Ga naar inhoud

Josy

Leden
  • Aantal items

    61
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    1

Josy won laatst op Februari 21

Josy had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

52 Super

Over Josy

  • Titel
    Gevorderd lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Tenzij je natuurlijk niet op kilometers laat onderhouden maar de olie na een jaar laat wisselen omdat je weinig kilometers maakt. De heer M. doet maar ruwweg 6000 kilometer per jaar. Zijn onderhoudsschema zal dus ook volledig gebaseerd worden op verstreken tijd in plaats van afgelegde kilometers.
  2. Op de factuur staat 'onderhoud 25.000 kilometer'. De olie bij aardgasmotoren moet elke 15.000 km (of een jaar later) gewisseld worden. 25.000 km + 15.000 km= 40.000 km. Aangezien de auto de afgelopen jaren gemiddeld slechts 6000 kilometer heeft gedaan zal deze vermoedelijk moeten onderhouden worden op 31 januari 2021. Zwengel je teletijdmachine al maar aan... Normaal gesproken wordt er olie met specificatie 502 gebruikt. Deze kostte mij eind december 2019 bij een VW dealer 12,00 euro per liter. De bij jou gebruikte olie is dus zes en een halve euro duurder per liter. Ik betaal
  3. Josy

    test seat ibiza

    Die 450 km worden ook niet gehaald met allemaal korte ritjes van 15 kilometer met een koude motor. Ikzelf rijd met een tankinhoud van 15 kg ongeveer 330 kilometer en tank dan nog op plaatsen waar er een goede vuldruk wordt gehaald (PitPoint Lommel of Q8 in Houthalen). Gezien de vuldruk bij de tankstations van Dats24 niet bijzonder hoog ligt zou ik me momenteel over het verbruik geen zorgen maken. Zoals Muscles zegde: enkel het op dezelfde plaats tanken en over langere tijd het verbruik bijhouden zal een correcte waarde geven. Zelf zit ik op gemiddeld ongeveer 4,43 kg + 0,71 l benzi
  4. Josy

    test seat ibiza

    Voor korte ritten van 15 kilometer lijkt me dit verbruik nog niet overdreven hoog. Die 15 kilometer heb je nodig om de motor op temperatuur te krijgen en met het koude weer van de afgelopen tijd zal dat er zeker niet aan bijdragen. Heb je al eens een langere rit gedaan en gekeken wat dat met het verbruik doet? Of de snelheidsregelaar aangezet op een langere weg en gekeken wat dat doet met het actuele verbruik in de boordcomputer? Korte ritjes met koude motor zijn nu eenmaal nefast voor het verbruik. Los daarvan dat enkel en alleen korte ritjes maken ook niet erg bevorde
  5. Dan heeft de ervaring die Verellen heeft opgedaan met jouw geval misschien bijgedragen aan het relatief snel opgelost zijn van onze problemen. Wij hebben de auto twee maal enkele dagen moeten missen en het opsporen van de problemen heeft maar anderhalf uur gekost. Het met een 'bang hartje' rondrijden, herken ik wel. Spijtig dat dat het rijgenot enigszins aantast.
  6. De eerste herstelling is voor de helft betaald door VW en de andere helft heeft de dealer bijgepast. Deze kostte ons dus niets. De tweede herstelling viel een maand buiten de fabrieksgarantie en hierin is VW voor de helft in tussengekomen voor de onderdelen. Dat is nog altijd zuur maar daar kan ik mee leven.
  7. De website zegt dat inderdaad. Maar blijkbaar geldt toch de datum van inschrijving volgens de mensen bij de dealer. Bij ons was dit extra vervelend omdat we eerst een afspraak hadden om de wagen op 11 december af te halen en dit toen is afgezegd omdat er iets mis was met de levering van de auto (al twijfel ik daaraan). Pas toen we een week later zelf hebben teruggebeld konden we de wagen afhalen. Niet logisch om die dagen garantie te verliezen indien je het mij vraagt. Hoe is dit voor jou opgelost geraakt en tegen welke kostprijs als ik dat vragen
  8. Op 12 december ging bij 55.000 kilometer het motorstoringslampje van onze Golf branden. Ik heb toen de auto binnengebracht bij de dealer, Verellen te Geel. Ik dacht dat dit nog binnen de fabrieksgarantie zou vallen omdat we de auto hebben afgehaald na bericht van de dealer op 21 december 2018. Nadat de wagen onderzocht is, bleek de lambdasonde defect te zijn. De verkoopfactuur van onze auto was echter opgemaakt op 11 december 2018 en dit defect bleek dus te zijn opgetreden een enkele dag na het verstrijken van de fabrieksgarantie. VW zou voor vijftig procent tussenkomen en de
  9. Een tijdje terug bij 55.000 kilometer het onderhoud laten uitvoeren dat normaal bij 60.000 kilometer dient te gebeuren bij Verellen in Geel. Kostprijs daarvan was 431,53 euro. Pollenfilter had ik gevraagd om niet te doen omdat ik dat zelf kan en de remolie zijn ze vergeten uit te voeren of vergeten te factureren (heb ik nog niet nagekeken).
  10. Josy

    Testrit

    Als dit binnen het netwerk van VAG is wel. Wij hebben bijna twee jaar geleden onze VW Golf TGI stockwagen laten overkomen van Brugge (Raes) naar Geel (Verellen). Dit hele proces duurde wel twee en een halve week. Dit ging via D'Ieteren en ik vermoed dat de auto eerst terug naar Brussel is gegaan en vandaar met een transport mee naar Geel is gekomen. Dit was kosteloos. Wij hebben toen bij Verellen een proefrit gemaakt met een Golf op benzine en zonder de auto in Brugge te hebben gezien of proefgereden besteld. Wat betreft het verschil tussen rijden op benzine en op
  11. Laatst onderhoud 45.000 kilometer laten uitvoeren bij Verellen in Geel. Kostprijs: 156 euro. Dat is ongeveer 10 euro duurder dan het onderhoud een jaar geleden (15.000 km en 139 euro). Vergeleken met andere bedragen die hier circuleren op het forum vind ik dit best nog schappelijk. Tot nog toe nog steeds tevreden over deze officiële dealer. Ook neemt men het onderhoud er zeer serieus. In de zomer gebruik ik ruitensproeiervloeistof zonder antivries. Ik had het reservoir voor vertrek thuis gevuld en dit heeft men aangevuld met antivries (90 cent incl. btw). Daar heb ik geen probleem
  12. Het is je in de eerste plaats van harte gegund. Maar gratis, dus kosteloos op CNG rijden? Moet je niet meer betalen aan de pomp als je aandelen van Tesla hebt verhandeld - knipoog? (Excuses, taalpolitiemodus: uit.)
  13. Laatst onderhoud 30.000 kilometer laten uitvoeren bij Verellen in Geel. Kostprijs: 191 euro. Vergeleken met andere bedragen die hier circuleren op het forum vind ik dit best nog schappelijk. Tot nog toe tevreden over deze officiële dealer. Wat betreft de onduidelijkheid over de prijzen bij de verschillende dealers, vind ik dat er een eenheidstarief moet komen en al de onzinkosten zoals kleine leveringen en vijzen et cetera om de prijs op te drijven moeten wegvallen. Wel vind ik dat de garage het wegvallen van deze kosten mag aanrekenen, maar dan wel met eerlijke vermeldin
  14. Interessant uit het verslag over de testmethoden vond ik volgende zin (wist ik niet): Bei Erdgasfahrzeugen sind aufgrund des hohen Wasseranteils im Abgas nach aktuellem Stand der Technik keine RDE-Messungen möglich, da die PEMS-Anlage den hohen Wasseranteil nicht abscheiden kann und somit die Analysatoren nicht mehr stabil messen können. (Bij aardgasvoertuigen zijn op grond van het hoge wateraandeel in de uitlaatgassen met de huidige technische mogelijkheden geen Real Driving Emissions-metingen (rijtesten) mogelijk, daar het draagbaar emissiemeetsysteem het hoge wateraa
  15. @G-007 Bedankt voor de verduidelijking. Altijd leuk wanneer iemand met kennis van zaken iets verduidelijkt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...