Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Koen C

Leden
  • Items

    2.678
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    159

Koen C won de laatste dag op 12 september

Koen C had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

6.430 profielweergaven

Koen C's prestaties

Aardgasgoeroe

Aardgasgoeroe (9/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Tsunami lid Zeldzaam
  • Reageert vaak
  • Populair lid Zeldzaam

Recente badges

1,6k

Reputatie

  1. Misschien dachten ze dat die nog tot "vol" gevuld moest worden door hen ?
  2. Voor zij die een Lancia Ypsilon op CNG uit Italië hadden willen importeren : te laat. De CNG versie wordt niet meer aangeboden. Enkel nog een hybride (1.0 Firefly) en een versie op LPG (1.2 FIRE). Waarschijnlijk vind je nog wel een CNG bij een dealer / in stock (in Italië). Nog nieuws : Lancia komt volgend jaar (2024) opnieuw beschikbaar op o.a. de Belgische markt. Met als enigste model ... de Ypsilon. Die zal ongeveer vanaf midden 2024 afgelost worden door ... een Ypsilon (op basis van de Peugeot 208). (ik mis een aantal icoontjes zoals : tranen met tuiten lachen, over de grond rollen van het lachen, liggend en al bulderlachend met voeten en vuisten op de grond kloppen, etc)
  3. Maar 100 km op benzine en 4.3 kg CNG aan een prijs die een goed stuk onder de prijs van benzine ligt. Dat vind ik heel gunstig en OK. Een technisch probleem aan je auto : shit happens en kan elke wagen voorhebben. Ook een Audi, Mercedes, BMW, Toyota, Mazda, Suzuki kunnen wel eens een technisch probleem hebben. Soms de gastank niet volledig kunnen vullen of dat een pomp gewoonweg niets geeft / stuk is. Vervelend, heel vervelend. Heb je al de ergernissen gelezen over elektrisch laden in het buitenland ? Laadpassen (meervoud ! Hoe verzin je het ) die niet aanvaard worden, defecte laadpalen en (soms ?) file en (lang) wachten voordat je aan de beurt bent om te laden. Nee, elektrisch "tanken" is niet "de hemel op aarde". En die elektrische wagens kunnen ook wel eens een technisch defect hebben. Ze zijn echt niet onfeilbaar.
  4. Dan ineens de vernieuwde versie ? Vanaf oktober : https://www.autointernationaal.nl/2023/08/vernieuwde-tesla-model-3-beter-fraaier-en-met-een-groter-rij-bereik/ (Nederlandse prijzen)
  5. Ik heb geen ervaring in Frankrijk, maar heb je al eens allerlei mogelijkheden in de Gibgas routeplanner ingegeven ? Afhankelijk wat je invult waar je naar toe wil, komen er meer of minder CNG stations tevoorschijn. De ene keer helemaal tot in Marseille en Fréjus. (de corridor bij "Optionen für die Routenplanung" helemaal op 15 km zetten van de route af. Groter gaat niet) https://www.gibgas.de/Tankstellen/Umkreissuche - Routenplaner De Gibgas App installeren is ook handig (kleine vergoeding : 5 à 6€) https://cngapp.gibgas.de/de_DE/ Een (gratis) Romac kaart aanvragen is handig voor die gevallen dat een station geen bank- of kredietkaart aanvaardt. https://www.romacfuels.com/nl/contact/klant-worden-particulier/
  6. Op de routeplanner van Gibgas staan ze er nog op. https://www.gibgas.de/Tankstellen/Umkreissuche - Routenplaner
  7. Dats Bouwel : 1.588 (geafficheerd, niet gaan tanken). Ondertussen is dat toch ook al H-gas in 2280 Grobbendonk / 2288 Bouwel ?
  8. Dat komt door de staking in een LNG fabriek in ... Australië. Binnenkort de elektriciteitsprijs omhoog omdat er een dam(metje) doorgebroken is in Noorwegen.... En de olijven, spaghetti en Parmezan zullen ook stijgen omdat er een trein ontspoord is in de Gotthard tunnel... https://nl.marketscreener.com/koers/aandeel/CHEVRON-CORPORATION-12064/nieuws/Geplande-staking-bij-Woodside-Chevron-Australische-faciliteiten-wakkert-bezorgdheid-over-LNG-aanvoe-44567125/ https://www.hln.be/buitenland/stuwdam-bij-noorse-waterkrachtcentrale-breekt-door-na-overstromingen-huizen-ontruimd~ae0b81d6/ https://www.hln.be/buitenland/belangrijke-transportroute-doorheen-europa-geblokkeerd-door-ontspoorde-trein-in-57-kilometer-lange-gotthardtunnel~a97466bf/
  9. Ik vermoed door de hoge prijs (vorig jaar) en de vlootbeheerder dat geen 2x wil meemaken. Prijs van diesel is gereglementeerd in België. De buurlanden zullen er wel over waken om geen al te groot verschil te hebben in prijs t.o.v. België. Dus is die prijs van diesel (voor een vloot vrachtwagens) redelijk in te calculeren in de transportkost. LNG en CNG vorige jaar was een ramp.
  10. Helemaal akkoord. Bij mijn blauwe Y had ik ook verbruik koelvloeistof. Garage heeft er ineens een nieuwe radiator ingezet voor niet veel geld (kleine garage die een jaar nadien er mee stopte / pensioen). Sindsdien geen verbruik meer van koelvloeistof.
  11. Als aanvulling voor 2022 wat betreft het "park" aan voertuigen : - Zware bedrijfsvoertuigen (> 3,5 ton) : 2022 2021 (2020) diesel : 84.997 85.979 benzine : 2.223 2.239 elektrisch : 27 13 Hybr diesel : 17 17 CNG/LNG : 577 550 (436) (in 2019 : 331) LPG : 162 171 (180) waterstof : ? (niet apart geafficheerd) Onbknd/ander:4.034 4.035 - Trekkers (> 3,5 ton) : 2022 2021 (2020) diesel : 50.840 49.658 benzine : 240 242 elektrisch : 6 4 hybride diesel : 3 (niet apart geafficheerd in 2021) CNG/LNG : 713 618 (422) LPG : 8 9 (9) waterstof : ? (niet apart geafficheerd) Onbknd/ander 3.690 3.704 Dus voor de zware voertuigen is er nog wel een stijging in het aantal CNG / LNG voertuigen. Maar hoeveel er daarvan CNG'ers zijn ?
  12. Ingeschreven nieuwe autos < 3.5 ton in 2022 : 2022 2021 2020 - Benzine : 179.056 199.074 (223.635 in 2020) - Diesel : 59.972 90.954 (142.100 in 2020) - Hybride : 86.753 67.331 ( 46.898 in 2020) - Electrisch : 37.619 22.657 ( 14.975 in 2020) - LPG : 2.460 2.092 ( 994 in 2020) - CNG : 424 995 ( 2.870 in 2020) - Brandstofcel (H2O) : 19 20 ( 19 in 2020) Totaal : 366.303 383.123 (431.491 in 2020) (plug-in hybride en gewone hybride zijn bij elkaar opgeteld)
  13. Lijst van het totaal aantal auto's (< 3,5 ton) per brandstofsoort die in België in 2022 rondreden (tussen haakjes 2021, 2020 en 2019) : 2022 2021 2020 2019 53,1% benzine: 3.123.890 (3.022.271) (2.895.250) (2.771.000) 39.3% diesel: 2.308.491 (2.505.531) (2.693.666) (2.862.000) 5.1% hybride: 302.319 (219.121) (156.262) (114.572) 1.5% elektrisch: 89.398 (52.084) (31.577) (18.523) 0,3% LPG: 17.648 (15.578) (14.213) (13.836) 0,3% CNG: 17.175 (17.879) (17.304) (14.619) 0,0% waterstof: 66 (52) (48) (38) 0,3% onbekend: 18.961 (18.960) (18.923) (18.875) (plug-in hybride en gewone hybride zijn bij elkaar opgeteld)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...