Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst

muscles

Moderator
  • Content Count

    3,942
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    265

muscles last won the day on January 10

muscles had the most liked content!

Community Reputation

2,471 Super

3 Followers

About muscles

  • Rank
    Aardgasgoeroe

Recent Profile Visitors

5,241 profile views
  1. @Dr Nick Je moet niet zeggen: ik denk, want het was gewoon zo. Ikzelf heb de mijne - dan nog wel de Combi - gekocht aan een prijs van ongeveer 32.000 €, zonder korting wel te verstaan, en eveneens zonder de inruilwaarde voor mijn oude wagen.
  2. @Gerard In tussentijd, nu 4 uren later, hebben ze al meer dan 50 miljoen euro bij elkaar. Dit project gaat dus door. Gelukkig.
  3. @Koen C Nu dat gij ervan spreekt: ik heb vorige zaterdag (zie vorige post) ook een zeldzame sticker gezien op een VW Caddy. Het was degene die toen naar Aken reed. Die had een witte, ruitvormige sticker met daarop de letters NGV.
  4. @Koen C En geen dialect hier: 't is gene Yung maar ne Yong ! Een ezelsbruggetje zoals ze dat noemen, om dit te onthouden.
  5. En voilà sè, wat schrijft men in het volgende artikel op HLN in paragraaf 10 (betalend artikel)?
  6. Onderzoek - Auto op CNG blijft een verantwoorde keuze Onzeker over CNG? Da's nergens voor nodig 13 januari 2020 - Bron: Dats 24 Welke type auto is het meest milieuvriendelijk? Wellicht antwoordt u spontaan ‘elektrisch’, al is dat geen uitgemaakte zaak. Ook een ander alternatief, aardgas (CNG), stond onlangs ter discussie, maar dat was onterecht. Ecologisch kiezen Wie dit jaar op het autosalon in Brussel op zoek gaat naar een nieuwe wagen, heeft heel wat knopen door te hakken. Vooral de keuze in motoren is groter dan ooit. Kiest u voor een traditionele diesel- of benzine-wagen? Of bent u nieuwsgierig naar auto’s die rijden op elektriciteit, aardgas (CNG) of zelfs waterstof? Of toch maar een hybride model? De keuze van aandrijving is niet evident. Ze hangt immers af van vele, vaak persoonlijke aspecten. Zo spelen fiscaliteit, aankoopprijs, rijbereik en onderhoudskosten allemaal een rol bij het uitzoeken van een nieuwe wagen. De laatste jaren is daar nog ecologie bijgekomen, iets waar steeds meer kopers terecht belang aan hechten. Vandaag beweren echter zowat alle auto’s groen/ecologisch/duurzaam te zijn. Wie moet u nu geloven? De laatste jaren is daar nog ecologie bijgekomen, iets waar steeds meer kopers terecht belang aan hechten. Klimaat- en milieuvoordelen Bij DATS 24 brengen we al vele jaren de voor- en nadelen van autotechnologieën in kaart. Zo voeren we samen met de VUB, Thomas More Hogeschool en de UGent duurzaamheidsanalyses uit van de meest gangbare brandstoffen. Daarnaast centraliseren onze interne specialisten de klimaat- en milieuparameters van alle types brandstoffen om deze data vervolgens te combineren met economische aspecten en beschikbaarheid. Uiteindelijk willen we hiermee de vraag kunnen beantwoorden welke wagens of brandstoffen klimaat- en milieuvoordelen bieden, en tegelijkertijd betaalbaar en inzetbaar zijn. CNG blijft verantwoorde keuze Ook met de recente berichtgeving over aardgas-emissies, blijven we bij DATS 24 overtuigd van de kwaliteiten van CNG als brandstof. Er is immers een zeer groot verschil tussen de Belgische/Europese aardgasmix en de Amerikaanse, waarop de berichtgeving is gebaseerd. De emissies van aardgas die gebeuren in de keten - van ontginning, transport tot opslag - zijn fundamenteel lager in België, in vergelijking met de VS. Bovendien houdt het onderzoek geen rekening met de systeemvoordelen van het aardgasnetwerk en het CNG-voertuigenpark. Zo wordt er geleidelijk overgeschakeld op bio-CNG, en speelt CNG een positieve rol in de transitie naar waterstofmobiliteit. Al deze inzichten maken dat we bij DATS 24 in volle overtuiging kiezen – en blijven kiezen – voor rijden op CNG. De bijna 20.000 ingeschreven Belgische CNG-auto’s kunnen dus met een gerust hart de baan op blijven gaan!
  7. LPG of correcter: LPI (met dank aan Prins). Kijk eens naar mijn handtekening onderaan. http://www.prinsautogas.com/articles/nl/vsi_di.html
  8. @kristiaan Tja, je kijkt op je navi of GPS om hoe laat je gaat aankomen aan dat tankstation. Als je bvb. even gaat rusten op de parking van een gewoon benzinestation of elders dan kan je hen contacteren en zeggen: om zo laat ga ik daar arriveren. Dat doet mij denken aan de Belbus van De Lijn hier in België. Daarvoor moet je ook eerst een afspraak maken. Gelukkig moet ik niet in Frankrijk zijn en ik rij ook al niet meer op CNG.
  9. muscles

    CNG op skivakantie

    @wannes Anderen zeggen dat ik zeer goed Duits kan spreken - ik heb een talenknobbel - en ik kan het ook goed lezen en schrijven, dat gaat. Maar als ik een mail naar een Duitser stuur, wil ik toch dat de tekst perfect is. Ik heb zelfs het woord talenknobbel opgezocht om te zien of het juist is (ik dacht eerst dat het taalknobbel was).
  10. Philippe reageerde op een topic: Vrijdag om 19:58. Dit was dus afgelopen vrijdag 10 januari 2020 (het topic zelf dateert van 2016, wanneer dit topic gemaakt werd met een allereerste bericht).
  11. muscles

    CNG op skivakantie

    @wannes Je kan eventueel ook gebruik maken van https://www.deepl.com/translator
  12. muscles

    CNG op skivakantie

    @wannes en @Gastanker Het is eigenlijk de bedoeling dat je het herstelde defect afmeldt via email aan info@gibgas.de
  13. Dit klopt niet ! Nederlandse Audi-topman: auto’s duizenden euro’s duurder De Nederlandse topman van Audi verwacht dat auto’s binnen vier jaar tussen de 3000 en 5000 euro duurder worden. In de Telegraaf zegt Audi-ceo Bram Schot dat autobouwers uit de winst op de verkoop van benzine- en dieselauto’s hun investeringen in elektrisch rijden moeten betalen, terwijl de verkoop van auto’s aangedreven door fossiele brandstoffen daalt. Dat maakt nieuwe auto's duurder. "Dat wordt een hele uitdaging voor onze branche, want de inkomens stijgen in diezelfde periode niet, in ieder geval niet zoveel", zegt Schot, die tot 1 april 2020 leiding geeft aan het Duitse automerk Audi. "Daarbij komt dat we heel veel investeren in elektrische auto’s, maar de winst op die auto’s veel lager ligt dan op fossiel aangedreven auto’s. We zitten nu in een periode dat we de productie van elektrische auto’s betalen met de winst die we maken op benzine- en dieselauto’s, terwijl we weten dat we in 2030 helemaal naar elektrisch moeten." Daarnaast verwacht hij dat een aantal automerken zal verdwijnen, omdat ze geen grote samenwerkingspartner vinden en de investeringen niet kunnen opbrengen. In de anderhalf jaar dat Amsterdammer Schot (58) bij Audi aan het roer staat, heeft hij voor 17,7 miljard euro in de kosten gesneden, wat op termijn 9500 banen kost. Hij verwacht dat het concern in Ingolstadt de komende vijf jaar 40 miljard euro zal investeren, waarvan 15 miljard euro in elektrische auto’s. Een groot deel van de investeringen wordt gestoken in de digitalisering, aansluiting van de smartphone op de auto en communicatie met andere auto’s en verkeerssystemen. Schot: "Connectivity en digitalisering zijn de aandrijflijnen van de toekomst. Niet de motor of versnellingsbak." Bron: EasyBranches
  14. CNG-Caddy's everywhere !!! Donkergrijze VW Caddy Maxi geparkeerd zien staan in de Notelarestraat in Wellen (tegenover huisnummer 36) gisteren om 19u30. Lichtgrijze VW Caddy Maxi zien rijden op de E40 in Luik, richting Aken, vandaag rond 11 uur. Lichtgrijze VW Caddy Maxi zien rijden op de E40 richting Luik na de afrit Eupen, vandaag rond 14 uur. Op de nummerplaathouder stond Waremme.
  15. Duitsers, Polen, Tsjechen, Grieken, Spanjaarden.
×
×
  • Create New...