Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aardgasrijder

Beheerder
  • Items

    3.923
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    260

Aardgasrijder won de laatste dag op 5 september

Aardgasrijder had de meest gelikete inhoud!

3 Volgers

Over Aardgasrijder

  • Verjaardag 12-03-1986

Recente bezoekers van dit profiel

20.513 profielweergaven

Aardgasrijder's prestaties

Aardgasgoeroe

Aardgasgoeroe (9/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Tsunami lid Zeldzaam
  • 1 week lid
  • 1 maand lid

Recente badges

2k

Reputatie

  1. Een lek in een massieve leiding kan, maar is wel zeer uitzonderlijk.
  2. Aardgasrijder

    Toekomst cng

    @TF91 Ik zou de voorkeur geven aan een ouder model met grote benzinetank. De laatste modellen hebben kleine benzinetank. Een Skoda Octavia 1.4 TSI heb je 50L benzine en 15 kg CNG aan boord, de 1.5 TSI heeft een grotere CNG-tank, maar een kleinere benzinetank. Opzich is dit geen probleem, echter wanneer je langere reizen maakt in gebieden met minder pompen (vooral het buitenland), zou dit vervelend kunnen zijn. Aan de andere kant kan je ook altijd een jerrycan meenemen, die je vult en zo weer 100-150 km verder kan op benzine. Zelf heb ik de 1.4 TSI gehad en ik was hier heel erg tevreden over, topwagen !
  3. Neen, maar de bougies dienen bij dit onderhoud vervangen te worden, dit is de grootste kostenpost (bij VW). Ik gok op 500-600 euro, maar ken de huidige tarieven tegenwoordig niet.
  4. Aardgasrijder

    Toekomst cng

    @Kiwi het voordeel is wel dat jouw wagen 50l benzine heeft. De toekomst is volgens velen elektrisch... ik twijfel daar nog steeds aan.
  5. @ThijsH mijn eerste gedacht is ook dat het bij het rubbertje foutloopt. Is het rubbertje zuiver? Ofwel bij het pistool zelf... maar dat lijkt me onwaarschijnlijker. Dan zouden er eerder meldingen van zijn verschenen. Heb je het probleem altijd bij dezelfde pomp, of ook bij een andere pomp voor? Waar tank je? Het is niet de terugslagklep (denk ik), want dan zou je het probleem eerder hebben na het tanken.
  6. Soms werkt resetten niet, dan dient er iets ingesteld te worden via programmatie. Maar bij normale foutmeldingen is het me altijd gelukt. Wat bv niet lukt is het aftelmetertje van de adblue van mijn peugeot 508 te resetten. Dit dient geprogrammeerd te worden met een Lexia van Peugeot. Bijtanken en resetten werkt niet bij dit oudere model.
  7. @HerbieIk heb zo eentje van 5 euro. Uitlezen en resetten werkt hier inderdaad mee. Wil je programmeren, dan heb je een VCDS nodig voor VW.
  8. Hey Josy, kleine lekkage ter hoogte van de waterpomp, was niet te zien met het blote oog en er moesten 2 kappen verwijderd worden. Reparatie van 1800 euro (groot onderhoud met de nodige filters, distributieriem + nieuwe pomp, riemspanner dynamo, aandrijfriem, eolyse additief voor roetfilter, koplamp waarbij de batterij uitgehaald diende te worden)
  9. @Eefje Heb je een Caddy of Caddy Maxi? Kwestie van de tankinhoud te weten :-) Met de stations die je aangeeft heb ik geen ervaring. Je zou altijd kunnen overwegen om een jerrykan mee te nemen, sommigen op het forum hebben ze meegenomen, maar niet nodig gehad.
  10. Caddykes kom ik tegenwoordig het meeste tegen. 20/07 02/08 ter hoogte van Genk ZOL.
  11. Volgende week laat ik de diagnose stellen en dan weet ik meer van wat het probleem is.
  12. Een gok is het inderdaad zeker en vast. Opzich rijdt de wagen heel goed en lijken er verder geen problemen te zijn. Volgende week breng ik de wagen naar de garage voor een correcte diagnose. Er zit onder de dop van de koelvoeistof wat geel/grijze smurrie, niet al te veel, maar het is aanwezig. De oliedop vertoont geen verkleuringen of smurrie.
  13. Er zit was smurrie onder de drukdop bij het koelwater, maar bovenstaande kan ook altijd.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...