Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Josy

Leden
  • Aantal items

    78
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Josy won de laatste dag op 5 maart

Josy had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Josy's prestaties

Enthousiast lid

Enthousiast lid (4/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Reageert vaak
  • 1 week lid
  • 1 maand lid

Recente badges

71

Reputatie

  1. Ik wist niet dat er ginder ook verschil zit op de kwaliteit van het aangeboden gas. Dat verklaart in elk geval het hoge verbruik. Dan is het voor mij interessanter om biogas te tanken in Jülich aan 1.35 euro per kg.
  2. Redelijk warm en lichte bries in de rug (oostenwind)?
  3. Studie van de CREG. https://www.creg.be/sites/default/files/assets/Publications/Studies/F1919NL.pdf https://prnt.sc/pdry1v Volgens de studie 13,7 kg/kWH voor LCNG.
  4. CNG-L is ongeveer 11,3 kWh/kg en CNG-H ongeveer 13,3 kWh/kg. Of het echt zoveel verschilt weet ik niet. Zelf verbruik ik nooit minder dan met het LCNG van Kallo en Tessenderlo. Het is vooral de beperkte vuldruk in Tessenderlo, Wommelgem en Heverlee die maakt dat je er niet verder mee komt in kilometers. Zelf geloof ik wel dat er een verschil is tussen LCNG en CNG-H uit het net. Maar deze discussie is al zo oud als het forum zelf, geloof ik.
  5. Gisteren trouwens in Düren, NRW, Duitsland biogas getankt aan 99,9 cent. Het deed me tijdens het tanken wegdromen over vroeger.
  6. Hahaha, je bent volgens mij toch een kerel. Droom je 's nachts over Kallo en de gassen die daar al dan niet rondspoken? Drie en half jaar geleden kwam ik na het aankopen van onze auto op aardgas hier op het forum en had je het al over het gas van Kallo. Je kunt het moeilijk loslaten blijkbaar. Doe zeker zo verder! De amusementswaarde van je bijdragen ligt erg hoog...
  7. Dat ligt aan geen van beiden maar aan de vuldruk aldaar. Die is bij de LNG-naar-CNG-installaties in Wommelgem, Tessenderlo en Heverlee extreem belabberd. Zelf ligt mijn verbruik nooit lager dan bij het LCNG (Liquid to Compressed Natural Gas) van Bruno Tessenderlo maar krijg je er slechts weinig gas in de tanks door de slechte vuldruk. Zo zal je in de praktijk verder rijden met het gas van Q8 Houthalen terwijl de kwaliteit lager is maar de vuldruk hoger.
  8. Bruno's Tessenderlo zojuist ook nog op 2.35 euro. Spijtig dat de vuldruk er zo laag lijkt.
  9. Is dat dan met dezelfde hoeveelheid getankt gas? Zelf heb ik het idee dat de vuldruk bij Bruno's laag is en in Kallo bovengemiddeld hoog. Vuldruk is toch ook wel een factor bij CNG en daarom vaak moeilijk te vergelijken...
  10. Dat wist ik niet. Ik dacht dat het voornamelijk van stortplaatsen kwam. Weer iets opgestoken.
  11. Ik vraag me wel af hoe veganistisch en vegetarisch levende mensen (samen met het antinatalisme de meest ethische levenswijze in mijn ogen) naar dit gas kijken en of ze daar hun neus voor ophalen? Het biogas zou er immers niet zijn zonder de veeteelt...
  12. Om DATS24 een hak te zetten heb ik ook mijn steentje bijgedragen. In plaats van bij DATS24 in Geel te tanken, ben ik naar de boer in Taverneux gereden. 1.20 euro voor een kilogram eersteklas GRG (Gecomprimeerd Runderdrek Gas)! In het terugkomen de prijs bij DATS Bilzen ook 4.54 euro. Voelt dan wel goed om te weten dat je aan het rijden bent aan prijzen van een jaar geleden. Ik hoop dat Jef Colruyt dit leest en zijn prijzenpolitiek nog een keertje in overweging neemt!
  13. Is er buiten de boer in Houffalize nog een boer die CBG aanbiedt? Ik heb wat zitten surfen maar kan er niets over vinden. Toevallig de installatie die gepland was in Geer?
  14. Daarnet, vrijdagavond, nog steeds 2.35 euro per kg bij Bruno's Tessenderlo. Hopen dat dit zo nog een tijdje blijft, of terug daalt naar een eurootje per kilogram. En dan zegt men dat je een oude zeur bent wanneer je zegt dat vroeger alles beter was...
  15. Laatst bij circa 81.000 km nog een keertje olie laten wisselen bij VW AG en CNG specialist Patrick Dierckx te Geel. Ook de luchtfilter heb ik laten vervangen (Mann) en bij nazicht bleken de achterste remblokken als eerste te zijn versleten. De zijn vervangen door nieuwe exemplaren van Brembo. Het is de tweede keer dat ik de auto hier heb laten onderhouden en ben nog steeds tevreden. Bij het verwijderen van de wielen werd de naaf zuiver gemaakt en gesmeerd met kopervet. Ook bij het monteren van de remblokken werd dit gebruikt (niet aan de binnenkant van de remblokken). In totaal is er anderhalf uur aan de auto gewerkt en ik was hiervoor 311,40 euro kwijt (inclusief btw).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...