Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Koen C

Leden
  • Aantal items

    2.558
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    135

Koen C won de laatste dag op 26 augustus

Koen C had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

5.898 profielweergaven

Koen C's prestaties

Aardgasgoeroe

Aardgasgoeroe (9/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Tsunami lid Zeldzaam
  • Reageert vaak
  • Populair lid Zeldzaam

Recente badges

1,5k

Reputatie

  1. Dat is dan ook een aardolieproduct. Daar is geen speculatie tegen en hysterie op die zo "geroemde" vrije markt. Langdurige en vaste prijs contracten voor aardgas werden ingeruild voor aankoop op de "spot"markt. Architect daarvan : Europese Commissie. Gaspijplijnen vanuit Rusland werden afgesloten. In de plaats kwam het duurdere schaliegas uit de VS en aardgas uit het Midden Oosten. Om dat aardgas te transporteren wordt het eerst omgezet in LNG, getransporteerd met schepen en daarna weer gasvormig gemaakt. Zoek de hogere kostprijs (en verliezen) t.o.v. van pijplijnen.... Als je je een beetje extra wil verdiepen hoe we in die miserie zijn beland : https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2022/09/21/europas-energie-armageddon-made-in-berlin-and-brussels-niet-in-moskou/ (nee, niet "Poetin" of "de Russen", maar onze (?) eigen politici in Europa en die in eigen land die haantje de voorste willen zijn. Nog iets gehoord van vredesonderhandelingen en diplomatieke inspanningen ? Nee, nooit een kans gehad van de VS en zijn lakeien van de EU)
  2. Geen idee. Moet je aan @Brembos vragen. Autoglass Clinic Antwerpen in Wilrijk : https://www.autoglassclinic.be/nl/service-centers/autoglass-clinic-antwerpen?gclid=Cj0KCQjwsrWZBhC4ARIsAGGUJur8Fg9B-ZWwkhfy2yf4jd2Jwr0Ufy91brC2KZNMluJBWb0-m-T0h_gaApe1EALw_wcB Autoglas Antwerpen, met vestigingen in A'pen en ... Wilrijk ('t is daar precies druk) : https://www.autoglassclinic.be/nl/service-centers/autoglass-clinic-antwerpen?gclid=Cj0KCQjwsrWZBhC4ARIsAGGUJur8Fg9B-ZWwkhfy2yf4jd2Jwr0Ufy91brC2KZNMluJBWb0-m-T0h_gaApe1EALw_wcB
  3. In België hebben we 173 stations (cijfers NGVA Europe). Even de regel van 3 toepassen : 173 stations voor 19.047 voertuigen (inbegrepen vrachtwagens) (situatie eind 2021) Dat is 1 station voor 110 voertuigen. Voor minder dan 400 voertuigen, kom je dan aan 3 à 4 stations. Kan er eentje (of twee) echt niet af in de nabijheid van de hoofdstad ???? Hoeveel Belgen gaan er daar niet tanken op weg naar Frankrijk, Zwitserland, Liechtenstein, Italië ?
  4. Rare petitie : je moet aangeven dat je een "numéro de matricule luxembourgeois" hebt. Dus enkel voor Luxemburgers. Maar ze mogen wel in een buurland wonen (résidence). Ik heb wel de petitie ingevuld en aangevinkt dat ik zo'n "numéro" heb. Nadien moet je nog bevestigen (link via e-mail). Dus ja : je kan de petitie invullen en steunen.
  5. Die Autoglass is echt wel goedkoop in vgl met Carglass. Een adres om te onthouden. Heb je geen mini-omnium met glasbraak in ? Je auto is toch niet zo oud ? En dan nog : die enkele Euro's voor mini-omnium haal je er toch zo uit na 1 keer glasbraak ? Zeker tegenwoordig / in de toekomst met die kalibratie voor allerlei camera's etc.
  6. Bij af-fabriek installaties kan je dat toch altijd op de 1 of andere manier aflezen ? Zelfs bij na-installatie installeren ze een eenvoudig systeem met een aantal led lampjes. Enkel vermijden om de CNG vol te tanken voordat je aankomt aan de terminal ? Wel vervelend dat GB helemaal een woestijn is voor CNG.
  7. Ik pas nu het "omgekeerde" toe van wat ik ervoor deed : - 'Vroeger' : na 10.000 km op (bijna altijd) CNG, één volle benzinetank leegrijden (+/- 40 liter = +/- 700 km). - "Nu" : na 10.000 km op benzine, één volle CNG voorraad oprijden (+/- 12 kg = +/- 250 km). Ik hoop dat zo (in beide gevallen) de werking van beide installatie in orde blijft.
  8. Gewoon op het knopje drukken dat je de keuze geeft tussen CNG of benzine. Het knopje bevindt zich op het dashboard en is binnen handbereik van de bestuurder. Let wel op dat je de benzinetank niet volledig leegrijdt : een Fiat start altijd op benzine om daarna over te schakelen op CNG.
  9. Natuurlijk niet, met zo'n prijzen van tegenwoordig En @tomassss vindt de CNG prijs veel te hoog in vgl. met de benzineprijs. Hij zou dief van zijn eigen portemonnee zijn. In Nederland (volgens ANWB) 60 x 4 = 240 liter : De maximale hoeveelheid brandstof die je mag vervoeren is ook vastgelegd in het ADR. Benzine of diesel mag je alleen in jerrycans met een maximale inhoud van 60 liter vervoeren. In totaal mag je maximaal 240 liter brandstof vervoeren. Dus bijvoorbeeld vier jerrycans van 60 liter. Daarnaast ben je verplicht om de jerrycans stevig vast te maken in je kofferbak. Ze mogen niet verschuiven tijdens een rit. Ook moet je er alles aan hebben gedaan om te zorgen dat ze niet kunnen gaan lekken. Voor België : "De wet bepaalt dat u maar één jerrycan geschikt voor brandstof mag meenemen. Een 10-, 20- of 25-liter jerrycan is prima. Als u echter twee jerrycans van elk tien liter hebt, moet u voor één van de twee een boete betalen", legt Florence Angelici, woordvoerster van de FOD Financiën, uit. Wat als ik slechts één jerrycan met een groter volume meeneem? "Boven de 25 liter krijgt u problemen met de definitie van een 'gepaste/toelaatbare jerrycan', zeker als die één derde van de bagageruimte in beslag neemt," zegt ze. Dit ging wel over import van Luxemburgse benzine naar België (mei 2022) https://financien.belgium.be/nl/Actueel/vervoer-van-brandstof-een-jerrycan Maar volgens Maarten Matienko van VAB : "Individuen mogen wettelijk tot 60 liter brandstof vervoeren in veilige omstandigheden, dus ze moeten de jerrycan wel goed afsluiten en veilig vastmaken. Anders is het te gevaarlijk", zei Matienko . Dit was naar aanleiding van de staking / blokkades in Frankrijk in 2016 Ergens had ik gelezen / gegoogeld dat dit tot 240 liter mocht zijn. (maar ik stop me zoeken : ik krijg altijd / veel te veel Nederlandse situaties...)
  10. +/- 17.30 in 2490 Balen centrum : bruine VW Caddy (die moeite had met parkeren). +/- 18.00 snelweg E313 (richting A'pen) ter hoogte van afrit Grobbendonk : donkerblauwe VW Caddy. Wat deed ik in Balen ? Watermolen (de Hoolstmolen) gaan bekijken tijdens de Provinciale Molendag. Ook nog die in Tielen en Retie gaan bekijken / bezoeken.
  11. Benzinetank van bijna 40 liter in de Ypsilon. En al meer dan 10 jaar zonnepanelen op het dak. Al zo'n 5 jaar Ecopower klant (al wat langer coöperant). Afrekening van de gas moet echter nog komen.... PS / edit : en met de fiets 1x per week naar 't frituur (800 meter)
  12. Lukoil Zoersel : 4,42 € / kg L-gas. Kijken, niet kopen (zoals op de rommelmarkt). Vanavond gaat mijn vrouw tanken in Den Bosch (NL) : bio-CNG bij Shell / OG Clean Fuels. Ben benieuwd : volgens Gibgas op 17/8 zou het 1,899 € / kg zijn. Edit : op 26/08 is het nog altijd 1,899 € / kg voor L-gas
  13. Het lijkt ook dat hun programma niet klopt. Hoe komen ze aan 7,03 ? Het lijkt dat ze een komma verkeerd hebben gezet. Overal vind je 70,30 terug : dat is de prijs van 1 werkuur. En plots is daar 7,03. Bijvoorbeeld de "interactieve functie" : de ene keer 70,30 x 0,25 uur en daarna 7,03 x 3,25. Moet dat niet zijn 70,30 x 0,325 (0,33) ? De berekening / uitkomst blijft hetzelfde (oef). Op je vraag of de opvoerpomp en de benzinepomp niet hetzelfde zijn : ik denk het wel. Dus hebben ze 1x 70,30 teveel aangerekend (achter de 2e keer REGIE A). Want brandstofpomp uit- en inbouwen is, voor mij, hetzelfde als opvoerpomp vervangen. Tenzij dat dit "standaard" wordt aangerekend. (zoals milieubijdrage, kleine leveringen, bijvullen ruitenwisservloeistof bij een onderhoud, etc).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...