Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Brembos

Leden
  • Content Count

    593
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    33

Brembos last won the day on December 6

Brembos had the most liked content!

Community Reputation

320 Super

1 Follower

About Brembos

  • Rank
    Aardgasgoeroe

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Cardoen is veel duurder. Zij steken het prijsverschil grotendeels in eigen zak en je kan dan de opties nog niet eens zelf kiezen. Totaal oninteressant dus. Mijn vorige wagens heb ik allemaal particulier verkocht. Ik kreeg er nog een redelijke prijs voor ( Golf 5 tdi 5.500 euro en Golf 6 tdi 6.200 euro , beide tussen 9 en 10 jaar oud).
  2. Ik denk dat de importeur best wel weet dat de prijzen in het buitenland soms heel veel lager liggen en dat meer en meer mensen zelf importeren. Het zelf invoeren van voertuigen sterker gaan belasten lijkt me trouwens ook in strijd met de Europese regels en zie ik niet direct gebeuren. Cardoen doet trouwens al jaren hetzelfde , alleen tegen veel minder interessante prijzen. Zij steken immers het prijsverschil grotendeels in eigen zak en doen ook niet de moeite om de klant zelf zijn wagen te laten configureren zoals VDF wel doet. Ik ga in elk geval wel eens prijs vragen bij de dealer en ineens informeren of ze tegen een schappelijke meerprijs 4 of 5 jaar fabrieksgarantie kunnen aanbieden -). Toen ik mijn Golf kocht heb ik dat trouwens ook gedaan. Hun "beste" prijs lag ongeveer 5.000 euro hoger en 4 jaar garantie bleek ook onmogelijk. De verkoper stond met zijn mond vol tanden en kon me geen ongelijk geven dat ik net over de grens kocht . Waarom zou je een Taracco in Belgie kopen terwijl je er in Duitsland zomaar een basis Ibiza bij krijgt voor dezelfde prijs :-)
  3. En heb je er nog een redelijke prijs voor gekregen ?
  4. Ik ben wel eens van plan om volgend jaar naar de introductie bij de dealer te gaan kijken , interesse te betonen ,een offerte te laten maken om dan vervolgens de prijslijst van VDF te voorschijn te toveren en te vragen of ze nog iets aan hun prijs kunnen doen -:)
  5. Terwijl d'Ieteren nog altijd probeert de oude Octavia te verpatsen is de nieuwe reeds volop bestelbaar bij neuwagenkauf.com : https://www.neuwagenkauf.com/skoda-octavia-combi-neues-modell-a__154.php Vanaf +/- 24.000 euro voor een reeds goed uitgeruste Combi Ambition 1.5 TSI 150 pk. Op de Belgische Skoda site is er zelfs nog geen sprake van het nieuwe model.
  6. Brasschaat werkt al maanden niet meer , Dats24 Schoten en Vosseschijnstraat : belabberde druk. Dats 24 Brecht en Q8 Schoten : goede druk. Het is inderdaad maar een mager beestje in Noord-Antwerpen met dat flutgas.
  7. Conti heeft jaren geleden ook een fabriek in Duitsland gesloten. Moet ik daarom geen Conti banden meer kopen ? Of ze nu een fabriek in Belgie , Duitsland of Nederland sluiten maakt mij persoonlijk niet uit. Belangrijk is dat ze goede producten leveren.
  8. Inderdaad , vooral met de kleuren van de burgemeestersjerp.
  9. Heb al een paar keer gaan tanken in Kallo en kreeg er toen meer dan 17 kg in. Hoboken Total geeft ook goede druk ,spijtig dat je daar gemiddeld 3/4 keer voor een rood licht staat alvorens het station te bereiken en nog eens zo veel keer om terug de ring op te rijden. Van een groene Golf , zoals in de meeste Nederlandse steden hebben ze in Antwerpen blijkbaar nog nooit gehoord....
  10. Deze week amper 200 km met een volle lading flutgas. Met dank aan de belabberde vuldruk bij Dats24 / Antwerpen Haven. Slechts 12.2 kg kunnen tanken bij lege tanks.
  11. De salonvoorwaarden worden meestal voorafgegaan door de vaste jaarlijkse prijsverhoging.
  12. Ben benieuwd naar de prijs van de nieuwe TGI. Ik gok op een d'Ieteren prijs vanaf € 32.000,00 en een Duits/Tsjechische prijs vanaf € 24.000,00 voor de 130 pk versie.
  13. Gewoon thuis in de garage aan het stopcontact hangen kan ook. Een Tesla laadt dan op aan +/- 1.5 kwh per uur. Genoeg voor dagdagelijks verkeer. Voor een grote rit even 100% vol laden bij de dichtsbijzijnde supercharger (+/- 5 km van mijn woonplaats) is ook niet onoverkomelijk. Met abetterrouteplanner.com kan je probleemloos je rit plannen met een electrische wagenj. Eigenlijk best vergelijkbaar met een wagen op cng want daar moet je elke 350 km toch ook op zoek naar een CNG station. Overigens net bericht gehad van het ministerie dat de premie nog uitbetaald wordt voor wagens besteld voor 31/12/2019 en ten laatste ingeschreven op 31/10/2020.
  14. Eens te meer kiezersbedrog van de politici. Een half jaar geleden verkondigde Peeters nog het tegenovergestelde (toevallig vlak voor de verkiezingen uiteraard). Deze leugens staan overigens nog steeds op haar website. Die denken echt dat de modale Vlaming een simpele onnozelaar is denk ik. Met of zonder premie , mijn volgende wordt in elk geval een electrische Tesla Model 3. https://www.lydiapeeters.be/minister/premie-voor-zero-emissievoertuigen-met-1-jaar-verlengd/
  15. Welke uitvoering wil je kopen ? De Xcellence voor +/- 17.000 euro lijkt me de beste koop.
×
×
  • Create New...