Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Lange_666

Leden
  • Content Count

    1,831
  • Joined

  • Days Won

    75

Lange_666 last won the day on July 3

Lange_666 had the most liked content!

Community Reputation

884 Super

About Lange_666

  • Rank
    Aardgasgoeroe

Recent Profile Visitors

5,116 profile views
  1. Bij de VRT denken ze daar nochtans gans anders over...
  2. Wie deze typeaanduiding er bij Audi ooit doorgekregen heeft moet toch veel overtuigingskracht getoond hebben.
  3. Al goed dat er nog iemand de oude post opvolgt.
  4. Dat er een hoeveelheid CNG in de tanks achterblijft dat is logisch. Maar dat verklaart niet de verandering in gaskwaliteit tenzij je een ander soort gas tankt. H-gas aan 200 bar of H-gas aan 10 bar restdruk blijft H-gas aan 100% kwaliteit. Want als dat 90% zou worden zou vlak voor de omschakeling naar benzine ook het verbruik omhoog moeten gaan en dat is niet het geval. En zo'n eventuele overgang naar een lagere gaskwaliteit zal ook niet plots gaan maar geleidelijk. In jouw theorie zou dat dan willen zeggen dat je al vanaf een hogere druk geleidelijk zakt in gaskwaliteit, al voor de omschakeling dus.
  5. Nog nooit gezien na 72.500 km (+/- 175 CNG tankbeurten). Druk heeft niks te maken met gaskwaliteit.
  6. Slurpt die ook nog eens geen benzine als je op gas rijdt? Ik dacht hier op't forum gelezen te hebben zo'n 50L / 3000km?
  7. Niks gewoon...25km... Er bestaan gewone shorten (voor als't eens goe weer is) in alle maten en vormen met (uitneembare) zeem, kan al veel helpen als je geen zitvlees kunt kweken. Wel met uw bloot gat erin, anders helpt het niks.
  8. Mijn ervaring: 1: starten is op gas (VAG wagens toch), tenzij héél koude temperaturen. 2: bij héél koude temperaturen. -5 is niet koud genoeg. 3: Mmm, uitleg is nog vis noch vlees en klopt maar gedeeltelijk. Na tanken: - had je nog gas: eerst op benzine, +/- 2km, dan overschakelen op gas (als je daarna te korte afstand op gas rijdt en de motor aflegt, herhaalt deze procedure zich). - reed je reeds op benzine, dan na enkele meters reeds overschakelen naar gas. Vraag aan de technieker: hoe komt het dan dat na reeds gereden te hebben op benzine (voor het tanken dus) de motorsturing direct overschakeld op gas en indien men nog op gas reed toen men ging tanken dit langer duurt? Dat het over druk zou gaan lijkt mij sterk... waarom dan de verschillen?
  9. Prestige moet je in het CNG geval niet interpreteren als premium maar als prestatie. CNG bakken worden aanzien als tamme auto's aangezien ze bij dezelfde motor al direct 20 tot 30pk minder leveren. En voor veel mensen staat veel pks, snel optrekken en hoge snelheden nog altijd hoog op de verlanglijst. Al is het maar om mee uit te pakken tov anderen.
  10. Daimler houdt er voor personenwagens ook mee op: https://www.vroom.be/nl/nieuws/daimler-stopt-met-waterstofauto-s-23154
  11. In de BC, scrollen tussen alle data (selecteerbaar welke data op het media scherm bij instellingen, motorolie temperatuur was bij mij uitgevinkt af fabriek,aangevinkt en hop...)
  12. In de mijne zit toch nog ene in, en ook in onze Beetle. Ik heb dus en koelvloeistof temp en motorolie temp. Maar mijn motorolie is zeker met de huidige temperaturen zeker niet op temperatuur na 8km. Als de temp rond het vriespunt zit (wat de laatste dagen om 05:00 het geval is) moet ik al 6-7km bollen voor die maar een aanduiding van de temperatuur geeft en die begint dan op 50°C. Vandaar gaat het dan langzaam omhoog. De koelmiddeltemp staat dan al wel op 90°C en gaat daar eigenlijk nooit boven.
  13. Motorolie? Da's wel heel snel, vooral in de winter. Verwar je motorolie niet met koelmiddel? Koelmiddel kan wel op temp zijn (90°) na 8km. Motorolie duurt bij mij toch wel wat langer.
  14. Da's normaal. Men moet ook een druktest uitvoeren in de fabriek, kan alleen met volle tanks.
×
×
  • Create New...