Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst

Aardgasrijder

Beheerder
  • Content Count

    3,332
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    182

Aardgasrijder last won the day on March 22

Aardgasrijder had the most liked content!

Community Reputation

1,808 Super

4 Followers

About Aardgasrijder

  • Rank
    Aardgasgoeroe
  • Birthday 03/12/1986

Recent Profile Visitors

13,392 profile views
  1. @Izegemnaarke welkom op het forum en veel veilige kilometers gewenst.
  2. Vandaag ben ik ook een A5 G Tron tegengekomen. Ik reed er al 4 km achter en zag pas toen hij afdraaide dat het een CNG 'er was. Er was geen sticker aanwezig. Deze ochtend op de Diestersteenweg in Maaseik draaide de wagen af ter hoogte van Raedschelders. In Corona tijd was mijn verplaatsing geoorloofd... Ik ben gaan hamsteren
  3. Ik zie wel dat ze je longlife olie hebben aangesmeerd. Blijkbaar moesten je bougies vervangen worden. Dit is ook een grote kost natuurlijk, terwijl ik ze onlangs kocht bij autodoc voor 50 euro.
  4. Jup Pluxy ik heb autodoc gebruikt de laatste keer. @wannes qua merken maakt het niet zoveel uit. Kijk er gewoon naar dat het artikel compatibel is. Ik heb bij mijn laatste onderhoud allemaal onderdelen van Bosch gekocht. Deze zitten normaalgezien ook altijd in een VW, die dragen dan een stickertje met VW ipv Bosch. Zoek de typenummers op van je te vervangen onderdelen en dan zie je steeds als je onderdeel compatibel is. Vooral bij de oliefilter twijfelde ik, daarom had ik deze extra nagekeken. Als je de Apps gebruikt of bv. De website van winparts, kijk dan het artikelnummer zeker na. Heel soms zitten er fouten in. Bij autodoc heb ik er nog geen gevonden voor mijn Touran, op winparts wel al enkele. Voor de olie kijken dat je de juiste VW 5xx. nummer bestelt. De viscositeit is denk ik goed voor je Caddy. Raadpleeg hiervoor je onderhoudsboekje of kijk op het forum tussen de facturen van anderen. Ik heb voor mijn Touran als olie Elf Evolution 900 NF gekocht met viscositeit 5W40,deze wagen is al 10 jaar oud, maar er is keuze zat. De benzine filter dien je nog niet te vervangen. Dat zou ik voor het onderhoud van 90000 km laten. Bougies zijn voor 60000 km. Daar heb ik er van NGK gekocht. Speciaal voor CNG-wagens.
  5. @Arie ik contacteer racechip om het na te vragen. Het is dezelfde motor 1.4 Tsi. Als ik reactie krijg dan laat ik je het resultaat weten. De box ligt nog in de kast.
  6. Aardgasrijder

    Stickers

    Foutje van mijn kant Je bent de 3de die mailt over dezelfde verzenddatum. Blijkbaar heb ik door het grote aantal bestellingen blijkbaar een verkeerd aantal stickers gestoken in de verschillende enveloppes. De ene heeft te weinig en de ander te veel stickers gehad. Maandag komt een nieuwe zending je kant uit. Als Bpost zijn werk doet in deze corona tijden, dan heb je de ontbrekende stuks dinsdag
  7. Deze middag 12u00 deze Caddy Maxi van bakkerij Baeten uit Opoeteren in hartje Neeroeteren. Let op de nummerplaat
  8. Gisteren deze servicewagen van DATS gespot bij DATS Hasselt.
  9. Ze lezen af en toe mee, maar hebben geen account.
  10. Ik parkeer ook al eens achteruit om dit euvel te omzeilen
  11. In feite als ik alles van de voorbije jaren teruglees is de uitstap uit verbrandingsmotoren niet echt onlogisch. Het stond in de sterren geschreven dat Europa wil inzetten op ELEKTRICITEIT, dit door de constructeurs zeer lage CO2 uitstoten op te leggen, halen ze deze niet, dan volgen er boetes. Volgende tijdlijn duidt aan welke modellen er nog zullen komen van de VAG-stal. In 2026 zal VW stoppen met nieuwe verbrandingsmotoren te ontwikkelen. Dit is een tijdas voor CNG-wagens uit de VW-stal.
  12. Als je gaat voor je bestek geef dan aan dat je een visuele controle van je tanks wil. 2 jaar geleden is iemand tegen 60 per uur tegen mijn trekhaak gereden. Toen was er geen schade aan de tanks van de Octavia. Normaal gezien zitten die tanks heel stevig tussen voldoende beveiliging met ijzer. Ik zou me geen zorgen maken.
  13. Daarvan ben ik niet zeker. Het kan zijn dat VW stopt met CNG, maar dat de dochterbedrijven er wel op zullen blijven inzetten. Seat ging normaal gezien de pionier worden las ik een half jaar geleden. Ik heb de cijfers gezien, slechts minder dan 1% van de nieuwe wagens van VW waren CNG. Ook komt het door het onzekere beleid in Europa. Van CNG had 10 jaar geleden in België bijna nog niemand gehoord, behalve de enkelen die een Opel Zafira kochten. België zet een kleine 5 jaar meer in op CNG, meer bepaald Dats is ermee gestart. Toen 2.5 jaar geleden de vrijstelling van BIV en jaarlijkse wegenstaks is gekomen door Vlaanderen dacht ik dat CNG meer zichtbaar zou worden in het straatbeeld. Helaas uit de cijfers van Febiac blijkt dat het aantal nieuwe inschrijvingen niet de vlucht genomen hebben die ik zelf wel had verwacht dat er zou komen. Eén van de oorzaken lijkt me bij de firmawagens het VAA op CO2. Het was nauwelijks interessanter om een CNG-wagen te leasen in plaats van een dieselwagen. Dan kom je bij het probleem van de tankkaarten uit... wil je als leaserijder een CNG-wagen, dan kon je bijna nergens tanken met de tankkaart die je firma had (bv. Esso of een Totalkaart). Momenteel wordt in Europa resoluut de kaart elektrisch getrokken. Ik denk nog steeds niet dat dit het gouden ei is en de oplossing voor alle problemen omtrent uitstoot. Ik vond de file van Tesla's toonaangevend voor het probleem van een gebrek aan laadstations. Iedereen zal de beelden wel gezien hebben afgelopen week?
×
×
  • Create New...