Cng is nog altijd de milieuvriendelijkste fossiele brandstof en daar doen we het tenslotte toch voor. Die hogere prijs moeten we er dan maar bij nemen. Zelfs bij gelijke kost per km rijdt je omwille van het milieu best altijd op cng.
Die prijs valt nog mee. Het is telkens schrikken wanneer ik bij mijn halfjaarlijks bezoekje aan Dats24 , banden op pompen , de cng prijs zie. Vandaag al € 1,935 tov 1,505 voor benzine… Pure diefstal.
Prijs voor electrisch rijden lijkt me ook nogal hoog. Ik zit aan 4 euro/100 km. Ik laad bijna altijd thuis (gewoon stopcontact) en enkel op vakantie aan de supercharger (5,5 euro/100 km).
Beperkt rijbereik ? Ongeveer 450 km , 75 km verder dan de g-tron. In september op de terugreis uit de Ardeche onderweg 2 keer 40 minuten geladen (Chalon sur Saone en Reims) , met 95% batterij vertrokken en met 20% thuis aangekomen. Verleden jaar met de g-tron 3 tankstops. 11u30 onderweg voor 1000 km net zoals vorig jaar.
Slecht is dat allemaal zeker niet, dat zal ik zeker niet beweren. Het heeft inderdaad ook zijn charme net zoals het paard en huifkar waarmee ik en een paar vrienden onlangs een ritje hebben gedaan. We hebben ons goed geamuzeerd met dit dagelijkse transportmiddel van de 19de eeuw - knipoog.
Handgeschakeld ? Nee , dank u . Na 5 jaar , deels met een verouderde dsg (elke 60.000 km een dure oliewissel), en een schokvrije eenversnellingswagen wil ik niets anders meer.