Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

paulDS

Leden
  • Content Count

    288
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

paulDS last won the day on June 22

paulDS had the most liked content!

Community Reputation

212 Super

1 Follower

About paulDS

  • Rank
    Aardgasexpert
  • Birthday 06/28/1963

Recent Profile Visitors

2,064 profile views
  1. Wat waren de kosten voor deze vervanging in de garage a.u.b?
  2. Daarom dat ik het zeg. Heel goede en betrouwbare meting, het resultaat van de meting is rechtstreeks de gepasseerde massahoeveelheid in kg en dit totaal onafhankelijk van de druk. Voor gasmeting is dit dus heel interessant en belangrijk. Dus geen complexe omrekening van volume naar gewicht nodig en meteen de exacte data. Mooi spul hé?
  3. Aha, een Endress + Hauser massadebietsmeter om de hoeveelheid getankt gas (kg) te meten. Mooi spul
  4. https://www.traxio.be/nl/artikels/dossier-lpg-en-cng-lpg-is-geen-cng/
  5. Update over onderhoudskosten van de Touran 1.4 TSI ecofuel 150pk. Op 115.00 km heb ik de distributieketting, kettingspanner, geleiders, alle kettingwielen én de nokkenasversteller laten vervangen. Vermoedelijke prijs bij de dealer : tussen 1800 en 2000 € Excl. BTW Prijsofferte van een onafhankelijke VAG 'specialist' Garage : minimum 2200€ (!) Incl BTW? Prijsofferte van Bosch Service Garage "Pitlane" in Lint : 1100 € Incl. BTW voor de onderdelen en de vervanging, inclusief de koelvloeistof. De olie en de oliefilter konden blijven zitten, was nog heel proper en zat er nog maar 5000 km in. Ik heb alle gedemonteerde onderdelen mogen bekijken bij het afhalen van de auto, alles was vervangen, inclusief de rekbouten voor montage aan de nokkenassen. Wat me speciaal opviel was dat deze onderdelen zo blinkend proper waren, alsof het nieuwe waren! CNG verbrandt al zeer proper, en met goede olie die op tijd ververst wordt (10.000 km) blijft alles zuiver blijkbaar. Ik heb ook de airco opnieuw laten vullen voor 80€
  6. Update over onderhoudskosten van de Touran 1.4 TSI ecofuel 150pk. Op ca. 100.000km heb ik zelf de waterpomp (met elektrische koppeling en 2de poelie voor aandrijving van de kompressor) vervangen. (De lagers waren versleten, geen waterlek) Het was een hele karwei, want plaats rond de motor is zeer beperkt en je hebt geen direct zicht op wat of waar je aan het sleutelen bent. Eigenlijk zijn het slechts drie schroefjes die los moeten, maar eerst moet je véél onderdelen demonteren voordat je daarbij kan geraken... De prijs van de nieuwe pomp in de VW garage ligt rond de 500 à 600 € (jawel ! en zonder montage)) Ik heb een nieuwe pomp gekocht bij Yakarouler.be. Opgelet, de pomp voor de CNG uitvoering is verschillend van de benzine versie ! CNG heeft waaierdiameter van 60 mm en benzine een van 55 mm. Kost voor waterpomp + de multirib aandrijfriemen : 122 € + 11€ transportkosten. En ook nog enkele literkes koelvloeistof
  7. Er staan er nochtans 10 op die tegelijkertijd : goedkoper zijn jonger zijn lagere kilometerstand hebben.
  8. Dat klopt, maar koop dan een gewone benzine uitvoering hé. Die is ook nog goedkoper. Bij aankoop toch
  9. Misschien heb je een probleem met een (of meer) van de gasinjectieventielen? In een gewone garage gaan ze u daar niet mee kunnen helpen vrees ik.
  10. n Auto met heel veel snufjes. Maar moeilijk om te verkopen denk ik, nu de CNG hype wat aan het uitbollen is, en de tax shelter voor CNG (hoogst)waarschijnlijk afloopt op het einde van dit jaar. 140.000 km is niet zo enorm veel voor n relatief jonge CNG; maar de meeste kopers weten dit niet. Bovendien is het een automaat...
  11. Ik moet voor 10/6 gaan en heb een groene 'uitnodigings'-kaart gekregen. Géén uitstel want dat was voor voertuigen ingeschreven tot 03/06 @AardgasrijderDus ik denk dat je er ook aan vasthangt. Volgende week woensdag eerst nog naar AGS in Olen voor de periodieke keuring van de gastanks (na 8 jaar). Kost 200€ (3 tanks).
  12. Lijkt me eerder een klein onderhoudsbeurtje gedaan. En géén luchtfilter vervangen???
  13. Dats lier (antwerpsesteenweg) of Dats Geel zijn de dichtsbijzijnde CNG stations voor u denk ik
  14. Naar mijn mening blijf je beter bij de Continentals die je nu hebt. Dit zijn toch betere banden dan Nexen ofzo. En de EcoContact 6 zal binnenkort wel meer courant beschikbaar komen. Nu is het een nagelnieuw type, vandaar dat nog weinig bandenboeren deze in stock hebben.
×
×
  • Create New...