Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

paulDS

Leden
  • Aantal items

    241
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    15

paulDS won laatst op 18 Januari

paulDS had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

176 Super

Over paulDS

  • Titel
    Aardgasexpert
  • Verjaardag 28-06-1963

Recente bezoekers van dit profiel

1.318 profielweergaven
  1. Dit zijn engelse paardjes dan wel. Continentale paardjes geven maar 131 kW (1kW = 1,361 pk) Bedoeld werd niet 18,5 kW vermogen maar wel 18.5 kWh /100km (de hoeveelheid verbruikte energie).
  2. 1.5 TGI : zowel in VW Golf Variant als Skoda Octavia station alléén te verkrijgen met DSG automaat : Duur, Duurder, Duurst ! Bovendien, als bedrijfswagen wordt CNG voor de berekening VAA gelijkgesteld met Benzine. Ondanks de lagere CO2 uitstoot voor de CNG uitvoering word je toch niet correct beloond door de hogere cataloguswaarde (kostprijs) van de CNG uitvoering (Zeker mét DSG). M.i. één van de redenen dat je CNG zo weinig vindt in de Lease, waardoor diesel nog steeds deze markt overheerst. De fiscus lacht in zijn vuistje.
  3. Ja dat klopt dat het overdruk ventiel aangepast moet zijn aan de maximale werkdruk van de tanks. Maar dat betekent niet dat je dan 'ineens' meer druk in de tanks zal kunnen tanken. Dat zal niet meteen gebeuren, want ook de auto's met oudere tanks moeten immers aan dezelfde pomp kunnen komen tanken. De pomp slaat af bij dezelfde einddruk in de tanks (+/- 200 Bar).
  4. Het zou waarachtig een echt mirakel zijn moest een windmolen in vacuum beginnen te draaien! (en energie te leveren). Het kan natuurlijk, maar dan moet je er wel een motor opzetten om de wieken aan te drijven om ze te laten ronddraaien.😁
  5. Nederlandse zuinigheid kent geen grenzen noch limieten 😀
  6. paulDS

    Ontplofte aardgasvoertuigen

    Klopt, maar mogelijk is er tijdens de impact van de metalen flessen op de betonnen brug enkele vonkjes getrokken.......
  7. Ecopower , wat een gekke naam toch. Ik moet dan altijd denken aan "OMO Power", een naam van een ooit op de markt gebracht waspoeder (van 'n bekende Nederlandse multinational) Dat poeder had inderdaad veel "Power" , na enkele wasbeurten hiermee zaten er gaten in de kleding (naar verluidt). Daarna is het een stille dood gestorven. Hoop dat ecologische energie niet dezelfde weg opgaat.
  8. De compressiedruk en de druk in de aardgastanks van de auto hebben niets te maken met elkaar. De enige noodzakelijke voorwaarde is dat de compressiedruk hoger moet zijn dan de maximaal te bereiken druk in de aardgastanks (want anders krijg je er geen gram in 'bijgepompt'). Het enige verschil dat je merkt indien de compressiedruk verhoogd wordt is dat het vullen van de tanks sneller zal verlopen. Het bijvullen wordt automatisch gestopt als de maximale vuldruk in de tanks bereikt is. (+/- 200 Bar), en dit is onafhankelijk van de compressiedruk.
  9. Dan is dat mogelijks een slimme bestuurder, die een CNG tank(je) heeft laten inbouwen voordat de wagen werd ingeschreven (en voordat de wet werd aangepast om de omzeiling van BIV en rijtaks van deze wagens met groot vermogen te stoppen).
  10. SSP_373_cng touran and caddy (2.0).pdf
  11. paulDS

    Top Motors

    https://www.auto55.be/nieuws/30672-vw-dealer-in-2020-kruising-tussen-webshop-en-pop-up-store Dit artikel in auto55 geeft heel goed weer wat ik bedoel... Ik zit hier helemaal niet op te wachten hoor.
  12. paulDS

    Top Motors

    Zo jammer Uiteindelijk is de klant de dupe. Grootheidswaanzin ! (gepusht door d'Ieteren)
  13. Blijkbaar is er nog een bijkomende voorwaarde dat de bougies na een duty periode van 4 jaar moeten vervangen worden, ook al is de 60.000 km limiet niet behaald. Bij mij was het bijna 5 jaar en dat kan dus ook blijkbaar 😉. TOURAN Spark plug change intervals Engine type Engine code Change intervals : Petrol/natural gas engine AXW, BAG, BGU, BLF, BLG, BLP, BLR, BLX, BLY, BMY, BSE, BSF, BSX, BVY, BVZ, CAVB, CAVC, CBZB, CDGA, CTHB, CTHC EVERY 60,000 km if Mileage more than 60,000 km in 4 years EVERY 4 years if Mileage less than 60,000 km in 4 years
  14. Bougies NGK 2009_02_03_TSI_Eco_Fuel.pdf Hierboven een document waar het vervangingsinterval voor bougies voor de 1.4TSI Ecofuel aangegeven is : 60.000 km. De foto's zijn van de bougies van mijn auto tijdens de vervanging op 55.000 km : de 2 linkse komen uit de motor, op de ene staat op de voorkant VW AG en op de andere staat op de achterkant NGK. Dit zijn de originele bougies af-fabriek (OEM). De rechtse bougie is een nieuwe NGK SIZFR6A6D (in bougiesleutel)
  15. Ja, dat zou ik ook doen. Dit type bougies (Platina / Iridium) voor Volkswagen zouden voor benzine ook wel vlotjes 90.000 km kunnen meegaan, maar bij een CNG auto doe je dit beter niet, dan krijg je problemen met de bobines. Daarom worden de bougies 'al' bij 60.000 km vervangen. Van een vervangingsinterval van 30.000 km heb ik bij VAG nog niet gehoord tot nu toe, en ik denk dat je dit bedrag niet alle 30.000 km wil op tafel gooien. Vriendelijke groet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...