Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Lage Emissie Zone

Leden
  • Content Count

    1,170
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

Lage Emissie Zone last won the day on July 15

Lage Emissie Zone had the most liked content!

Community Reputation

371 Super

1 Follower

About Lage Emissie Zone

  • Rank
    Aardgasgoeroe

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Het is te goedkoop om waarheid te klasseren als een complot, onderzoek en behoud het goede. Of wordt die vrijheid ons binnenkort ook ontnomen! ? Verongelukte e-auto’s te gevaarlijk en giftig voor milieu om te kunnen slopen Posted on 15/11/2019 Zelfs na een kleine aanrijding kan een e-auto al in een waar inferno veranderen. Afbeelding (illustratief): (2). ————————————————————————————————————————————— Professionele recycle bedrijven en milieu experts hebben geen idee hoe ze een beschadigde e-auto accu moeten verwerken – Bestuurder Tesla crash Oostenrijk: ‘Waag nooit meer mijn leven door in zo’n rijdende tijdbom te stappen’ —————————————————————————————————————————————- De illusie dat – de rijdende bommen die worden verkocht als- elektrische auto’s zo goed zijn voor het klimaat werd al vaak doorgeprikt, en daar komt nu bij dat e-auto’s die bij een ongeluk betrokken zijn geweest nauwelijks kunnen worden geborgen en gesloopt, omdat de zwaar giftige stoffen van de accu een te groot gevaar vormen voor zowel mens als milieu. Maar misschien hebben de zelfverklaarde ‘groene’ klimaat’redders’ hier wel een oplossing voor, zoals dumpen in de oceaan, misschien? Of we exporteren, zoals al jaren gebeurt, ons gevaarlijke afval gewoon naar de Derde Wereld? Verdienen ze er daar ook nog iets aan een van de grootste en kostbaarste hoaxen van deze krankzinnige tijd. Vorige week schreven we over een Duitser die in Oostenrijk een eenzijdig ongeluk kreeg met zijn dure (meer dan een ton kostende) Tesla. De auto pilot stuurde het voertuig plotseling de andere weghelft op, waarop de bestuurder in paniek een ruk aan het stuur gaf, waardoor hij met 60 km/uur tegen een boom botste. Andere automobilisten wisten hem ternauwernood te redden uit het inferno wat daarop volgde. ‘Niemand wil hier zijn vingers aan branden’ De eigenaar, Dominik Freymuth, belandde in het ziekenhuis. Nu kan hij niemand vinden die zijn Tesla wil bergen en slopen. ‘Niemand wil zijn vingers branden aan het bergen van een auto met een onvoorspelbare 600 kilo zware lithium-ion batterij erin,’ bericht de Oostenrijkse zender ORF. Ook Tesla’s officiële Oostenrijkse partner, het verwerkingsbedrijf ÖCAR, weigert het voertuig te bergen. Een woordvoerder van het bedrijf verklaarde dat ‘wij geen autorisatie voor Tesla’s hebben’. Veel recycle- en sloopbedrijven willen geen beschadigde e-auto’s vanwege het brandgevaar, dat nog dagenlang na het officiële blussen en koelen –wat in Freymuths geval 72 uur duurde, en waar een speciale tank met 11.000 liter water voor nodig was (bijna 6 x zoveel als nodig is voor een gewone brandstof autobrand)- aanwezig is. Omdat het bij zo’n wrak onmogelijk te bepalen is welke resten bij de batterij horen en welke niet, kunnen deze verongelukte e-auto’s niet veilig worden gesloopt. Volgens Martin Klinger, afval verwerkingsexpert bij het milieubedrijf DAKA, is zelfs niet eens exact bekend welke giftige stoffen de e-auto fabrikanten allemaal in hun accu’s stoppen. ‘De vloeistof waarin de verongelukte auto werd gekoeld is nu een gevaarlijk giftig mengsel.’ Universitaire onderzoekers hebben monsters genomen om te kijken wat voor stoffen dat precies zijn. Beste experts hebben geen idee wat te doen met beschadigde accu’s Op de vraag hoe een beschadigde accu van een e-auto moet worden geborgen, antwoordde wetenschapper Roland Pompenberger, ook wel de ‘recycling paus’ van Oostenrijk genoemd: ‘Ik weet het niet.’ Volgens hem heeft Tesla bij het ontwerpen van zijn e-autos daar geen enkele rekening mee gehouden. In heel Europa zijn er slechts twee bedrijven (een in Duitsland en een in België) die onbeschadigde accu’s deels (tot maximaal 70%) kunnen recyclen. Het lithium in de accu’s kan in de praktijk echter niet worden verwerkt, omdat de kosten hiervan gigantisch zijn. Beide bedrijven kunnen niet overweg met beschadigde accu’s, waar er ongetwijfeld veel meer van zullen komen naarmate er meer e-auto’s op de weg verschijnen en er meer ongelukken mee gebeuren. E-auto’s veroorzaken nieuw milieuprobleem Het lijkt er dan ook sterk op dat de samenleving door de almaar dwingender wordende omschakeling op e-auto’s al over een paar jaar –langer gaan de accu’s nl. niet mee- met een nieuw milieuprobleem wordt opgescheept. Omdat de accu’s zo’n € 10.000,- kosten zal meteen de complete e-auto moeten worden afgeschreven, wat een bijkomend extra afval probleem veroorzaakt. Aangezien brandstof auto’s gemiddeld twee tot drie keer zo lang op de weg rijden, zijn die ook om deze reden veel duurzamer dan e-auto’s. Kortom: als de politiek zich ècht zorgen zou maken om het milieu en het klimaat, dan zouden e-auto’s per onmiddellijk moeten worden verboden, in ieder geval tot er goede, betaalbare, veilige en -om met hun eigen woorden te spreken- ‘duurzame’ oplossingen zijn voor deze problemen. Maar e-auto’s zijn voor de liberalen een te aantrekkelijk nieuw business model, en voor de linksgroenen de gewenste volgende stap naar het afpakken naar de vrijheid van vervoer van het gewone volk, omdat (e-)autorijden straks zo duur is gemaakt dat alleen de rijkeren dit nog zullen kunnen betalen. ‘Nooit meer in zo’n rijdende tijdbom’ Freymuth voelt zich in ieder geval door Tesla ‘bij de neus genomen, belazerd en in de steek gelaten’, en zweert dat hij nooit meer zijn leven waagt door in een e-auto te stappen. ‘Want nu weet ik in welke tijdbom ik dan stap.’ (1) https://www.xandernieuws.net/algemeen/verongelukte-e-autos-te-gevaarlijk-en-giftig-voor-milieu-om-te-kunnen-slopen/
  2. Rijdende bommen: Weer een horrorverhaal van een overlevende van botsing met e-auto Posted on 08/11/2019 Afbeelding (illustratief): (7). —————————————————————————————————————————————- Hoe de gedwongen omschakeling op e-auto’s een einde zal maken aan onze vrijheid van vervoer – Internationale Energie Agentschap: Efficiënter maken bestaande brandstof auto’s bespaart 300% meer energie dan overgang op e-auto’s —————————————————————————————————————————————- Ze zijn zwaar, duur, hebben enorm veel stroom en laadtijd nodig, en de winning van metalen voor de benodigde accu’s richt in landen zoals Bolivia grote milieuverwoestingen aan. Als de extreem veel energie kostende winning van die metalen wordt meegerekend, dan zijn elektrische auto’s zelfs vervuilender dan moderne diesels (5)(6). Maar wellicht het belangrijkste argument tegen de omschakeling op e-auto’s is het feit dat het potentiële rijdende bommen zijn die al bij kleine botsingen kunnen exploderen. Bovendien kan het wel 72 uur duren voordat een accu-brand is geblust, waardoor één ongeluk met een Tesla of andere e-car urenlange files kan veroorzaken. Auto pilot faalt, vlammen tot aan de boomkruin De 57 jarige Dominik Freymuth uit München was op 3 oktober met zijn Tesla S85D –aanschafprijs: meer dan € 100.000,- – onderweg naar Salzburg, toen hij vanwege een lichte verkoudheid een hoestbonbon uit het handschoenenkastje wilde pakken. Hij zette de Tesla op de auto-pilot, maar schrok zich een hoedje toen deze de auto al na enkele seconden op de tegenovergestelde rijbaan stuurde. Freymuth rukte in paniek het stuur naar rechts, waardoor het voertuig met 60 km/uur tegen een boom botste. De auto vloog onmiddellijk in brand. Gelukkig schoot de 70 jarige automobilist Josef Blösl, die achter hem reed, te hulp. Toen hij het slachtoffer uit zijn auto wilde trekken volgde echter een grote knal, waardoor Freymuth even dacht dat zowel hij als zijn helper het niet zouden overleven. Toch lukt het Blösl om hem eruit te halen. Met behulp van drie anderen die ook waren gestopt sleepten ze de zwaargewonde Freymuth bij de brandende Tesla vandaan. ‘En toen explodeerde er wéér iets,’ herinnert hij zich. De vlammen rijkten tot aan de boomkruin. 72 uur blustijd met 11.000 liter water Twee weken lang lag hij in het ziekenhuis, waarvan vier dagen op de I.C.. Omdat hij veel rook had ingeademd, hoest hij nog steeds. Door de zware metalen in de accu kon de brandweer het wrak van zijn Tesla niet blussen, waardoor deze 72 uur in een speciale container met 11.000 liter water moest worden gedompeld. Dat water is nu zo vervuild, dat de verwerking ervan 250 euro per 1000 liter kost. ‘Nooit meer een e-auto’ De Duitser had de Tesla aangeschaft omdat hij vanwege de fijnstofdiscussie bang was niet meer in de binnenstad van München te mogen komen. Omdat hij nog steeds geen idee heeft waarom een botsing met slechts 60 km/uur tot zo’n inferno leidde, wat hem bijna zijn leven heeft gekost, heeft hij een advocaat ingeschakeld. Van de (door de overheid sterk gepromote) e-auto koorts is hij meteen genezen. ‘Ik koop er nooit meer een. Dat kan ik alleen al tegenover de mensen die mijn leven hebben gered niet verantwoorden.’ Nederlandse brandweer waarschuwt voor veiligheid Wereldwijd worden met de regelmaat van de klok ongelukken gemeld met Tesla’s, die meestal na een aanrijding –maar een enkele keer ook spontaan, zoals in China- exploderen en in vlammen opgaan. Onlangs sloeg ook de Nederlandse brandweer alarm dat e-auto’s veel moeilijker te blussen zijn, en het veiligheidsrisico daarom toeneemt naarmate er meer van op de weg komen. (2)(4) Efficiënter maken brandstof auto’s bespaart 300% meer energie In de propaganda van overheid en media wordt ook altijd ‘vergeten’ het feit te melden dat er het equivalent van 80 tot 300 olievaten energie nodig is om een accu te maken die de energie van één zo’n vat kan leveren. Daarmee wordt de zogenaamde CO2 winst (voor zover die al van belang zou zijn) in één klap weggevaagd. Het Internationale Energie Agentschap stelt dan ook dat het efficiënter maken van brandstof auto’s 300% meer energie zal besparen dan alle e-auto’s die in 2040 op de weg moeten rijden. (3) Alles pleit tegen de e-auto Werkelijk alles pleit tegen de omschakeling op elektrische auto’s. Op het gebied van financiën (alleen al de accu van een e-auto kost meer dan € 10.000,-), economie, milieu/klimaat, technologie, verkeer, en dus ook veiligheid scoort de e-auto vergeleken met moderne brandstof auto’s (ook diesels) een zware onvoldoende, en is er voorlopig nog geen substantiële verbetering in zicht. Geen wonder dat in de meeste landen de verkopen maar niet op stoom willen komen, en torenhoge miljardensubsidies plus ‘zachte’ dwangmaatregelen nodig zijn om burgers zover te krijgen een peperdure potentiële rijdende bom aan te schaffen. Stappenplan naar het einde van vrijheid van vervoer Los van de klimaathype, waar fabrikanten en overheid flink aan verdienen, ligt een van de mogelijke doelen waarom e-auto’s dan toch zo gepromoot worden wat verder weg in de toekomst. Het stappenplan dat moet leiden naar het einde van de vrijheid van vervoer voor het overgrote deel van het volk lijkt er ongeveer als volgt uit te zien: * Zorg er met valse klimaatpropaganda en hoge subsidies voor dat een substantieel deel van de automobilisten met een e-auto de weg opgaat; * Creëer op deze wijze een almaar groter wordend veiligheids- en verkeersprobleem omdat er steeds meer ernstige ongelukken gebeuren, en wegen urenlang moeten worden afgesloten vanwege accubranden en -explosies, die alleen tegen zeer hoge kosten kunnen worden geblust (om over de menselijke drama’s maar te zwijgen); * Overtuig het volk ervan dat de wegen weer veiliger kunnen worden als zowel e-auto’s als bestaande brandstofauto’s verplicht auto-pilots krijgen die van buitenaf, door verkeerscentrales, worden aangestuurd; (/ en stel een datum waarop brandstofauto’s waarvan de eigenaar geen auto-pilot kan of wil bekostigen, geheel worden verboden); * Zodra de overheid de totale controle over het wagenpark heeft overgenomen, worden stapsgewijs eisen gesteld aan het tijdstip dat u de weg opgaat, wáár u dat doet en met welke maximum snelheid, en de bestemming waar u naartoe wilt. Al dit soort rasechte communistische planmaatregelen zullen worden gedaan in naam van de veiligheid, het spreiden van de verkeersdrukte, en ook energie besparing, omdat de elektrische infrastructuur bij lange na niet toereikend zal zijn om miljoenen auto’s (waarvan honderdduizenden gelijktijdig) 24/7 snel op te kunnen laden. Dat vergt een investering van tientallen miljarden euro’s – geld dat er niet is, en er gezien de aanstormende crisis nooit zal komen ook. Bron: https://www.xandernieuws.net/algemeen/rijdende-bommen-weer-een-horrorverhaal-van-een-overlevende-van-botsing-met-e-auto/
  3. We worden nog meer geript wanneer we wegentaxen gaan betalen ( vanaf 1 januari 2021 beginnen ze.. )
  4. Geen fantasme, een waarheidsverhaal
  5. Voor de liefhebbers een brochure ( Nederlandstalig ) over groengas, SNG, etc. https://www.rvo.nl/sites/default/files/bijlagen/Vol Gas Vooruit - De rol van Groen Gas in de Nederlandse energiehuishouding_0.pdf
  6. Wanneer gaan die Nederlanders de slapende Belgen eindelijk eens wakker maken? https://publicaties.ecn.nl/PdfFetch.aspx?nr=ECN-RX--06-072
  7. Een Europese SNG site: http://www.etipbioenergy.eu/?option=com_content&view=article&id=280
  8. Voor wie er nog aan twijfelt, bij het verbieden van benzine en dieselwagens is de aardgaswagen de wagen van de toekomst. De wagens op waterstof of puur elektrisch is een strategie om de mensen op een dwaalspoor te zetten, en dit brengt mensen in armoede.
  9. Ik wist niet dat men ook RNG gas produceert: https://www.hawaiigas.com/clean-energy/renewable-natural-gas/ What Is Renewable Natural Gas? Read Our Latest Issue of Green Magazine Renewable Natural Gas (RNG) is natural gas or methane produced from renewable resources such as wastewater treatment plants, landfills or by anaerobically digesting organic matter such as agricultural crops. Renewable Natural Gas is an ultra-clean, low-carbon natural gas alternative. It is not a fossil fuel. Renewable Natural Gas is the naturally occurring gas generated by organic matter as it decomposes. When organic matter decomposes or is anaerobically digested, it creates biogas, which primarily consists of approximately 60 percent natural gas and 40 percent carbon dioxide. Today, Hawaii Gas is working to increase the use of renewable natural gas in its business from wastewater treatment plants and landfills and from other renewable resources. The Honouliuli RNG Facility The Honouliuli RNG Facility equipment, painted an eye-catching bright green, takes the gases that are a by-product of wastewater treatment and turns them into clean-burning biomethane. In December 2018, Hawai‘i Gas became the first in the state to capture and process biogas from the City and County of Honolulu’s Honouliuli Wastewater Treatment Plant on O‘ahu. Hawai‘i Gas was awarded the contract for capturing and processing biogas at Honouliuli from the City and County of Honolulu in August 2016 after a competitive bidding process. This first-of-its-kind project is equivalent to eliminating the need for nearly 15,000 barrels of oil and reducing greenhouse gases by the amount produced by 400 cars annually. The Honouliuli Wastewater Renewable Natural Gas (RNG) Facility produces about 800,000 therms of energy per year, enough gas for more than 6,000 homes1. By selling the biogas to Hawaii Gas, the City and County of Honolulu generates approximately $1.6 million of revenue per year. Hawai‘i Gas is pursuing other similar local partnership opportunities for RNG as well as other suppliers of RNG. 1Based on average household use of 11 therms/month by Hawai‘i Gas customers. The wastewater feedstock is upgraded through a multi-step process to create renewable natural gas in the form of biomethane. The City and County of Honolulu and Hawai‘i Gas held a blessing and dedication ceremony for the Honouliuli RNG Facility in December 2018. Pictured from left to right: Kirsten Turner, representing U.S. Rep. Tulsi Gabbard; Honolulu City Councilmember Kymberly Pine; Macquarie Infrastructure Corporation CEO Christopher Frost; Hawai‘i Gas President & CEO Alicia Moy; City and County of Honolulu Mayor Kirk Caldwell; and City and County of Honolulu Director of Environmental Services Lori Kahikina. “Ensuring that all families have access to affordable and reliable energy, our RNG project is an important step toward achieving Hawaii’s clean energy goals. RNG leverages existing infrastructure to deliver cleaner fuels to our customers while providing jobs and revenue source to the City.” – Alicia Moy, President & CEO, Hawai‘i Gas “The ability to capture biogas from our sewage (and transform it into RNG) is the type of innovative project that will help us reach our renewable energy goals sooner rather than later.” – Mayor Kirk Caldwell, City & County of Honolulu Uses Of Renewable Natural Gas Renewable Natural Gas can be used for many of the same applications as natural gas. Renewable Natural Gas is a cleaner fuel as compared to the 1) oil and diesel now used to produce electricity 2) the gasoline and diesel used for ground transportation and 3) the oil-derived synthetic natural gas distributed on Oahu. RNG in its raw form known as biogas can be used for electricity generation. RNG purified to pipeline quality natural gas (greater than 98 percent methane) can be used for ground transportation or injected directly into the existing natural gas pipeline distribution system on Oahu. Benefits Of Renewable Natural Gas Capturing methane from wastewater treatment plants and landfills provides dual environmental benefits by preventing greenhouse gas emissions from entering the atmosphere and using it to displace other higher-emitting fossil-based fuels such as oil and diesel. Renewable natural gas emits approximately 30 percent less carbon dioxide than the oil and diesel now used to produce electricity and for ground transportation.
  10. In Hawai‘i kent men SNG reeds: https://www.hawaiigas.com/
  11. Hier in Belgenland is een CNG sticker verplicht voor de keuring, wat gaan ze doen als er SNG getankt wordt? Beide stickers verplichten? SNG is een gas dat niet meer tot de categorie fossiele brandstoffen behoort. https://www.pitpointcleanfuels.com/be/nieuws/ngva-rapport/ Een wetenschappelijke uiteenzetting voor SNG vind je hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Substitute_Natural_Gas
  12. Op de sticker die je toont staat: IK RIJD FOSSIELVRIJ OP GROENGAS UIT AFVAL Hopelijk zijn ze nu niet verkeerd gedrukt.. In de toekomst kan je andere stickers maken: Ik rijd fossielvrij met synthesegas, aangemaakt via windmolens.
  13. Hopelijk heeft deze prijsstijging niets te maken met het succes van CNG wagens tov dienen elektrischen brol.
  14. Als je nog eens gaat tanken kan je eens naar Kallo rijden, dat is een half uurtje rijden aan +- 30 km. ( haven Antwerpen tot Kallo ) Ik weet natuurlijk niet hoeveel omweg dit voor jou is, wat ik wel weet is dat de gewone 5-persoon wagens weinig gas aan boord kunnen hebben. Laatst kreeg ik nog 38 kg in mijn tanks ( Caddy Maxi ).
  15. Dat is een lekker bier maar je moet wel 20 EURO vooraf afdokken voor leeggoed ( dat je terugkrijgt wanneer je geen enkele fles gebroken terugbrengt - of als er geen flessen ontbreken ). En bedankt voor het compliment want dit bier is gebrouwen in mijn thuisbasis :-)
×
×
  • Create New...