Jump to content

Lage Emissie Zone

Leden
  • Content Count

    1,203
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

Lage Emissie Zone last won the day on June 9

Lage Emissie Zone had the most liked content!

Community Reputation

393 Super

About Lage Emissie Zone

  • Rank
    Aardgasgoeroe

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Spijtig dat je er nog steeds je banden niet kan oppompen met lucht of stikstof... ( neen ik ga geen gas in mijn banden doen ).
  2. 1,2 miljoen auto’s niet meer welkom door lage emissiezones: vooral particulier krijgt klappen https://www.hln.be/auto/1-2-miljoen-auto-s-niet-meer-welkom-door-lage-emissiezones-vooral-particulier-krijgt-klappen~a57c98cb/
  3. Ja, ik denk dat het die mooie sticker is, maar het is onduidelijk of het over die kleine of grote sticker gaat.
  4. Je kan hem ook laten installeren door Aardgasrijder Je kan best wachten dat de vorst definitief voorbij is want aan de wagen werken met vriesweer is moeizaam voor de handen.
  5. 6+1 is toch iets anders dan 4+1 aan personen die in de wagen kunnen, dus als gezinswagen scoort de Maxi beter.
  6. De Caddy Maxi heb ik 21.000€ betaald, zonder inlevering van de huidige wagen want dan ging er nog wat van de prijs af. Hij trekt minder snel op dan een 5 persoons wagen maar is veel praktischer als je hem deftig gaat laden.
  7. Wist je dat een elektrische wagen tot 3 keer meer banden ( 3 x 4 = 12 banden ) nodig heeft op jaarbasis dan een andere wagen? Die banden slijten veel sneller door het zeer snel optrekken, vergelijk dit met de F1 wagens, die hebben door hun trekkracht veel meer banden nodig. Fijn stof ligt dus bij elektrische wagens vele malen hoger. P.s. met dank aan een professional want deze informatie haal ik niet van mezelf ; ik was zelf niet zo slim om dit te weten ( geef ik eerlijk toe ).
  8. Nadeel is dat jouw sportievere wagen veel meer geld kost dan de Caddy Maxi, in aankoop. Jouw wagen is wellicht wel goedkoper bij de 4 jaarlijkse tankinspectie.
  9. Let op met de voorspelde vorst want die kan ook voor terugkomende storingen zorgen.
  10. Hopelijk bezoekt de minister dit forum, hij heeft dan in 1 klap een heleboel informatie over de werkelijke stand van zaken. En hopelijk doet hij er ook wat mee want in de politiek wordt er dikwijls de andere kant opgekeken.
  11. Bedankt voor het delen, hier volgt wat er op die site staat: CNG: de respons van de sector op de VRT-reportage Het onderzoek van de VRT, dat CNG bekritiseerde, heeft een reactie uitgelokt van de gassector. Die heeft cijfers en studies geleverd die de conclusies van de journalisten van de openbare omroep tegenspreken. 2 foto's Overzicht : Lees het artikel Bekijk de fotogalerij Een team van VRT-journalisten heeft de verschillende soorten brandstof vergeleken en was zelf verbaasd over het goede resultaat van dies
  12. Het is een verstandige keuze om nog wat te wachten. 1. Elektrische wagens hebben nu een lithium batterij aan boord, die is zeer ontvlambaar en blijft doorbranden als 1 van de 2 batterijpolen niet losgekoppeld wordt. De nieuwste ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat de lithium batterij gaat vervangen worden door een grapheen batterij, deze is 40% goedkoper en kan een veel hogere lading aan. Indien dit geen fake nieuws is dan moeten de mensen die voor elektrisch gaan vooral nu niet deze wagen kopen. 2. Aardgaswagens hebben nog verborgen talenten
  13. De Euro 6-norm garandeert niet volledig dat diesels schoner zijn, merkt de vereniging op die dicht bij transport- en milieuecologen staat. Het publiceert een studie, ondersteund door tests op twee van de best verkochte modellen in Europa. De studie is een schok. Transports et Environnement maakt zich echter niet vaak druk om details. "De beste beschikbare technologie om dit type vervuiling te bestrijden - roetfilters (FAP) - moet regelmatig worden gereinigd (" geregenereerd "). Dieselauto's zijn elke 480 km een belangrijke bron van vervuiling. De tests tonen aan dat deze vervuilingspieken ku
  14. Indien ze bij de keuring de uitstoot van ieder voertuig ( benzine, aardgas, LPG, diesel, elektrische plugin hybride met benzinemotor ) individueel gaat meten via WLTP en daarvan een certificaat overhandigd aan de overheid waarop de tax word bepaald : is dit nog het meest eerlijk. Ik zou dan zeker mijn wagen laten testen op SNG, dan trek ik terug i.p.v. te moeten opleggen.
  15. Probeer het hier eens: https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie Opmerking: geeft nog 0 EUR weer, dus dit gaan ze daar pas weten in 2021 ( VRT heeft het voor ons wellicht duurder gemaakt ).. we zouden dat duurder verschil eens moeten aftrekken van de bijdrage kijk en luistergeld, wij zouden dan rap een proces aan ons been hebben, maar die mannen met hun CNG laster campagne gaan vrijuit. Colruyt gaat niet gelukkig zijn met het vernietigend CNG rapport van een journalist die van techniek nul de ballen kent.
×
×
  • Create New...