Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

  1. Vandaag
  2. Aardgasrijder

    stilvallen...

    Dit euvel hebben nog enkele leden (ik dacht 2) gehad op het forum, met een Skoda Octavia en VW Golf. Er was een update nodig van de software, lees het eens even door en kijk eens als het vergelijkend is met jouw probleem. Gevonden:
  3. Aardgasrijder

    Benzine tanken in de VW Touran (BJ 2010)

    Vandaag nog eens gaan tanken met de touran bij Octa+... geen problemen ondervonden met benzine tanken, pistool ging volledig er in en pomp is niet nodeloos afgeslaan... Ik denk dat ik die dag bewust dag niet goed wakker was
  4. Aardgasrijder

    CNG rijder gespot 2.0

    @Pitpoint_BE laat die fles maar komen... Hier zie, de Mercedes van Geert bij de opening van jullie 2de station. Op Kielsbroek in Antwerpen
  5. JoBé

    SsangYong TIVOLI

    LINK & link2
  6. CH4

    Onderhoudskosten Skoda Octavia G-tec

    Op de factuur staat 4 liter Texaxo 5W40 halvoline ultra (meer info). Dat is dezelfde die gebruikt werd bij mijn vorige auto (een C3 diesel), en de garage om de hoek rekende daar 60 euro voor. Dus zo heel speciaal kan die olie niet zijn.
  7. Gastanker

    Beweging bij Renault Group?

    Niet iets beter, veel beter! Maar niet verder vertellen, we zouden toch niet willen dat de site bezwijkt onder het succes...
  8. Dr Nick

    Onderhoudskosten Skoda Octavia G-tec

    Als da waar zou zijn, zijn ze toch vele leden hier voor de zot aan het houden... de reden dat het om de 15000km is, is omdat de olie bloot wordt gesteld aan hogere temperaturen. En voor dezelfde reden wordt een duurdere olie gebruikt.
  9. Ik heb al ondervonden dat wanneer ik op benzine rij, het start/stopsysteem dan beter werkt: dan schakelt ie de motor altijd uit als ik 'm uit vitesse zet. Als ik dan bvb na 2 km opnieuwe rode lichten heb, dan kan ik datzelfde ook doen.
  10. muscles

    CNG rijder gespot 2.0

    Ik heb een blauwe Volvo V60 (tweede generatie) met lelijke sticker gezien op de Expressweg van Alken naar Hasselt om 14u12 vandaag. Hij reed dan de E313 op richting Antwerpen of Brussel. Op de nummerplaathouder stond Dats 24.
  11. muscles

    DATS24 in Tongeren

    Ik kan heel goed Frans spreken, vooral als ik de mensen Frans hoor praten, dan ben ik vertrokken. Dan schakelt mijn geheugen automatisch over op Frans . Maar mijn Engels is uiteraard beter.
  12. DeNbEiRe_84

    CNG rijder gespot 2.0

    Om 11u05 spotte ik aan de verkeerslichten aan het kruispunt Noordlaan/Leopold II-laan in Dendermonde deze rode Seat Mii.
  13. Shortlease

    Beweging bij Renault Group?

    Naar het schijnt is https://www.deepl.com/translator een iets betere vertaler dan Google Translate
  14. Lange_666

    Boordcomputer en motormanagement even van slag...

    Zover was ik ook al enkel kan je daan geen lijn in trekken. Zelfs de ventilator een streepje minder zetten heeft mijn motor al doen uitvallen. Zet je er weer een streepje bij dan blijft hij toch uitgeschakeld. Het beslissingspunt heeft dus ook speling... Maar het uitvallen is bijzaak in dit geval. Het is rijden op benzine als er nog meer dan genoeg gas aanwezig is en 0.0 verbruik.
  15. Lange_666

    DATS24 in Tongeren

    De Franstaligen verstaan dikwijls meer dan je denkt...
  16. Ik had 463km met gewoon H-gas van Esso (sorry PitPoint) Kielsbroek. Met het zogenaamde H+gas Van den Total kom ik daar niet meer. Omrijden loont voor mij ook enkel met deftig rijbereik erbij. En dat is er niet op dit moment, het is enkel nog goedkoop. Bij een korter rijbereik betekent dit omrijden extra tijdverlies en dat weegt niet meer op tegen het goedkopere gas. Voor wat ik kan zien zal ook de laatste tankbeurt bij Total mij met moeite 420 km meer opleveren. En het is dan nog H+ gas t.o.v. H-gas aan den overkant. Ik heb er al aan gedacht te vullen bij Total en dan af te toppen bij den Esso met de extra druk die ze daar hebben, enkel om mijn rijbereik wat op te krikken. @Aardgasrijder: invoegen of verwijderen van afbeeldingen blijft op dit forum toch een omslachtige zaak, zeker als je wat begint te editeren. Waarom geen gewone tags zoals op andere fora? Op dit moment hangt hier een afbeelding aan (copy van de quote) die volledig zwart is , enkel een puntje oplevert en die ik niet kan verwijderen. Opmerking van Muscles: ik heb die zwarte afbeelding zojuist verwijderd. Het is eigenaardig dat ikzelf geen enkel probleem ondervind om afbeeldingen toe te voegen.
  17. JoBé

    CNG rijder gespot 2.0

    Paar dagen geleden een rode VW Up! (of de Skoda-versie, want reed zó snel ) op de Noorderlaan, afslag naar Ekeren centrum komende van Antwerpen. Vergeten welke sticker hij had ... Vanmiddag een zilveren Skoda Octavia van HUGE.be met ugly sticker op de ring in A'pen richting Nederland. Ook nog ergens een IVECO camionette van Haven Antwerpen.
  18. Gisteren
  19. Geen idee, tank nog zelden L-gas sinds ik terug fulltime werk: passeer in principe elke dinsdag en vrijdag afrit Hoboken dus even op en af is geen enkel probleem. Wat me wel opvalt is dat ik tegenwoordig zelden nog de 300 km haal, waar dat in het begin wel regelmatig het geval was. En dat -mijn ervaring- ik de meeste km doe met DATS-gas van Tongeren/Bilzen. Maar die zijn tegenwoordig zó duur, dus als het niet hoeft stop ik daar ook niet (meer).
  20. Shortlease

    Accessoires

    Adaptieve cruise control & DSG schakelbak hier, wel een vergif.. Eens je er mee gereden hebt wil je niets anders meer :D. Zeker met het verkeer tegenwoordig op de E313..
  21. Vorige tankvulling was 13.9 kg in Hoboken en ik heb daar 288 km mee gereden. Druk stadsverkeer en korte ritten (maximum 15 km). Met L-gas 15.5 kg kom ik ongeveer 240 km ver bij vergelijkbare omstandigheden. Voor mij loont de omweg naar Hoboken momenteel niet meer bij dergelijke lage druk.
  22. muscles

    DATS24 in Tongeren

    Vanavond ben ik opnieuw CNG gaan tanken bij Dats24 in Tongeren en alles werkte terug als normaal.
  23. DeNbEiRe_84

    Accessoires

    Inderdaad. Ik ben ook blij met de adaptieve cruise control (je moet er wat mee leren werken maar daarna beste vrienden) en mijn vrouw is blij met het automatisch parkeren
  24. DeNbEiRe_84

    CNG rijder gespot 2.0

    Deze avond op korte termijn gespot: - 20u25: in de Oude Zandstraat in Beveren-Waas een kurkuma VW Golf - 20u35: aan het DATS24 station van Sint-Niklaas een Fiat Fiorino Cargo van Aertssen nv - 20u40: aan het DATS24 station van Sint-Niklaas een zwarte Skoda Octavia Ik kwam toe vlak achter de Fiat, dat er gloednieuw uitzag. Toen de chauffeur wat onwennig stond te zoeken naar de CNG-tankdop en de CNG-pomp ben ik uitgestapt. Hij was zonet samen met zijn vrouw een gloednieuwe bedrijfswagen gaan halen op zijn werk, Aertssen nv. Ik heb hem uitgelegd hoe alles in zijn werk ging en heb geholpen bij het aansluiten van het pistool en het opstarten. Zijn privewagen stond aan de andere kant van de CNG-pomp, een Toyota Tundra op LPG. Hij vroeg wat nu precies het verschil was tussen de twee. Hij vond de Fiat op het eerste gezicht wel een slak in het verkeer. Na het tanken hebben we mekaar nog het beste gewenst
  25. Uw start stop system houd rekening met de motor temperatuur maar ook met het vermogen dat uw batterij moet leveren. Hoe meer verbuikers zijn ingeschakeld hoe sneller uw motor terug automatisch gaat starten tijden een stop aan vb verkeerslichten. Deze zomer heb ik dit ook mogen ondervinden. Stoppen aan de lichten en de st/stop werkte niet. Airco uitschakelen was voldoende om het systeem wel te laten werken. Ik denk dat hoe ouder uw batterij en hoe minder deze geladen wordt door het rijden van kortere afstanden hoe minder uw st/Stop systeem gaat werken. Die bewaking van het afgenomen vermogen is nodig omdat als je lange tijd zou stil staan je de batterij zo ver leeg trekt dat starten niet meer mogelijk is.
  26. 115 + 150 (BC) = 265 km met een volle tank...? En dan nog H+ gas. Jeezz. Hoe ver raak je dan met een volle tank L-gas, 180 km?
  27. Wees maar zeker dat ik dat waardeer. En trouwens, vanmiddag niks mis aan pomp 11. Bij de koppeling (nog half vol na 115 km en nog 150 te gaan vlg. BC) 100 bar druk in de tank. Tijdens het tanken, start tot finish dus permanent, 220 bar op de meter. Afgeblokt op 190 bar in de tank. Dàt in combinatie met prijs en kwaliteit gas is voor mij perfect.
  1. Laad meer activiteit
×