Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

JoBé

Leden
  • Items

    1.159
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    80

JoBé won de laatste dag op 30 december 2024

JoBé had de meest gelikete inhoud!

Over JoBé

  • Verjaardag 23-10-1960

Recente bezoekers van dit profiel

31.787 profielweergaven

JoBé's prestaties

Mentor

Mentor (8/9)

  • Reageert vaak
  • Populair lid Zeldzaam
  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Tsunami lid Zeldzaam

Recente badges

798

Reputatie

  1. En ombouwen tot Buscamper?
  2. 6 volgens uw link. 😎
  3. Indien benzine tank 50l ... OK, anders ikke nooit.
  4. Mooi verhaal, maar heb je al betaald? 🤔
  5. Da ga het verschil ni maken: wie tankt dààr nu nog (gas)... 😎
  6. Die van onze A3 gaan sowieso niet vervangen worden 😉 (moesten we hem dan nog hebben)
  7. Er zijn dus ècht geen zekerheden meer... 🤔
  8. @JEGO daar zat ik nu op te wachten sè... Not! *zucht* I give up... Parels? Zwijnen? En nu back on topic: prijzen!
  9. Densiteit? Ik zou nog niet eens weten hoe dat ik dat woord moet uitleggen... Maar hoe moeilijk kan je het maken? Om je eigen cijfers te gebruiken: 4,9 kg en 7,9 liter. 490 : 7,9 geeft 62,03. Voor mij is dat 5,2 kg en 7,5 liter, 520 : 7,5 = 69,3. En om het helemaal simpel te maken (ik hèb dat hier al eens gedaan): 5,2 x 1,83 = 9.5 € (gas) en 7,5 x 1,5 = 11,25 €. (benzine) Of ook nog: 11,25 / 5.2 = 2,16 €, m.a.w. voor mij mag de gas nog stijgen tot 2,16 om break even te spelen. En dus geen 2.5 €...
  10. Da's dan voor jouw rijstijl/verbruik-combinatie. Is voor iedereen/elke wagen anders. Voor mijn A3 is dat 70% (afgerond).
  11. OK, dat zou dan een halvering betekenen van je VERBRUIKskosten. Als je er dan ook nog van uitgaat dat je met de TESLA geen onderhoud meer moet betalen (ergens gelezen, zie knipsel ), kan je het nóg rooskleuriger voorstellen. En toch... Hoewel al een hele tijd hevig zin in een EV, heb ik onlangs besloten om toch nog even (wie weet wel tot eind 2034) te wachten met de omschakeling. Want het is -in mijn specifiek geval- nog helemaal niet zo rooskleurig. Van 3/8/23 tem 3/8/24 heb ik 6.959 km gereden (knipsel2). Volgens jouw cijfers zou ik daar 278,34 € brandstofkosten mee sparen. (69,59 x 4 €). Reken daar nog 1 onderhoudsbeurt, onafhankelijke garage ± 450 € (D'ieVeren 650 € ?) bij dan kom ik hooguit aan 750 € besparing per jaar. Stel dat ik de A3 nog zou kunnen verpatsen @ 13k (dream-on) en nog dit jaar (38k -5k) een nieuwe dream-R5 zou bestellen, dan moet ik met die investering (20k) 26,66 jaar bollen voor ik break-even draai. Gesteld dat ik dat al haal (90 jr), dan vrees ik er toch voor dat het rijden dan beperkt zal zijn tot een (elektrische) rolstoel ...
  12. Maar hoeveel bedraagt die korting? Want bij DievenATS verrekenen ze ook korting (op benzine weliswaar, wellicht ook diesel) àls je met de Xtra kaart betaalt. Maar het blijkt dan om 3 à 5 ct te gaan op een volle tank (benzine)... BTW: G&V Kaai 528 was vrijdag 1.52 (LNG 1.235)
  13. Verkocht intussen neem ik aan.
  14. Een rijschool da parkeert (zie spiegel) op een gehandicaptenplaats + deels op fietspad ... Ik zou zeggen ni doen. Blijkt het Rijschool Goossens te zijn, waar ... IK ook heb leren rijden
  15. Parking Beukenlaan Hoevenen, pakweg 200m van het Antwerp Classic Car Event, alwaar hij/zij/ze (gezien de stickers) wel aanwezig zal/zullen zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...