Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Gisteren
  2. Klopt! Op vlak van Cng zijn ze hier goed aan het bijbouwen. Vooral langs autostrades cng/lng combo. Zo'n Cng truck is uiteraard nieuw voor mij... Vraag me af of er nog zo'n staan? En wat de juiste reden ervoor is
  3. Tof zicht, is dus LNG, je hebt H+gas getankt
  4. Ik ben deze zondagnamiddag wat aan het zoeken om zelf cng-tankstations toe te voegen als bijzondere doelen in mijn amundsen. Heb dats24 Hechtel en pitpoint Lommel proberen toe te voegen. Is gelukt. Info en latitude en longitude in een .csv zetten voorbeeldregels : 5.371625, 51.126037, "CNG Dats24", BE, Hechtel, Peerderbaan, 17-19, 02 363 51 52 5.260537, 51.215657, "CNG Pitpoint", BE, Lommel, Gerard Mercatorstraat, 2, 015 79 67 35 Prog rns510.poi.inspector.v6.m downloaden. https://poinspect0r.blogspot.com/2018/06/new-versions-6.html
  5. Vandaag voor het eerste getankt in een erg vreemd CNG/LNG station. Dit station op wielen is 2 maanden geleden in gebruik genomen - https://www.ham.es/en/crevillente-lng-cng-mobile-solution-alicante/ Vuldruk was niet subliem, 13,70kg in een 14kg tank... Wel enkele leuke foto's
  6. Afgelopen week
  7. Ik heb er vandaag 2 keer getankt, bij de eerste vulling kreeg ik 12.75kg aangeleverd wat me op spritmonitor me een gemiddeld verbruik van 2.66 kg/100km gaf .... vond het al redelijk laag maar dit was dus wel niet ok en heb ik nogmaals getankt en kreeg ik er nog eens 3.2kg erin ... :-) pas bij de 2de keer tanken heb ik echt op de drukmeter gelet en die gaf finaal 220bar aan ... :-)
  8. DATS 24 in Lovendegem, rechtover de Supra Bazar, is reeds open voor tanken van benzine en diesel. De CNG pompen moeten nog verder afgewerkt worden.
  9. muscles

    Omschakeling naar H-gas

    Ik heb de kaart van 2021 al "gemaakt".
  10. Oei, en mijn chauffageketel in Kampenhout is nog niet aangepast. Straks ontploft 💥 die nog ! 😉
  11. Vandaag, zaterdag, om 10u50 een zwarte VW Caddy Maxi - ik dacht met officiële sticker maar het kan even goed de ruitvormige geweest zijn - geparkeerd zien staan aan een huis in de Koninksemstraat in Tongeren.
  12. Sertitude

    Omschakeling naar H-gas

    uitroepteken was niet zo bedoeld ;-) vroeger stond daar de kaart op, nu niet meer, waarschijnlijk te moeilijk om te onderhouden met al die wisselde data
  13. Koen C

    Omschakeling naar H-gas

    Ik vind daar de kaart met het (vermoedelijke) jaar van verandering niet op terug.... Jij wel ?
  14. Sertitude

    Omschakeling naar H-gas

    er bestaat een hele website over! https://www.gasverandert.be/nl
  15. Reactie op het artikel: Gaat de vrt daar iets van schrijven denk je? Europa kan toch niet blijven toekijken?
  16. Daarom zijn wij een sterke community die alle info deelt
  17. Die 3+1 deurs Fiat 500e komt zeker op de markt ! Het is het "3e model" van de elektrische 500e-reeks, na de "Berlina" en de "Cabrio". De Nederlandse prijzen zijn al bekend : de La Prima (beperkte introductiereeks) kost 37.900 € (Nederland !). De reguliere versies van de "3+1" (Passion en Icon) kosten respectievelijk 30.600 € en 32.600 €. De meerprijs van de Trepiuno (3+1) uitvoering ten opzichte van de 500e Berlina bedraagt 2.000 euro. De Cabrio is 1.000 euro duurder. Telkens met een 42 kWh dat goed is voor 320 km WLTP. Er komt ook nog een Action versi
  18. Koen C

    Omschakeling naar H-gas

    Bedankt ! Ik zie hierboven dat jij zelfs "detailkaarten" hebt gepost, die veel duidelijker zijn . Misschien van dit topic een "stickie" maken ? Of enkel van de kaarten alleen ? (dat is nog eens afsplitsen... ). Bij de aanbieders van aardgas of bij de gasfederatie is het hard zoeken naar die kaarten (als ze er nog zijn ?).
  19. @Lange_666 het heeft te maken met de afregeling van de compressor. Er zijn verschillende pompmogelijkheden heb ik eens begrepen. Samengevat komt het er op neer dat je bv. lang aan een lagere druk inpompt -> gevolg is een trage(re) tankprocedure maar waarschijnlijk hogere vulling. Ofwel een snellere pompprocedure waarbij je de zogenaamde final blow krijgt en dit resulteert vaak in een lagere vulling. 3/4e echter is wel heel weinig. En dan varianten ertussen. Bij Pitpoint ervaar ik doorgaans de eerste variant. Iets trager en geen tussentijdse meetmomenten.
  20. Volgens mij kunnen ze dat vanaf de eerste keer goed doen, als ze willen.
  21. Vorige maand heb ik enkele ritjes mogen rijden met de elektrische Nissan Leaf van het bedrijf waar ik werk. Doorgaans rij ik er met poolwagens op benzine, maar nu kreeg ik de Leaf mee (uit 2016, dus het oude model met 24 Kwh). Tof wagentje en rijdt lekker stil. Rijbereik is niet geweldig groot, maar het zou voor mijn woonwerkverkeer gemakkeijk kunnen. 70 Km per dag haalt deze wagen gemakkelijk en je kan hem eenvoudig 's nachts opladen aan je thuisstopcontact vanwege de beperkte batterijgrootte. Ik heb na deze ritten wat zitten te zoeken op 2dehands en deze wag
  22. De correcte afstelling qua druk kan even duren. Geef het even tijd en signaleer drukproblemen bij @Philippe.
  23. Gisterenavond gepasseerd, tanks gaan vullen (nu ja vullen....?). Proper station: 't is een nieuw Veel licht: ook nieuw uiteraard Maar... heel belabberde pompdruk (pomp 2). Tanks maar voor 3/4 vol. Als vanaf 1 november de prijs naar Dats prijzen gaat ben je aan de huidige pompdruk even goed af aan een station dat L-gas levert aan en deftige druk.
  24. Ja en het is hier nog geen H gas geworden, ik tank vnl in zaventem wezemaal en Kampenhout. ik merk wel op de facturen van dats dat de calorische waarde maand per maand stijgt, zouden ze toch al mengen met Russisch gas?
  25. Fiat 500 3+1, 2021. Er is een nieuwe derde versie van de elektrische 500 onthuld met een klein scharnierend deurtje aan de passagierszijde om de toegang te verbeteren. De extra veelzijdigheid is ontworpen om ook jonge gezinnen aan te spreken. Bron: Tumblr Cars That Never Made It etc. Dus of deze Fiat ooit op de markt komt dat moeten we afwachten.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...