Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst

Brembos

Leden
  • Content Count

    619
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    37

Brembos last won the day on January 14

Brembos had the most liked content!

Community Reputation

353 Super

1 Follower

About Brembos

  • Rank
    Aardgasgoeroe

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wagen wordt op 1/2 ingeleverd bij de dealer. Uiterste prijs : 13.000 euro
  2. Te koop : prachtige VW Golf Variant Highline TGI; - Mechanisch en optisch in perfecte staat - xenon licht + Dynamic light assist - Lane assist - Discover Media 2 met Apple Carplay + spraakbediening - alarm - stof/lederen ergo active sportstoelen , verwarmd met massagefunctie - achteruitrijcamera - parkeersensoren v + a + park assist - originele inklapbare trekhaak , enkel voor fietsendrager gebruikt. - adaptieve cruisecontrole - extra set winterbanden Continental op originele lichtmetalen velgen Dover - climatronic - Limestone grey 85.000 km - € 14.000,- https://www.2dehands.be/a/auto-s/volkswagen/m1504972613-volkswagen-golf-7-tgi-variant-highline-2015.html
  3. Mijn Golf 6 tdi regenereerde voor de dieselgate software update elke 700-800 km gedurende +/- 15 km. Na de software update elke 300 km gedurende +/- 15 km. Dit betekende telkens een blokje om rijden om de regeneratie af te sluiten , anders begon ie de volgende dag vrolijk weer te regenereren. Zeer irritant. Een auto die gedurende 5% van de tijd grote hoeveelheden rotzooi uitstoot kan je bezwaarlijk milieuvriendelijk noemen. Ik verspeel nu minder tijd met elke 300 km cng te gaan tanken dan indertijd met rondrijden met een regenererende diesel. Onbegrijpelijk dat Europa dit toe laat en dat de VRT "wetenschappers" hier geen rekening mee houden bij hun onderzoek.
  4. De remmen van een Tesla slijten bijna niet door het recuperatief remmen. Er wordt zelfs aangeraden om de remmen af en toe eens stevig te gebruiken omdat ze anders vergammelen.
  5. Succes nog met je Upje. 550 euro lijkt me een normale gangbare prijs , de stealer mag er ook nog iets aan verdienen hé.
  6. Dat is een hele geruststelling. Aangezien geen enkele autobezitter meer zal moeten gaan betalen voor zijn huidige auto blijfft de CNG taks dus 0. Enkel voor wagens gekocht na de hervorming is een afschaffing van de vrijstelling eventueel mogelijk. Of begrijp ik het verkeerd ...?
  7. Niet op punt staan ? Toch niet volgens deze Duitse duurtest over 100.000 km. De betrouwbaarste ooit getest daar , geen enkel defect over 100.000 km. Komt overigens perfect overeen met mijn bevindingen. Mijn vorige Golf 6 TDI had al na 30.000 km een defect aan de partikelfilter (verschildruksensor) en na de software update omwille van dieselgate begon ie elke 300 km te regeneren wat me telkens dwong om een omweg te maken om die regeneratiecyclus af te sluiten. Dan ga ik liever elke 300 km even cng tanken . Fiat's staan overigens in bijna elke betrouwbaarheidsenquete op één van de laatste plaatsen. Heeft niks met benzine,diesel of cng te maken. https://www.autobild.de/artikel/audi-a3-sportback-g-tron-100.000-kilometer-dauertest-11582729.html
  8. De keuring de uitstoot van elk voertuig laten meten ? Ze zijn niet eens in staat om te controleren of de DPF van een dieselauto al dan niet verwijderd is. Veel verder dan controleren of de cng sticker de juiste kleur en afmetingen heeft komen die mannen niet. Onbegonnen werk dus.
  9. Gewoon naar een andere VW garage gaan dan , er zijn er genoeg in ons land.
  10. De aandelen Tesla reageren blijkbaar positief op de VRT test waaruit electrische wagens als beste kwamen : + 9.2% vandaag en + 130% sinds september 2019 :-). Daar kan ik misschien mijn verkeersbelasting de komende jaren mee betalen. Nog iemand prof Picquer bezig gehoord tijdens "De afspraak" deze avond ?
  11. "Fiat kopen altijd lopen"" werd er vroeger wel eens gezegd :-). Wie koopt er nu een tweede na zulke slechte ervaringen met het eerste exemplaar? Ik kreeg van een VW dealer wel een redelijk goed bod op mijn 5 jaar oude import Golf TGI (ongeveer 45% van de prijs die ik nieuw heb betaald). Dat een VW dealer geen CNG'er wil inruilen is dus onzin. Ik ben nog steeds zeer tevreden over mijn TGI , nooit tankproblemen gehad. Zelfs als je een volle benzine en cng tank (1000-1100 km) na elkaar leeg rijdt zit je nog aan de kilometerprijs van een diesel.
  12. Gisteren proefritje gedaan met de A4 g-tron. Perfect afgewerkte zeer goed uitgeruste wagen die zeer stil en comfortabel reed ondanks de 18" velgen. Een pre facelift showroomwagen met slechts 500 km op de teller en 3 jaar volledige garantie. Ik heb hem zojuist vastgelegd tegen een aanvaardbare prijs (60% van de toenmalige catalogusprijs en naar schatting even duur euro dan de toekomstige Golf 8 Variant TGI met gelijkaardige uitrusting. Nu nog een koper vind voor mijn Golf Variant Highline TGI (xenon , achteruitrijcamera , DLA , originele trekhaak , verwarmde ergo sportzetels , navigatie , limestone grijs) van 01/2015 met 85.000 km op de teller die in perfecte staat verkeert. De enkele krasjes en gebruikssporen werden onlangs professioneel weggewerkt. Iemand een idee hoeveel je daar nog voor kan vragen ?
  13. Daarnet een kort interview met Dievendael in het journaal. Hij stond alvast niet weigerachtig tegenover de vraag of het belastingvoordeel op CNG wel gerechtvaardigd was en rook al extra centen voor de Vlaamsche staatskas . Volgend jaar betalen alle CNG rijders de volle pot vrees ik.....
×
×
  • Create New...