 135EUR heeft gekost. 

Ze geconfronteerd met de vorige factuur. Oei, ze hadden een pollenfilter aangerekend terwijl deze tijdens het vorige onderhoud al was vervangen. Goed geprobeerd zou ik zeggen. Afgeklokt op 133EUR.

Ondertussen uit nieuwsgierigheid ook eens een andere dealer gecontacteerd in het Brusselse. Initieel werd mij een klein onderhoud voorgesteld voor de economische prijs van ..... 300EUR. 'k Heb gezegd dat ze niet goed wijs zijn. Uiteindelijk afgeklokt op 175EUR (wat nog 40EUR te veel is).

Moraal van het verhaal: eerst prijs laten maken en bestek vergelijken met de werken die voordien werden uitgevoerd. 

• Vind ik leuk 1
  • Triest 2

901242.png   http://www.spritmonitor.de/en/detail/901242.html 

2017 VW Golf Variant 1.4 TGI comfortline

• 3 weken later...
Geplaatst:

Inspectieservice + oliewissel 30.000 km: 269,75 euro incl.BTW bij De Kimpe in Ninove.

Trek hier wel 40,44 euro af voor een herstelling omdat ik met een drukverlies zat in mijn band rechtsachter :|

3F60A4B4-8F2D-496F-AF2E-D31284856A45.jpeg

• Bedankt 1

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Geplaatst:
2 uren geleden, wannes zei:

Altijd jammer als je zelf je ruitenwisservloeistof niet hebt bijgevuld. Met 6,05€ koop je 5 liter :)

Tja, vorige week nochtans afgetopt.

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Vandaag binnengestapt bij een kleine garage in het dorp om een afspraak te maken.. officieel Renault garage, maar als je daar binnenkomt staat er toch bijna elk merk.

90.000km bereikt, afspraak 9 maart. Ben benieuwd of het verschil gaat zijn.

aangepast door Shortlease
Geplaatst:
Op 17/2/2020 om 19:14, Brembos zei:

Pollenfilter vervang ik ook altijd zelf. € 8,70 + btw  werkuren om dat ding te vervangen (2 minuten werk) is fors doorgerekend.

waar koop jij een pollen Filter voor die prijs? online?

ik vervang dit ook zelf; het is idd 2min werk, bij AutoVak zo ene (met koolstof)van Bosch kost meer als 20euros;

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Geplaatst:

@niko ik koop mijn onderdelen via winparts of autodoc, afhankelijk waar ze het goedkoopste zijn.
Ligt er soms aan wat je gaat bestellen. Sinds ik de app van autodoc gebruik bestel ik doorgaans daar, puur uit gemak.
Mister-Auto is ook een gekende website.

Mijn onderhoud van de VW Touran heb ik onlangs via Autodoc allemaal besteld. Ik heb beide wagens in de app staan en dan krijg je alle onderdelen die geschikt zijn voor je wagen.
Werkt prettig en snel.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
Op 28/2/2020 om 16:49, Shortlease zei:

Vandaag binnengestapt bij een kleine garage in het dorp om een afspraak te maken.. officieel Renault garage, maar als je daar binnenkomt staat er toch bijna elk merk.

90.000km bereikt, afspraak 9 maart. Ben benieuwd of het verschil gaat zijn.

147 euro voor het onderhoud

Oliewissel, oliefilter en alles nagekeken

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op 9/3/2020 om 14:14, Shortlease zei:

147 euro voor het onderhoud

Oliewissel, oliefilter en alles nagekeken

Lijkt me eerder een klein onderhoudsbeurtje gedaan.

En géén luchtfilter vervangen???

Geplaatst:
1 uur terug, paulDS zei:

Lijkt me eerder een klein onderhoudsbeurtje gedaan.

En géén luchtfilter vervangen???

Neen..

Ik ben nog altijd op zoek naar een schema waar ik kan terugvinden wanneer wat vervangen moet worden..

Een luchtfilter/pollenfilter zal nog wel lukken om zelf te vervangen.. moet enkel weten wanneer

Geplaatst:
15 minuten geleden, Shortlease zei:

Een luchtfilter/pollenfilter zal nog wel lukken om zelf te vervangen.. moet enkel weten wanneer.

Mijne kameraad-garagist doet dat elke 60.000 km, dacht ik.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

de pollenfilter vervang ik zelf, ieder jaar rond deze tijd (pollenseizoen).

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

• 2 weken later...
Geplaatst:

15 000 km: 142 euro (oliewissel, onderhoud inspectie, oliefilter)

30 000 km: 226 euro ( oliewissel, onderhoud inspectie, oliefilter, controle voor keuring)

volgende keer groot onderhoud

• 4 maanden later...

Laatst onderhoud 45.000 kilometer laten uitvoeren bij Verellen in Geel. Kostprijs: 156 euro. Dat is ongeveer 10 euro duurder dan het onderhoud een jaar geleden (15.000 km en 139 euro). Vergeleken met andere bedragen die hier circuleren op het forum vind ik dit best nog schappelijk. Tot nog toe nog steeds tevreden over deze officiële dealer.

Ook neemt men het onderhoud er zeer serieus. In de zomer gebruik ik ruitensproeiervloeistof zonder antivries. Ik had het reservoir voor vertrek thuis gevuld en dit heeft men aangevuld met antivries (90 cent incl. btw). Daar heb ik geen probleem mee aangezien ik de ruitensproeier niet zo vaak gebruik maar het is wel een grappig detail als je je midden in de ergste hittegolf sinds het begin van de metingen bevindt.

aangepast door Josy
info ruitensproeiervloeistof toegevoegd
  • Bedankt 1
  • 5 maanden later...

Een tijdje terug bij 55.000 kilometer het onderhoud laten uitvoeren dat normaal bij 60.000 kilometer dient te gebeuren bij Verellen in Geel.

Kostprijs daarvan was 431,53 euro.

Pollenfilter had ik gevraagd om niet te doen omdat ik dat zelf kan en de remolie zijn ze vergeten uit te voeren of vergeten te factureren (heb ik nog niet nagekeken).

VERELLEN 55000-2.png

aangepast door Josy
Opmaak
  • Bedankt 2
  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...