Ga naar inhoud

Koen C

Leden
  • Aantal items

    2.201
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    95

Koen C won laatst op November 2

Koen C had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

1.337 Super

Over Koen C

  • Titel
    Aardgasgoeroe

Recente bezoekers van dit profiel

4.426 profielweergaven
  1. Auto is altijd in onderhoud bij officiële dealer. De eerste keer (eind 2014 of begin 2015) heb ik hen wel gezegd dat Fiat speciale olie voorschreef. Ze vielen uit de lucht.... Het restant van de olie heb ik toen meegekregen : ze gebruikten busjes van 1 liter, dus er schoot een 1/2 liter over. De 2e keer waren ze dat "vergeten" : blijkbaar konden ze het wel bij een andere CNG'er gebruiken ? Na aandringen toch meegekregen. De oliewissel gebeurt volgens het onderhoudsschema iedere 30.000 km. Ik denk dat het beter is iedere 15.000 km, maar zowel de deale
  2. Een artikel over de Golf Variant met (Nederlandse) prijzen : https://www.autointernationaal.nl/2020/11/verkoop-nieuwe-volkswagen-golf-variant-van-start/ Het zijn vanaf prijzen voor de verschillende versies die in Nederland worden aangeboden. Niet de CNG versie, maar de gewone benzine versies.
  3. Die benzinereiniger is eigenlijk absurd als je zo goed als permanent op CNG rijdt. Hoe zal die reiniger zijn werk kunnen doen ? Uiteraard zal de garage zeggen dat het helpt (starten op benzine na vullen van CNG tanks (lege ? volle ?, bij fel optrekken ? , bij koud weer ? ik weet niet exact wanneer de 1.5 van VW benzine gebruikt, vandaar telkens een ?). Maar je merkt het al : als je altijd zorgt dat de CNG tanks gevuld zijn, verbruik je amper benzine. Dus die reiniger zit daar wat in te "schommelen" zonder zijn werk van reiniger te kunnen doen. Als ze zo'n
  4. Je zal nog weinig (betaalbare) auto's vinden die niet aan de "downsizing" meedoen. Zelf zou ik (ooit in de toekomst) ook graag een (betaalbare) 4-cilinder kopen ipv een 3-cilinder. Ik kan niet meepraten over de 3-cilinders van de VW-groep. Wel over de 2-cilinder van Fiat die in onze Lancia Ypsilon ligt. Die heeft amper 900 cc en wordt vooral gebruikt voor woon-werk verkeer met 2 personen in. Twee verschillende routes : 50 km heen (waarvan zo'n 20 over de snelweg) en 55 km terug (waarvan zo'n 45 km snelweg). Ook al langere trips gemaakt over de snelweg naar
  5. Koen C

    Testrit

    Volgens @Matton : Volgens @DeNbEiRe_84 : Volledig topic (maar 3 bladzijden) : https://www.aardgasrijder.be/forum/topic/3908-berekening-verkeersbelasting/#comments
  6. 16.45 uur, Ringlaan (N14) in 2240 Zandhoven (richting Lier) : bruine VW Caddy (met trekhaak). Nummerplaat : 1- GFI -..... Van ver twijfelde ik tussen GFI of GFT (Groente Fruit en Tuinafval) : dat was pas bio-gas geweest !
  7. Om 14.00 uur : Fiat Doblo aan de Technische Keuring (TC) in 2390 Malle. Na 2 (twee) uur aanschuiven werd mijn auto overgenomen door iemand van de TC.....
  8. Koen C

    Testrit

    De dealers kunnen kijken welke voertuigen er in stock zijn bij d'Ieteren zelf. Ook bij de dealers die in hetzelfde "netwerk" zitten. Ik denk dat ze zo'n auto wel laten "overbrengen". Als het een ander "netwerk" is, kunnen zij niet weten dat er 1 staat naar jouw wensen. Ik weet niet of ze zo'n wagen laten overbrengen indien jij hen er attent op maakt.
  9. Koen C

    Testrit

    @Filip K Als je er in slaagt om je (nieuwe of tweedehands) CNG auto dit jaar nog in te schrijven, betaal je geen éénmalige BIV en geen wegentaks dit jaar. Volgens de minister van Financiën van de Vlaamse regering zal je dan ook in de toekomst geen wegentaks betalen (zolang je met die wagen blijft rijden). Geen BIV en geen wegentaks zijn leuke extraatjes + de prijs aan de pomp.
  10. Koen C

    Testrit

    130.000km in totaal, maar iedere iedere 10.000 km rij ik 1 volle benzinetank (+/- 35 liter) leeg op enkel benzine. Baat het niet, schaadt het niet. Starten doet de auto op benzine om, afhankelijk van de buitentemperatuur, snel tot zeer snel over te schakelen op CNG. Na een nacht met vriestemperaturen duurt het ongeveer 1 à 2 kilometer + stationair 2 minuten (ruiten krabben etc) : dan schakelt die over op CNG. Andere dagen : na het starten en misschien 200 meter rijden, rijdt de auto al op CNG. Tevredenheid : zeer hoog , zeker aan de pomp . Gewone onderhoudskos
  11. Koen C

    Testrit

    Testrit doen met een benzine versie van de garage zodat je kan ervaren of de auto je goesting is. Daarna een testrit met een CNG'er via de manier die aardgasrijder schreef : Eigenaardig dat ze niet willen verkopen ? Een CNG'er haalt hun CO2 gemiddelde naar beneden. Of willen ze alleen nog maar een ID3 verkopen ?!?
  12. Koen C

    Testrit

    Dat is toch uitzonderlijk als je regelmatig CNG gaat tanken (voordat die op is) ? De CNG die nèt dan op is als je optrekt - serieus optrekken (stoplichtsprintje ?) - heb ik nog niet voorgehad (denk ik). Wat wel al regelmatig gebeurd is : overschakelen op benzine tijdens een avondspits snelwegrit. Dan is het zo druk op de weg, dat ik het helemaal niet merk - en dus te laat ben om te noteren op welke kilometerstand de CNG op is (voor mijn Excel blad) (nee, ik doe niet mee aan Spritmonitor ).
  13. Koen C

    Omschakeling naar H-gas

    Ik vind daar de kaart met het (vermoedelijke) jaar van verandering niet op terug.... Jij wel ?
  14. Die 3+1 deurs Fiat 500e komt zeker op de markt ! Het is het "3e model" van de elektrische 500e-reeks, na de "Berlina" en de "Cabrio". De Nederlandse prijzen zijn al bekend : de La Prima (beperkte introductiereeks) kost 37.900 € (Nederland !). De reguliere versies van de "3+1" (Passion en Icon) kosten respectievelijk 30.600 € en 32.600 €. De meerprijs van de Trepiuno (3+1) uitvoering ten opzichte van de 500e Berlina bedraagt 2.000 euro. De Cabrio is 1.000 euro duurder. Telkens met een 42 kWh dat goed is voor 320 km WLTP. Er komt ook nog een Action versi
×
×
  • Nieuwe aanmaken...