Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Aardgasrijder

Beheerder
  • Content Count

    3,218
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    173

Aardgasrijder last won the day on October 10

Aardgasrijder had the most liked content!

Community Reputation

1,728 Super

4 Followers

About Aardgasrijder

  • Rank
    Aardgasgoeroe
  • Birthday 03/12/1986

Recent Profile Visitors

12,281 profile views
  1. @gie voor de extreem lage temperaturen hoef je je inderdaad geen zorgen te maken. 2 jaar geleden startte mijn wagen bij -18 graden zonder problemen toen ik in Duitsland was. De wagen stond toen 3 dagen stil, dus geen zorgen maken. Qua apps heb ik er 2 op mijn telefoon staan, naast de GPS in de wagen. Pitpoint App = gratis Gibgas App = kost 3-5 euro, afhankelijk als je een Android of Ios Phone hebt. Voordeel ten opzichte van de Pitpoint App is de aanwezigheid van prijzen, de kwaliteit van het Gas H- gas of L-gas, een beschrijving van het station welke pompen CNG hebben, de aanrijroute, eventuele toegangscodes die al eens nodig hebt in Frankrijk, speciale kenmerken zoals een dodemansknop,.... ohja en het feit dat je er defecte pompen kan melden, ze worden dan rood en aangeduid als mogelijk defect. Beide apps bieden de mogelijkheid om te navigeren naar een tankstation dmv Google Maps of een andere navigatie app op je smartphone. Beide apps zijn goed hoor, Gibgas biedt meer opties. Vooral het overzicht van de pompen in je buurt met prijs en kwaliteit vind ik zelf interessant.
  2. Klopt, je kan best regelmatig wat verse benzine tanken. Het onderwerp is hier al besproken en elders op het forum: Het is inderdaad jammer dat je nutteloze kosten hebt moeten maken hierdoor. Regelmatig even op benzine rijden is dus zeker niet erg, het zorgt voor extra smering van de kleppen en je ververst hierdoor sneller je benzine in je bak. Zoals @Koen C ook reeds schreef zou ik ook adviseren om Ron 98 E5 te tanken wegens de langere houdbaarheid. Aangezien je weinig op benzine rijdt zoals ik kan opmerken uit je eerste bericht zal de kleine meerkost van die enkele liters per jaar de rekening ook niet fors doen oplopen. Tank je E5 benzine waar hij goedkoop is en rij regelmatig eens een stukje op benzine. Aangezien je een Caddy hebt met een kleine benzinetank zou dit geen probleem mogen vormen.
  3. Ik hoorde het enkel als ik buiten de wagen stond of het raam opendeed. In de wagen viel het me nooit op. Ik dacht altijd dat het de gasdrukregelaar was
  4. Mijn Octavia van 2015 had ditzelfde geluid.
  5. @DeNbEiRe_84 leuke toevoeging. Welke wagen genoot jouw voorkeur?
  6. Dat kan bijvoorbeeld via OBDeleven of VCDS van Volkswagen (software). https://obdeleven.com/en/home/10-obdeleven-device-0725423005103.html Ik heb nog een OBDeleven + pro licentie te koop.
  7. @MarcVA bedankt voor je bijdrage. Frankrijk is niet altijd eenvoudig, maar ik merk wel beterschap in het aantal stations dat toegankelijk worden voor particulieren.
  8. Kan je het geluid eens opnemen? Ik denk dat ik weet welk geluid het is, maar wil zeker zijn Hoor je het enkel als je buiten de auto staat of de deur open hebt staan? In de wagen niet?
  9. Mijn vorige wagen, een Golf 4 was ook uitgerust met Hankook, heel tevreden van. Goede grip en gingen lang mee.
  10. Dat blauwe lampje is de temperatuur van het koelwater en brandt altijd in het begin, als ik nu op CNG of benzine start. Het is inderdaad wel zo, wanneer het koud buiten is, dat de wagen pas zal omschakelen van benzine naar CNG, als dit lampje uit gaat. In de zomer heb ik dit niet, dan start mijn wagen op CNG, ook wanneer het koelwater van de wagen nog koud is. Ik heb niet zo dadelijk een verklaring of oorzaak voor hetgeen je aangeeft. Aangezien je zegt dat wanneer de CNG op is, je wagen omschakelt op benzine, denk ik niet dadelijk aan een storing van de GDR (gasdrukregelaar). Deze GDR lijkt dus wel te werken. De bougies zijn ook niet versleten denk ik... want dan zou je storingen hebben of zou de wagen niet op CNG rijden, maar wel op benzine. Het is momenteel gissen, maar zoals ik je verhaal lees zie ik niet echt een probleem. Het lijkt me eerder dat dit altijd zo moest werken zoals bij mijn 1.4 TSI. De Caddy met 2.0 motor heeft dezelfde technologie als mijn 1.4 Touran, enkel een andere motor, maar de onderdelenlijn is dezelfde. Bij koude temperaturen zou de wagen normaal gesproken wel eerst op benzine moeten lopen en dan pas op CNG, ik zou bijna gokken op een defecte temperatuursensor... maar dan zou je een foutmelding moeten hebben en zou de wagen eerder op benzine draaien dan op CNG. Ik kan je dus niet echt verder helpen.
  11. Jammer dat het Duitse forum al zo lang offline is Het was een goede bron van informatie.
  12. @Hillfire ik heb een Touran met 1.4 TSI motor en uit 2010. De motor start altijd op CNG, behalve nu wanneer hij buiten heeft geslapen en het zowat onder de 4-5 graden is geweest. De ene dag start hij op benzine, de andere op CNG. Vraagje, voorheen startte je wagen altijd op benzine? Ook toen het warm(er) was?
  13. @Ward de Bever welkom op het forum. Succes met de verkoop van je stickers.
  14. Via dit onderwerp laat ik jullie weten dat het mogelijk is dat jullie plots zien dat er berichten van 'Gast' te lezen zijn op het forum. Sinds de invoering van de GDPR dient een website de mogelijkheid te bieden om leden anoniem te maken. De laatste maanden zijn er een aantal leden verdwenen op het forum, zij wensten hun IP, email en gebruikersnaam anoniem te maken ivm hun privacy. Wanneer er een vraag van een lid binnenkomt per email, dan wordt hier steeds gevolg aan gegeven. Het is ook mogelijk dat leden er voor kiezen om al hun onderwerpen te laten verdwijnen, dit houdt concreet in dat bestaande inhoud wordt verwijderd van het forum. Een lid heeft dus de keuze, ofwel volledige verwijdering van alle inhoud (dit vind ik echter zeer jammer, want zo verdwijnt ook kennis) ofwel zijn berichten te anonimiseren door van gebruikersnaam te wisselen door 'Gast' en IP- en emailadreshistoriek te laten verdwijnen.
×
×
  • Create New...