Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. Voor vrachtvervoer misschien wel , voor personenwagens is het einde verhaal.
  3. Ik heb eens gebeld naar Lukoil en daar wist men mij te vertellen dat de partners van Total stoppen met de verkoop van CNG. De CNG stations van Total zelf blijven dus CNG aanbieden. Lukoil is een partner van Total, dus zij stoppen met de verkoop van CNG.
  4. In beste geval ging cng maar tot 2035 duren. Tegen dan zijn deze auto’s niets meer waard. als de gasprijs zich stabliseert rond 40-50 euro per mwh dan is cng nog steeds een vrij goedkope brandstof waarmee we (hopelijk) nog een aantal jaar mee kunnen rondrijden. Ik was van plan om deze auto in (beste) geval tot 2030 te houden. kan zijn dat we een evolutie ondervinden dat gelijkaardig is aan lpg qua stations? Wie weet.
  5. Gisteren
  6. Inderdaad, hopelijk blijven er op termijn nog voldoende mogelijkheden over om CNG te tanken. Bij Colruyt zijn de auto's op CNG al uit het lease-aanbod voor de werknemers genomen, heb ik mij laten vertellen. (Op het hoogtepunt van de crisis werd er ook gevraagd aan de werknemers om zo weinig mogelijk op CNG te rijden en dus dagelijks benzine te tanken.) Zelf denk ik dat aardgas als motorbrandstof een verhaal is dat stilletjes begint af te lopen. Ik ben wel benieuwd hoeveel bijvoorbeeld een DATS 24 heeft geïnvesteerd in dit verhaal en hoeveel dit tot nu toe heeft opgebracht. Ik denk dat je daar wel eens van achterover zou kunnen vallen, in negatieve zin...
  7. Hier ook niet het minste leedvermaak; de goede verstaander zal het duidelijk wezen dat ik vooral doelde op diegenen die met veel bombarie het einde van CNG kwamen verkondigen zonder enige basis, laat staan de paar aanbieders die met soms nogal twijfelachtige claims promotie maakten voor dure ombouwoperaties waarvan de wettelijkheid dan ook nog eens onzeker is.
  8. Heb het nu ook gemerkt Jan, klopt wat je zegt (tank-pomp), mijn interpretatie-/geheugenfoutje... (Ook naar je posting FF moeten zoeken want was niet op deze site ). Maar het was idd behulpzaam bedoeld, daar geen ènkele twijfel over!
  9. Leedvermaak voel ik daar niet bij, ik wilde enkel een grappige noot brengen in het forum, zuiver om het humoristische effect daarvan. Achteraf heb ik ook nog moeten denken dat 'exaardgasrijder.be' op zich misschien humoristischer zou zijn geweest - of op zijn minst een betere poging daartoe. Het idee dat die website zou bestaan is al wel grappig. Niettemin zou ik mij oprecht willen verontschuldigen tegenover iedereen die zich gekwetst voelt door mijn uitspraken. Ik ben mij ondertussen beter bewust van het feit dat niet iedereen even geprivilegieerd aan deze crisis is begonnen en zal in de toekomst mijn woorden beter wikken en wegen wanneer het personen met een kleine* betreft. Wanneer je zelf een grote* hebt en daarenboven wit en hetero bent is het gemakkelijk om te vergeten dat we niet allemaal in deze positie verkeren en is het nodig om je blik soms te verruimen. Ook besef ik nu dat het hebben van een grote* de maatschappelijke norm is en heb ik mezelf voorgenomen om deze opvattingen over het hebben van een kleine* en een grote* beter in vraag te stellen. Ik hoop hiermee de plooien te kunnen gladstrijken en een frisse start te kunnen nemen. *benzinetank
  10. Ik vind dat leedvermaak ongepast. Ik kan best begrijpen dat iemand die maar een benzinetank van 12 liter heeft en grote afstanden doet of veel rijdt, het op een bepaald moment beu is om iedere dag of iedere 2 dagen te gaan tanken. Telkens met de schrik van "het rood lampje" dat brandt en dus zonder benzine te vallen. Dat zo iemand beslist om die "CNG-merde" de deur uit te doen en over te gaan op iets anders, is heel begrijpelijk. Tegenwoordig is de variatie aan mogelijkheden groot, afhankelijk van je rijders-profiel. 't Kost alleen wel wat om iets nieuw te kopen.... Een reserve aan CNG aanhouden helpt ook niet : je hebt op sommige momenten benzine nodig. Daar sta je dan met CNG aan boord maar wel met 0 liter benzine. Dikwijls kan het niet om de CNG uit te schakelen en op benzine te rijden met nog wat CNG in de tank (als reserve). Fiat en consoorten kan dit wel, VW en consoorten niet. (tenzij je bepaalde "work-arounds" toepast waar niet iedereen blij van wordt of kan / wil uitvoeren). LPG rijden is nog altijd het goedkoopste aan de pomp. Het kost wel wat extra aan belastingen en keuring, maar CNG kost ook wat extra aan 4-jaarlijkse keuring en Technische Keuring. Van zodra mijn vrouw beslist dat ze de Lancia CNG weg doet, zal LPG zeker ook in de "scoop" komen. Geld voor een plug-in hybride zie ik haar niet uitgeven, elektrisch is pokkeduur (m.u.v. die paar enkelingen met een heel beperkte actieradius). Als ze naar het werk rijdt, is het 110 km H-T en geen mogelijkheid om op het werk te laden.
  11. Ja hallo, ik had wel gezegd richting LNG TANK en niet pomp, en in afstanden schatten ben ik legendarisch slecht. Dan is een mens al eens behulpzaam...
  12. Laten we vooral hopen dat de pomphouders ook doorgaan.... En dat het wagenpark met CNG wagens niet te veel slinkt, anders denken ze er misschien nog aan om de pomp te sluiten.
  13. Zoals verwacht: (nog) geen. 😡
  14. Afgelopen week
  15. Ik vermoed dat die nu vooral op exaardgasrijdermetspijt.be en vloeibaarpetroleumgasrijdermetspijt.be posten...
  16. Wat een verademing om eindelijk weer dat soort prijzen te zien, zeker die 1,45 euro in Londerzeel (en eigenlijk zelfs maar 1,38 met Romac-korting) is echt heel gunstig en met voorsprong de laagste prijs van heel het land en zelfs alle buurlanden met uitzondering van Duitsland. Voor de gemiddelde auto zou dat neerkomen op een benzineprijs van zo'n 0,88 euro en daar zouden mensen van heinde en verre voor aanschuiven. Waar zitten trouwens die mensen die hun CNG-auto's voor een prikkie van de hand hebben gedaan, of duizenden euro's in een ombouw naar LPG hebben gestoken?
  17. Mocht ik daar dichtbij wonen, zou ik verder dankbaar bij hem tanken, ook mocht de prijs lager zijn bij Dats24! Beloon de lokale producent, hij is ook niet naar zotte prijzen van meer dan 3€ gegaan.
  18. De boer in houffalize mag zijn prijs ook eens aanpassen
  19. G&V Kaai 528 A'pen was vandaag nog steeds 1,999: had eerlijk gezegd verwacht dat ie ook lager zou staan (daarom gisteren niet geweest :-/ ) Intercom moeten gebruiken maar probleem was op paar minuten opgelost. (link)
  20. Deze namiddag getankt, wel intercom moeten gebruiken want CNG-knop uitgeschakeld (doorstreept) op betaalscherm. Intercom zoeken heeft langer geduurd dan reset pompen... Tis dus niet 10m richting LNG-pomp (zoals ik 'ergens' had gelezen), maar 25m naar 't zuiden: de grote 'box' tegen de omheining in de linkerhoek, bekeken vanaf de rijbaan.
  21. Zeer benieuwd naar de prijs van DATS24 morgen, ze updaten vaak dagelijks (zeker als de prijs omhoog moet). Aan de prijs van vandaag; €1,45 komt overeen met een marge van 52 cent €1,60 Komt overeen met een marge van 64 cent €1,68 Komt overeen met een marge van 71 cent
  22. Je bent fout. De prijzen in de app zijn dan blijkbaar nog niet aangepast. Drive Systems is een installateur van CNG installaties die gevoed worden met LNG (vloeibaar aardgas). Zij passen de prijzen in hun tankstations (Heverlee/Ranst/Tessenderlo/Kallo) steeds aan op de eerste dag van de maand, vandaag dus. Door het goedkoper worden van het gas op de markt is er deze maand een fikse prijsdaling. Iedereen kan er vanaf nu vrij gaan tanken aan de nieuwe prijzen die een maand onveranderd zullen blijven. Dit heeft als effect dat deze tankstations in het begin van de maand soms het goedkoopst zijn om te tanken en in de tweede helft het duurst, of omgekeerd.
  23. Anders geformuleerd: ik zie dat er in Heverlee (en Kallo/Londerzeel) een CNG-station is, maar de prijzen die op app staan zijn €2,49 voor Heverlee (Esso), beide gelegen op dezelfde plaats op de kaart. Daarom dat ik vermoed dat je enkel de voordelige prijzen krijgt bij kaart/abonnement, of ben ik fout?
  24. Dat zijn wel heel straffe prijzen, die ook niet in mijn app vermeld staan. Heb je daar een aparte kaart voor nodig? En kan ik daar als Leuvenaar in de buurt van profiteren? :-)
  25. Sorry , foutje , Drive Systems heeft inderdaad 1,45 doorgegeven…andere prijzen zijn wel correct. Dit zijn stations uitgebaat door Drive Systems met H+ gas. Prijsaanpassing telkens begin van de maand.
  26. Net getankt in londerzeel. Het is wel 1.45 ipv 1.40 maar maakt niet uit
  27. @Bremboswat bedoelt u met 'Drive systems' prijzen? Want deze liggen aanzienlijk lager dan de prijzen die ik kan zien/tanken. Btw: ik kijk altijd op app 'DirectLease', daar kan je kiezen voor 'CNG' en dan zie je handig overzicht met kleurcodes en prijzen van alle stations. Je kan bovendien ook zelf de prijzen updaten, zodat iedereen op de hoogte blijft.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...