Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

  1. Gisteren
  2. Gemeentebesturen kiezen voor CNG

    Dat heb jij goed opgemerkt, standaard krijg je tegenwoordig een 40A aansluiting op 3x230V, echter: wie geld heeft ( de gemeente of een liefhebber ) kan een aansluiting op 3x400V+N aanschaffen. Je wilt bij optie 2 absoluut NIET dat de N (nulgeleider) loskomt want dan heb je 400V op je huishoudtoestellen i.p.v 230V.. Het is logisch dat we deze klus aan het tankstation overlaten, goed voor je veiligheid en de economie.
  3. Stilte in de media

    Ja hoor geen probleem
  4. Stilte in de media

    Ja, ik had het nog niet gezien. Leek me interessant om te delen.
  5. Tanken in Nederland

    Binnenkort dus ook H+ gas in Roosendaal ! Goed nieuws voor mij.
  6. Tanken in Nederland

    Nieuwegein, 5 juli 2017 Binnenkort ook LNG tanken aan de A4, A67 en A17 DCB Energy en PitPoint.LNG slaan de handen in elkaar voor de realisatie van drie nieuwe LNG-tanklocaties. Recent ondertekenden Carola en Freddy Berkel namens DCB Energy en Jan Willem Drijver namens PitPoint.LNG een contract voor de realisatie van drie LNG-tanklocaties. De bouw van deze nieuwe installaties op DCB Energy locaties is de volgende stap in PitPoint.LNG's strategie om een Europese LNG-tankinfrastructuur te ontwikkelen. De eerste te realiseren LNG-tanklocatie is Truck Easy Harnaschpolder en zal vanaf eind dit jaar operationeel zijn. Kort daarop volgt Truck Easy Venlo. Begin 2018 zal Truck Easy Roosendaal gereed zijn. Schonere brandstof voor vrachtvervoer LNG staat voor Liquefied Natural Gas, ofwel vloeibaar aardgas. LNG wordt in Nederland al jaren als brandstof toegepast en wint elk jaar steeds meer aan populariteit in het zwaar transport. LNG verbrandt schoner dan diesel Euro VI-norm: 30 procent minder gezondheidsschade (PM10 en NOx) en 10% minder uitstoot van CO2. Naast LNG zal op de locaties ook CNG (Compressed Natural Gas) worden aangeboden. Jan Willem Drijver, managing director van PitPoint.LNG: “Rijden op LNG is minder belastend voor de lokale luchtkwaliteit en dus ook voor de gezondheid van de bewoners in de omgeving.” Goed bereikbaar Met de nieuwe LNG-tanklocaties is schoner transport op LNG nu nog meer binnen handbereik. De locaties liggen in de buurt van drukke wegen die veelvuldig gebruikt worden door vrachtwagens. Drijver: “Neem bijvoorbeeld de locatie Harnaschpolder in Den Hoorn, die heeft een centrale ligging ten opzichte van Royal Flora Holland, Delft, Den Haag, Rotterdam en het Westland, en is ideaal te bereiken via de A4, A12, A13, N211 afrit 12 en Den Haag Zuid. Vrachtwagens rijden af en aan naar de Bloemenveiling, en op weg naar hun bestemming rijden ze letterlijk op een paar meter afstand van onze LNG-tanklocatie. Dit maakt het voor bloementransporteurs heel gemakkelijk om voor een schonere brandstof als LNG te kiezen. ” Truck Easy Harnaschpolder, Peuldreef 2, 2653 BX Den Hoorn/Delft Truck Easy Venlo, Trade Port Noord, Erik de Rodeweg 3, Sevenum/Venlo (TinQ tankstation) Truck Easy Roosendaal, Aanwas 37, 4704 SC Roosendaal
  7. Stilte in de media

    Inderdaad, Published on Sep 14, 2013.
  8. Stilte in de media

    Is al een ouder filmpje en staat al ergens op het forum. Ik zag het deze middag ook op facebook voorbijkomen.
  9. Gemeentebesturen kiezen voor CNG

    Deze slowfil is niet voor thuis, aansluiting is 3x400V en dat hebben de meeste tegenwoordig niet meer, en diegenen die nog een 3-fasige voeding hebben thuis is meestal 3x230V.
  10. Stilte in de media

    Interessant filmpje. Ik hoop dat ie het toch wel wat langer vol houdt dan 240.000 km zoals ze op 3.20 zeggen....
  11. Gemeentebesturen kiezen voor CNG

    Mmmh, ja, in de gemeente waar ik woon hebben ze een slow-fill aangekocht waar ze 's nachts twee lichte vrachtwagens kunnen vullen. 's Avonds aankoppelen, 's morgens klaar. Kost inderdaad wel wat aan aankoop van de installatie en blijkbaar elektrische energie (wist ik niet), maar de prijs van het aardgas is wel diegene die je ook thuis betaalt. En voor een gemeente is die prijs misschien nog iets minder volgens hun contract als 'grootverbruiker' / KMO. De lichte vrachtwagens staan toch altijd op dezelfde plaats geparkeerd (containerpark / gemeentemagazijnen). Misschien moeilijker te realiseren voor een auto die het OCMW of Bib gebruikt. Daarvoor is dan elektrisch idealer : weeral 's avonds inpluggen en 's morgens is de batterij vol. De Bib en het OCMW werken 's nachts toch niet ?!? Aardgas gaan tanken bij de Pitpoint ofzo is natuurlijk ook gemakkelijk . Maar dan moeten ze (weeral) ook de discipline hebben om dat te doen !
  12. Stilte in de media

    weet niet of het het juiste topic is, maar :
  13. Gemeentebesturen kiezen voor CNG

    Reken minimum ( 9kW / 12 ) per tankbeurt: http://www.ecofillco.be/nl/aardgasvulinstallaties en de aanschafprijs van de slow fill installatie. Het laden duurt zo tergend lang ( of ze moeten op drijfkracht gaan laden ) en de mannen van de gemeente hebben geen tijd te verliezen
  14. Afgelopen week
  15. Reis Frankrijk

    Toen ik getankt had in Luxemburg had ik de indruk dat ik wel 400km kon halen met mijn hele combinatie. In Frankrijk lag dit tussen 300 en 350km. Hing er echt vanaf hoeveel druk er geleverd werd aan het tankstation. Want meestal kreeg ik de tank van de caddy maar net iets meer dan 3/4de vol. Beste druk had ik in Montpellier , Valence en Dijon na een tweede keer extra bij te pompen.
  16. Gemeentebesturen kiezen voor CNG

    Waarom kost een slow-fill "teveel aan energie" ? Begrijp ik niet. Waarom vielen de 2 elektrische wagen tegen ? Die zijn perfect om een ganse dag in de gemeente heen en weer te rijden (OCMW, Bib), maar dan moet je wel elke dag de discipline hebben om in te pluggen... Misschien wringt / wrong daar het schoentje.
  17. Levering Audi A4 / A5 g-tron

    Een (Nederlands) artikel over de A4 en A5 op CNG : Audi A4 Avant en A5 Sportback op aardgas https://www.autointernationaal.nl/2017/08/audi-a4-avant-en-a5-sportback-op-aardgas/
  18. Tuning CNG wagen

    Eigenlijk jammer dat Volkswagen gestopt is met de productie van de 1.4 TSI Twincharger motor : 220 Nm en 150 pk, standaard af fabriek (in CNG uitvoering). Maar wat nog belangrijker is dan deze cijfers is dat het hoge koppel al heel vroeg beschikbaar is, reeds bij lage toeren dus. (door inschakeling van de mechanische compressor). De reden van de overstap naar de TGI uitvoering is de lagere productiekost. (En misschien een minimaal lager verbruik)
  19. CNG-rijder gespot...

    Tijd om ook eens een mail te sturen Misschien dat er dan een lampje af gaat om toch ook aan CNG te denken.
  20. CNG-rijder gespot...

    En voor dat ik het vergeet: donderdagnamiddag reed ik van Schaffen (Diest) richting Molenstede en Veerle op de baan achter het treinstation, en aan de rechterkant stond helemaal alleen een Skoda Octavia Combi, die als twee druppels water op de mijne lijkt, met een mooie, ruitvormige, groene CNG-sticker rechts naast de nummerplaat. Ik ben er zeker van dat die sticker van Aardgasrijder komt. Dus, Aardgasrijder, jij weet wie dit is.
  21. Verbruik Audi A3 g-tron

    Verbruik van een A3 G-tron is nauwelijks verschillend van dat van een Octavia/Leon/Golf. Zelfde motor en ongeveer hetzelfde gewicht.
  22. CNG-rijder gespot...

    Ik heb gisteren om 16u39 dan toch een antwoord ontvangen van VAB: Beste Bedankt voor uw bericht. Momenteel maakt VAB-Rijschool de overstap naar benzinewagens in plaats van dieselwagens. In de loop van de komende weken en maanden zal dit volledig gerealiseerd kunnen worden. Met vriendelijke groeten VAB-Rijschool
  23. Verbruik Audi A3 g-tron

    Mijn VW Golf 1900 SDI stond een gemiddeld verbruik van tussen 5.4l en 5.8l opgegeven... ik zat doorgaans op 5.4 of 5.5 gewoon spot on. Auto was van 2000 en 15 jaar mee gereden. Ik noemde hem de Slowmotion DIesel wegens zijn geweldig aantal pk's Dit onderwerp gaat over de A3 G-tron, dus terug over naar de verbruikscijfers van de Audi
  24. Verbruik Audi A3 g-tron

    Of kunnen installeren.
  25. Reis Frankrijk

    Kris, dank je wel voor je super samenvatting. Hoeveel km reed je met de caddy op 1 volle tank? Jij kan veel CNG aan boord hebben, ik weet dat ik met mijn Octavia maar 15-17 kg kan tanken en dus na 250 Km weer dien te tanken met een caravan, dit gaat mij dus niet op de zelfde manier lukken. Het wil wel zeggen dat iemand die zonder caravan naar Frankrijk zal rijden, doorgaans vlot tot een andere pomp zou moeten kunnen geraken, indien die op de route te vinden zijn.
  26. Reis Frankrijk

    Gisteren netjes thuis geraakt omstreeks 15:00. Wat was het heerlijk om in Schifflange te tanken. Goedkoop uiteraard maar ook heel goede druk. Van daar tot thuis was net iets meer dan 200 km. En bij thuiskomst was de cng-tank nog net niet half leeg. ( en dan te bedenken dat ik de caravan door de Ardennen heb moeten sleuren ). Mijn conclusies na onze eerste reis op CNG zijn : -ik heb een volle jerrycan benzine van 10 l meegesleurd en niet moeten gebruiken , ik zou ze wel opnieuw meenemen maar dan leeg , benzine vind je toch overal. -vorige jaren deden we ook een rondreis door FR met een hyundai H1 (163 pk) , op de hele reis gaven we dan tussen 600 en 700€ uit aan diesel. Dit jaar €308 CNG. Een flinke besparing dus. ( de hyundai trok de caravan natuurlijk wel alsof het niets was maar had toch niet hetzelfde comfort als de caddy ). -de Caddy maxi met DSG6 en adaptieve cruise is een zalige combinatie met caravan erachter , voetjes van de pedalen en alles aan het stuur bedienen. -het CNG-netwerk is beperkt in FR , toch met een goede planning geraak je in het zuiden en die ene keer dat ik aan een defecte automaat stond en het servicenummer heb gebeld waren ze heel vriendelijk aan de lijn en stuurden ze vrij snel een technieker. Hopelijk breidt men in FR het netwerk de komende jaren verder uit. -Iets meer koppel op de caddy zou welkom zijn om de caravan net iets comfortabeler een helling op te krijgen. Dit ga ik dan ook proberen te bekomen via chiptuning. -op de vlakke stukken op de route de soleil haalde ik een gemiddeld verbruik van 7.8 kg , dat vind ik een heel mooi cijfer gezien de omstandigheden. Vind maar eens een diesel die dat haalt. -vorige jaren hing de voorkant van de caravan vaak vol met roet van de dieselwagen , not so met de propere CNG-caddy. Alles samen ben ik dus gerustgesteld teruggekomen van het mooie Frankrijk , ik had een zenuwslopend avontuur verwacht maar dat is het gelukkig niet geworden. Voila, het moeten niet allemaal negatieve CNG-verhalen zijn
  27. Tuning CNG wagen

    Je kan misschien eens kijken wat de gevaren grens is van je bandenspanning en misschien is het veilig dat je wat meer bandenspanningsdruk geeft? Normaal gezien heb je dan wat meer power, ook de bandenspanning van je caravan goed nakijken en bij voorkeur je vakantie niet in de winter plannen want winterbanden vragen ook energie, dat merk je aan je verbruik. Zomerbanden zijn zuiniger dan winterbanden.
  1. Laad meer activiteit