Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Koen C

Leden
  • Content Count

    1,737
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    60

Koen C last won the day on August 17

Koen C had the most liked content!

Community Reputation

1,046 Super

1 Follower

About Koen C

  • Rank
    Aardgasgoeroe

Recent Profile Visitors

3,568 profile views
  1. Ik heb nog nooit gas geroken bij de auto (hout vasthouden / afkloppen) . Ook nog nooit tijdens het tanken. Misschien reed je op dat moment in het havengebied (net in Kallo gaan tanken ?) ? Daar ruikt het nu niet echt naar viooltjes...
  2. Voor mij zo ongeveer vanaf 2027....
  3. Zijn dat de waardes van Muscles zijn Octavia mèt huifkar erachter ?
  4. Koen C

    Fiat druipt af

    Er zijn nog een aantal CNG Fiat's nieuw verkrijgbaar : de Qubo / Fiorino en de Doblo / Doblo Cargo. De vervanging van de 2 cilinder TwinAir CNG door de 3 cilinder FireFly CNG zou voorzien zijn voor einde 2019. Maar met Fiat weet je nooit.... dat kan dus ook wat later worden. De introductie van de 3 cilinders gaat héél traag : nog maar enkele modellen hebben die in Europa (Jeep Renegade en Fiat 500X). Eerst willen ze (nog altijd) Alfa Romeo en Maserati beter laten verkopen. Daarvan zijn er weer (woeste) plannen voor de introductie van een aantal nieuwe modellen de eerstkomende jaren (2020 / 2021 / 2022). Met die merken denken ze meer geld te verdienen... als ze er voldoende van verkopen (wat vandaag niet echt het geval is...). De plannen voor Fiat, in een interview met Olivier François (die volgens mij niks te zeggen heeft) : elektrische 500 (volledig nieuw model, naast de huidige 500), nieuwe Panda in 2021, gebaseerd op de Centoventi. Ook nadien in elektrische vorm. 500X krijgt een opvolger in 2022. 500L en Punto krijgen geen opvolger. De Tipo blijft tot 2024 in productie en in 2021 komt er een cross-over in het C-segment. Over CNG heeft die blijkbaar niks gezegd.
  5. Kan je daar 1 of meerdere foto's van nemen (exacte plaats, uitzicht) ?
  6. Een "premium" merk onwaardig.... Triestig.
  7. 07.20 uur, E19 richting Brx ter hoogte van afrit Zemst (en verder rijdend op de E19) : zilverkleurige Audi A3.
  8. Verwacht je een nieuw model bij Fiat ? Misschien in 2020 ? Of misschien in 2021 ? En anders wachten tot in 2022... (nu mis ik toch die emoj die niet bijkomt van het lachen en waar de tranen in de ogen staan)
  9. Gisteren, 14/08, ter hoogte van de Craybeckxtunnel richting Nederland : blauw-grijze Skoda Octavia Combi. Op de ring rond A'pen, richting Sportpaleis iets voor de afrit Borgerhout : blauwe VW Caddy op de pechstrook.
  10. 07.50 uur, E19 A'pen -> Brx, ter hoogte van afrit Zemst : blauwe Fiat 500 L (zo'n mat of micca (?) blauw).
  11. Waaat ??? Is dat wrak nog gerepareerd ? En de vraagprijs daarvoor.... Schandalig !
  12. 07.55 uur, Jules Bordetlaan te 1140 Evere : donkerblauwe VW Caddy.
  13. Ik vrees dat een assistance je eerst zal afslepen naar een VW garage in Denemarken. Als het daar niet gerepareerd kan worden : dan pas zullen ze naar België transporteren. Of erger : "je kan toch op benzine naar huis rijden ? " ( "sukkelen" ), zullen ze misschien zeggen.
  14. 08.15, E19 richting Brussel, ter hoogte van afrit Vilvoorde : blauw-groene Audi A3.
  15. 1. RON 95 E10 bevat tot maximaal 10% "bio" componenten. RON 98 E5 bevat tot maximaal 5% "bio" componenten. 2. De componenten verliezen hun "samenstelling" na verloop van tijd. Voor 95 zou dit al na 6 maanden zijn, voor 98 na 12 maanden. De benzine wordt dan minder goed / "slecht" met als gevolg dat er problemen zouden kunnen ontstaan in het brandstofsysteem (inspuitsysteem, brandstofleiding, benzinepomp). 3. Aangeraden wordt om de benzinetank iedere 6 of 12 maanden (bijna) leeg te rijden. 4. Het verbruik is iets hoger met RON 95 E10. De prijs aan de pomp is iets lager tov RON 98 E5. 5. De oorsprong van de"bio" component in de benzines gaat ten koste van landbouwoppervlakte voor voedsel. Vooral in ontwikkelingslanden, denk aan palmplantages in bijvoorbeeld Indonesië, mais voor brandstoffen in de VS en Mexico. Gevolg : hogere prijzen voor voedsel. Het procentuele deel van het inkomen dat besteed wordt aan voedsel in die landen, is veel hoger dan in België / Europa. Voor de mensen ginder maakt een prijsstijging echt wel een verschil tussen honger of geen honger. De Belg daarentegen gaat naar de Lidl als het wat duurder is in de Carrefour....
×
×
  • Create New...