Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Gisteren
  2. Dit staat op https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas Momenteel heeft DATS24 een marge van 1 euro en 16 cent per kilogram aardgas. Toen het 80 cent per kilogram was konden ze hier alleen maar van dromen denk ik. Ze blijven bewijzen dat ze hun monopolie misbruiken. Zeker als andere het aan 1,25 euro per kilogram kunnen doen... Dat is een marge van 60 cent per kilogram. Aan de dagprijs van gisteren: Een kilogram kost nu aan inkoop prijs 44 cent. Met belasting is dat dan 53 cent. In Nederland zit er sinds een paar maanden ook een accijns op LNG dus ook op CNG uit LNG. En alsnog is de prijs van Rolande 1,77 euro per kilogram in NL en in Belgie is het bij hun 1,44 per kilogram.
  3. Is het niet gewoon een versleten O-ring of wat teflon dat vervangen moet worden? De foto maakt niet echt duidelijk waar het lek net zit.
  4. hallo ; lang geleden gisteren mijn tanks laten keuren de mechanieker heeft ook gesnuffeld aan de verdeelklep of omvormer van hoge naar lage druk blijkt nu dat er een lek zit ook met dreft zag je duidelijk een belletje vrijdag naar de keuring (belgie) dit onderdeel moet naar het schijnt op chassisnr besteld worden bij seat . en het kost 1200 excl installatie :-( iemand ervaring of tips ? de wagen heeft wel even stil gestaan . tank leegrijden dat hij omschakelt ? er op kloppen met een voorhamer ? iemadn enig id of gelijkaardige ervaring ? dank u
  5. Afgelopen week
  6. dirk

    Toekomst cng

    En zie je ook aan de grote rode Zone in de benzinemeter
  7. dirk

    Toekomst cng

    Alles met 1,5 vag groep heeft kleine benzine tank
  8. Bremel

    Toekomst cng

    Bij het starten van de auto kun je normaal ook het geschatte rijbereik zien. Vergelijk dat met het metertje van de benzinetank en je weet grofweg hoe laat het is.
  9. EricG

    Toekomst cng

    Die heeft een 9 liter benzinetank. Heel eenvoudig terug te vinden op het net. https://www.actualidadmotor.com/nl/skoda-octavia-gtec-130-cv-gnc/
  10. Brembos

    Toekomst cng

    Een 30 l tank is onmogelijk. Waarschijnlijk een 9 l tank. Vraag gewoon om het instructieboekje eens te zien , dat staat daar zeker in. Onbegrijpelijk dat de verkoper dat niet weet of er over zou liegen. Lijkt me niet echt een betrouwbaar iemand… op het gelijkvormigheidsattest staat dit ook denk ik.
  11. TF91

    Toekomst cng

    We geraken er niet aan uit.. Volgens de verkoper gaat het om een 30L benzinetank. Echter vind ik nergens online terug dat dit model ook echt een 30L tank heeft? Het gaat om een skoda octavia 1.5 tgi g tec ambition dsg uit 2019...
  12. Gisteren volgetankt aan 1,77 in Antwerpen Vosseschijnstraat. 15,8 kg voor 390 km. Het is daar nu ook H gas.
  13. Niks van, Londerzeel is integendeel H+ (net als Kallo, Veurne, Heverlee, Ranst...) en levert in principe dus nog meer energie dan de gewone H waarvoor Dats 1,935 vraagt.
  14. Dat is waarschijnlijk L gas. Ik tank persoonlijk enkel in Brugge, dat is nu 1.695 of Kallo 1.500. Gisteren uitzonderlijk Dats24 5Kg getankt. Na drie kg druk ik op de stop maar loopt altijd wat door. Morgen in Kallo volle tank.
  15. Zijn de prijzen van Drive Systems inderdaad gelijk gebleven deze maand? Ik zie dat iemand op Gibgas vandaag Londerzeel bevestigd heeft op 1,25 euro (meteen een flinke middelvinger naar Dats z'n 1,935...), voor de andere stations lijkt er vandaag nog niets doorgegeven te zijn.
  16. Die brede banden is alleen maar voor de show, iedereen is jong geweest hee
  17. 245 is nogal breed ja, want op mijn SUV liggen er "slechts" 235/50/19 op.
  18. De Up is blijkbaar een van de beste en betrouwbaarste wagens uit de VW stal. Dit kan van hun zogenaamde premium afdeling Audi spijtig genoeg niet gezegd worden. Doodjammer dat de Up en aanverwanten niet meer in productie zijn. Ook de electrische Up , de enige betaalbare electrische VW , werd opgeofferd aan de winsthonger van VW. Wellicht moeten de dieselgate putten nog steeds gevuld worden…?
  19. Eerdere
  20. update na 189500km, alles marcheert nog goed, weer tijd voor een onderhoud (bougies, luchtfilter, oliefilter, olie, carterdichting, interieurfilter) (150 euro), voorste remblokken en schijven worden ook vervangen (110 euro) de distributiereim heb ik laten vervangen vermits dit nog niet was gedaan (zelfdoen is mogelijk mits een paar speciale sleutels), laten doen was 432 euro. (waarvan 200 euro voor het werk) De wielen worden ook gewisseld naar de winterwielen. eerste grotere kosten dus sinds aankoop (op 100600km) wat ik wel eens heb gehad is dat de gasontspanner gas afblies, ik vermod dat een klep erin blijft hangen wanneer het vochtig weer is en gevroren heeft, heeft iemand dit ook al gehad? dit is 2x gebeurt, vorig jaar en gisteren. als het warmer is sluit deze klep terug. De auto staat altijd buiten ;
  21. Ik ben inderdaad in Halen geweest en dan daar ook dadelijk naar de jaarlijkse keuring geweest (zonder aanmerkingen trouwens)
  22. Toevallig een aantal veiligheids documenten gevonden voor de Caddy en de Golf. Het lijkt alsof ze bedoeld zijn voor brandweer en sleepdiensten. Ik laat ze hier achter voor de geïnteresseerden. Volkswagen_Golf_TGI_Stationwagon_2020_4d_CNG_EN.pdf Volkswagen_Caddy_TGI_MPV_2022_5d_CNG_EN.pdf
  23. Woensdag 29/11 om 16.45 uur : Vierselbaan (ter hoogte elektriciteitscabine) in 2240 Zandhoven : geparkeerde blauwe VW Polo.
  24. Aardgasrijder

    Toekomst cng

    @TF91 Ik zou de voorkeur geven aan een ouder model met grote benzinetank. De laatste modellen hebben kleine benzinetank. Een Skoda Octavia 1.4 TSI heb je 50L benzine en 15 kg CNG aan boord, de 1.5 TSI heeft een grotere CNG-tank, maar een kleinere benzinetank. Opzich is dit geen probleem, echter wanneer je langere reizen maakt in gebieden met minder pompen (vooral het buitenland), zou dit vervelend kunnen zijn. Aan de andere kant kan je ook altijd een jerrycan meenemen, die je vult en zo weer 100-150 km verder kan op benzine. Zelf heb ik de 1.4 TSI gehad en ik was hier heel erg tevreden over, topwagen !
  25. Kiwi

    Toekomst cng

    Mijn Seat Leon automaat van 2017 met 58000 km heeft een cng 18kg en benzine 50 l verbruik cng 4 kg /100 km en staat te koop voor € 15 000,- Dichtstbijzijnde cng station is op 22 km. Daar naartoe rijden alleen om te tanken zou heel dom zijn. Ik heb nooit problemen gehad om cng te tanken want weet zowat alle mogelijkheden om cng te tanken op de trajecten die ik gewoonlijk neem.
  26. Brembos

    Toekomst cng

    De 1.5 130 pk motor heeft altijd een kleine tank , de 1.4 110 pk een 50 liter tank. Dit geldt zowel voor de Octavia als voor de Golf. De Audi A4 van die periode heeft overigens 18 kg cng tanks en 25 l benzine. Eerder minder want ik heb er nog nooit meer dan 20 l in gekregen en kom maximaal 300 km ver op benzine. Zal blij zijn dat ik er nog 17.000 euro van krijg als ie volgend jaar met 35.000 km weg gaat…
  27. Bremel

    Toekomst cng

    Ik ben zo vrij nog eens te verwijzen naar m'n eerdere post in dit topic. Samengevat: zeker overwegen, je hebt eigenlijk het beste van twee werelden en zélfs die 1,935 van Dats blijft nog altijd een stuk voordeliger dan benzine - verschil dat tot het dubbele oploopt met de prijzen in Heverlee of beter nog Londerzeel. Enkel mocht je een heel kleine benzinetank hebben (9 L) en je van plan bent de auto nog (veel) langer dan pakweg 7 jaar te gebruiken, zou je kunnen twijfelen. Zelfs een tank van 25 L zou ik goed te doen vinden, kun je vlot 400 km mee doen en dat is een pak meer dan de 300-350 km die ik met een gemiddelde CNG-tankbeurt (15 kg) doe en waarvoor ik desondanks niet het minste probleem ondervind om te tanken. En voor benzine heb je dan ook nog een pak meer mogelijkheden.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...