Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aardgasrijder

Beheerder
  • Items

    3.931
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    261

Aardgasrijder won de laatste dag op 14 april

Aardgasrijder had de meest gelikete inhoud!

3 Volgers

Over Aardgasrijder

  • Verjaardag 12-03-1986

Recente bezoekers van dit profiel

21.136 profielweergaven

Aardgasrijder's prestaties

Aardgasgoeroe

Aardgasgoeroe (9/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Tsunami lid Zeldzaam
  • 1 week lid
  • 1 maand lid

Recente badges

2k

Reputatie

  1. @ThomasDG neem eens contact op met DriveSystems in Tienen. Gespecialiseerd in CNG en LPG. Het is ook een erkende keurder. Zij kunnen je normaal gesproken zeker verder helpen. Ligt dat in je regio?
  2. Volvo verbruikt naast CNG ook benzine tijdens het rijden.
  3. @TAEVO het is inderdaad mogelijk dat er een probleem is met de terugslagklep, maar doorgaans resulteren die in een lekkende vulnippel en al kan traag vullen ook het gevolg hier van zijn. Een Touran volpompen duurt doorgaans +/-3.5 tot 4 minuten.
  4. Dat is inderdaad een moeilijke, problemen die er af en toe zijn. Ik denk ook aan de bobines of bekabeling, maar denk eventueel ook aan eens een tank super 98 op te rijden, misschien ligt het aan de injectoren... maar is echt gissen.
  5. @muscles ook dat zal snel wennen. Hoe vaak rijdt een doornsee automobilist 300 km per dag of meer? Het merendeel van de autogebruikers rijdt dagelijks slechts tientallen kilometers woonwerkverkeer. Het gemiddelde was 40 km zag ik onlangs bij een studie van Acerta. Als het over reizen met een elektrische wagen gaat, dan denk ik ook dat dat meevalt. Normaal gezien (als je je houdt aan rij-en rusttijden), dan zou je na iedere 2 uur ook even een pauze moeten nemen, ik denk dat dit dus allemaal wel meevalt Reizen met een CNG-wagen had hetzelfde 'euvel', daar stond je ook na 300-400 km aan de kant, de VW Caddy uitgezonderd.
  6. @vaidaslt Het is moeilijk om op basis van dit bericht een advies te geven of in te schatten waar het probleem zich kan situeren. Zelf heb ik ooit een zelfde probleem gehad met mijn VW Touran Ecofuel (2012), dit probleem had ik enkel als mijn gastanks bijna leeg waren, de druk was dan te weinig. Ik gok echter bij jou op een probleem met de gasdrukregelaar, maar hiervoor zou je de wagen moeten uitlezen met een OBD-scanner. Helaas geven deze niet altijd een correct beeld van het probleem en is een VDCS-VAG-COM apparaat nodig of dien je je te begeven naar een garage. Heb je voldoende gas in je tanks? Lukt gas tanken? De filter dient vervangen te worden als deze vervuild is. Ik weet hiervoor echter niet de intervallen bij VW.
  7. Al het bovenstaande klopt Zelf geef ik de voorkeur aan een afneembare.... maar ik merk toch dat eenmaal de trekhaak er onder zit.... ik deze laat steken Zorg er wel voor dat zeker je boordcomputer correct werkt. Dus dat je meldingen krijgen bij een defect lampje. Een trekhaakplaatser in je buurt kan je een model adviseren, jij dient de keuze te maken uit vast of afneembaar en 7- of 13-polige stekker.
  8. Een lek in een massieve leiding kan, maar is wel zeer uitzonderlijk.
  9. Aardgasrijder

    Toekomst cng

    @TF91 Ik zou de voorkeur geven aan een ouder model met grote benzinetank. De laatste modellen hebben kleine benzinetank. Een Skoda Octavia 1.4 TSI heb je 50L benzine en 15 kg CNG aan boord, de 1.5 TSI heeft een grotere CNG-tank, maar een kleinere benzinetank. Opzich is dit geen probleem, echter wanneer je langere reizen maakt in gebieden met minder pompen (vooral het buitenland), zou dit vervelend kunnen zijn. Aan de andere kant kan je ook altijd een jerrycan meenemen, die je vult en zo weer 100-150 km verder kan op benzine. Zelf heb ik de 1.4 TSI gehad en ik was hier heel erg tevreden over, topwagen !
  10. Neen, maar de bougies dienen bij dit onderhoud vervangen te worden, dit is de grootste kostenpost (bij VW). Ik gok op 500-600 euro, maar ken de huidige tarieven tegenwoordig niet.
  11. Aardgasrijder

    Toekomst cng

    @Kiwi het voordeel is wel dat jouw wagen 50l benzine heeft. De toekomst is volgens velen elektrisch... ik twijfel daar nog steeds aan.
  12. @ThijsH mijn eerste gedacht is ook dat het bij het rubbertje foutloopt. Is het rubbertje zuiver? Ofwel bij het pistool zelf... maar dat lijkt me onwaarschijnlijker. Dan zouden er eerder meldingen van zijn verschenen. Heb je het probleem altijd bij dezelfde pomp, of ook bij een andere pomp voor? Waar tank je? Het is niet de terugslagklep (denk ik), want dan zou je het probleem eerder hebben na het tanken.
  13. Soms werkt resetten niet, dan dient er iets ingesteld te worden via programmatie. Maar bij normale foutmeldingen is het me altijd gelukt. Wat bv niet lukt is het aftelmetertje van de adblue van mijn peugeot 508 te resetten. Dit dient geprogrammeerd te worden met een Lexia van Peugeot. Bijtanken en resetten werkt niet bij dit oudere model.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...