Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

paulDS

Leden
  • Aantal items

    249
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    16

paulDS won laatst op 2 April

paulDS had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

184 Super

Over paulDS

  • Titel
    Aardgasexpert
  • Verjaardag 28-06-1963

Recente bezoekers van dit profiel

1.417 profielweergaven
  1. nog foto van een ingesleten pompverstuiver : onderste O-ring weggesleten
  2. Het had te maken met de BLS motor : combinatie van pompverstuivers met een roetfilter. (Greenline uitvoering) De gewone motor had minder problemen idd. De pompverstuivers staan met één boutje van M6 vast in de cilinderkop. Door de hogere interne druk tgv van de roetfilter wordt dit boutje opgerekt en begint de verstuiver te schuren in de gaten, waardoor deze uitslaan en er dieselolie in het carter lekt. Je merkt dit doordat het oliepeil stijgt, de olie haar smerende werking verliest en de turbo(lagers) de geest geeft.
  3. Andersom kan echter ook !!! Skoda Superb gekocht in 2008. 1.9TDI met pompverstuiver. (motorcode BLS) De motor had zich al meerdere jaren bewezen in Audi's en VW's. Maar : Audi en VW schakelden 'opeens' volledig over naar commonrail. En Skoda moest dan maar verder het contract met Bosch uitdoen voor de pompverstuivermotoren. Resultaat : Na 3 1/2 jaar nieuwe motor er in laten plaatsen door D'Ieteren (gratis). 85.000 km ("nog nooit meegemaakt meneer") Op 180.000 echter vertoonde de tweede motor exact hetzelfde probleem. Skoda Superb na minder dan 8 jaar oud dan maar verkocht op 200.000 km (met verlies). CNG Touran gekocht in Jan 2016; intussen 80.000 km gereden en ik heb het me zeker nog niet beklaagd !
  4. paulDS

    Stilte in de media

    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190223_04200622 CNG is de toekomst
  5. Waar blijft CNG in dit verhaal? Door de verlaagde CO2 uitstoot zou deze techniek juist interessanter moeten zijn voor de autobouwers.
  6. Enkele jaren geleden was Fiat nog aan het flirten met Volkswagen. en nu aan het geilen op Renault en/of Peugeot, dat nog maar pas Opel heeft binnengedaan 'T is precies echt wel n Italian Lover 😂
  7. thuiskomertje = max 80 km/h, af zelfs minder indien op de aandrijvende as. (snelheidsverschil in differentieel).
  8. bij ons op het werk kan je geen bedrijfswagen (vw audi skoda of bmw) kiezen met CNG
  9. Dit zijn engelse paardjes dan wel. Continentale paardjes geven maar 131 kW (1kW = 1,361 pk) Bedoeld werd niet 18,5 kW vermogen maar wel 18.5 kWh /100km (de hoeveelheid verbruikte energie).
  10. 1.5 TGI : zowel in VW Golf Variant als Skoda Octavia station alléén te verkrijgen met DSG automaat : Duur, Duurder, Duurst ! Bovendien, als bedrijfswagen wordt CNG voor de berekening VAA gelijkgesteld met Benzine. Ondanks de lagere CO2 uitstoot voor de CNG uitvoering word je toch niet correct beloond door de hogere cataloguswaarde (kostprijs) van de CNG uitvoering (Zeker mét DSG). M.i. één van de redenen dat je CNG zo weinig vindt in de Lease, waardoor diesel nog steeds deze markt overheerst. De fiscus lacht in zijn vuistje.
  11. Ja dat klopt dat het overdruk ventiel aangepast moet zijn aan de maximale werkdruk van de tanks. Maar dat betekent niet dat je dan 'ineens' meer druk in de tanks zal kunnen tanken. Dat zal niet meteen gebeuren, want ook de auto's met oudere tanks moeten immers aan dezelfde pomp kunnen komen tanken. De pomp slaat af bij dezelfde einddruk in de tanks (+/- 200 Bar).
  12. Het zou waarachtig een echt mirakel zijn moest een windmolen in vacuum beginnen te draaien! (en energie te leveren). Het kan natuurlijk, maar dan moet je er wel een motor opzetten om de wieken aan te drijven om ze te laten ronddraaien.😁
  13. Nederlandse zuinigheid kent geen grenzen noch limieten 😀
  14. paulDS

    Ontplofte aardgasvoertuigen

    Klopt, maar mogelijk is er tijdens de impact van de metalen flessen op de betonnen brug enkele vonkjes getrokken.......
  15. Ecopower , wat een gekke naam toch. Ik moet dan altijd denken aan "OMO Power", een naam van een ooit op de markt gebracht waspoeder (van 'n bekende Nederlandse multinational) Dat poeder had inderdaad veel "Power" , na enkele wasbeurten hiermee zaten er gaten in de kleding (naar verluidt). Daarna is het een stille dood gestorven. Hoop dat ecologische energie niet dezelfde weg opgaat.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...