Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Slim, zeer slim. Op die manier met bosch als zijn buur heeft de concurrentie een serieuze handicap. Die garage gaat big business in praktijk omzetten.
  3. Het is onverstandig dat er vrachtwagens en personenwagens op dezelfde autosnelweg rijden maar de politiek doet er toch niets aan, vandaar dat ik dat negatief aspect ombuig naar iets positief. Nooit boetes voor overdreven snelheid.. En jij hebt volkomen gelijk dat het levensgevaarlijk kan zijn maar mijn wagen is technisch in orde en ik reageer veel sneller omdat ik nooit knoflook consumeer. Voor diegenen die het niet weten: de mensen die zo traag zijn in het verkeer zijn geïntoxiceerd door knoflook en men gaat het altijd maar zoeken in drugs of alcohol. “The reason garlic is so toxic, the sulphone hydroxyl ion penetrates the blood-brain barrier, just like DMSO [Dimethyl sulfoxide, a solvent you may taste in your mouth shortly after it touches the skin] and is a specific poison for higher-life forms and brain cells. Luister naar de woorden van een wijs mens:
  4. Yesterday
  5. @Lage Emissie Zone Het is nu wel niet verstandig om constant achter een vrachtwagen te rijden. En als zeker niet op de autostrade want daar gebeuren juist de meeste accidenten met vrachtwagens.
  6. Met een Caddy maxi is het verhaal alleszins omgekeerd: met aardgas geraak je verder dan benzine!!!
  7. @cm-vdp Met een Caddy Maxi kun je op aardgas alleen (zonder benzine) makkelijk 900 km halen , op voorwaarde dat je binnen het rijbereik van 90 km per uur blijft op 30 à 50 meter achter een hoge vrachtwagen. Update: je moet eens achter een cilindervormige vrachtwagen rijden, in eerste instantie dacht ik dat dit niks ging worden maar het tegenovergestelde gebeurde.
  8. muscles

    Top Motors

    @golfcng Nochtans heb ik hier een Google Street View van juli 2018 waar dat je duidelijk kan zien dat het Porsche Centre nog in opbouw is.
  9. golfcng

    Top Motors

    Beste Muscles, Het Porsche Center is al jaren op dezelfde plaats, zelfs al voor de overname door Top- motors. Deze heeft niets te zien met Top-motors, is zelfs nog van de fam. Maes, heb ik me laten wijsmaken. Het Centre is zelfs uitgebreid in de loop der jaren en een nog nieuwere en grotere showroom is er gebouwd. Dus daarmee nog de “landbouwgrond” op Google Maps. Google heeft al een tijdje onze regio links laten liggen, er al terug veel veranderd in de West-Flanders....En de VW-garage en showroom waren wel verouderd, en voldeden zeker niet meer aan de eisen van D’Ieteren. Maar die huurde Top-motors van de fam. Maes. Nu is dit terug verhuurd aan een garagist/autohandelaar in tweedehandswagens.
  10. muscles

    Top Motors

    Ik was juist bezig met de tankstations in Ingelmunster. En met de Q8 Easy zat ik in de straat van Garage R. Maes en Zoon. Nochtans wel een grote showroom en werkplaats achteraan. Alles moet blijkbaar moderner en groter van D'Ieteren. Nochtans ligt er in de richting van de Ringlaan ongeveer tegenover de Q8 Easy een splinternieuwe autoshowroom van Porsche, Porsche Centre West-Vlaanderen. Ik zie dat dit landbouwgrond was. Vermits toch beslist was van deze VW-garage over te plaatsen naar Roeselare dan hadden ze even goed hier dat Porsche Centre kunnen gebouwd hebben ! Het is zeker gedaan omdat Vandenabeele, Bosch-specialist en specialist in garagetoebehoren, nu recht tegenover hen zit.
  11. De A5 had 20 pk minder door de CNG optie: 170 ipv 190 pk dus meer dan voldoende nog, zeker als je ecologisch wil rijden. Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  12. Je gaat sowieso vaker langs het tankstation moeten passeren dan met een wagen met "conventionele" (lees: diesel of benzine) brandstof, daar kun je écht niet onderuit. Als je een tankstation hebt dat ergens pal op je traject ligt, of vlak in de buurt van je bestemming/vertrekpunt, is dat eigenlijk geen issue. Anders is het natuurlijk als je er behoorlijk voor moet gaan omrijden, maar dat is in Vlaanderen eigenlijk ook niet meer het geval (op een paar uitzonderingen na... Ja, ik kijk naar de Noorderkempen). Voor de rest: een CNG wagen rijdt exact hetzelfde als een benzinewagen, en je hebt voldoende vermogen om overal vlot mee te kunnen, zonder overdreven prestaties. De reikwijdte hangt natuurlijk af van de kwaliteit van het geleverde gas (L-gas in Antwerpen & Brabant, H-gas in Oost- & West Vlaanderen & Limburg, maar L-gas wordt uitgefaseerd), de vuldruk (die is vaak vrij standaard tussen de 200 & 220 bar. Koude winterochtenden zijn prachtig om te tanken, want dan krijg je er echt veel ingepompt. Hete zomermiddagen daarentegen zijn behoorlijk wat minder) en het gewicht van je rechtervoet. De cijfertjes die de fabriek opgeeft moet je altijd met een korreltje zout nemen, want het reëel verbruik ligt altijd een stuk hoger (ik neem aan dat je in de zomer je airco aan zet, dat verbruikt ook brandstof). CNG is eigenlijk altijd een optie als: - er een CNG tankstation in de buurt is - je je kunt vinden in de beperkte keuze van merken, modellen & uitvoeringen, alsook de beperkte keuze in motorisatie - je een trekhaak niet echt noodzakelijk vind (CNG tanks zitten vaak in de weg voor de montage van een trekhaak)
  13. ...en wat nog vergeten is... Onderweg zijn er ook nog wel mogelijkheden om te tanken mocht je "plat" rijden. CNG is veel minder een probleem dan electrisch, eens aan het tankstation ben je 5 min later weer op weg, bij batterijgevoede wagens is dat wat anders. + als er aan het begin en eindpunt van uw traject een CNG tankstation is zou ik me helemaal geen zorgen maken.
  14. Ik tank zo goed als wekelijks bij Dats 24 in Lier, klaag niet en krijg dus niks ! Maar parkeerschijven genoeg, zo'n "houwtouw" met reclame ook met hopen en plastic / niet navulbare balpennen wil ik niet meer. Een zonnescherm en poetsdoek : ja, dat zou eventueel nog van pas komen om in 1 van de auto's te leggen.
  15. deze morgen 18/10 06.35u, defect CNG pomp Q8 Easy Zedelgem door lage druk enkel 7 kg kunnen tanken ipv 22kg gemeld op website Q8 hieronder bericht Q8 +++ Goeiemorgen, dank u voor uw mailtje en alvast onze excuses voor het ongemak. Wij zijn op de hoogte van de problemen aan de CNG installatie en onze technische mensen volgen dit van dichtbij op. Dit probleem zou in de loop van de dag moeten opgelost geraken. mvg, Uw Q8 Fuels Team aanhef: heer naam: xxxxx telefoonnummer: xxxxxx e_mailadres: xxxxxx onderwerp: defecten en meldingen je_klacht: "Q8 easy zedelgem, deze morgen 18/10 om 06.35u cng willen tanken, cap 22kg, tanken verliep heel traag (waarschijnlijk weinig druk) en sloeg af bij 7 kg". Met vriendelijke groet, | Klantenservice | | Web: www.q8.be | Tel: +32 3 241 33 00 | | Brusselstraat 59 | B-2018 Antwerpen | Belgium | | A subsidiary of the Kuwait Petroleum International Group | Please consider the environment before printing Gelieve het onderwerp en referentie van uw e-mail niet te wijzigen, dit is noodzakelijk om een snelle afhandeling van uw e-mail te kunnen garanderen. +++
  16. als ik je traject zie, dan is maasmechelen en Genk een optie, maar ook Houthalen. Tessenderlo is nog een optie, dus aan tankstations geen tekort. Lier is dan wel de minst interessante optie, omdat het L-gas is. met 18Kg rij je op H-gas zeker 400km, dus moet je misschien eens overwegen of Lier wel je favoriete station blijft. Aangezien daar het probleem ligt.
  17. Last week
  18. Heb 1,5 jaar de A5 g-tron gehad, veel kilometers, veel autostrade en veel files. H-gas mét hoge vuldruk en niet teveel plankgas deed me tussen de 420 en 485 km doen met een volle gastank. Dats24 in Hasselt is H-gas maar niet al te beste vuldruk. Gabriëls in Merelbeke had bijvoorbeeld stuk betere vuldruk en ik deed daar dan toch iets van een 50 km meer mee. Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  19. Meestal heb je bij Dats 24 in Maasmechelen (H-gas) een goede vuldruk, en zou je dus met 15 kg ongeveer 360 km kunnen afleggen. Als het buiten kouder is wanneer je tankt dan kan je zelfs meer dan 18 kg tanken. En dan haal je gemakkelijk meer dan 400 km met H-gas. Het is overigens ook niet zo erg dat je als je je CNG opgereden hebt, je een 20-tal kilometer op benzine rijdt, bij voorkeur op Super 98 dan. Ik heb zelfs zo'n periode gehad dat ik elke dag twee keer naar Tessenderlo moest via de E313 en dat ik dagelijks CNG ging tanken bij Dats 24 in Hasselt. Toen, in 2016, was er alleen maar in Hasselt en Bree CNG te krijgen. Ik woon in Sint-Truiden.
  20. En Genk en Maasmechelen is H
  21. Dats in Lier is L Bruno in Tessenderlo is H (en goeie druk, en proper en vriendelijk)
  22. Nog wel een aardgasauto gespot in de Gasstraat ! Dat is kunnen 👍🏻
  23. Heeft er vandaag nog iemand een pakje ontvangen van Dats 24? Daarin staken de onderstaande zaken: een parkeerschijf en een sleutelhanger met een brief: Beste klant, Wij werken elke dag om onze service te verbeteren. En dit keer is dat in uw buurt. Wegens werkzaamheden kan u tijdelijk geen CNG tanken in uw DATS 24-station in Tongeren. U kan wel CNG tanken in het DATS 24-station van Bilzen aan de Tongersestraat 102. Op dats24.be vindt u ook een handige stationzoeker. We houden u zeker op de hoogte van zodra u opnieuw CNG kan tanken in Tongeren. Onze excuses en tot binnenkort! Wel, Dats 24, het is meer dan 3 maanden geleden dat ik nog in Tongeren CNG getankt heb (zaterdag, 13 juli om exact te zijn). Maar ik ben blij met de geschenkjes. Een vorige keer - dat moet ongeveer een jaar geleden zijn - heb ik van een Dats 24-medewerker, die toen aan het Dats 24-station in Bilzen aan het werk was, een Dats 24-zak met daarin ook een parkeerschijf, een balpen, een reinigingsdoek voor de auto en een zonnescherm voor de voorruit van de auto ontvangen. @Pitpoint_BE daar kan je nog iets van leren ! En het enige dat ik daarvoor gedaan had, was klagen dat het zolang duurde vooraleer het Dats 24-station in Sint-Truiden open ging.
  24. Ik zou dan vooral gaan tanken bij dats24 in Lier (Antwerpse steenweg) Bij mij thuis in de buurt heb ik 2 stations: Dats24 in Maasmechelen en Bruno in Genk En passeer kort bij Bruno Tessenderlo
  25. @cm-vdp welkom op het forum. Waar ben je van plan te gaan tanken? Dan kunnen we je aangeven als het om H-gas of L-gas gaat in die regio. De kwaliteit van gas is bepalend voor je rijbereik, net als de vuldruk. Aangezien je collega rond de 300 km zit, ben ik vrij zeker dat het L-gas is. Ik heb een Octavia met 15 kg CNG gehad en haalde daar met H-gas gemiddeld 380km per tankbeurt mee, met uitschieters tot 420-430 km in de winterperiode.
  26. Nu lees ik in het forum dat eigenlijk de vuldruk van de pomp een bepalende factor is voor de reikwijdte van de auto. Dus het wilt niet zeggen dat als je een tank van 18kg hebt dat er ook 18kg erin gaat.
  27. Hoi, Ik mag een nieuwe firmawagen aankopen. Daar het bedrijf een groener wagenpark wilt, gaat hun voorkeur naar CNG of elektrisch. Elektrisch is voor mij geen optie omdat ik soms meer dan 250 km moet rijden. Nu heb ik wat meer gelezen over CNG en op zich klinkt het allemaal goed. Maar is CNG voor mij een verstandige keuze wetende dat ik dagelijks 200KM rij (woon-werk en terug). Van die 200km doe ik 160 km autostrade. En zit ik dagelijks een klein uur in de file. Als ik voor CNG zou gaan dan ga ik voor de Audi A3 g-tron (18kg CNG). In een test lees ik dat het gemiddeld verbruik 4,1kg is (ik weet wel niet of het L- of H-gas was, was een Duitse test). Is 4,1 kg realistisch ? Want dat zou betekenen dat ik iets boven de 400km kan doen op gas. Maw om de 2 dagen tanken. Kort bij het werk ligt een Dats24 pomp, dus dat is wel handig. Maar mijn collega die rijdt met een skoda octavia met dezelfde hoeveelheid gas en hij beweert dat hij ongeveer 300km kan rijden. Als dit de realiteit is dan weet ik niet of CNG voor mij echt een goede keuze gaat zijn. Het alternatief is een diesel met een lage co2 uitstoot. Wat denken jullie ? Trouwens iemand ervaring met de nieuwe A3 g-tron ?
  28. Heel goed gedaan @KSB dankzij jou hebben ze er nu wel werk van gemaakt en kunnen we er tanken. Dit is de juiste ingesteldheid !
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...