Ga naar inhoud

Koen C

Leden
  • Aantal items

    2.306
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    103

Koen C won laatst op Februari 25

Koen C had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

1.386 Super

Over Koen C

  • Titel
    Aardgasgoeroe

Recente bezoekers van dit profiel

4.596 profielweergaven
  1. Sorry @dirk , maar ik heb je antwoord een paar keer moeten lezen voordat ik het begreep... (via tapatalk ? via smartphone ?) Ik probeer te verduidelijken / begrijpen : 1. "Er bestaan maar 2 verschillende koppelingen" = de NGV1 koppeling die op personen- en licht vracht auto's past en de NGV2 koppeling die op vrachtwagens past. Die NGV2 koppeling heeft een grotere diameter en past niet op het kleine nippeltje van een "gewone" auto. Dat had ik ondertussen al, voor mezelf en eventueel enkele anderen, al uitgepuzzeld. 2. "as24 stations en andere hebben beiden
  2. Uit het artikel dat @Taaner heeft gelinkt : Het project zal 500Nm3/h aan biomethaan produceren, of zo’n 48.000 MWh per jaar, ook wel het equivalent van de brandstofproductie om bijna 7.000 auto’s op CNG te laten rijden. Nog een gelijkaardige 2e installatie (in Vlaanderen ? bestaat die nu al of niet ? testfase ergens in de Kempen ?) en alle CNG auto's + lichte vracht rijden op CO2 neutraal gas (totaal +/- 14.100 in 2019). Theoretische berekening, uiteraard. Net zoals groen stroom. Eat this, VRT.... Maar ja, "iedereen" zal aan die bio-CNG mouw tr
  3. Dat is daar ook maar gewoon aardgas. Het is enkel gedekt door een "garantie van oorsprong" of eigenlijk een beetje aan "greenwashing" gedaan. Zou hun volledige levering aan CNG echt volledig gedekt zijn door certificaten van "garantie van oorsprong" ? M.a.w. maken zij echt zoveel bio-gas ? Ik dacht dat ze hun bio-gas in Nederland maken en daar op het aardgasnet zetten. En dus hier verkopen als bio-gas terwijl eigenlijk de Nederlandse huishoudens er mee koken / verwarmen. Is het in Vlaanderen al toegelaten dat bio-gas in het net wordt geïnjecteerd ?
  4. Toch wel off topic en naast de kwestie : Jef vraagt info over een recente Touran 1.5. Die van Jobé is een 1.4 uit 2011. Ook reclame en spam : ik geef een link voor iets waar Jef helemaal niet naar op zoek is / gevraagd heeft
  5. Off topic + totaal naast de kwestie + reclame + spam : je kan ook de Touran van Jobé kopen , daar zitten ineens al CNG tanks in. https://www.aardgasrijder.be/forum/topic/4129-te-koop-vw-touran-14-tsi-ecofuel-r-line-2011/?tab=comments#comment-36243
  6. Koen C

    Biogas of groen gas

    Ik vrees dat bio CNG zal voorbehouden worden aan vrachtwagens en scheepvaart (zoals ook in het artikel vermeld). De "gewone" auto's : allemaal elektrisch. Uitgezonderd hier en daar een lichte vracht ? Ook een Audi topman spreekt over kleinere actieradius (en dus kleiner batterijpakket) voor elektrische auto's : https://www.autointernationaal.nl/2021/02/audi-topman-voorspelt-kleinere-actieradius-elektrische-autos/
  7. 11.55 uur, Boudewijnlaan in 2243 Pulle : zilvergrijze Fiat Doblo, geparkeerd voor apotheek Van Assche (tot half vorig jaar was dat apotheek Yves Denys).
  8. Na 4 1/2 jaar.... Nu nog het bord aan de ingang van de parking onder het Operaplein in Antwerpen (zie foto's en mail van @Shortlease en @KSB ).
  9. Koen C

    test seat ibiza

    Dat is dan wel goed nieuws. Heb je de bandenspanning al nagekeken ? Je kan er gerust 0.1 of 0.2 bar meer in doen dan voorgeschreven. Heb je gewone banden erop staan ? Indien je winter- of all seasons er onder hebt staan, verbruik je altijd wat meer. En ja, mogelijk dat die wat zuiniger wordt na 10.000 km.
  10. Koen C

    test seat ibiza

    Ik zou me gelukkig prijzen zonder al dat nieuwerwets gedoe.... Maar ja, ik ben ook al wat ouder... en niet van de smartphone generatie . (en tegenwoordig zou ik ook al de foute emoticons gebruiken (tenminste toch volgens de laatste mode ) Dat vind ik wel ambetant. Maar bestaan er, buiten die van jou , ook Seat Ibiza's zonder binnenverlichting ?!? Lijkt me straf
  11. Lap, weeral ene minder Totaal aantal Lancia's in België ingeschreven (dagelijks gebruik en oldtimers) : In 2005 nog 19,725 met een marktaandeel van 0,40 %. De andere cijfers telkens een jaar later (altijd in dalende lijn....) (2006 tot en met 2014) : 19,027 18,415 18,231 18,171 17,698 17,440 17,483 17,014 Vanaf 2014 gaat het snel (enkel nog Ypsilon verkrijgbaar) : 16,427 (waarbij de onze dus ) In 2015 : 15,326 (aandeel 0,27 %) (2016 tot en met 2018) : 14,235 13,037 11,837 In 2019 : 10,678 (aandeel 0,18 %) 2020 : nog geen cijfers beschikba
  12. Vandaag om +/- 10.30 : Rodekruisplein te Mechelen : blauwe VW Caddy aan de jachthaven (geparkeerd aan de (zonnige) zijkant van het Van der Valk hotel / oud badhuis).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...