-
Items
1.367 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
41
Lage Emissie Zone won de laatste dag op 5 november
Lage Emissie Zone had de meest gelikete inhoud!
Recente bezoekers van dit profiel
De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.
Lage Emissie Zone's prestaties
-
De gaswet is een verzameling van principes die het gedrag van gassen beschrijven. Het belangrijkste concept in de gaswet is de ideale gaswet, die de relatie beschrijft tussen druk (P), volume (V), temperatuur (T) en het aantal deeltjes (n) van een gas. De ideale gaswet wordt weergegeven als: PV = nRT Hierbij staat R voor de gasconstante. Deze vergelijking stelt dat bij een constante temperatuur en hoeveelheid gas, het product van de druk en het volume constant blijft. Er zijn ook andere belangrijke wetten die verband houden met de gaswet, zoals de wet van Boyle, de wet van Charles en de wet van Gay-Lussac. De wet van Boyle stelt dat bij een constante temperatuur het product van de druk en het volume van een gas constant is. De wet van Charles stelt dat bij een constante druk het volume van een gas recht evenredig is met de temperatuur. De wet van Gay-Lussac stelt dat bij een constante volume de druk van een gas recht evenredig is met de temperatuur. Vloeistofdynamica is de tak van de natuurkunde die zich bezighoudt met de studie van vloeistoffen in beweging. Het omvat onder andere de stroming van vloeistoffen en de krachten die daarbij betrokken zijn. Belangrijke concepten in vloeistofdynamica zijn onder andere: Stroomlijnen: Dit zijn denkbeeldige lijnen die de richting en snelheid van de stroming van een vloeistof op elk punt weergeven. Continuïteitsvergelijking: Deze vergelijking stelt dat de massa van een vloeistof behouden blijft in een stroming. Dit betekent dat de hoeveelheid vloeistof die een bepaalde dwarsdoorsnede passeert constant blijft. Bernoulli's principe: Bernoulli's principe stelt dat in een stroming van een vloeistof, waar geen externe krachten werken, de som van de drukenergie, kinetische energie en potentiele energie per eenheid van volume constant blijft. Viskeuze krachten: Vloeistoffen vertonen viscositeit, wat betekent dat ze weerstand bieden tegen vervorming en stroming. Deze weerstand wordt veroorzaakt door viskeuze krachten. Ze spelen een belangrijke rol in de stroming van vloeistoffen en kunnen onder andere turbulentie veroorzaken. Dit zijn slechts enkele basisbeginselen van de gaswet en vloeistofdynamica. Beide gebieden zijn uitgebreid en complex. Een vloeistof heeft een bepaald gewicht, door de zwaartekracht van de aarde valt deze vloeistof neer, dus deze kan zich dan niet bovenaan opstapelen, tenzij je in de ruimte bent. En als gasvorm gaat het zich niet zomaar gaan comprimeren, daar heb je een drukvat voor nodig. Ik bewonder jou met al je diploma's maar dit is echter geen garantie dat je in deze gelijk hebt.
- 11 antwoorden
-
- antwerpen
- operaplein
-
(en 2 meer)
Getagd met:
-
Het is de politiek die overal zijn zeggenschap over heeft, wij als brave burgers mogen alleen maar ja knikken. Wetenschap zonder bewijs is pseudo wetenschap. Ik ben er zeker van dat er geen gevaar is als een cng wagen ondergronds zou lekken aangezien er voldoende toegang wordt verleend als het om cng gaat en niet om lpg. Tenzij er een bewijs wordt geplaatst waarin ik ongelijk zou krijgen mag ik stellen dat de politiek steeds zich moeit terwijl ze de technische know how niet bezitten. Dat het gezellig moet blijven onder forumleden daar ben ik volledig mee akkoord. Wetenschap waar geen bewijs voor nodig is: religie.
- 11 antwoorden
-
- 3
-
-
-
- antwerpen
- operaplein
-
(en 2 meer)
Getagd met:
-
Waar is de meetapparatuur? De politiek geeft geen enkel wetenschappelijk bewijs en dat kunnen ze ook niet. Ik geloof NIET in de politiek. Zonder wetenschappelijk bewijs kan die hele wetgeving naar de prullenbak.
- 11 antwoorden
-
- 1
-
-
- antwerpen
- operaplein
-
(en 2 meer)
Getagd met:
-
Dit lijkt mij sterk, heel sterk... CNG is direct weg wanneer het in contact komt met lucht. CNG is als een koeien scheet: methaan.
- 11 antwoorden
-
- antwerpen
- operaplein
-
(en 2 meer)
Getagd met:
-
Dus dan hebben we het over onderdeel nummer 2 op de foto ? https://ibb.co/hLS4Qhz
-
Dus de buis die hij er als derde uithaalt is de enige die er echt uit moet, goed opgemerkt! Als je die er dus uitkrijgt zonder de eerste twee te demonteren dan heeft hij nadien minuten tijdwinst. Als ik het filmpje herbekijk dan lijkt het mij onmogelijk om die ene buis te verwijderen, de rest zit dan toch in de weg? Het videomateriaal kan natuurlijk bedrieglijk zijn, als je er zelf aan werkt heb je een andere invalshoek.
-
@paulDS Is het vervangen van een distributieriem in een Caddy Maxi een groot werk en hoelang gaat dat riempje mee? Ik zit nu aan 30.000 km en de wagen is 6 jaar oud.
-
Door de beschermkappen weg te laten of maak je de ontsteking zuiverder door S.C ?
-
Ze maken ons zot ( dat willen ze in de politiek ) en als dat ene station op 1.25 blijft staan en de anderen gaan doen zoals vroeger dan overweeg ik de omweg of ik moet met een kleine benzinetank van 13 liter heel regelmatig gaan tanken wat op zich ook een zot verhaal is.
-
Bedankt, dit wist ik niet dus in Kallo is de vul - installatie beter.
-
Caddy Maxi, zelf bougies vervangen:
-
Ik heb even een simulatie voor mij gemaakt. De snelste weg van thuis uit naar Londerzeel is 38.1 km, de snelste weg van Londerzeel uit naar thuis is 34.5 km. Wanneer ik dus naar Londerzeel rijd met de brandstofprijs van Kallo aan 1.5 EUR/kg ( met een verbruik van 0.049 per km ) kost mij dat 2.8 EUR. En wanneer ik terugkeer aan 1.25EUR/kg kost mij dat 2.11 EUR. In totaal kost de verplaatsing 4.91 EUR . Dus als ik nog amper 2 kg aan boord heb dan zou ik de tank tegen dat ik aankom in Londerzeel zo goed als leeg gereden hebben. Een volle tank van 38kg kost in Kallo 57 EUR, in Londerzeel 47.5 EUR. Met dat prijsverschil van 9.5 EUR is het interessant om de verplaatsing te maken wanneer je de tijd niet in rekening brengt dat je files zou tegenkomen. Prijsvoordeel 9.5 EUR verminderd met de kost van 4.91 EUR geeft je 4.59 EUR prijsvoordeel maar dat is dan wel voor meer dan een uur aan tijd voor deze operatie. Het is hoe je het bekijkt want je hebt ook slijtage aan de wagen Maar als de gasprijs binnenkort weer zotte toeren zou maken dan haal ik terug mijn rekenblad naar boven.
-
Het lijken wel profetische woorden, de prijs is nu 2.040 EUR / kg bij DATS24! https://customer.dats24.be/wps/portal/datscustomer/nl/b2c/locator#!/3869
-
DATS24 mag zijn prijzen voor CNG aanpassen naar het tarief dat ze vragen voor Adblue, dan zitten ze meteen goed in hun prijs en dan verkopen ze eindelijk nog eens gas.
-
Prijzen vanaf 1 oktober 2023 bij Total kallo: 1,40 EUR / kg.