Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst

JoBé

Leden
  • Content Count

    812
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

JoBé last won the day on March 25

JoBé had the most liked content!

Community Reputation

614 Super

About JoBé

  • Rank
    Aardgasgoeroe
  • Birthday 10/23/1960

Recent Profile Visitors

3,561 profile views
  1. Klopt 100%, en hebben ze bij mij ook gedaan toen mijn A3 voor een dag inspectie binnen moest: volgetankte A4 gekregen en ook zo terug binnen gebracht.
  2. Iemand ervaring met deze "onafhankelijke" garage? Vooral dan i.v.m. hiermee : "Kwalitatief onderhoud op dealerniveau aan betaalbare prijzen (in vergelijking met d̶'D̶i̶e̶v̶e̶n d'Ieteren)
  3. Iemand ervaring met Auto's Seghers uit Kontich ? "Kwalitatief onderhoud op dealerniveau aan betaalbare prijzen" ...
  4. Die plaat blijft hangen... Afzetten graag 😉
  5. Wat een getrouwheid ! Volgens mij ben jij een hond! (Dat laatste is héél positief hé )
  6. Een redelijk late publicatie, maar hierbij verslag van mijn "jaarlijks" (want minder dan 15k per jaar tegenwoordig) onderhoud bij AUDI Rietje in Kapellen op 31/01/2020. KM-stand: 48.000 't was deze keer een 'groot onderhoud' en kon me dus aan een 'hogere' factuur verwachten dan de vorige, maar ben toch serieus verschoten bij afhaling 's avonds : 636,02 €. Ik ga dus nóg meer met de (elektrische) scooter rijden (jaarlijks onderhoud dd 17/03/20 ... 45 € ! ) , zodat ik bij "de 4 ringen" zeker maar één keer per jaar moet passeren ...
  7. Mijn eerste wagen kocht ik in 1981: openbaar vervoer was zowel voor werk als privé niet meer te doen ... Het werd een 5 jr oude, ROESTbruine R5 TL benzine uit de garage van mijn latere schoonbroer: In 1984 mij door hem laten overhalen om een nieuwe te kopen: stond in de showroom en was er wel weg van R11 GTL, m'n eerste diesel, 1.6 in zeer lichtblauwe metaalkleur maar dan zonder de typisch franse gele lampen en de zwarte striping. Ook de plastic platen op de deuren had ik niet en de velgen weet herinner ik me niet meer. Na 5 jaar (1989) werd deze ingeruild voor een nieuwe R19 GTD, grijs-groen van bij de lokale dealer (garage schoonbroer werd overgenomen, hij werd werknemer in BMW garage). Ik had wel andere velgen. 1990: wegens echtscheiding en met de laatste frank in de bouw gestoken kon ik deze kleine op de kop tikken : 4 jr jonge zilvergrijze Suzuki Swift GA (very basic, zelfs geen hoedenplank!), 1000cc benzine met dikke 20k op de teller. De mijne had wel geen roest en werd uiteindelijk verkocht in NL. Na een paar jaar (1994?) kwam ik dan een zeer mooie zwarte SWIFT GS tegen, 1.3 benzine. Nog geen jaar oud, bijna 10k gelopen. Een van de leukste wagens die ik heb gehad. Dadelijk alu velgen er onder gelegd en na 1 jr airco laten inbouwen. Topkarretje! (Beide Swifts nooit in garage geweest behalve voor onderhoud!) Na de komst van Rosha (Flatcoated Retriever) en de groeiende dochter werd ie helaas wat klein en kwam in 1998 de nieuwe, Schots-groene Baleno Break, speciale 'Caballero' uitvoering. 1.6 benzine maar onmiddellijk een ringtank LPG laten steken. Met deze Suzuki wel wat technische problemen gehad, maar steeds en zonder enig probleem in garantie hersteld. Wegens verhuis naar appartement (met ondergrondse garage) begin 2004 moest ik afscheid nemen van Suzuki. Gelukkig werkte mijn broer op Ford Genk en kon ik zijn 2jr oude Focus aan 'familie-prijsje- overnemen: donkerblauw, 1.8 TDi Ghia uitvoering. Meteen werd ook afgesproken dat ik 2 jaar later wéér zijn nieuwe zou overnemen en hebben we samen de kleur, motorisatie & opties besproken En dat werd dan in 2006 deze: 1.8 TDDi Ghia, muisgrijs metaal. Tot een volgende 2-jaarlijkse overname is het niet gekomen, want toevallig viel ik nog geen jaar later (2007) op een jonge, donkergroene Saab 9³ 2.2 diesel, 'Arc' uitvoering maar met héél wat extra opties, niet veel km's en in prachtige staat. Zeer mooie prijs kunnen onderhandelen en daar kon ik hem ècht niet voor laten staan. Nog steeds wat heimwee naar deze klassieker ... Ik heb ergens nog eigen foto's, maar (nog) niet op deze nieuwe PC, dus 't is ook een web-foto, maar op de velgen na klopt het plaatje wel. Het is bij die ene Saab gebleven: na een lange zoektocht naar een 9³ Break (want de sedan = ondanks zéér ruime koffer, heel slecht toegankelijk) viel eind 2008 mijn oog op een prachtige zwarte Volvo V70, 2.4 D. Jonge 2dehands, full-full option van ex-Volvo directielid, nèt voor zijn pensionering gekocht. Maar vrouw vond hem tóch wat te groot en ingeruild voor kleiner/nieuw model... en dus werd het mijn Black Beauty 1 Sorry voor de slechte kwaliteit (web-)foto, maar deze had de correcte velgen Na ± 6 jaar botste ik in 2014 bij een Moyersoen-veiling op een XC90 (al jàren een droomwagen voor mij) uit faling/scheiding. 4jr jong, ± 120k op de teller, 2.4 D motor en R-design uitvoering met alle door mij gewenste opties. Koopje, Black Beauty 2 is een feit! Een heerlijke wagen om mee te rijden. Maar redelijk prijzig ... Daarom werd naar een goedkoper èn milieu-vriendelijker (want LEZ A'pen in aantocht!) alternatief gezocht. En dat werd ook gevonden: sinds november 2016 toer ik dus rond in deze grijze muis : Audi A3 g-tron S-line Voor de CNG-volledigheid: in mei 2018 kocht ik deze Touran voor 't vrouwtje: En sinds oktober 2015 rijden we soms (maar eigenlijk véél te weinig) ook in deze rond ... ... en tenslotte heb ik vorig jaar ook deze elektrische mobiel in huis gehaald (voornamelijk voor woon-werk verkeer). Wat zal de volgende stap zijn? ... In mijn hoofd circuleren al dromen van de Volvo XC40 (Pure Electric of de Plug-In Hybrid), Renault Captur E-TECH, Mazda MX-30 ... ???
  8. Slecht geheugen ... Toch wel: vlakke weg en zonder tegenwind. 't Is een N-GT (tegenwoordig NQ-GT) hé, en dus max 70 km/u :-)
  9. Sinds de software update (08/2019) haal ik vlot 74 plat als max en is 70 ten allen tijde gewaarborgd, ook bij 30 % batterij. Bergaf wordt dat soms al eens 78 ... en op zijn standaard zelfs 81 En de autonomie zit nu (na ± 2500 km) ook een stuk korter bij de waarheid. Bij 25° ga ik zelfs naar de 100 km.
  10. Zijn probleem is wellicht opgelost, en dat is het belangrijkste toch? ... Typisch.
  11. ... maar we wijken af ...
  12. 1. ik heb de 2016 ... en daar zit nog minder verschil in (met de 2017) :-) 2. Klopt. Vaak is het (even) wennen, en daarna ben je tóch mee. Ik heb dat al eens meegemaakt met Saab 9³ (grill) :
  13. => Dit is wellicht een 2013 vs 2020 ... Officieel mss wel de 'nieuwe generatie' (4de), maar wat mij betreft ... (zoveelste) face-lift. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- De laatste dateert trouwens van 2017 en dan zijn de verschillen nóg miniemer (al zie ik ze wel hoor ) : => Dit zijn dan wèl 3 generaties, zowel officieel als ook voor mij
  14. Ben ik dan zo blind ?
  15. De mijne mag weg voor 25000 €
×
×
  • Create New...