Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst

Lange_666

Leden
  • Content Count

    1,814
  • Joined

  • Days Won

    72

Lange_666 last won the day on March 28

Lange_666 had the most liked content!

Community Reputation

868 Super

About Lange_666

  • Rank
    Aardgasgoeroe

Recent Profile Visitors

4,845 profile views
  1. In de BC, scrollen tussen alle data (selecteerbaar welke data op het media scherm bij instellingen, motorolie temperatuur was bij mij uitgevinkt af fabriek,aangevinkt en hop...)
  2. In de mijne zit toch nog ene in, en ook in onze Beetle. Ik heb dus en koelvloeistof temp en motorolie temp. Maar mijn motorolie is zeker met de huidige temperaturen zeker niet op temperatuur na 8km. Als de temp rond het vriespunt zit (wat de laatste dagen om 05:00 het geval is) moet ik al 6-7km bollen voor die maar een aanduiding van de temperatuur geeft en die begint dan op 50°C. Vandaar gaat het dan langzaam omhoog. De koelmiddeltemp staat dan al wel op 90°C en gaat daar eigenlijk nooit boven.
  3. Motorolie? Da's wel heel snel, vooral in de winter. Verwar je motorolie niet met koelmiddel? Koelmiddel kan wel op temp zijn (90°) na 8km. Motorolie duurt bij mij toch wel wat langer.
  4. Da's normaal. Men moet ook een druktest uitvoeren in de fabriek, kan alleen met volle tanks.
  5. Website geeft welke modellen er gemaakt worden en ze zijn ook niet 100% up to date. Bij de VAG groep bouwen de fabrieken in Duitsland (bijna) altijd hun eigen merken. Voor de VAG fabrieken buiten Duitsland is dat een andere zaak. Daar is het dikwijls een mix. Vroeger ging het om extra capaciteit indien de hoofdfabriek voor dat model tegen de limiet aan zat, tegenwoordig wordt veel meer naar platform gekeken. Uw Audi kan best van de dezelfde band lopen als een Skoda of Seat.
  6. Het zou me verwonderen dat uw boordcomputer gegevens kloppen tenzij de vorige eigenaar de offset reeds had aangepast. Alle VAG wagens laten een te positieve waarde zien.
  7. Zeer goede cijfers. Boordcomputer (dan zijn ze +/- 9% te laag) of zelf berekend na iedere tankbeurt (dan zijn ze heel goed).
  8. Premium merk zijn premium prijzen bij aankoop en bij onderhoud.
  9. Al eens aan gedacht om te belaten met de Xtra app? Deze detecteert aan welk station je staat, vraagt het pompnummer en geeft na ingave het gevraagde pompnummer vrij. Geen kaart meer nodig.
  10. Tot je na enkele jaren model 2020 gewoon bent er 2017 oudbollig gaat uitzien.
  11. Wie zegt dat ik een oprit heb om af te rijden?
  12. Wil zeggen dat er een goede pompdruk is al zal de hoeveelheid gas wel wat afnemen als straks de warmere temperaturen eraan komen. Terugduwen pistool is normaal, gasgeur bij ontkoppelen heb ik nog niet dikwijls geroken maar mijn reukvermogen is dan ook niet zo goed.
  13. Even een vergelijk: Vanmiddag naar't werk gereden, 66km waarvan zo'n 51 km autostrade: totaal verbruik over die 66km: 3.6kg/100km (snelheid 115km/u op autostrade) Het stuk van thuis naar de autostrade, zo'n 11km, 13 verkeerslichten: verbruik: 4,6kg/100km Drivingstyle: ECO.
  14. Volgens de Spritmonitor (A4 H-gas) 5,0kg gemiddeld.
  15. Klopt, al is "aanzienlijk" een te heftig woord om dat te omschrijven. Zoveel minder verbruiken "vanaf" 12-14 ° ga je niet doen. Jouw rijbereik zal er niet mee vergroten want bij hogere temperatuur krijg je minder CNG in je tanks.
×
×
  • Create New...