Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Lage Emissie Zone

Leden
  • Aantal items

    1.274
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    32

Lage Emissie Zone won de laatste dag op 15 juni

Lage Emissie Zone had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Lage Emissie Zone's prestaties

Mentor

Mentor (8/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Tsunami lid Zeldzaam
  • Reageert vaak
  • Populair lid Zeldzaam

Recente badges

423

Reputatie

  1. Volgens deze bron: https://en.topwar.ru/197733-gazprom-bolee-chem-na-tret-sokratil-prokachku-po-gazoprovodu-severnyj-potok.html gaat de prijs van het aardgas binnenkort STIJGEN Tot nu toe bedraagt het geplande dagelijkse volume van de leveringen van “blauwe brandstof” door deze gaspijpleiding 167 miljoen kubieke meter, terwijl er nu slechts 100 miljoen kubieke meter doorheen gepompt wordt. Gazprom vermindert dus de gasleveringen aan Europa via Nord Stream met meer dan een derde! Er zij op gewezen dat een dergelijke stap van de Russische maatschappij geenszins te wijten is aan politieke motieven. Waar het om gaat is dat het Duitse bedrijf Siemens de gaspompinstallaties niet tijdig van reparatie heeft teruggebracht. Tegelijkertijd hebben de gascompressoren die in het compressorstation Portovaya gebruikt worden hun revisielevensduur bereikt, en sommige motoren moeten zelfs dringend gerepareerd worden. Op het ogenblik kunnen in het genoemde compressorstation slechts drie gascompressoreenheden worden gebruikt, hetgeen de reden is voor zo’n sterke vermindering van de bevoorrading. Natuurlijk hebben de Europese grondstoffenbeurzen onmiddellijk gereageerd op het bericht van de persdienst van de “gasreus”. Tot op heden is er een ernstig tekort aan energiebronnen in de EU, en daarom zijn de noteringen voor grondstoffen uiterst “gevoelig” voor elk negatief nieuws op dit gebied. Naar verluidt is de prijs van juli futures op de Nederlandse TTF hub met 3,4% gestegen na de aankondiging van een vermindering van de aanvoer via Nord Stream. In slechts één dag stegen de gasprijzen met 10%, volgens de Londense beurs.
  2. Jaja, dat zal wel.. Nul bewijs hebben ze aan hun uitleg toegevoegd.
  3. Met het "H ?" -gas van Total Hoboken ( aan 2.6 EUR/ kg ) schakelde de BC op 780 km over naar benzine ( ik heb hier honderden kilometers achter een vrachtwagen gehangen ) dit is het slechtste gas dat ik ooit in kwaliteit heb afgenomen. Je kan er zelfs geen tickets afdrukken, dat bewijs heb ik in de winkel even opgehaald. Nu heb ik gas uit het leidingnet afgenomen bij pitpoint ( aan 2.85 EUR/ kg ), kostprijs 102.54 EUR! Ik verwacht nu meer kilometers rijbereik. Wordt vervolgd...
  4. Het valt mij op dat er in Kallo een joekel van een LNG tank staat ( geestig toch? ) en in Hoboken niet. Wat ik moeilijk kan loslaten zijn mijn duurverdiende centen; dat geef ik toe. Rusland krijgt de schuld, echter de diefstal was reeds begonnen voor de operatie tegen geel/blauw. Al die jaren waar voor wij hebben gewerkt, ik mag er niet aan denken wanneer geld de waarde gaat krijgen van krantenpapier want dat risico is er weldegelijk.
  5. We worden bestolen met het tankpistool in onze handen. Wanneer de boordcomputer 90% of 100% aangeeft; dan hebben we een vermoeden; maar weten niet welke calorische waarde is aangeboden.. Ik merk sterk op dat de lng stations minderwaardig schaliegas uit de VS verkopen tegen een veel te hoge prijs. Zou het kunnen... gas van de pitpoint dat dit russisch gas is en dat van Kallo en Hoboken amerikaans schaliegas? Ik heb meer kans om erop te zijn met deze stelling (hypothese) dan op de jackpot van de lotto alleszins.
  6. Mijn wagen ( een Caddy Maxi ) vangt veel meer wind dan Uw model dus mijn verbruik t.o.v. jouw verbruik kan niet anders dan hoger liggen. Ik heb zin om binnenkort eens een heel duur station uit te proberen en het verbruik opnieuw op te meten want het meerprijsverschil kan wel eens in de kwaliteit gas zitten. Toen ik vroeger het H-gas analyseerde; was het gas uit het net ook al beter dan dat uit LNG ( omdat er daar weinig verschil inzit ). p.s. uiteraard gaat ik het binnenkort eerst uitrekenen voordat ik op de kar spring want die extra kilometers aan de meerprijs moet in balans blijven.
  7. Ik ben het gas uit LNG van Hoboken aan het uittesten en ik heb de indruk dat het geen hoogcalorisch gas is. Culruyt DATS24 geeft cijfers op hun website maar Total Kallo en Total Hoboken NIET. Is het laagcalorisch schaliegas dat men daar verkoopt ? Als ik moet afgaan op de boordcomputer met 90% of 100% dan ben ik daar helemaal niks mee, ik wil de echte cijfers zien van het gas van Kallo / Hoboken, zoniet dat is het ( blijkbaar ? ) minderwaardig schaliegas aan een te hoge prijs..
  8. Wanneer ze failliet zijn ? Want wie gaat er nu gas tanken aan 2.89 EUR / kg.. https://customer.dats24.be/wps/portal/datscustomer/nl/b2c/locator#!/7094 Als ze overleven dan is het door inkomsten uit diesel en super 95/98
  9. In dat geval moet er inderdaad niets geherprogrammeerd worden maar dan heb je alleen de kofferruimte beschikbaar vrees ik.
  10. Dit zou moeten lukken maar dan dient de boordcomputer te worden geherprogrammeerd. Bron: https://mhhauto.com/Thread-2011-Caddy-ECOfuel-CNG-removal De Caddy Ecofuel ziet eruit als een Caddy Maxi: https://www.google.com/search?q=caddy+ecofuel&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjvrsn2-8r3AhXUuKQKHeHECHkQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1920&bih=981&dpr=1#imgrc=Y_CQAhd1CuPvZM
  11. Met die huidige brandstofprijzen gaan we meer vervuilen door benzine. Waar zijn nu ineens de groenen in onze regering??? Als ze echt zo een groen beleid voerden dan was aardgas veel goedkoper, NIET dus!
  12. Misschien moet iemand deze exellentie op de hoogte brengen want hij weet het niet?
  13. Tegenwoordig is alles H+ want je betaald schandalig veel voor gewoon H-gas.
  14. Inderdaad, ik ben ook gestopt met CNG te tanken.
  15. Ja, dat had ik ook gezien maar.. HLN laat mij denken aan: Het Leugen Nieuws Ik heb ze al veel betrapt op leugens.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...