Ga naar inhoud

paulDS

Leden
  • Aantal items

    308
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    22

paulDS won laatst op Februari 15

paulDS had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

219 Super

Over paulDS

  • Titel
    Aardgas Expert
  • Verjaardag 28-06-1963

Recente bezoekers van dit profiel

2.278 profielweergaven
  1. Het reguliere onderhoud kan je laten doen in elke VAG garage, maar dat kan ook in een onafhankelijke garage gebeuren. Voor zaken die specifiek gerelateerd zijn aan de CNG installatie, evenals voor inspecties, kan je terecht bij AGS in Olen. Mijn Touran komt ook van Tavernier.
  2. Ik wel. Ons vader had een kever 1300 (bj 1968) toen die uitgerangeerd was heb ik daar mee rond het huis gecrost en zo mijn eerste selfmade rijcursus en -ervaring opgedaan. Was vooral nuttig om te leren remmen en rijden in een slijkveld zonder beschikking over ABS, ASR of ESP Mijn broer had een witte kever (bj 1966) als eerste auto, waarmee hij door de slechte wegligging mee uit de bocht is gevlogen en op een appelboom is geknald. Die kever had geen veiligheidsgordels noch airbags... stuur afgebroken en hij n groot litteken en hersenschudding. Dat was dan mijn tweede crossauto. M
  3. de simulatie is idd zeer verwarrend. Wat moet er ingevuld worden in het veld "inschrijvingsdatum" ? Als ik de datum van eerste ingebruikname invul (jul 2012 in Zweden) dan zou ik de volle pot verkeersbelasting moeten betalen. (245€). Als ik de datum van inverkeerstelling invul (jan 2016) dan moet ik 0€ verkeersbelasting betalen.
  4. De eerste 2 regels die er te lezen zijn op die site, waar het over CNG gaat, is het volgende : De tijdelijke vrijstelling van jaarlijkse verkeersbelasting voor bepaalde aardgas- en plug-in hybride voertuigen loopt af op 31 december 2020 en wordt niet verlengd. Volgens mij dat zéér duidelijke taal, nietwaar? De daarna volgende alinea ; "Uiterlijk op 31 december ingeschreven voertuigen blijven vrijgesteld van jaarlijkse verkeersbelasting zolang ze op dezelfde eigenaar ingeschreven blijven". Dit heeft m.i. alléén betrekking op de verkeersbelasting van
  5. Ik denk dat de verkeersbelasting die je betaald hebt betrekking heeft op 2021, en dan heeft in beroep gaan totaal geen zin. Kijk eerst eens het jaarbedrag na op de site van de vlaamse verkeersbelasting en vergelijk met hoeveel je effectief betaald hebt. Indien dit klopt in een verhouding 12/11 dan is de aanslag die je kreeg helemaal correct.
  6. Heb je dan (pro-rata) verkeersbelasting betaald in 2020? (vrijstelling was tot en met 2020). Ik neem aan dat je geen BIV hebt betaald voor de wagen? Intussen zijn we wel al in 2021, en vadertje staat weet dat blijkbaar ook...
  7. paulDS

    Synthetisch gas

    Is het niet een klein beetje raar om groene elektriciteit te verkwisten om iets te maken dat in de natuur in grote voorraden al aanwezig is ?? Eigenlijk zouden wij als CNG rijders moeten betaald worden om met onze auto methaan om te zetten in CO2. Beide zijn idd broeikasgassen, maar methaan is het ergste.
  8. 211 € voor bougies is er dik over idd. Maar nog erger is de 76€ voor de luchtfilter te vervangen. Dat is echt een klusje van niks.
  9. Dat kan ik alleen maar bevestigen. Ook mijn Touran CNG komt van Tavernier. Ik had een probleem met de achterremmen tijdens de garantieperiode en bij LAC in Lier kregen ze dat niet rond met de MyWay garantie. De remschijven en remblokken zijn daarop gratis vervangen door garage Tavernier.
  10. "Geen Longlife olie nodig". zegt de (gerespecteerde) dealer. Dit kan best zijn, maar op de factuur wordt wél VW 507.00 vermeld. Dat zou Longlife olie moeten zijn. Echter aan de prijs (12 €/L of 14.5€/L BTWi) zie je dat het géén Longlife olie is (qua prijs althans). Dit is wel verwarrend voor de klant.
  11. Door de schonere verbranding van CNG t.o.v. benzine gaat de levensduur zelfs beter zijn. Geen problemen met vervuiling van de inlaat en inlaatkleppen te verwachten, in tegenstelling tot de benzineversie.
  12. Het gebruik van de longlife olie (volgens 504.00) door de garage is op zich zeker niet verkeerd. Deze olie heeft een grotere weerstand tegen slijtage, en dit met een additieven pakket met verlaagd gehalte aan zink, fosfor en zwavel (zoals in iedere ACEA 'C' klasse motorolie. Ter compensatie worden Boronverbindingen gebruikt. (En dit gebeurd niet altijd in andere low Saps Oliën). Ook heeft deze olie -voor de 'C' klasse- een hoger TBN gehalte. Dit is een alkalische buffer tegen verzuring van de olie. Bij CNG niet onbelangrijk wanneer er een lichte hoeveelheid zwavel in de brandstof aan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...