Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Brembos

Leden
  • Items

    1.140
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    159

Brembos won de laatste dag op 22 juli

Brembos had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

5.665 profielweergaven

Brembos's prestaties

Mentor

Mentor (8/9)

  • Reageert vaak
  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Tsunami lid Zeldzaam
  • Eerste bericht geplaatst

Recente badges

710

Reputatie

  1. Geen dakkoffer of fietsendrager In tegenstelling tot de A4 Avant zijn de koffers , voor en achter , groot genoeg voor alle bagage en een racefiets. Terug naar huis gereden met 2 laadstops van 40 minuten en aangekomen met 20%. Laadkosten en tol waren ongeveer gelijk. Super tevreden.
  2. Na jarenlang met de Cng Vw / Audi naar de Ardeche te zijn gereden nu voor de eerste keer met de EV naar de Ardeche gereden. Ik kan dus de vergelijking goed maken. Eerste stop na 390 km met 11% restbatterij en daar in 40 minuten opgeladen naar 95%. Ongeveer de tijd die we nodig hadden voor ons ontbijt. 300 km verder nog eens opgeladen van 15 naar 95% in 40 minuten in Chalons sur Saone. Dit was voldoende om met 25% ter bestemming aan te komen. Weer net voldoende tijd om s middags een kleinigheid te eten. In Montelimar nog een kwartier geladen om ter plekke aan te komen met voldoende reikwijdte 75% voor ritjes ter plekke. Gemiddeld verbruik 13,9 kwh/100 km aan 0,32 €/kwh. Verleden jaar exact dezelfde trip gedaan met de Audi. Ook 3 tankstops op ongeveer dezelfde plekken met een gemiddeld verbruik van 4,5 kg/100 km aan ongeveer € 1,60/kg. Ongeveer even lang onderweg geweest. Tankbeurten van de Audi duurden weliswaar korter maar de tankstations lagen meestal verder van de snelweg en soms wat gedoe met de betaalkaarten (soms Romac en dan weer Bc of kredietkaart) of niet werkende pompen. Bij de ev geen gedoe met kaarten , gewoon inpluggen en direct laden bij Tesla vlakbij de snelweg. Elk systeem heeft uiteraard zijn nadelen maar tijdsverlies is er bij de juiste EV geen van. Met beide wagens dezelfde rijstijl aangehouden, gewoon de ter plekke geldende maximum snelheid gereden (110 en 130 km/u in Frankrijk). Wel de stroomvoet wat in bedwang houden want het ding trekt enorm snel op met een navenant stroomverbruik tot gevolg… Nadeel van de EV : je hebt geen 25 liter benzine als noodrantsoen ter beschikking als je toch eens niet op tijd bij een laadpunt komt..
  3. https://m.standaard.be/cnt/dmf20160112_02062749?journeybuilder=nopaywall Belofte maakt schuld…. Hoe ver staan ze hier mee ?
  4. Ik heb nooit 98 getankt en zal het nooit meer tanken ook.
  5. Cng bijna 20% duurder dan Euro95 , veel voordeel blijft er niet over…
  6. Onderhoud is enkel interieurfilter (kan je zelf doen) , airco service en driejaarlijks remolie. Niet enkel het financiele telt. De Tesla rijdt ook aangenamer dan de Audi : geen lawaaierige motor meer , veel betere geluidsdemping (dubbel glas rondom) , veel snellere naadloze acceleratie zonder die voelbare schakelmomenten van de dsg , comfortabelere vering , betere audio , maandelijkse update van de navigatiekaarten (bij Audi omslachtig manueel uit te voeren voor een paar honderd euro) , regelmatige ‘over the air’ software updates zonder verplaatsing naar de stealer…
  7. 5 kg / 100 km x € 1,60/kg = € 8,00 (12 kwh/100 km x € 0,27/kwh) + 25% laadverlies = € 4,00 + Dagelijks laden in mijn garage dus geen verloren kilometers meer van en naar de cng pomp.
  8. Totaal onzinnige tabel. Ik zit momenteel aan 4 euro/100 km tegenover voorheen 8 euro/100 km.
  9. Beter ? De helft van de stations ligt blijkbaar in panne. In Luxemburg is er helemaal geen cng meer te krijgen. Cng is spijtig genoeg een aflopend verhaal.
  10. Ik denk er ook niet met veel heimwee naar terug. De Audi is sinds kort weg. De vervanger , Tesla model 3 , rijdt eigenlijk toch veel aangenamer , sneller en comfortabeler met een vergelijkbare reikwijdte(400 km). Gedaan met regelmatige confrontaties met defecte pompen , extreem duur onderhoud , tankcontroles , een motor die hoorbaar is enz. Nog geen ogenblik spijt van de wissel. Erg handig om elke ochtend in een volgetankte wagen te kunnen stappen ipv wekelijks op goed geluk een duur cng station op te zoeken.
  11. Het gaat precies hoe langer hoe slechter met cng in Frankrijk.
  12. Bij de boer in Breuvannes-en-bassigny is ook nog een optie. Voor de rest doffe ellende daar in Frankrijk. Ben er gelukkig van af. Dit jaar voor de eerste keer met de EV naar de Ardeche. Gelukkig zijn de laadstations niet zo dun gezaaid in Frankrijk en niet zo vaak defect of buiten gebruik…
  13. Altijd handig. Ik heb ook een thuisvulinstallatie voor mijn nieuwe wagen. : een gewoon stopcontact.
  14. Ze worden langzamerhand een zeldzaamheid de cng wagens.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...