Ga naar inhoud

Lange_666

Leden
  • Aantal items

    1.892
  • Registratiedatum

  • Dagen gewonnen

    79

Lange_666 won de laatste dag op 8 januari

Lange_666 had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

5.764 profielweergaven

Lange_666's prestaties

Aardgasgoeroe

Aardgasgoeroe (9/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Reageert vaak
  • Tsunami lid Zeldzaam
  • 1 week lid

Recente badges

903

Reputatie

  1. Daarvoor moet eerst de capaciteit van het equivalent aan energie dat nu door benzine/diesel geleverd wordt beschikbaar zijn aan electriciteit. En liefst nog meer aangezien je lang aan de draad hangt alvorens je die energie in uw batterij het zitten tov van de max 5 min die het duurt om tank te vullen met benzine/diesel.
  2. Dat zegt iedereen die iets probeert te verkopen.
  3. Nog eens gaan tanken richting Limburg (aan de kant waar de LNG tank staat). Kan enkel maar zeggen dat het "weer" een belabberde vuldruk was, 14KG in helemaal lege tanks. Snappen ze nu echt niet dat die 2kg extra 50-60km extra kan betekenen?
  4. Voor de zoveelste keer (toch nog iets waar België wereldtop is, het bestellen en uitvoeren van grondige studies... om er uiteindelijk niks mee te doen en nog maar eens een nieuwe te bestellen). Het kruispunt op de Bist - Langlaarsesteenweg werd onlangs nog "vernieuwd".
  5. Eergisteren nog eens "dubbel" getankt bij de Maes. Nu kwam er bij de tweede keer (bij)vullen ook END op ipv FULL zoals de vorige keren. Opgemerkt dat bij de tweede vulling de pomp start met een druk van 200 bar om dan nadien door te schakelen naar 240 bar. Prijs nog steeds 0,800€/kg. Ook staat er altijd wel een vrachtwagen LNG te slurpen (tijdens de daguren toch), ook gisteren weer. Als ik vertrok kwam er nog ene aangereden.
  6. Lange_666

    Chinese CNG

    Dat heb ik ook nergens gezegd. Er staat, "ne Chinees of iets anders". Het gaat hem over het feit dat ze een wagen af fabriek leveren met een haperende motor. Als ik een DSFK op het oog zou hebben viel die om die reden al af. Ook zou ik nu geen VW ID3 kopen wegens allerhande software problemen. Idem voor alle VAG wagens met een 1.0L benzine motor. Er zit/zat een trilling/vibratie in die motor (af-fabriek) die enkel gecorrigeerd werd als je er een opmerking over maakte in de garage. Een algemene terugroep-aktie om ze allemaal IO te zetten was er niet. Ik moet dus geen wagen met 1.0L VAG motor in. Iets waarvan ik "op voorhand" weet dat het niet deugd koop ik niet. In het geval van DSFK chiptuned men wel om het euvel op te lossen maar zoiets stelt mij toch niet echt gerust.
  7. Lange_666

    Chinese CNG

    Als ik zoiets lees, ne Chinees of iets anders, dan pas ik al en laat ik hem zeker staan. Mijn "alle vertrouwen" zou direct weg zijn.
  8. Fabrieksaf wil zeggen hogere ontwikkelingskosten voor héél weinig return (als die er al is). LPG laat men erin duwen door 3th party aanbieders. Ontwikkelingskost fabrikant: nada, niks. Ik denk dat de Colruyt group een beetje in de verkeerde glazen bol gekeken heeft...
  9. Dat heeft niks met een defecte pomp te maken maar alles met een verkeerde vulling van de ondergrondse tanks.
  10. Met hetgeen er nog in zat (een vleugje) komt dat op 17kg en bij een temp van 3°C is dat prima (standaard 15kg volgens het boekje). Alleen spijtig dat hij bij de eerste maal tanken stopt op rond de 14kg. Het verschil in melding END bij de eerste tankbeurt en FULL bij de tweede is ook iets dat ik nog nooit ergens gezien heb.
  11. Gisteren ook eens geprobeerd (ik probeerde dat trucje vroeger reeds bij andere stations maar altijd zonder succes, max 0,5kg extra), bij de eerste vulling was het na 13,80 kg reeds over out. Manometer stond op 200bar maar valt eens de "END" op de pomp verschijnt terug naar 180 bar. Dan 2de maal getankt, manometer gaat nu naar 220 bar en er gaat 3,05 kg extra in (!!!!). Pomp valt dan weer stil, echter nu met de melding "FULL" !!!
  12. Gisteren nog eens gaan tanken, 14,02Kg in compleet lege tanks bij 8°c. Zwakke vulgraad. Druk (volgens de manometer): 185bar. Ze werken op dat type pompen ook met een final blow die gedurende x-tijd op een veel hogere druk een extra stoot geeft. Die was er ook maar na een "pfff" van net geen halve seconde was de final blow al voorbij. Enige positief puntje is voorlopig de nog de prijs: 0,70€/kg
  13. Eigenlijk niet, meer omdat ik alle dagen een verplaatsing heb via ofwel de E-19, ofwel de A-12. In het terug naar huis rijden ligt het station aan de goede kant (rijrichting) van de A-12. Station ligt vlak naast de A-12 in een KMO zone die een eigen af- en oprit heeft. Even eraf, snel tanken (nu ja...), en de oprit weer op. Spijtig van de redelijk zwakke vuldruk wat me net wat meer kms op benzine doet rijden. Maar het is wel +/- 20min sneller dan de kleine omweg die ik anders maak naar Hoboken om daar H+gas te tanken (maar me dan meer kms op CNG biedt). Gisteren had ik ook nog wat benzine vandoen... ging dus niet wegens geen benzine verkrijgbaar aldaar. Nu moet ik nog ergens anders stoppen en is de tijdswinst grotendeels weg. Voor de geïntresseerden, prijs is 0,70€/kg op dit moment.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...