Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1B-ewJkQnM3cGWyHpi-WUGOq_52AoIA5x&ll=45.76693248363706%2C5.126918241682619&z=10
  3. Gisteren
  4. Voor Frankrijk is Carburogaz in het bijzonder het betrouwbaarst en best up-to-date. Maar best aan te vullen met Gibgas inderdaad, zeker in dunner bevolkte regio's.
  5. Wat fijn dat het gelukt is! Super, bedankt ook voor het delen!
  6. Afgelopen week
  7. @ilsepiano momenteel 3,53 € / kg volgens Gibgas https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail_F_59273_Frétin_Rue du chemin Vert_860 Qua apps kan ik Gibgas aanraden en CarburOgaz om op de hoogte te blijven de recente prijzen. Beide apps zijn afhankelijk van de input van data van gebruikers. https://play.google.com/store/apps/details?id=de.gibgas.cng_app&hl=nl&gl=US (link naar de Google Play Store) https://apps.apple.com/be/app/gibgas-cng-app/id922443794?l=nl (link naar de Apple Store) https://play.google.com/store/apps/details?id=fr.carburogaz.stations&hl=nl&gl=US (link naar de Google Play Store)
  8. Is er iemand die vaak in Lille is en daar de prijzen van CNG wat volgt? Of iemand die een website weet waar je de CNG prijzen in Frankrijk kunt zien? Een tijd geleden zijn we daar gaan tanken, en toen was het een stuk goedkoper dan in Belgie, de keer erna was het verschil al heel wat kleiner. Zou graag de prijzen daar wat volgen om te weten of het de moeite waard is om naar daar te rijden of niet. Momenteel ook van benzinepomp naar benzinepomp ....
  9. Dag iedereen, Op facebook is er een CNG-groep opgestart. MIsschien handig voor mensen die vaak op facebook komen, om zo een beetje alle discussies rond CNG te volgen. Link naar de groep : https://www.facebook.com/groups/292232819656590
  10. Zoals gezegd schakelaar ertussen laten plaatsen.. Werkt perfect met het omschakelen tussen cng en benz. Maar ik leg wel altijd het contact af om dat te doen. Zodat ik zeker geen foutmeldingen krijg. Knopje zit in het linker kleine kastje, mooi weggewerkt.
  11. Enige dat je moet kopen van D’Ieteren zijn hun aandelen [emoji56]
  12. hallo, nog geen ontgoochelde cng rijders (dank u wel milieubewuste ministers om onze goede keuze niette ondersteunen) die hun vulstation niet meer nodig hebben omdat ze een misschien elektrische auto (met de lithium ontginning en andere zeldzame grondstoffen die o zo goed is voor onze planeet dan nog eens ; voor 90% lees ik in China verwerkt worden) niet meer nodig hebben ? https://gocar.be/nl/autonieuws/elektrisch/plaatst-de-eu-lithium-bij-de-giftige-bestanddelen https://gocar.be/nl/autonieuws/elektrisch/de-wereld-is-niet-klaar-voor-elektrisch-rijden?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=go_daily_nl_v2 Lithium (element) - Wikipedia https://businessam.be/terwijl-vraag-naar-lithium-groeit-versterken-chinezen-hun-marktdominantie-met-nieuwe-allianties/ nog een laatst (jammer genoeg ook negatieve ) noot elektrische bedrijfswagens worden nog meer gesubsidieerd, zijn nog (veel) duurder dan traditionele waqens en de nadruk word niet gelegd op 'elektrische familie wagens, maar op Q7's en dergelijke terwijl die tweedehands ook niet te doen zullen zijn voor jan met de pet die ze onrechtstreeks wel betaalt
  13. Bedankt om te delen. Interessant artikel. Toont aan hoe ingewikkeld het hele energievraagstuk is...
  14. Ik vermoed eerder dat de wagen in noodloop gaat en er een probleem met de gasdrukregelaar is. Dit probleem had ik met mijn VW Touran uit 2011 bij een benzinetank die in het rood stond en een nagenoeg lege gastank.
  15. Het is zeer makkelijk om na te gaan of de alternator niet meer werkt. Gewoon een multimeter kopen en meet de voltage aan de batterij. Die zou rond de 14v moeten zijn en 12v als de auto uit is. meet de voltage voordat je de auto start, start de auto en check nog eens. Als er geen sprong van 12v naar 14v +- is dan is je alternator kapot. koop dan vervolgens gewoon een nieuwe alternator online van autodoc bv en vervang het desnoods zelf.
  16. Dag allemaal! We hebben hier naast onze caddy maxi ook een skoda citigo van mijn vriendin op CNG/Benzine bollen. Aantal dagen geleden plots vermogenverlies in de citigo; maximum 40km/u dus aan de kant moeten zetten op de autosnelweg en laten slepen naar de garage (LAC in Lier). Auto wou niet sneller dan 40km/u en op het einde ging het batterijlampje branden. Dan stilgelegd en laten takelen. In de garage hebben ze een nieuwe batterij geplaatst maar dat geeft geen verschil. Nu willen ze uitzoeken of de alternator naar de vaantjes is, maar ze vragen hiervoor bijna 900 euro voor het onderdeel alleen. Ik vroeg me af; is er iets als een "CNG-alternator" die anders is dan een gewone alternator? Ik heb ooit in mijn vorige wagen de alternator zelf vervangen en die kostte toen amper 150 euro, nieuw. De auto is geen 1500 euro meer waard dus het is even overwegen wat en hoe, ik ben best handig dus ben bereid zelf dingen aan te pakken maar misschien heeft er hier iemand raad of iets gelijkaardigs meegemaakt... Bedankt alvast!
  17. Dat is dan ook een aardolieproduct. Daar is geen speculatie tegen en hysterie op die zo "geroemde" vrije markt. Langdurige en vaste prijs contracten voor aardgas werden ingeruild voor aankoop op de "spot"markt. Architect daarvan : Europese Commissie. Gaspijplijnen vanuit Rusland werden afgesloten. In de plaats kwam het duurdere schaliegas uit de VS en aardgas uit het Midden Oosten. Om dat aardgas te transporteren wordt het eerst omgezet in LNG, getransporteerd met schepen en daarna weer gasvormig gemaakt. Zoek de hogere kostprijs (en verliezen) t.o.v. van pijplijnen.... Als je je een beetje extra wil verdiepen hoe we in die miserie zijn beland : https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2022/09/21/europas-energie-armageddon-made-in-berlin-and-brussels-niet-in-moskou/ (nee, niet "Poetin" of "de Russen", maar onze (?) eigen politici in Europa en die in eigen land die haantje de voorste willen zijn. Nog iets gehoord van vredesonderhandelingen en diplomatieke inspanningen ? Nee, nooit een kans gehad van de VS en zijn lakeien van de EU)
  18. @Lambrecht Pieter We zitten in zelfde situatie, caddy van 18. 61000km. Rijden momenteel benzine(weliswaar van pomp naar pomp). Maar de lage prijzen van weleer vrees ik dat niet meer terugkomen. LPG is vreemd genoeg wel laag gebleven.
  19. Dat vind ik maar magertjes. Eigenlijk ben ik een beetje teleurgesteld in je droge melding. Het moet wel plezant blijven! Is er ook iets bekend over de aard van dit gas? Minderwaardig schaliegas uit de VS? LCNG uit Qatar? Of gewoon Noors gas uit de pijpleiding?
  20. Hier ook eens navraag gedaan om Caddy Maxi te verkopen... Auto 4 jaar geleden gekocht voor € 23.000 en nu net geen 100.000 km gereden... ze geven er in de garage nog "maar" € 11.000 meer voor. Nieuwe Caddy Maxi op benzine kost ondertussen € 30.000 ... Dus weer 20k ophoesten voor een nieuwe auto, of door de zure appel heen bijten en hopen dat de prijzen tegen volgende zomer terug wat normaler zijn... Dus nu is het groot dilemma... verkopen of niet...
  21. Autoglass Clinic , Carglass behoort inderdaad tot de d'ieteren groep. Vandaar waarschijnlijk ook de bijna stealerprijzen....
  22. Prijzen om van te dromen in België (en Nederland).
  23. Getankt in Siegburg (buiten Keulen). 94 cent voor H gas!
  24. Ja, dat is het station op de Blancefloerlaan waar ik gisteren ben gepasseerd ( en getankt ).
  25. Eerdere
  26. Ja, ik was er op 21/09, wel weer lage druk tot 190bar. Hopelijk betere prijs voor oktober en nieuwe vulling!
  27. En iemand die nog in Londerzeel gepasseerd is? Nog steeds 3.5?
  28. Is dat die Q8 van de Blancefloerlaan, die staat op 4,730€/kg sinds 21/09, volgens gibgas. Het is nog amper te volgen door de vele schommelingen en weinig passanten. De meeste L-CNG stations Q8 en Dats staan in Antwerpen-Noord op 3,400€/kg sinds kort, ik heb er een deel geüpdatet op gibgas als ik er passeer…
  29. Prijs voor H-CNG uit linkeroever bij de Q8: 3.739 EUR / KG Dit is duur maar minder duur dan bij dats24.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...