Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Aardgasrijder

Beheerder
  • Content Count

    3,128
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    164

Aardgasrijder last won the day on August 18

Aardgasrijder had the most liked content!

Community Reputation

1,668 Super

4 Followers

About Aardgasrijder

  • Rank
    Aardgasgoeroe
  • Birthday 03/12/1986

Recent Profile Visitors

11,267 profile views
  1. Hier ook 7.5 tot 8 kg met een caravan van 1300kg en dakkoffer op de wagen.
  2. De kwaliteit van gas fluctueert en is afhankelijk van welke kwaliteit er wordt ingepompt in het net. Ik heb ditzelfde ook al bij Dats Bree voorgehad, soms doe ik aanzienlijk meer kilometers en dit heeft te maken welke kwaliteit er dus op het aardgasnet zit. Daarom wordt er altijd van 'gemiddeldes' gesproken, de gaskwaliteit is dus iedere dag ietsje anders
  3. Aardgasrijder

    Cng sticker

    Eigenlijk is het mij een raadsel waarom die voorruitsticker geplakt dient te worden. Op basis van een nummerplaat kunnen ze zien als een wagen gekeurd is. Je wagen kan niet gekeurd worden als je tanks niet in orde zijn. Die extra sticker is dus voor mij enkel ingevoerd voor een hogere rekening bij de keuring . Ik zie geen andere reden.
  4. @pluxy tijdens het rijden heb ik op sommige plaatsen waar ik frequent kom ook hetzelfde probleem. Daar valt keer op keer voor enkele seconden het bereik weg, dit heeft te maken met een stoorzender in de buurt. Wat betreft het binnenrijden van een garage, hier heb ik dit nog niet meegemaakt, tenzij er daar natuurlijk ook een stoorzender aanwezig is. Woon je in een goedgeïsoleerde woning? Dan kan dit je stoorzender zijn, want met alle PIR- en PUR-platen kan er soms geen signaal meer het huis binnen. In het buitenland en in België heb ik zelf geen last van ontbrekende zenders, dit werkt bij mijn Octavia echter wel goed. Heel af en toe duurt het lang voordat een zenderlogo geladen wordt, maar dit is eerder de uitzondering. De dealer al eens gecontacteerd?
  5. @Kris81 is hier ervaringsdeskundige. Hij sleept alles mee. Zijn verbruik staat op het forum. Ik heb een caravan van 1300 kg en het verbruik tegen 90-100 per uur schommelt tussen 7 en 8 kg. Ik vind dat goed meevallen 😆
  6. Ik heb nog altijd de touran op CNG hé Dat wordt dan de nieuwe forumwagen
  7. Het is officieel, de Octavia is nu te koop. We hebben een gezinswagen gevonden, ik ga nog niet verklappen welke
  8. Jup 2 cijfers en je kan ze niet veranderen
  9. @Stofke bedankt voor je bijdrage, hierdoor verbleken de horrorverhalen die ik een tijd gelezen las. Goede voorbereiding is dus zeer belangrijk voor Frankrijk
  10. Ikzelf heb ooit tanks laten vervangen bij mijn Touran. Als de garage van mening is om 4 tanks ipv 2 tanks te vervangen, dient dit eerst aan D'Ieteren gemeld te worden en zij beslissen als deze tanks allen vervangen mogen worden. Zonder goedkeuring draai je er zelf voor op. Welke terugroepactie betreft dit juist? Welk model heb je juist? Ik vind bv. de T5 California terug. Ik zie de nummer in de brief staan, maar op Adac kan ik geen recall vinden van 2019... Wel van 2016 en 2018 Ventiel BRC / IAV https://www.kfz-betrieb.vogel.de/kba-warnung-fuer-cng-fahrzeuge-von-vw-und-ford-a-723933/
  11. Aardgasrijder

    IMG_2991.JPG

    Netjes. Mooi dashboard
  12. Hoi Francis, ben je ondertussen al eens naar de garage geweest met dit probleem? Want het is niet normaal dat je je benzine niet kan oprijden.
  13. Ik ben er dinsdag geweest, de oprit naar het tankstation is bijna open. Kwestie van enkele dagen denk ik en je hebt direct toegang zodat je niet 1 km moet omrijden via de lichten. De druk was OK bij mij, het is een nieuwe pomp, hier is nog wat regelwerk nodig. Ik vermoed dat dit de komende maanden wel zal bijgewerkt worden. Er had een kilo of 2 extra in gemogen, maar ik ben tevreden van het resultaat. Prijs is 0,99 € / kg en de pomp ligt vrij dicht bij de autosnelweg. Kwaliteit 100%. Hou rekening dat gaskwaliteit altijd ligt kan schommelen, afhankelijk van de bron. Ik merk dit bij Dats Bree ook, de ene keer merk ik dat het gas rijker is, ik doe er dan meer kilometers mee, de andere keer is het wat minder.
  14. Error 5804 is een probleem met de compressor, als de storing gemeld wordt, wordt ze doorgaans snel opgelost door DATS. Vaak krijg je een telefoontje met de melding dat ze het hebben opgelost.
  15. BRC Fuelmaker - Phill, deze installatie kan je aanschaffen als je thuis wil vullen. Het systeem kost een aardige cent, ik dacht rond 3000 € (maar kan er ook langszitten, het zit ver in mijn geheugen). Hou rekening dat de vuldruk in je tanks lager ligt dan 200 bar en je dus nooit 100% zal kunnen voltanken. Tanken duurt makkelijk > 10 uur, dus tanken doe je best 's nachts. Verder is tanken met een tankinstallatie aan huis ook iets gevoeliger voor vocht in je tanks (dit heb ik vernomen uit goeie bron van een erkende installateur), dit argument moet je niet overroepen, er is gewoon kans op enig vocht in je tanks. Verder dien je je thuisinstallatie jaarlijks te laten keuren... door een erkende keurder, bv. Vincotte. De compressor verbruikt ook elektriciteit, dus de electriciteitsrekening gaat ook hoger zijn. Met de huidige gasprijs zou een kg H-gas tussen de 50-60 cent per kg zijn, maar ik heb de berekening niet meer voor handen. Een thuisinstallatie is pas interessant als je 2 of meerdere voertuigen op CNG hebt, voor 1 wagen is het de kostprijs niet waard, tenzij je ergens een 2dehands model kan aanschaffen...
×
×
  • Create New...