Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

paulDS

Leden
  • Items

    382
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    38

paulDS won de laatste dag op 10 juni

paulDS had de meest gelikete inhoud!

Over paulDS

  • Verjaardag 28-06-1963

Recente bezoekers van dit profiel

3.409 profielweergaven

paulDS's prestaties

Bekwame aardgasrijder

Bekwame aardgasrijder (6/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Reageert vaak
  • Eerste bericht geplaatst
  • 1 week lid

Recente badges

267

Reputatie

  1. Fluvius is nu toch overgeschakeld naar H-gas in prov. Antwerpen? (in de brief staat vanaf 1/9, maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt)
  2. Het enige dat écht eruitspringt op deze factuur is toch de prijs van de 2 filters : oliefilter en pollenfilter (ook "geur en allergiefilter" genoemd, dat klinkt op zichzelf al veel duurder... Op deze factuur kosten deze filters samen 87.6€ (BTWi). Op een goede internetwinkel koop je deze onderdelen (van een premium merk) voor 28.36€, ook BTWi.
  3. Woensdag op de De Tyraslaan in Neder-Over-Heembeek : een lijnbus van de MIVB op CNG : Voorzien van groene stickers en de slogan "Deze bus rijdt op aardgas, op weg naar een beter milieu". Het was een product van IVECO.
  4. Ik ben benieuwd naar uw ervaring met Green Division. Mijn tanks zijn in mei/juni ook weer toe aan inspectie.
  5. Daar zou ik zelf niet aan beginnen, je hebt er speciaal gereedschap voor nodig om de nokkenassen en krukas in de '0' positie te fixeren. Het interval om de riem te vervangen ken ik niet.
  6. van de 1.4 TSI Ecofuel motorcode CDGA
  7. De prijs van Tavernier voor de olie is zéér schappelijk : 13 €/L voor Longlife olie is echt heel weinig. (zeker voor een merkgarage). En er is een verschil tussen een oliewissel en een oliewissel mét inspectieservice. Dan is 80 € voor louter een oliewissel (zelfs met vervanging oliefilter) nog erg duur. Als ik het zelf doe dan kost me dat ongeveer 40€ tegenwoordig. (maar ik reken voor mezelf geen uurloonkost). Je moet appels met appels vergelijken, altijd en overal dus.
  8. Hoe lang is eigenlijk de garantie op dergelijke herstellingen?
  9. Dat is helemaal niet waar! Wel integendeel : door de zuivere en volledige verbranding zijn er minder roetresten in de verbrandingskamer, die op termijn de olieschraapringen kunnen verstoppen. Bij onze VW Touran 1.4 Ecofuel uit 2012, met 170.000 km op de teller, is er op de oliepeilstok niet de minste geringste daling van het oliepeil waarneembaar na 10.000 km.
  10. Olie op tijd verversen is inderdaad essentieel om de levensduur van de motor te optimaliseren. Bij 10.000 km gaat de olie er uit, en wordt ook de oliefilter vervangen. En nee, dit is geen weggegooid geld, ik doe mijn basisonderhoud (Olie, filters, bougies, remblokken en -schijven) zelf. Dat kost me nog veel minder dan te wachten tot 15000km of meer en naar een garage te gaan. ( en zeker t.o.v. een VAG dealer garage, godbetert)
  11. alternatief voor de originele VW bougies zijn bougies SIZFR6A6D van NGK. zij zijn zelfs speciaal hiervoor gemaakt. Zie bijlage. Bougies moeten inderdaad altijd gemonteerd worden op het voorgeschreven aandraaimoment. 25Nm in dit geval. Van de verbranding van aardgas zal er geen roet op de inlaatkleppen komen. De vraag is echter welke olie er gebruikt is. Voor CNG altijd olie met ACEA C3 vrijgave gebruiken (midsaps olie). Beter geen fullsaps A3/B3 of B4 gebruiken (alhoewel niet verboden door VAG, maarja...) Verder : het probleem van vermogenverlies / misfires kan ook aan een foutieve synchronisatie van de distributie kunnen liggen. Maar dat is nog nooit beter geworden door alleen de bougies te vervangen. dus volgens mij hebben ze nog andere foutboodschappen gereset, die dan even tijd nodig hebben om opnieuw herkend te worden (vandaar die 30min goed gereden...?) Bougies NGK 2009_02_03_TSI_Eco_Fuel.pdf
  12. en dit voor het toale wagenpark : vergelijk aantan wagens op LPG en CNG
  13. Wat de prijzen bij DAT24 betreft : Zij zien de bui al hangen en laten de wet van vraag en aanbod spelen. Bij dalend aantal CNG wagens, uiteraard ook dalende vraag naar CNG. Ze kunnen volgens mij niet meer dezelfde marge nemen op de gasprijs zoals voorheen, want dan worden de vaste kosten niet meer gedekt. En worden nu zelfs al meer voertuigen ingeschreven op LPG dan op CNG. Helaas gaat de grafiek maar tot 2021. Het zijn cijfers van de Vlaamse overheid, en die hun molens draaien zeer langzaam blijkbaar. Het zou interessant zijn om te weten hoeveel CNG voertuigen er nog nieuw ingeschreven zijn in 2022....
  14. Gisteravond getankt in Ranst omstreeks 22h. (Richting Turnhout). Pomp 24 was NIET defect (ondanks vermelding code E616 & E620). Ik heb gewoon kunnen tanken, goede druk en prijs 1,4 €/kg
×
×
  • Nieuwe aanmaken...