Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Josy

Leden
  • Items

    154
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    21

Josy won de laatste dag op 27 januari

Josy had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Josy's prestaties

Enthousiast lid

Enthousiast lid (4/9)

  • Populair lid Zeldzaam
  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Reageert vaak
  • 1 week lid

Recente badges

141

Reputatie

  1. @JoBé Je hebt wel vijftig procent korting gekregen op gebruik van het diagnosemateriaal. Het is dus niet allemaal kommer en kwel...
  2. Dat is wel meteen een goede verklaring voor die onderdelen van een rollator die ik vanochtend uit de grille heb moeten trekken...
  3. Ach, als je ruit nadien proper is. Zoveel kan er toch ook niet gebeuren de tien seconden dat je niets ziet...
  4. Laatst onderhoud laten uitvoeren bij 140.000 kilometer bij Patrick Dierckx in ondertussen Olen. Olie+filter, ruitenwisser achteraan, brandstofadditief en niet te vergeten het bijvullen van het magische koelvloeistof expansievat. Datzelfde expansievaatje staat nu al drie jaar een centimeter of anderhalf boven maximum maar toch slagen ze erin om daar elke keer nog een kwart liter bij te vullen. Straffe gasten dus tegen zeer aanvaardbare prijzen.
  5. https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/seat-leon-1-4-tgi-cng-zwart-8d02f867-0c6d-4214-b5a1-3bfcd4be9fdf 14.999 Euro
  6. Vorige week zaterdag nog eens een tocht gemaakt door een door de herfst prachtig gekleurde Eifel. De lage prijzen voor 100 procent biomethaan in Kall houden voorlopig stand met 1,04 euro/kg. Door een combinatie van gas van bij Bruno (1,35 euro/kg) en uit Kall kostte mijn tocht van 460 kilometer omgerekend zo'n 22,70 euro aan brandstof. Dat is maar een paar euro meer dan ze kostte aan koffie en gebak onderweg.
  7. @Aardgasrijder Hoe is dit nog afgelopen? Na de diagnose een Porsche besteld?
  8. Bruno Tessenderlo ook vanavond. Indien deze niet meer wijzigt zal dat de prijs zijn van deze maand.
  9. Josy

    aantal auto's op CNG

    Dat zal waarschijnlijk nooit rendabel zijn. Een paar jaar (vijf? tien?) zal er nog wel CNG te krijgen zijn zeker?
  10. Josy

    aantal auto's op CNG

    @muscles Wat Koen zegt klopt. Een vrachtwagen die duurder is in aankoop en die je waarschijnlijk moet afbetalen en tezelfdertijd moet laten stilstaan omdat de brandstof te duur is geworden, daar heb je niets aan...
  11. Om de 15.000 kilometer gaat de auto naar de garage om de olie en de filter te vervangen. In de helft van deze beurten, dus na 7.500 kilometer, zuig ik drie liter olie uit het carter en vervang deze met dezelfde olie als mijn garagist gebruikt. De redenen dat ik daarvoor kies zijn omdat ik heel lang met de auto wil blijven rijden en vaak snel rijd op de autosnelweg (ook in Duitsland). Vervuiling van de olie is inderdaad geen probleem maar verzuring zou toch erg nefast zijn. Zo'n tussentijdse olievervanging kost aan olie 27,50 euro en als ik daardoor de motor en de turbo langer goed kan houden heb ik er dat graag voor over. Ik geloof in de heilige kracht van optimale smering en slechter zal het sowieso nooit zijn. Als je aan twintig mensen vraagt wat de juiste termijn is om olie te wisselen krijg je twintig verschillende antwoorden, maar vaak komt toch 10.000 tot 12.000 kilometer naar voor. (In de VS zelfs 7.500 kilometer.) VW geeft bij een longlife onderhoud 30.000 kilometer aan, maar iedereen zegt dat dat eigenlijk 15.000 kilometer teveel is. Als VW zegt dat voor een auto op CNG 15.000 kilometer ideaal is, is dat misschien ook de helft teveel. Haha! Daarom heb ik besloten dus om de 7.500 kilometer drie liter te vervangen met nieuwe olie. Ik had liever gezien dat ik de volledige hoeveelheid kon afzuigen maar onder de auto gaan liggen op de oprit, daar heb ik geen zin in.
  12. Recent onderhoud laten uitvoeren bij 125.000 kilometer. Voorste remblokken waren ook aan vervanging toe en ik heb rondom de motor alles terug zuiver laten maken want er waren wat sporen van olielekkage te bespeuren. Tussen de versnellingsbak en de motor hing zowaar een druppeltje olie. Volgens de garagist waren deze sporen afkomstig van de carterventilatie nabij de turbo en was dit niets ernstigs. Ook ben ik sinds de 100.000 kilometer begonnen met tussen de beurten (bij 7.500 kilometer) de olie af te zuigen en te vervangen zonder de oliefilter te wisselen. Dit gaat een beetje moeizamer dan verwacht en ik krijg er met behulp van het apparaat (Mytivac) slechts drie liter uit omwille van de bouw van het carter.
  13. Josy

    aantal auto's op CNG

    Denk dat de installaties waar vrachtwagens LNG kunnen tanken nog geruime tijd blijven bestaan. Een CNG-installatie blijven onderhouden bij dezelfde installatie zal dan hopelijk ook rendabel blijven. Laatst een gesprekje gehad met een vrachtwagenchauffeur van een firma die een aantal LNG vrachtwagens in bedrijf heeft en deze zullen na vorig jaar een jaar stil te hebben gestaan niet meer vervangen worden door nieuwe exemplaren.
  14. Josy

    aantal auto's op CNG

    @tobo Bedankt om te delen. Dat maakt veel duidelijk.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...