Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aardgasrijder

Beheerder
  • Aantal items

    3.897
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    256

Aardgasrijder won de laatste dag op 9 maart

Aardgasrijder had de meest gelikete inhoud!

3 Volgers

Over Aardgasrijder

  • Verjaardag 12-03-1986

Recente bezoekers van dit profiel

19.715 profielweergaven

Aardgasrijder's prestaties

Aardgasgoeroe

Aardgasgoeroe (9/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Tsunami lid Zeldzaam
  • 1 week lid
  • 1 maand lid

Recente badges

2k

Reputatie

  1. Vreemd, dit heb ik helaas nog niet eerder gelezen.
  2. Op het gelijkvormigheidsattest staat vermeld als een trekhaak mogelijk is. Kijk eens als daar maximaal trekgewicht is ingevuld.
  3. Klopt, hou 15.000 km aan en gebruik gewone olie, geen longlife. Je kan ook zelf ook je olie verversen, ik heb het jaren gedaan met mijn Touran. Koop via Autodoc of via Winparts of een andere online groothandel en je kan je volledige onderhoud voor nog geen 100 euro uitvoeren, inclusief vervangen van de filters. De 15.000 km wordt aangeraden omwille van de hogere temperatuur van de olie, deze zou een invloed kunnen hebben op de kwaliteit... ADAC heeft jaren geleden de verkleuring van de olie getest en de kwaliteit van de olie van een CNG-wagen (ik vind de berichtgeving niet meer), maar de olie was nog prima van kwaliteit.
  4. Sowieso dienen we de installatiekosten niet te vergeten. Dit is een hele investering die men dient zien terug te verdienen binnen aanzienlijke tijd.
  5. De exacte oorzaak heb ik nooit geweten. Ik weet enkel dat ik het in deze situatie bij mij voorkwam. Motor uitschakelen voor 30 seconden en terug vertrekken loste het probleem op. Ik ging benzine tanken en / of CNG en het probleem kwam dan niet meer terug, totdat ik met zowel benzine als CNG op reserve stond. Ik 'vermoed' dat het ging om een foutieve omschakeling door de ECU van de wagen. Nogmaals, ik heb dit nooit aan de hand gehad bij voldoende benzine, enkel als ik al tamelijk ver in reserve stond bij benzine én mijn CNG 'op" was.
  6. @Staelens rij je op dat moment op reserve met benzine? Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met mijn Touran. De wagen viel niet stil, maar schakelde op dat moment wel over naar CNG met vermogensverlies tot gevolg. Het viel in mijn geval enkel voor als ik met mijn benzine op reserve stond. Wagen was van 2010 en een Touran 1T (oudste model).
  7. Je merkt aan de cijfers dat de toetreding van nieuwe leden trager verloopt. Het aantal nieuwe inschrijvingen van CNG-wagens is ook dalend helaas. Gelukkig dalen de gasprijzen de laatste tijd, hopelijk kunnen we binnenkort terug voordelig rondrijden met onze aardgaswagens
  8. @Peter H vermoedelijk krijg je de melding dat ofwel de gas ofwel de benzine op is? Wat zeggen je meters op je dashboard? Welke wagen heb je?
  9. Dag Kristof Er is een verschil tussen de kwaliteit gas Hoogcalorisch/Laagkalorisch (H-gas en L-gas), dat is het gas dat ook gebruikt wordt om op te verwarmen en uit de leidingen komt. Er is ook H+gas, dat is gas dat afkomstig is uit LNG en bevat iets meer energie. Met H-gas kan je meer km maken dan met L-gas. Prijsoverzicht per provincie/gemeente: https://carbu.com/belgie/bestPrice/Belgie/BE/0 Dats heeft een uitgebreid netwerk, op hun website staat ook als het gaat om H-gas of L-gas. Hier een recente kaart van België in welke regio's er H-gas en L-gas aanwezig is. Momenteel is de omschakeling in België bezig van L-gas naar H-gas. Nederland gaat binnen X-jaar stoppen met de export van hun L-gas. Er is tegenwoordig veel prijsdiversiteit en de prijzen schommelen soms van dag tot dag omwille van vooral speculatie op de energiemarkten. Hieronder een conversatie over het onderwerp uit 2016.
  10. De massa gaat lager uitvallen met een benzinetank tov een CNG-tank.
  11. Dit onderwerp staat in het off-topic gedeelte... dit is niet om racistische reacties uit te lokken! Ik zag zonet beelden van een bepaalde politieke partij over de rellen in Brussel. In een oogflits zag ik volgende beelden en maakte ik 2 screenshots... Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de rellen er zijn gekomen door te torenhoge CNG-prijzen in België Een wagen van Poppy met CNG-sticker is het slachtoffer zoals jullie kunnen zien op de beelden. Ik ben blij dat die tanks beschermd zitten, want op de beelden kloppen ze met brandblussers op de onderkant van de wagen
  12. @Bremel @defenderken mijn Skoda Octavia heeft ooit eventjes 'last' gehad van omschakelen van CNG naar benzine tijdens het rijden. Dit gebeurde nadat de CNG-tank vol was, de analyse van het mengsel al was gedaan, maar toch had ik de dag erna nog 'last' van de omschakeling. (oud onderwerp op dit forum) 1) enkel last gehad bij vriestemperatuur (zie filmpje) 2) enkel als ik boven de 2000 toeren ging De dag erna geen probleem meer. Maar dit verklaart niet een sneldalende benzinemeter. @Bremel de motor kan beide mengsels tegelijk verbranden In jouw geval verdenk ik eerder een klepje dat niet 100% sluit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...