Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

  1. Vandaag
  2. Lange_666

    Einde VAG verbrandingsmotoren (inclusief CNG)

    Is al volop in productie... (alleen niet te betalen voor Jan met de pet).
  3. Lange_666

    Biogas of groen gas

    Gratis energie bestaat niet, ook windenergie, zonneenergie en energie uit waterkracht kosten energie voor ontwikkeling, opbouw (fabricatie), en onderhoud. Bedoeling is dat het minder energie kost dan het oplevert.
  4. Gsa_danny

    Prijs CNG aan de pomp

    Heel mooi dat DATS zijn prijs voor L-gas laat zakken maar waarom dan niet voor H-gas??? Volgens mij is dit niet echt logisch.
  5. Gisteren
  6. De enige oplossing is, allemaal zoveel mogelijk hout verwerken in onze woningen. Hout is de beste co2 opslag!
  7. Pier

    Groene Viktor gaat Biogas ontwikkelen (Limburgse TROTS)

    Biogas bestaat niet! Meestal is dit gas, dat van afval komt en aangevoerd wordt door zware vrachtwagens die veel diesel verbruiken. En daarbovenop de centrales die dan ook nog in landbouwgebied worden opgericht, kunnen niet optimaal gas aanmaken zonder duurzaam dierenvoeder namelijk mais te laten gisten. Die maïs wordt dan ook nog eens honderden kilometers aangevoerd door zware traktors die ook weer veel diesel verbruikt hebben om die maïs te telen. Hier wordt nooit een woord over gezegd. De afvalmafia heeft namelijk de bevoegde ministers en ook vele groene politiekers in hun zakken, daar ga ik dan toch vanuit.
  8. paulDS

    Keuren CNG tank + Sticker

    Ik ben er niet zeker van. Dit is helemaal correct voor de 1.4 TSI Ecofuel, maar ik weet niet of dit ook klopt voor de 2.0 van JTO ; dit is een gans andere motor.
  9. Pier

    Biogas of groen gas

    Graag had ik geweten wat juist biogas (methaangas) is? Is dit eigenlijk het gas dat van gewassen komt (of afval dat aangevoerd wordt door zware vrachtwagens) die van velden komen die door zware traktors worden bewerkt, geoogst, en vervoerd worden. En dit naar immens groten fabrieken die in landbouwzones worden opgericht. En daarbovenop er nog eens dierenvoeders namelijk maïs, van honderden kilometers ver worden aangevoerd, om deze gesubsidieerde fabrieken optimaal te laten draaien. Wat is daar groen aan? Ook hetzelfde met koolzaadolie, die zogezegd als groene brandstof toegevoegd wordt aan diesel. Die moeten ook met dieselvretende traktors gezaaid, bewerkt, geoogst en vervoerd worden. Stop aub met zulke bedrijven te steunen.
  10. muscles

    Autosalon 2019

    Nog exact 40 dagen en het is weeral autosalon in Brussel. Want in 2019 heeft het autosalon plaats van 19 tot 27 januari. Van de officiële site: De Brussels Motor Show, waarvan tussen 19 en 27 januari 2019 de 97ste editie plaatsvindt in de paleizen van Brussels Expo, is een ware uitzondering in het wereldwijde landschap van autosalons in die zin dat het nog steeds kan rekenen op de aanwezigheid van alle belangrijke autoconstructeurs die actief zijn op de Europese markt. Met een oppervlakte van 110.000 m² om auto’s, gemotoriseerde tweewielers, lichte bedrijfsvoertuigen en nieuwe (gedeelde) mobiliteitsoplossingen te promoten, profileert het Brusselse Salon zich eens te meer als een niet te missen evenement voor liefhebbers van gemotoriseerde twee- en vierwielers. Terwijl heel wat autosalons het alsmaar moeilijker krijgen om een affiche samen te stellen, die representatief is voor de automarkt, kunnen de organisatoren van de Brussels Motor Show met trots aankondigen dat alle belangrijke spelers aanwezig zullen zijn op de 97ste editie van het Auto-, Moto- en Bedrijfsvoertuigensalon, dat plaatsvindt van 19 tot 27 januari aanstaande. De Brussels Motor Show, dat tegenwoordig een week later valt, behoudt de plaatsverdeling van 2018. De personenwagens en bedrijfsvoertuigen palmen zeven Paleizen in, waaronder Paleis 1, dat volledig is gewijd aan de Dream Cars-tentoonstelling, die voor het eerst even lang duurt als het Salon zelf. De gemotoriseerde tweewielers zijn opnieuw te bewonderen in Paleizen 8 en 9 terwijl koetswerkbouwers en andere specialisten in de inrichting van bedrijfsvoertuigen hun klanten ontvangen in Paleis 12. De tijdelijke expo #WeAreMobility, die (nieuwe) mobiliteitsoplossingen belicht, neemt dan weer vier dagen lang (18 tot en met 21 januari) Paleis 10 in beslag.
  11. muscles

    Einde VAG verbrandingsmotoren (inclusief CNG)

    Hoe komt gij daar eigenlijk bij? Bron? Hier heb ik al een artikel gevonden waar duidelijk is dat Volkswagen wel bezig is met auto's op waterstof: En Volkswagen heeft toch ook de e-Golf die terug te vinden valt op hun eigen website, en besteld kan worden. Audi gaat overigens eveneens een elektrische wagen bouwen, en nog wel in de fabriek in Vorst, België. Bij Skoda staat de elektrische Superb op stapel.
  12. Cyberbob

    Einde VAG verbrandingsmotoren (inclusief CNG)

    Niet echt slim van de vag groep om op 1 paard te gokken. Hun concurrentie doet toch meer onderzoek naar waterstof en elektrisch. Met goeie reden. Maar ja laatste tijd ging het niet echt goed met de verkoop bij vag.
  13. MrFingers

    Prijs CNG aan de pomp

    Net gemerkt, DATS zit weer onder de psychologische grens van 1€/kg voor L-gas.
  14. pluxy

    CNG rijder gespot 3.0

    Als je in het midden van een rond punt staat, valt het oog nu éénmaal sneller op zoiets.
  15. Technologie kan CO2-uitstoot wereldwijd doen dalen met 64% in 2050 Gepubliceerd op 05 december 2018 om 16:15 - Bron: FluxEnergie Technologische ontwikkelingen kunnen de wereldwijde energiegerelateerde CO2-uitstoot met 64% verminderen in 2050. Dit schrijft het economisch bureau van de bank ING in het (Engelstalige) scenariorapport Technology, the climate saviour? Deze mogelijke afname ligt dicht bij de internationale klimaatdoelstelling om de temperatuurstijging te beperken tot maximaal 2 graden in 2050. De implementatie van de nodige technologie kost wel tijd. Daardoor wordt het tussendoel voor 2030 niet gehaald. En ook bij een snelle technologische ontwikkeling blijft het overheidsbeleid essentieel, onderstrepen de ING-onderzoekers. Niet alleen om technologie gericht op CO2-reductie te stimuleren, maar ook om negatieve neveneffecten van deze technologie tegen te gaan. Het terugdringen van de energiegerelateerde CO2-uitstoot van 33 gigaton naar 12 gigaton in 2050 in het Positive Tech Scenario zal volgens de ING-economen in een tweetrapsraket gaan. “Een hogere energie efficiëntie, zoals betere isolatie en processen in fabrieken en woningen en efficiënter rijdende auto’s en vrachtwagens, is de eerste en goedkoopste stap. Met de huidige energie-efficiëntie zou in 2050 de uitstoot 34 gigaton hoger liggen door een blijvend groeiende economie. Toegenomen efficiëntie compenseert dit volledig,” stelt Gerben Hieminga, energie-econoom bij het economisch bureau van ING. 990 miljoen elektrische auto’s in 2040 Op de tweede plaats moet de daadwerkelijke daling komen van elektrificatie en zon- en windenergie. Het Positive Tech Scenario vermeldt dat er in 2040 990 miljoen elektrische personenwagens zullen rijden. Er worden dan geen auto’s met verbrandingsmotoren meer verkocht. De Nederlandse ambities liggen hoger; al in 2030 dienen alle verkochte auto’s emissieloos te zijn. Daarnaast zal het aantal elektrisch aangedreven vrachtwagens sterk toenemen. Wind- en zonne-energie zullen in 2050 wereldwijd tweederde van de stroom leveren. Momenteel wordt nog tweederde opgewekt met behulp van fossiele brandstoffen. Zon- en windenergie zullen de komende jaren nog veel concurrerender worden voor wat betreft prijs. In het Positive Tech Scenario blijft de rol van nucleaire energie beperkt. Risico op rebound De CO2-verlaging die de technologische vooruitgang zal brengen komt te laat voor de doelstellingen die door de internationale gemeenschap zijn gezet voor het jaar 2030, omdat de technologie pas rond 2040 echt een impact gaat krijgen. Overheidsmaatregelen blijven van cruciaal belang om de reductie te bewerkstellingen en de opwarming van de aarde te beperken. Eén daarvan is de noodzaak om reboundeffecten tegen te gaan: als de vraag naar fossiele brandstoffen afneemt, wordt deze goedkoper waardoor de vraag uit sectoren zoals de scheepvaart en luchtvaart weer kan gaan stijgen. Dit leidt dan weer tot een CO2-stijging. Wereldwijde maatregelen voor koolstofprijzen en subsidies moeten dit effect tegengaan. Nieuwe technologie in bredere zin kan ook leiden tot meer CO2-uitstoot, zoals het minen van bitcoins. Maatregelen van de overheid op dit vlak kunnen deze onbedoelde effecten tegengaan.
  16. JTO

    Keuren CNG tank + Sticker

    Merci voor de duidelijkheid!
  17. muscles

    Nieuw Gabriëls-station in Deurne

    Wat bedoelt ge daar mee?
  18. Lange_666

    Nieuw Gabriëls-station in Deurne

    De scherpste prijzen zijn dikwijls een beetje bot...
  19. muscles

    Nieuw Gabriëls-station in Deurne

    In vergelijking met DATS 24 geven zij slechts 17 eurocent per liter korting op alle brandstoffen, uitgezonderd AdBlue: https://carbu.com/belgie/index.php/station/gabriels/deurne/2100/20889
  20. muscles

    Nieuw Gabriëls-station in Deurne

    Nieuw Gabriëls-station in Deurne Datum publicatie: woensdag, 5 december 2018 - Bron: Service Station Magazine | Gabriëls Sinds 3 december 2018 is een gloednieuw tankstation van Gabriëls operationeel langs de Bisschoppenhoflaan (700) in Deurne. Het station biedt kwaliteit aan de scherpste prijzen. Er werd een hoogdebietpomp voor vrachtwagens geïnstalleerd. Het tanken van AdBlue is er eveneens mogelijk. Automobilisten kunnen er gebruik maken van een gratis bandenblazer. Binnenkort opent ook een selfcarwash met 6 boxen haar deuren op deze site. Altijd spijtig om te moeten vaststellen dat een tankstationmerk in heel Vlaanderen splinternieuwe tankstations bouwt, maar helaas tegelijkertijd geen CNG aanbiedt in zulke nieuwe tankstations. Ik zal één van de twee eigenaars van Gabriëls de vraag stellen of ze plannen hebben voor 2019 voor toch tenminste één nieuwe CNG-installatie ergens in het Vlaamse landsgedeelte. Ik heb toch zijn emailadres en hij antwoordt altijd.
  21. muscles

    Esso Pitpoint Kielsbroek (H-Gas)

    In mijn geval (17,03 kg) bedraagt het verschil slechts 1,70 Euro (19,07 - 17,37). Maar zoals je zelf aanhaalt - de pompdruk is veel beter bij Esso - wordt dit volledig tenietgedaan want ik zal meer kilometers afleggen dan als ik bij Total aan de overkant getankt had.
  22. Aardgasrijder

    Keuren CNG tank + Sticker

    Dit is doorgaans 60.000 km bij een VW Caddy op CNG. De gebruikte bougies zijn wel van een ander type dan bij een benzinewagen.
  23. Lange_666

    Esso Pitpoint Kielsbroek (H-Gas)

    1,180€/Kg was wat veel als je net aan de overkant voor 1,020€/Kg kan tanken en dan nog voor gas van hogere kwaliteit. 1,120€/Kg trekt er al beter op maar toch nog altijd 10c/Kg duurder voor gas van een lagere kwaliteit. Hun pompdruk is wel veel beter.
  24. JTO

    Keuren CNG tank + Sticker

    Bedankt Jurgen, voor de duidelijkheid! Hoe zit het met vervangen van bougies? De verkoper vertelde mij dat dit sneller moet gebeuren dan benzine/diesel auto's (rond de 30.000km) omdat de verbranding optimaal moet zijn. Op internet lees ik dat dit langer/zelfde meegaat door de schone verbranding. Mvg Jesse
  25. pluxy

    CNG rijder gespot 3.0

    In Oelegem toch al verschillende gezien.
  26. Aardgasrijder

    Keuren CNG tank + Sticker

    @JTO Hoi Jesse Een CNG-sticker voor een personenvoertuig is in Nederland niet verplicht, dit is enkel verplicht voor onder andere bussen en taxi's. In België is een CNG-sticker wel verplicht voor ieder voertuig dat uitgerust is met CNG. Wat betreft de CNG-tanks / cylinders, ik kan je niet helpen met de prijzen uit NL, ik kan enkel aangeven dat de prijs in België goedkoper is voor 4 tanks, dan jij aangeeft. In België kost de inspectie doorgaans 60 euro excl BTW per tank. In jouw geval dus 240 € excl BTW., dus 100 euro goedkoper dan in NL. De keuring is in NL ook 4-jaarlijks verplicht, dit is een Europese richtlijn ivm veiligheid. Mvg Jurgen
  27. Afgelopen week
  28. JTO

    Keuren CNG tank + Sticker

    Goede dag, Ik ben hier nieuw en ik ben zojuist trotse eigenaar geworden van een Caddy Maxi 2.0 Ecofuel van 2011. Nu had ik twee vragen, ten eerste is een CNG sticker in Nederland verplicht op de auto? En klopt het dat de prijzen in NL voor het keuren van de CNG-tanks wat elke 48 maanden moet gebeuren zo duur is? Er zitten 4 cilinders in mijn wagen, welke ca. 150EU voor de eerste en ca. 80EU voor elk daarop volgende kost (!) Dan zou ik dus elke twee jaar uitkomen op ca. 390EU ?? Dan is het in België stukken goedkoper. Is deze informatie correct? Bij voorbaat dank, Jesse
  1. Laad meer activiteit
×