Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Bij Bruno’s in winterslag Genk CNG aan 0,92€
  3. In de BC, scrollen tussen alle data (selecteerbaar welke data op het media scherm bij instellingen, motorolie temperatuur was bij mij uitgevinkt af fabriek,aangevinkt en hop...)
  4. Oh, dat wist ik niet. Kan je die "altijd" zien ? Of zit die ergens verstopt in een menu ? Ik ga er van uit dat het geen aparte analoge klok is .... Onze Roomster uit 2007 had maar de "eenvoudige" BC, zonder veel mogelijkheden.
  5. Last week
  6. Meegedeeld door iemand van de FB-groep "Status CNG-stations". Net zoals bij Dats 24 wil dit zeggen dat elk CNG-station dat eigendom is van G&V deze zelfde prijs hanteert voor hoogcalorisch CNG. Het is wel eigenaardig dat ze een hogere prijs vragen voor aardgas dan Dats 24, maar ja dat is de vrije markt. € 0,969 per kg dus voor H-gas.
  7. Je hebt de blauwe melding op dashbord en je hebt olietemperatuur op de bc onder mfa.
  8. In de mijne zit toch nog ene in, en ook in onze Beetle. Ik heb dus en koelvloeistof temp en motorolie temp. Maar mijn motorolie is zeker met de huidige temperaturen zeker niet op temperatuur na 8km. Als de temp rond het vriespunt zit (wat de laatste dagen om 05:00 het geval is) moet ik al 6-7km bollen voor die maar een aanduiding van de temperatuur geeft en die begint dan op 50°C. Vandaar gaat het dan langzaam omhoog. De koelmiddeltemp staat dan al wel op 90°C en gaat daar eigenlijk nooit boven.
  9. Dank u! Ik hoop om probleemloos tot 230.000 km te rijden. Op het dashboard wordt de tekst "olietemperatuur" getoond, geen idee waar de sensor zit, 's avonds is de olietemperatuur 88°C-90°C, 's morgens zal het misschien wel eerder 86°C zijn. Ik laat de motor eerst een goeie 30s draaien bij stilstand. Ik probeer om niet te laag in toeren te rijden zodat de motor niet teveel koppel moet leveren en ook iets sneller opwarmt, tussen 2200 en 2500 rpm. Meestal rijd ik minstens 1 versnelling hoger dan wat de boordcomputer vraagt. In die 8km heb ik 3 keer verkeerslichten, zone 50, 70, zone 30, en enkele keren voorrang van rechts, dus ik moet een heel aantal keer vertragen/stoppen en versnellen wat de motor opwarmt. Als je een afstandje 70 km/u rijdt aan maximum 2000 toeren duurt het opwarmen veel langer denk ik, mede door de rijwind. Ik vind wel dat het blauwe lampje dat aangeeft dat de motor koud is veel te snel uitgaat. @Koen C : Mechanisch ben ik zeer zuinig op mijn wagens gedurende de eerste 3 jaren, daarna is het nieuwe eraf en let ik er minder op, na 200.000 km rijdt ik gewoon zonder de wagen te sparen. De Dacia heb ik weggedaan omdat de distributieriem, remschijven, zomer en winterbanden aan vernieuwing waren. Deze kost wilde ik niet meer doen omdat ik vreesde voor problemen in het brandstofsysteem (injectors, pomp...) of een kapotte turbo voor 250.000 km.
  10. @Izegemnaarke welkom op het forum en veel veilige kilometers gewenst.
  11. Dat is inderdaad een wijdverbreid misverstand : als het koelwater op temperatuur is, is de olie helemaal nog niet op de ideale werkingstemperatuur. Olietemperatuurmeter vind je niet meer in (normale) moderne auto's. Vroeger ook niet veel, enkel de wat meer "sportieve" versies. Rustig rijden is nog noodzakelijk voor enkele kilometers verder. Hoeveel ? Ik schat toch zo'n 20 à 30 km minstens voordat de motorolie echt goed op bedrijfstemperatuur is. Maar ik denk dat @Izegemnaarke dat sowieso doet : kijk maar naar zijn 235.000 storingsvrije kilometers met een Renault diesel.
  12. Motorolie? Da's wel heel snel, vooral in de winter. Verwar je motorolie niet met koelmiddel? Koelmiddel kan wel op temp zijn (90°) na 8km. Motorolie duurt bij mij toch wel wat langer.
  13. Da's normaal. Men moet ook een druktest uitvoeren in de fabriek, kan alleen met volle tanks.
  14. Hallo, Sinds 3 weken ben ik in het bezit van een Caddy Maxi TGI 7 zits Family editie met nog wat extra opties. Mijn vorige wagen was een Dacia logan MCV 1.5 dci 85pk. (235.000km in 11jaar 0€ onvoorziene kosten) Ik was op zoek naar een grote zuinige wagen waarmee ik zowel korte als lange afstanden kan rijden. Het aanbod grote elektrische wagens is bedroevend, de Kangoo ZE en de elektrische Berlingo zijn totaal niet up to date. (te traag en te kleine batterij) Bij de hybrides is er ook niet veel aanbod, geen vans, maar 1 break: de Toyota corolla Touring sports is duur en heeft te weinig hoofdruimte achteraan voor mij. Een diesel wou ik niet meer en zo ben ik bij de Caddy terecht gekomen. Tijdens een testrit met een korte Caddy CNG viel de 1.4 TGI motor goed mee. Wat me wel erg opviel was dat de neus van de Caddy erg duikt bij het remmen, dit had mijn Dacia totaal niet terwijl die ook hoog staat en zacht geveerd is. Verder was de wendbaarheid top en is dit een ruime compacte wagen. De Caddy Maxi die ik nu heb heeft het duiken duidelijk minder en ik heb geen klachten ivm de vering. Ik ben de motor nog rustig aan het inrijden maar ik merk wel dat de motor maar net gepast is voor het gewicht van de Caddy maxi terwijl ik met de Dacia nog veel reserve had. Ik was wat bezorgd om de wendbaarheid door de afmetingen van de wagen en heb rondom sensoren en een achteruitrijcamera. In de praktijk heb ik echter nog geen probleem gehad met de afmetingen maar ik merk wel duidelijk het verschil met de gewone caddy. Door de grote ramen en mijn hoge zitpositie (ik ben groot en de zetel staat bijna op de hoogste stand) is het zicht bij het achteruit rijden beter dan met al mijn vorige wagens. Mijn verbruik ligt momenteel rond de 5kg/100km H-gas (op de boordcomputer), enkel traag verkeer over korte afstanden (8 km). Bij langere afstanden zakt het verbruik, ik zie dat de motorolie pas op temperatuur is na 8km rustig rijden. Ik heb de optie all-season banden wat voor een iets hoger verbruik zorgt.
  15. Het samensmelten tot 1 grote garage heeft mij in elk geval niet geholpen. Ik ben eind augustus of begin september 2019 langsgeweest bij de nieuwe Top Motors garage langs de rijksweg in Roeselare. Er stond een korte Caddy met 5 zetels in de showroom, men kon mij niet helpen met het bezichtigen van een Caddy Maxi of een 7-zit. Voor het tonen en verkopen van een Touran en Tiguan deden ze ook geen moeite, want de levertermijn was te lang. 1 van deze modellen was ook niet aanwezig in de showroom wat ik toch straf vind voor zo'n grote garage. Verder waren ze wel vriendelijk, maar toch een teleurstelling voor mij. Tegenwoordig kan de situatie al veranderd zijn, maar uiteindelijk heb ik mijn wagen wat verder van huis bij Lagrou gekocht omdat alle modellen (kort, lang, 7-zit en meerdere kleuren) daar te bezichtigen waren en omdat er een testrit aangeboden werd met zowel een diesel als een CNG-wagen. Ik ken enkele mensen met een Caddy-CNG van bij Top Motors en ik heb nog geen klachten gehoord over de service.
  16. Hallo, ik ben nieuw op het forum en wou mijn positieve ervaring met garage Lagrou delen. Ik kocht onlangs een Caddy maxi TGI 7 zit Family Edition bij garage Lagrou. Ik werd daar super goed ontvangen tot nu (nog maar 320 km gedaan). De garage in Torhout heeft enkel een VW showroom, er zijn veel modellen aanwezig. In Diksmuide hebben ze ook andere merken van de VW groep. Via mail maakte ik een afspraak voor een offerte, bij aankomst was er reeds een testwagen voorzien zonder dat ik erom vroeg. Omdat het een diesel was vond ik dit niet interessant en een half uurtje rijden helpt mij niet. Geen probleem, enkele dagen later kreeg ik een korte Caddy TGI zolang als nodig. We hebben toen afgesproken dat ik hem 24u zou lenen (dit kon zeker ook langer vb. een weekend), zo kon ik eens gaan werken en tanken, want de cng tank was leeg. Ik heb toen bij het terugbrengen van de testwagen een bestelling geplaatst voor een Caddy Maxi, de tankbeurt met de testwagen werd afgetrokken van de offerte die ik reeds had. Ik heb de nieuwe wagen opgehaald een goeie 3 maanden later. Hij stond toen al even in de garage maar ik bleef liever met mijn oude wagen rijden in de winter. Alle systemen werden duidelijk uitgelegd en de CNG tank was vol! (de benzine tank was halfvol) Twee weken later werd ik opgebeld om te vragen of alles naar wens was, helaas had ik er toen nog niet veel mee gereden door de Corona maatregelen. Er werd mij ook gevraagd om na 2500 à 3000 km eens langs te gaan voor een gratis kleine controle. Ik heb geen band met de garage of met VW, dit is mijn eerste wagen uit de VW groep. Een collega van mij kocht een Caddy TGI bij Lagrou is ook zeer tevreden.
  17. Vandaag ben ik ook een A5 G Tron tegengekomen. Ik reed er al 4 km achter en zag pas toen hij afdraaide dat het een CNG 'er was. Er was geen sticker aanwezig. Deze ochtend op de Diestersteenweg in Maaseik draaide de wagen af ter hoogte van Raedschelders. In Corona tijd was mijn verplaatsing geoorloofd... Ik ben gaan hamsteren
  18. Vandaag om 14:30 deze zwarte Audi A5 4.0 G-Tron zien staan op de parking van het Asster-ziekenhuis in Ziekeren (Sint-Truiden). Duidelijk zichtbaar vanaf de openbare weg want hij had 'm met z'n k*nt naar daar geparkeerd. Zoals altijd met zo'n felle zon kan je enkel de vorm van de mooie, ruitvormige sticker zien.
  19. Dat moet ik bij Hermans ook eens navragen dan. Kan natuurlijk zijn dat een caddy niet premium genoeg is. Dan zal het een step worden. ( is zeker gratis)
  20. Klopt 100%, en hebben ze bij mij ook gedaan toen mijn A3 voor een dag inspectie binnen moest: volgetankte A4 gekregen en ook zo terug binnen gebracht.
  21. John, Als je in Mechelen woont dan kan ik je garage Pascal in Walem aanraden. Is een bosch car center. Ik ben daar jaren tevreden klant geweest met mijn VW en Skoda. Was voor mij makkelijk want op weg naar het werk (in Mechelen). Sinds de aanschaf van onze Golf in Lier (en ik meestal per fiets naar het werk ga)ben ik er niet meer geweest.
  22. Daar had ik onze vorige wagen, octavia combi, 2x een onderhoud laten doen. Zeer tevreden.
  23. AUTO'S SEGHERS is niet zo ver van Mechelen, waar ik woon. Zou ook graag reviews lezen van deze garage Dus zelfde oproep als JoBé: Wie kent deze garage en hun prijzenpolitiek?
  24. DCB Energy opent nieuw multifuel tankstation in Borne 23 maart 2020 om 11:22 - Bron: TankPro Op bedrijventerrein Westermaat/De Veldkamp in het Twentse Borne heeft DCB Energy een nieuw tankstation geopend. De locatie ligt strategisch ten opzichte van de snelwegen A1 en A35. Klanten kunnen er naast benzine en diesel ook terecht voor een groot aantal alternatieve brandstoffen. Op termijn moet ook waterstof beschikbaar worden. Aan de pomp zijn onder meer AdBlue en HVO100 verkrijgbaar. Bestuurders van een elektrische auto kunnen bovendien hun batterij opladen. LNG en CNG+ volgen vanaf juni. Op termijn moet het ook mogelijk worden om waterstof te tanken op de nieuwe locatie, die vanwege de ligging ook interessant is voor trucks. Het familiebedrijf uit Spijkenisse is bezig met het uitrollen van een netwerk aan multifuel tankstations in heel Nederland. Na Den Hoorn, Roosendaal, Venlo en Borne, staan in 2020 nieuwe locaties in Assen, Schiphol Airport, Maasmechelen en op de Maasvlakte op het programma. Klanten kunnen met de DCB Energy Card op zo’n 300 locaties in de Benelux en Duitsland terecht.
  25. Iemand ervaring met deze "onafhankelijke" garage? Vooral dan i.v.m. hiermee : "Kwalitatief onderhoud op dealerniveau aan betaalbare prijzen (in vergelijking met d̶'D̶i̶e̶v̶e̶n d'Ieteren)
  26. Iemand ervaring met Auto's Seghers uit Kontich ? "Kwalitatief onderhoud op dealerniveau aan betaalbare prijzen" ...
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...