Welkom bij Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Registreer je nu en krijg toegang tot alle informatie binnen de aardgasrijder community.
Eenmaal je bent geregistreerd en aangemeld kan je bijdragen op het forum door je eigen vragen te stellen of te antwoorden op andere berichten van leden.
Je kan je eigen profiel aanmaken, reputatiepunten verdienen en kans maken op leuke prijzen. Kom in contact met andere aardgasrijders en draag bij tot een groener klimaat.
Dit bericht verdwijnt eenmaal je bent geregistreerd.

 

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf   

  1. Gisteren
  2. Ik moet toegeven dat ik enkel de noodstop heb, en de andere rest (ABS, airbags, veiligheidsgordels met gordelspanners, ESP, ASR, instelbare hoofdsteunen) zit er gewoon standaard op.
  3. Veiligheidsgordels met gordelspanners instelbare hoofdsteunen Airbags ABS ESP (topsysteem !! ) ASR Lane Assist Dodehoekassistent Proactief beschermsysteem van de inzittenden Vermoeidheidsherkenning Verkeersbordenherkenning (Travel Assistant) Vooruitziende voetgangerbescherming Van het bovenstaande heeft de Y CNG : Veiligheidsgordels met gordelspanners Airbags ABS ASR Mijn Y : Veiligheidsgordels met gordelspanners Airbags Mijn Y10 : Veiligheidsgordels Tja, mis ik het ? Nee, defensief rijden helpt al heel goed.
  4. Ik zal een (DSG) automaat pas overwegen als de betrouwbarheid ervan in de buurt komt van een handgeschakelde bak. Voor mij géén miserie-bak.
  5. Dat weet ik uiteraard ook wel !!! Maar zoals gezegd vind ik dat deze categorie die jij opsomt echte snufjes. Nice to have, niet essentieel, neigt zelfs naar snobisme !
  6. Tja als de automaat er was geweest op de Octavia (in 2015), dan had ik deze aangeschaft. Ergens eind kwartaal 2 in 2016 is die verkrijgbaar geworden op de Octavia... Ik zou nu zeker voor een automaat kiezen, is comfortabeler rijden. Ik stoor me niet aan schakelen, maar het gemak van een automaat is tof
  7. Ik vond mijn wagen duur genoeg toen ik hem kocht. Ik twijfelde eerst over ACC (adaptive cruise control), maar heb deze toch achterwege gelaten, hiervan heb ik wel spijt. Voor de rest kan je je wagen altijd laten uitrusten met extra veiligheidssystemen, echter vind ik ze vaak gewoon (veel) te duur. Het is altijd EN EN EN , dus daar 400 euro, daar 600 euro, daar 280 euro, en ga zo maar door. Toen ik mijn wagen kocht had ik een bovengrens in gedachte, dit was 23.000 euro (recyclagepremie er al afgetrokken), ik had gerust extra opties willen nemen, maar dan ging ik richting 27.000 euro en dat was het me echt niet waard voor een object dat serieus snel in waarde daalt. Nu denk ik TE DUUR voor die opties, als je dan een ongeval krijgt waarbij je bv. in slaap bent gedommeld en tegen een voorganger bent geknald, dan denk je achteraf: 'Had ik maar...' Ieder dient voor zich uit te maken als een bepaalde extra veiligheidsoptie interessant is, ik hoop alleen maar dat er meer standaard gaan worden en de wagens een normale prijs blijven hebben.
  8. Het voordeel is er vooral in de stad, en het omliggende gebied van een stad waar je veel kruispunten met verkeerslichten hebt en die dan nog eens kort na elkaar staan. Vertrek bijvoorbeeld maar eens bij Q8 in Houthalen, richting Hasselt. In Kiewit mag je maar maximum 70 km per uur rijden. Dan vlak voor de nieuwe spoorwegbrug - waarvan nu nog alleen maar de brug richting Hasselt klaar is - zijn er verkeerslichten, na de brug opnieuw verkeerslichten. Tot aan de grote ring zijn er nog twee kruispunten met lichten. Dan rechtsaf richting Sint-Truiden. Als je dan uiteindelijk (na 4 kruispunten met lichten) effectief richting Sint-Truiden kan rijden, moet je bijna altijd stoppen aan het kruispunt van de oprit E313 richting Antwerpen en opnieuw aan het kruispunt van de oprit E313 richting Luik. Na ongeveer 200 m heb je opnieuw verkeerslichten. En dan is zo'n DSG wel gemakkelijk, zeker wanneer het druk is op de baan.
  9. Sorry, maar wat jij hier opnoemt, noem ik niet de nieuwste veiligheids- en rij-assistentiesystemen. Want airbags, ABS, ESP, ASR, en die andere zaken die je aanhaalt, zijn immers al jaren verkrijgbaar. De nieuwste zijn: Lane Assist Dodehoekassistent Proactief beschermsysteem van de inzittenden Vermoeidheidsherkenning Verkeersbordenherkenning (Travel Assistant) Vooruitziende voetgangerbescherming en de noodstop (als je een ander voertuig of voetganger te dicht nadert, stopt het voertuig automatisch) zit nu al standaard op de Octavia CNG.
  10. Voor langere afstanden vind ik de ACC geen overbodige luxe. Vind ik een stuk minder vermoeiend rijden. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  11. Ik vind het de meerprijs niet waard. Uiteindelijk denk je er toch niet veel bij na, dat schakelen? Wat is het voordeel dan precies? De dag dat ik elektrisch zal rijden (allicht onvermijdelijk ergens in de toekomst), dan zal het wel even aanpassen zijn, niet moeten schakelen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  12. Ik heb nu een manuele zesbak. Maar dat zal bij de volgende niet meer het geval zijn. Dat wordt sowieso een automatic ! Nen DSG. Want je kan de vraag ook "andersom" stellen: Heeft er iemand spijt van zijn aankoop met manuele transmissie? Antwoord: eigenlijk wel ja.
  13. Ik heb dit altijd snufjes en dus weggesmeten geld gevonden. Alléén ben ik ontzettend enthousiast over : Veiligheidsgordels met gordelspanners instelbare hoofdsteunen Airbags ABS ESP (topsysteem !! ) ASR Deze zaken stellen me een beetje gerust als vader van 3 pubers die weldra hun rijbewijs gaan halen. Als ze later een tweedehandswagen kopen, zou ik wel willen dat deze fundamentele veiligheidsvoorzieningen aanwezig zijn.
  14. Wie heeft er zich laten overtuigen om de veiligheid / rij assistentiesystemen in de nieuwe wagen te laten plaatsen? Hebben jullie het voordeel van zo een systeem al kunnen ervaren? Wie vindt het weggesmeten geld?
  15. Waarom moet je kiezen ? Is dit een vergoeding voor het laattijdig leveren van je nieuwe auto ? Dan zou ik voor 3 gaan. Indien je gewoon wat accesoires (want dat zijn het volgens mij) wil kopen, hoef je je niet onder druk te laten zetten. - Zoals Aardgasrijder al schreef : die kofferbakmat / bescherming kan je eventueel ook ergens anders kopen tegen een betere prijs. - De beide platen vind ik redelijk duur, die kan je vinden voor ongeveer 15 € het stuk (gewoon model). Waarom heb je er 2 nodig ? Aanhangwagen of fietsdrager, ga ik van uit ? Maar het is wel gemakkelijk dat ze er al bij zijn bij de levering. Alhoewel : je hebt toch nog tijd om in een aantal autoshops / schoenmakerijen naar de prijs te vragen ? Tegenwoordig heb je de keuze tussen plastic en metalen platen. - Waxoyl : geen idee. Maar enkel Waxoyl kan blijkbaar niet ? Koppelverkoop !! @Brembos vind het echter weggegooid geld.
  16. Hallo CNG rijders, welke voorkeur geven jullie bij aankoop van je CNG wagen? Was het en moeilijke keuze i.v.m. de prijs opleg voor een automatische transmissie? Heeft er iemand spijt van zijn aankoop met automatische transmissie? Is het verbruik aanvaardbaar?
  17. Zonet in Neeroeteren VW Caddy in het bruin met lelijke sticker. Reed me langs rechts voorbij op het fietspad toen ik links een wijk wilde indraaien. Door de hoge snelheid keek ik naar zijn kont en zag een gehaaste cng-rijder
  18. Ik heb de originele van Skoda: Dat is een schaal van hard plastic die dubbelzijdig te gebruiken is. De ene kant voor dagdagelijks gebruik is bekleed met hetzelfde tapijt als de rest van de koffer, de andere kant is hard plastic met een grof reliëf. Als de zak met tuinafval eens lekt blijft het gewoon tussen de ribbels liggen en kan je het achteraf gewoon met een vod wegvegen zonder dat het in de rest van de koffer terechtkomt... Toch wel praktisch op die manier. Geen idee wat die origineel gekost heeft, mijn wagen was tweedehands en de schaal lag er al in.
  19. Zelf heb ik een inlegmat bij de Skoda Octavia gekocht via Superskoda, handig omdat ik een hond heb en regelmatig vanalles in de koffer vervoer met kans op een lekkage. De mat kostte me 30 euro en ik heb er veel plezier van. Het is geen officiële mat van Skoda, maar het doet zijn werk.
  20. Afgelopen week
  21. Klopt maar ik bekijk het totaalplaatje.
  22. Het is 140 EURO, platen + mat, officieel bij VW
  23. Het is een stugge rubberen mat met randen. Ideaal als je huisdieren hebt of om voor het vuile werk in je koffer. Ik zou voor keuze 2 gaan aangezien je alleen voor de platen al 50 kwijt bent en met de mat erbij kost die 40€. In je eerste post dacht ik 90€ voor enkel de mat, dan zou het keuze 1 zijn. Maar waarom MOET je kiezen?
  24. Het gaat om 3 keuzes. Keuze 1: beide platen Keuze 2: beide platen MET kofferlinlegschaal Keuze 3: beide platen MET kofferlinlegschaal MET waxoyl Enkel de wax met platen zal niet gaan denk ik. De kofferlinlegschaal is dus een andere benaming voor een mat lees ik hier, bedankt voor de tips.
  25. Dude, you really crack me up...
  26. Het gaat dan ook over elektrische auto's...
  27. 50 € voor een nummerplaat ?!? Waaauw, dat is er zeker één met een gouden randje ! Ik zou voor de waxoil gaan.
  28. Laad meer activiteit