Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

GiovanniB

Leden
  • Aantal items

    77
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

GiovanniB won de laatste dag op 1 maart

GiovanniB had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

GiovanniB's prestaties

Enthousiast lid

Enthousiast lid (4/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Reageert vaak
  • 1 week lid
  • 1 maand lid

Recente badges

20

Reputatie

  1. Het VTM-Nieuws van gisteren om 19 uur, dacht ik, toen De Croo in de studio zat. Ik heb online al gezocht naar enkel een fragment van hem in de studio, maar nog niet gevonden. Misschien beter dat iemand zijn leugen even documenteert voordat de aflevering niet meer raadpleegbaar is. [emoji57] Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  2. https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/fs_21_3667 Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  3. Dat weet ik, ze is enkel nog niet omgezet geweest in nieuwe EU richtlijnen. Daar zijn ze nog mee bezig. Ik vermoed dat deze aanpassing niet lang op zich zal laten wachten. Misschien al volgend jaar. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  4. Of zou dit waterstof zijn? Ze zijn echt niet duidelijk terug he. [emoji57] Waterstof staat apart. Biogassen dekt de lading dan wel wat betreft bioCNG, dus ik vermoed dat het toch deze is. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  5. Nee volgens mij niet, wel onder (zie pijltjes orginele tekst voor aardgas/(bio)CNG => Het laagste minimumtarief van 0,15 EUR/GJ is van toepassing op elektriciteit, ongeacht het gebruik, op geavanceerde DUURZAME BIOBRANDSTOFFEN en BIOGASSEN en op hernieuwbare brandstoffen van niet-biologische oorsprong zoals hernieuwbare waterstof. Ook koolstofarme waterstof en verwante brandstoffen zullen gedurende een overgangsperiode van 10 jaar hetzelfde tarief genieten. Dat tarief is fors lager dan het referentietarief omdat elektriciteit en de brandstoffen in die categorie de overgang naar schone energie in de EU aanzienlijk kunnen ondersteunen met het oog op de verwezenlijking van de doelstellingen van de Europese Green Deal en, uiteindelijk, klimaatneutraliteit tegen 2050 Kun je even je orginele tekst herwerken? Ik zou graag het verschil willen zien tussen minimumtarief CNG en bioCNG. Alvast bedankt. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  6. Minimumtarief aan btw, niet minimumprijs. [emoji6] Ik had wel niet meteen verwacht dat iemand dit zo vlot kon berekenen want ik ben niet zo vertrouwd met die eenheden. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  7. We hebben als CNG-rijders dringend nood aan meer tankmogelijkheden waar ook bioCNG kan getankt worden. NL en DE zijn klaar voor de toekomst, maar België hinkt terug achterop. [emoji29] Vandaag las ik zelfs dat NL nu al een gunstig btw-tarief introduceert op hun bioCNG van Orangegas. Lees zeker het onderstaande want het heeft invloed op de toekomst van CNG in België. Herziening van de energiebelastingrichtlijn (EBR) Vragen en antwoorden De tarieven zijn vastgesteld volgens een rangschikking op basis van de milieuprestaties van energieproducten en elektriciteit. - Zo zal voor conventionele fossiele brandstoffen zoals gasolie, benzine en niet-duurzame biobrandstoffen het hoogste minimumtarief van 10,75 EUR/GJ gelden als zij worden gebruikt als motorbrandstof en 0,9 EUR/GJ als zij worden gebruikt voor verwarming. Dat tarief dient ook als referentie voor de andere categorieën. => De volgende tariefcategorie is van toepassing op brandstoffen zoals AARDGAS, lpg en niet-hernieuwbare brandstoffen van niet-biologische oorsprong, die weliswaar op fossiele brandstoffen zijn gebaseerd maar op korte en middellange termijn toch enigszins tot decarbonisatie kunnen bijdragen. Voor die categorie zal gedurende een overgangsperiode van 10 jaar een minimumtarief van twee derde van het referentietarief gelden: 7,17 EUR/GJ bij gebruik als motorbrandstof en 0,6 EUR/GJ bij gebruik voor verwarming. Daarna wordt ze belast tegen hetzelfde tarief als conventionele fossiele brandstoffen. - De volgende categorie omvat duurzame, maar niet geavanceerde biobrandstoffen. Aangezien die producten meer potentieel hebben om tot decarbonisatie bij te dragen, is de helft van het referentietarief van toepassing: minimaal 5,38 EUR/GJ bij gebruik als motorbrandstof en 0,45 EUR/GJ bij gebruik voor verwarming. => Het laagste minimumtarief van 0,15 EUR/GJ is van toepassing op elektriciteit, ongeacht het gebruik, op geavanceerde DUURZAME BIOBRANDSTOFFEN en BIOGASSEN en op hernieuwbare brandstoffen van niet-biologische oorsprong zoals hernieuwbare waterstof. Ook koolstofarme waterstof en verwante brandstoffen zullen gedurende een overgangsperiode van 10 jaar hetzelfde tarief genieten. Dat tarief is fors lager dan het referentietarief omdat elektriciteit en de brandstoffen in die categorie de overgang naar schone energie in de EU aanzienlijk kunnen ondersteunen met het oog op de verwezenlijking van de doelstellingen van de Europese Green Deal en, uiteindelijk, klimaatneutraliteit tegen 2050 De volledige tekst met meer info vind je via onderstaande link: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/nl/qanda_21_3662 Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  8. Ok, dan is het maar even een verwijzing voor de anderen. [emoji6] Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  9. Zie ook: https://www.aardgasrijder.be/forum/topic/4246-alexander-decroo-tijdelijke-btw-verlaging-op-cng-mag-niet-van-europa Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  10. De Federale Overheid, m.n. premier De Croo wil dit gewoon niet. De reden is volgens mij dan ook niet ver te zoeken: een btw-verlaging op aardgas om te verwarmen tijdens de lente en zomerperiode heeft veel minder impact op hun verlies aan inkomsten (verbruik ligt dan ook laag tijdens deze periode), maar dat is niet het geval bij een btw-verlaging op CNG (rijden doen het hele jaar door). Er is dus een goede reden waarom De Croo zijn toevlucht zoekt tot leugens. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  11. Alexander De Croo kletst uit zijn nek. [emoji19] Alexander De Croo: "Tijdelijke btw-verlaging op CNG niet mogelijk door Europa ..." Artikel 15 Onverminderd andere communautaire bepalingen, kunnen de lidstaten onder fiscaal toezicht gehele of gedeelte­lijke belastingvrijstellingen of -verlagingen toepassen op: i. aardgas en LPG die worden gebruikt voor voortbeweging; Richtlijn 2003/96/EG van de Raad van 27 oktober 2003 tot herstructurering van de communautaire regeling voor de belasting van energieproducten en elektriciteit https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32003L0096 Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  12. Je hebt gelijk! Ik kan wel door de grond zakken van schaamte nu. [emoji15][emoji28] Maar ik laat mijn post staan, ik durf mijn fout in te zien en toe te geven. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  13. Ja, ik heb ook al 18% horen vallen. Als ieder component 21% btw bevat, wat wel vaker het geval is, dan zou het 15% moeten zijn en dus niet 12%. Of het moet zijn dat de pomphouders van plan zijn om 3% om te zetten naar winst. 21%=>6% Kent iemand de volledige samenstelling van een CNG-prijs? Wat zit daar allemaal in? Volgens mij moeilijk te controleren of de btw integraal naar de consument gaat. De prijzen zijn al hoog genoeg om de consument niet nogmaals op zijn tenen te trappen. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  14. Het zou toch moeten 15% van de energieprijs. Als bepaalde pomphouders hier nu ook nog mee durven goochelen, hebben ze echt wel afgedaan. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
  15. Ok, zijn antwoord is beter en concreter. [emoji115][emoji15] In Duitsland doen ze trouwens nét hetzelfde. Om toch maar iets zinnigs eraan te kunnen toevoegen. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...