Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Brembos

Leden
  • Aantal items

    551
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    28

Brembos won laatst op 15 Juni

Brembos had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

290 Super

1 Volger

Over Brembos

  • Titel
    Aardgasgoeroe

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Vandaag onderhoud 75.000 km laten doen bij een onafhankelijke garage. Olie + filter , nieuwe bougies en nieuwe remblokken voor. Schijven waren nog niet versleten. Totaal te betalen : € 415.33 incl btw.
  2. Brembos

    Accessoires

    Ik heb een Thule , een splinternieuwe gekocht op tweedehands.be voor de helft van de prijs. Zulke dingen koop ik nooit nieuw. Zeer tevreden van overigens. Zoals deze bv : https://www.2dehands.be/a/auto-diversen/accessoires-dakdragers-en-fietsendragers/m1421793442-thule-fietsrek.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
  3. Verleden week 2 keer in Macon gaan tanken met Mastercard. Matige druk (13 kg in een lege tank) en keuze uit 3 soorten gas (???) zonder verdere prijsopgave. 1.26 euro per kg betaald.
  4. Na 4 jaar of 60.000 km zei men bij Rietje. Ondertussen afspraak gemaakt bij een onafhankelijke garage in de buurt. Wel aangedrongen dat ze zeker de juiste oliesoort en bougies voor een TGI gebruiken. Misschien best ook eens de luchtfilter laten vervangen. Nog altijd de eerste en normaal gezien pas voorzien op 90.000 km. Iemand een idee hoeveel het vervangen van remblokken + schijven vooraan bij de officiele dealer kost ? Die zijn ook ver versleten en laat ik dus ineens ook vervangen.
  5. https://www.youtube.com/watch?v=mgwPl48IpWI Interessante test van de Seat Leon TGI. Een goed alternatief voor de Golf en interessante prijs . Tussen 18.000 en 22.000 euro voor het topmodel Leon ST FR DSG bij den Duits.
  6. Ik had voor morgen online een onderhoud ingepland (75.000 km) bij Rietje Kapellen en kreeg vandaag bericht dat ik de auto morgen in Zwijndrecht mag binnen brengen ! Blijkbaar een foutje in hun planning....Nieuwe afspraak Kapellen slechts mogelijk vanaf 24/6 maar ben dan op verlof met de auto. Prijsraming was overigens 350 euro incl btw (extra werk bougies). Rietje laat hier een serieuze steek vallen. Ik maak morgen dan maar een afspraak bij een onafhankelijke garage , de 4 jaar garantie is toch net afgelopen.
  7. Vandaag daar nog eens gaan tanken omdat er vanaf 1/6 H gas geleverd zou worden. Spijtig genoeg slechts 1.7 kg duur 80% flutgas kunnen tanken aan 1.03 euro/kg.
  8. bij mij is het verschil tussen H en L gas ook zeer groot : dagelijks woon/werk verkeer met L gas 6 kg/100 km , volbeladen vakantietrip met H gas zonder veel moeite 4 kg/100 km. Die 18' kamionbanden doen er uiteraard ook geen goed aan.....
  9. Ik zit de laatste weken ook aan 6 kg/100 km met het flutgas van Q8/Dats24 bij dagelijks woon/werk/file verkeer (2x15km)..... Die foto is trouwens nog van een 1.4 TGI. Een oude versie (kleiner scherm) van een Discover Media in een nieuwe 1.5 TGI lijkt me uitgesloten.
  10. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=278257828&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=CNG&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&minFirstRegistrationDate=2019-01-01&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&searchId=c13cf648-f859-dc22-c504-4a05be41ad35 Een voorbeeldje van de mogelijke besparingen. In Belgie vanaf € 34.415. Maar daar gaat natuurlijk nog de sensationele zomerbonus en extra korting van af (7% ?) en dan kom je aan +/- € 29.500 . Nogal altijd meer dan € 4.000 profijt dus.
  11. 130 pk - 110 pk = 40 pk ??? Rekenen is blijkbaar ook niet het sterkste punt van die journalist.
  12. Je koopt die nieuwe auto uiteraard niet bij een officiële Duitse VW-dealer. Daar verschillen de prijzen weinig met de Belgische. In Duitsland heb je veel autohandelaars zoals www.neuwagenkauf.com die nieuwe wagens importeren uit goedkopere EU-landen zoals DK , CZ... en deze goedkoper kunnen aanbieden aan de klant. Ik zou echt niet weten welke extra kosten er verder nog zijn bij een nieuwe importauto.
  13. d'Ieteren verkocht de TGI een dik jaar geleden inderdaad gedurende enkele weken aan de prijs van een overeenkomstige benzineversie. Spijtig genoeg hebben ze nadien de prijzen fors verhoogd (ik schat +/- 5.000 euro meer). Ik doe de moeite niet meer om te gaan onderhandelen in Belgie aangezien ze een belangrijke optie , 2 jaar extra garantie , niet meer aanbieden en ze toch niet meer in de buurt van de Duitse prijzen komen.
  14. Inderdaad , +/- 0.20 euro voor het douanevignet waarmee je toestemming krijgt om de wagen in Belgie in te schrijven en , in mijn geval , +/- 100 euro voor een Duits Kurzeitkennzeichen en een tijdelijke verzekering BA om de wagen over de weg naar Belgie te brengen.
  15. Je moet gewoon de Duitse btw 19% uit die prijzen halen en de Belgische btw er bij tellen. Je betaalt dus uiteindelijk +/- 2% meer dan de opgegeven prijzen. Het prijsverschil is dan uiteindelijk de fameuze d'Ieteren " wij mogen er toch ook iets aan verdienen" 'bonus 🙂
×
×
  • Nieuwe aanmaken...