Ga naar inhoud
Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen

Koen C

Leden
  • Aantal items

    1.179
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    35

Koen C won laatst op 25 Juli

Koen C had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

658 Super

Over Koen C

  • Titel
    Aardgasgoeroe

Recente bezoekers van dit profiel

1.465 profielweergaven
  1. Koen C

    GPS Update Amundsen Skoda

    Geen heksentoeren want premium...
  2. Koen C

    En nu: the waiting game (2018 Polo TGI)

    Kan je zelf uitrekenen : - bij 95 E10 verbruik je zo'n 10% meer dan bij 98 E5 - minder kans op problemen met 98 E5 aan de motor en aanverwanten
  3. Koen C

    CNG rijder gespot 2.0

    - 17.00, ring rond Lier, aan de lichten ter hoogte van Lubaco bandencentrale : zwarte 500 L. - 17.30, Okay Zandhoven : zwarte Audi A3 5-deur : die had ik daar al eens gezien. Op de kentekenplaathouder staat : Don Bosco Halle. Die garage ligt in Halle, ten zuiden van Brussel (dus niet Halle-Zoersel in de provincie Antwerpen). Komen daar niet alle Colruyt wagens vandaan ? - gisteren, zondag 12/08 rond 13.00 uur : E313 ter hoogte van parking Ranst : blauwe Audi A3 5-deur die ik al eens tegengekomen was op de E19. Namelijk : KUIFJE-1 !!!! Hij / zij waren ook naar de cinema geweest (Kinepolis) en zeer waarschijnlijk naar dezelfde film.
  4. Koen C

    Kookles?

    Foei foei foei , MrFingers. In Nederland kan je op veel plaatsen en restaurants heel lekker eten. Verfijnd, lekker en ruim voldoende (geen honger nadien) en tegen een correcte prijs (soms onder die van Vlaanderen). Er is zelfs een Nederlandse kok die in Antwerpen zijn restaurant altijd laat vol lopen.... Een "kroket uit de muur" of een "broodje kroket" : daar pas ik ook voor. Bweeurkh
  5. Koen C

    En nu: the waiting game (2018 Polo TGI)

    De 95 E10 gaat ongeveer 6 maanden mee. Dan begint die te veranderen van samenstelling en kan je problemen krijgen aan de injectoren, benzinepomp enz. De 98 E5 gaat ongeveer 1 jaar mee. Dus : regelmatig je benzinetank leeg rijden zodat de benzine "ververst" wordt. Ethisch : voor die zogenaamde "bio" benzine wordt er wel landbouwgrond opgeofferd. Inderdaad : de honger zal de wereld niet uit zijn als er op die gronden landbouw wordt gedaan. Hongersnood en tekort aan voeding heeft andere oorzaken. Maar wel : de voedselprijs in de "niet-ontwikkelde" landen stijgt procentueel veel harder dan in de "ontwikkelde" landen. Resultaat : hoge voedselprijzen t.o.v. het te besteden budget in die landen. Klimaat : ook gekapte bosgrond wordt gebruikt voor die "bio" benzine. Is het niet net nodig om bestaande (oer)bossen te laten staan voor CO2 captatie ? Biodiversiteit : leefgebieden van (bedreigde) diersoorten worden ingeperkt door boskap om daarna te gebruiken als grond voor de teelt van die "bio" brandstoffen. Goed bezig, Europa !
  6. Koen C

    Tanken in Frankrijk

    Updaten van de ingebouwde GPS bij o.a. Peugeot is ook betalend.
  7. Koen C

    verbruik VW Caddy Maxi

    Of langs de benzinedop er uit druppelt / loopt.
  8. Koen C

    CNG rijder gespot 2.0

    Ik ben flink geweest : direct na de keuring die braaf aan de binnenkant van de ruit geplakt. Rechtsonder en iets naar het midden, schuin onder de plakker van de Ummweltplakette. Gelukkig heb ik nog geen CriticAir : waar moet die komen ?
  9. Koen C

    Fiat druipt af

    De 2-cilinder TwinAir motoren op CNG gaan eruit. Ze worden niet getest voor de nieuwe WTLP normen. De vervanging daarvan (de 3 cilinder) mét CNG is blijkbaar voorzien einde 2019. De TwinAir op CNG zit in de Panda en de 500L. De 1.4 zal misschien blijven bestaan ? Dat weet ik niet. Die zit in de Punto, maar dat model wordt sinds kort niet meer gemaakt. De 1.4 motor zit ook in de Qubo. De 1.4 T-Jet zit in de Doblo. Beide motoren zijn op die modellen verkrijgbaar met CNG. De lichte vracht versies mogen nog wel verkocht worden zonder dat ze getest zijn / voldoen aan de WTLP normen. Als lichte vracht zijn beschikbaar bij Fiat : de Doblo en de Fiorino (= eenvoudige versie van de Qubo). De Doblo en Qubo zijn geen echte verkoopstoppers meer. Ook niet in Italië. Hoelang zullen die nog te koop zijn ?
  10. Koen C

    Review: CNG tankstation Total Kallo

    @Lage Emissie Zone : staar je toch niet blind op de boordcomputer. Zover ik zelf ervaring heb gehad met zo'n boordcomputer (Skoda Roomster benzine) en wat ik hier al gelezen heb op het forum, is het geen "exacte wetenschap". Maar een goede indicatie van je rijbereik dat (regelmatig) wordt bijgesteld afhankelijk van de rijstijl op dàt moment en het soort gas dat je tankt. Opmerking : elke tankbeurt kan de "kwaliteit" van het gas anders zijn. Zie maar naar de maandelijkse weergave van de "energie inhoud" van het gas bij Dats. Het L-gas varieert van week tot week. Wat betreft het plots terug op gas rijden : dat heb ik ook al gehad. 'In de loop van de namiddag op benzine overgeschakeld en 's morgens terug enkele kilometers (niet veel) op gas. Het lijkt alsof het beetje resterend gas 'kouder' is geworden en terug beschikbaar is.
  11. Koen C

    Fiat druipt af

    Van wat ?
  12. Koen C

    CNG rijder gespot 2.0

    Woensdagavond (08/08/2018) : - E19 Brx -> A'pen, net voor de Craeybeckxtunnel : groot zilvergrijs Mercedes "busje" voor personenvervoer van de firma Hendriks. Geen sticker CNG achteraan, wel op de zijkant "Wij rijden op aardgas". Foto's van het "busje" : https://www.hendriks.be/klantportalpaginas/oaangepast-vervoer-voertuigen-fotoalbum (onderste foto, 1e in de reeks). - E34 / E313, richting de Limburg, ter hoogte van tankstation te Ranst : bruin-beige Fiat 500 L met (rechtsachter) officiële sticker + (linksachter) kleine sticker van IGEAN.
  13. Koen C

    CNG in Denemarken

    Uit nieuwsgierigheid : prijs van 1 kg CNG in Denemarken ? (omgerekend tegen huidige wisselkoers)
×