Ga naar inhoud

muscles

Moderator
  • Aantal items

    2.756
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    159

muscles won laatst op 10 December

muscles had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

1.753 Super

1 Volger

Over muscles

  • Titel
    Aardgasgoeroe

Recente bezoekers van dit profiel

2.858 profielweergaven
  1. muscles

    SsangYong XLV CNG

    DATS 24 heeft een SsangYong XLV op CNG gebruikt voor zijn foto van het artikel Tank nu ook CNG in Seraing van 11 december jl.
  2. muscles

    Strenge CO2-normen maken wagens onbetaalbaar

    "Autorijden wordt iets voor de elite": strenge CO2-normen maken wagens onbetaalbaar, volgens fabrikanten Erik Kouwenhoven - 13 december 2018 om 08u27 - Bron: HLN De Europese overkoepelende organisatie van autofabrikanten waarschuwt dat autorijden iets voor de rijken wordt. Dit naar aanleiding van strengere uitstootnormen die auto’s onbetaalbaar zouden maken. De EU is al maanden verdeeld over hoe strikt de CO2-uitstoot van auto’s en bestelwagens moet zijn. Een daling van 30 procent in 2030 gaat een aantal landen niet ver genoeg en de auto-industrie kan daaraan wel voldoen, maar de conclusie is wel dat auto’s dan extreem duur worden. Daarvoor waarschuwt de ACEA, die vijftien fabrikanten met aanzienlijke Europese belangen vertegenwoordigt. Deze normen kunnen namelijk niet gehaald worden zonder verregaande elektrificatie van het wagenpark. Nu al blijkt dat elektrische auto’s met een beetje fatsoenlijk bereik al snel 50.000 euro kosten - en dat zonder BPM of andere bijkomende subsidies, een situatie die wellicht ook niet altijd blijft voortbestaan. Een verdere daling van de CO2-uitstoot met meer dan 30 procent in 2030 zal volgens de ACEA zware gevolgen hebben voor het dagelijkse leven van de bevolking. Bedreiging Volgens de ACEA is de voorgestelde daling van de CO2-uitstoot erg agressief en betekent het een bedreiging voor de individuele mobiliteit. De organisatie denkt dat de fabrikanten best in staat zullen zijn om auto’s te produceren die de norm gemiddeld gezien halen, maar vreest wel dat daarmee de betaalbaarheid van individuele mobiliteit voor veel lagen van de bevolking in het gedrang komt. De prijs van een nieuwe auto zou volgens de organisatie zo duur worden dat alleen de rijke elite deze zich nog kan veroorloven en denkt dat de EU een groot risico neemt door strenge CO2-drempels op te werpen. Ze betwijfelt of de overheid daarvoor op de steun van het volk zal kunnen rekenen. De ACEA verwijst nog net niet naar de gele hesjes in Parijs, maar waarschuwt wel voor ‘verregaande gevolgen’.
  3. muscles

    Autosalon 2019

    Goe bezig ! Ik zit ondertussen al aan 209.600 km. Ik ben er mee beginnen rijden op 2 september 2015 (3 jaar en 3 maanden).
  4. Meer foto's van de Scala.
  5. Screenshots van de video die je kan zien op de Twitterpagina van Skoda Auto News.
  6. muscles

    Autosalon 2019

    Volgens de Autogids wordt de nieuwe Skoda Scala G-Tec voorgesteld op het autosalon van Brussel. Dit is de link van Autogids. En als je het mij vraagt, die Scala lijkt wel heel fel op een BMW 3-serie, maar da's misschien ook wel de bedoeling.
  7. muscles

    bouw van nieuwe CNG-tankstations

    Een update van de data van opening van DATS 24-tankstations. 7 december 2018 DATS 24 werkt elke dag om onze service te verbeteren. Op deze pagina tonen we u graag een overzicht van onze toekomstige (CNG-)tankstations*. Dit jaar nog plannen we bijvoorbeeld de opening en/of vernieuwing van 3 nieuwe DATS 24 tankstations: Hechtel-Eksel (nieuw + CNG): 9 november 2018 Lochristi (CNG): 30 november 2018 Seraing (CNG): 7 december 2018 Sint-Truiden 2 (nieuw): 7 december 2018 Sint-Truiden 2 (CNG): eind december 2018 Basècles (CNG): december 2018 Knokke (nieuw): december 2018 Knokke (CNG): januari 2019 Thuin (CNG): februari 2019 * Alle data en locaties zijn onder voorbehoud en kunnen op het laatste moment wijzigen. Van zodra meer details bekend zijn, communiceren we dit met onze klanten.
  8. muscles

    Autosalon 2019

    Ik wil hier nog iets aan toevoegen: in werkelijkheid hoef je helemaal niet naar het autosalon te gaan want bij de dealers krijg je dezelfde voorwaarden. En die voorwaarden starten al veel vroeger. Sommige automerken zijn er nu al mee bezig. En anderen zullen daarmee beginnen op woensdag, 2 januari 2019. Wat ik mij afvraag: iedereen die een CNG-auto besteld heeft op het autosalon van dit jaar 2018, heeft die zijn of haar auto ondertussen in bezit, of niet?
  9. muscles

    Biogas of groen gas

    Ik vraag mij dan af wat Nikola Tesla ontdekt heeft? Wisselstroom in alle geval. Tesla's elektriciteitszender Omstreeks 1900 experimenteerde Tesla voornamelijk met hoogfrequente wisselstroom in een speciaal laboratorium in Colorado. Hier ontwikkelde hij o.a. zijn speciale meertrapstransformator, de 'teslatransformator'. In zijn laboratorium had Tesla een reusachtige transformator die meterslange vonken (zelfs bolbliksems) produceerde via een bol op een hoge mast die uit het dak stak. Door het enorme elektromagnetische veld van deze constructie kon Tesla lampen op honderden meters in de omtrek laten oplichten. Om deze grote magnetische velden op te kunnen wekken had hij grote spoelen in de grond ingegraven. Bewoners van het nabije stadje Colorado Springs klaagden bij de autoriteiten dat hij hen uit hun slaap hield bij zijn vaak nachtelijke experimenten die met spectaculaire 'lichtshows' en oorverdovend lawaai gepaard gingen. Toen Tesla ten slotte de generator van het plaatselijke elektriciteitsbedrijf liet doorbranden was de maat vol en werd zijn vergunning ingetrokken. Tesla ging terug naar New York om zijn testresultaten uit te werken. In het verlengde van zijn hoogfrequentespanningsexperimenten probeerde Tesla vervolgens elektriciteit door de lucht te transporteren. Daarom bouwde hij op Long Island een proefinstallatie met zendtoren, bekend als de 'Wardenclyffe Tower'. Maar toen bleek dat het stroomverbruik van eventuele afnemers niet te meten was, trokken de meeste investeerders zich terug. Bovendien zou bij eventueel succes het reeds bestaande elektriciteitsnet met alle investeringen in een klap overbodig en dus waardeloos zijn geworden. Uiteindelijk is door geldgebrek de toren nooit voltooid en heeft Tesla zijn idee ook nooit kunnen bewijzen met een demonstratie. In de Eerste Wereldoorlog werd de toren gesloopt en als schroot verkocht om gedeeltelijk zijn schulden te betalen. Teslaturbine Na het fiasco met zijn elektriciteitszendtoren probeerde Tesla nog geld te krijgen voor een nieuw soort turbine, de teslaturbine. In plaats van aangedreven te worden door druk tegen de schoepen, maakt deze turbine gebruik van de viscositeit van het erdoor stromende medium (stoom, gas of vloeistof). De schijven waar de turbine uit bestaat, worden als het ware meegesleept door het erlangs stromende medium. Als de schijven door een externe motor worden aangedreven kan deze turbine ook als pomp dienen. Hoewel bruikbaar als kleine turbine of pomp, waren demonstraties met grotere exemplaren niet erg succesvol en Tesla's hoop op nieuwe geldschieters vervloog. Tegenwoordig wordt zijn 'schoepenloze turbine' nog wel gebruikt als waterpomp, bijvoorbeeld in vijvers.
  10. muscles

    Prijs CNG aan de pomp

    We moeten hier een onderscheid maken: waar komt het laagcalorisch CNG (aardgas) vandaan? Van Nederland. En ten tweede: als de calorische waarde van dat L-gas redelijk daalt in waarde, dan kan DATS daar geen hoge prijs meer voor vragen. Het hoogcalorisch CNG (aardgas) daarentegen is voornamelijk afkomstig van LNG waar steeds meer vraag naar is wereldwijd.
  11. muscles

    Autosalon 2019

    Nog exact 40 dagen en het is weeral autosalon in Brussel. Want in 2019 heeft het autosalon plaats van 19 tot 27 januari. Van de officiële site: De Brussels Motor Show, waarvan tussen 19 en 27 januari 2019 de 97ste editie plaatsvindt in de paleizen van Brussels Expo, is een ware uitzondering in het wereldwijde landschap van autosalons in die zin dat het nog steeds kan rekenen op de aanwezigheid van alle belangrijke autoconstructeurs die actief zijn op de Europese markt. Met een oppervlakte van 110.000 m² om auto’s, gemotoriseerde tweewielers, lichte bedrijfsvoertuigen en nieuwe (gedeelde) mobiliteitsoplossingen te promoten, profileert het Brusselse Salon zich eens te meer als een niet te missen evenement voor liefhebbers van gemotoriseerde twee- en vierwielers. Terwijl heel wat autosalons het alsmaar moeilijker krijgen om een affiche samen te stellen, die representatief is voor de automarkt, kunnen de organisatoren van de Brussels Motor Show met trots aankondigen dat alle belangrijke spelers aanwezig zullen zijn op de 97ste editie van het Auto-, Moto- en Bedrijfsvoertuigensalon, dat plaatsvindt van 19 tot 27 januari aanstaande. De Brussels Motor Show, dat tegenwoordig een week later valt, behoudt de plaatsverdeling van 2018. De personenwagens en bedrijfsvoertuigen palmen zeven Paleizen in, waaronder Paleis 1, dat volledig is gewijd aan de Dream Cars-tentoonstelling, die voor het eerst even lang duurt als het Salon zelf. De gemotoriseerde tweewielers zijn opnieuw te bewonderen in Paleizen 8 en 9 terwijl koetswerkbouwers en andere specialisten in de inrichting van bedrijfsvoertuigen hun klanten ontvangen in Paleis 12. De tijdelijke expo #WeAreMobility, die (nieuwe) mobiliteitsoplossingen belicht, neemt dan weer vier dagen lang (18 tot en met 21 januari) Paleis 10 in beslag.
  12. muscles

    Einde VAG verbrandingsmotoren (inclusief CNG)

    Hoe komt gij daar eigenlijk bij? Bron? Hier heb ik al een artikel gevonden waar duidelijk is dat Volkswagen wel bezig is met auto's op waterstof: En Volkswagen heeft toch ook de e-Golf die terug te vinden valt op hun eigen website, en besteld kan worden. Audi gaat overigens eveneens een elektrische wagen bouwen, en nog wel in de fabriek in Vorst, België. Bij Skoda staat de elektrische Superb op stapel.
  13. Technologie kan CO2-uitstoot wereldwijd doen dalen met 64% in 2050 Gepubliceerd op 05 december 2018 om 16:15 - Bron: FluxEnergie Technologische ontwikkelingen kunnen de wereldwijde energiegerelateerde CO2-uitstoot met 64% verminderen in 2050. Dit schrijft het economisch bureau van de bank ING in het (Engelstalige) scenariorapport Technology, the climate saviour? Deze mogelijke afname ligt dicht bij de internationale klimaatdoelstelling om de temperatuurstijging te beperken tot maximaal 2 graden in 2050. De implementatie van de nodige technologie kost wel tijd. Daardoor wordt het tussendoel voor 2030 niet gehaald. En ook bij een snelle technologische ontwikkeling blijft het overheidsbeleid essentieel, onderstrepen de ING-onderzoekers. Niet alleen om technologie gericht op CO2-reductie te stimuleren, maar ook om negatieve neveneffecten van deze technologie tegen te gaan. Het terugdringen van de energiegerelateerde CO2-uitstoot van 33 gigaton naar 12 gigaton in 2050 in het Positive Tech Scenario zal volgens de ING-economen in een tweetrapsraket gaan. “Een hogere energie efficiëntie, zoals betere isolatie en processen in fabrieken en woningen en efficiënter rijdende auto’s en vrachtwagens, is de eerste en goedkoopste stap. Met de huidige energie-efficiëntie zou in 2050 de uitstoot 34 gigaton hoger liggen door een blijvend groeiende economie. Toegenomen efficiëntie compenseert dit volledig,” stelt Gerben Hieminga, energie-econoom bij het economisch bureau van ING. 990 miljoen elektrische auto’s in 2040 Op de tweede plaats moet de daadwerkelijke daling komen van elektrificatie en zon- en windenergie. Het Positive Tech Scenario vermeldt dat er in 2040 990 miljoen elektrische personenwagens zullen rijden. Er worden dan geen auto’s met verbrandingsmotoren meer verkocht. De Nederlandse ambities liggen hoger; al in 2030 dienen alle verkochte auto’s emissieloos te zijn. Daarnaast zal het aantal elektrisch aangedreven vrachtwagens sterk toenemen. Wind- en zonne-energie zullen in 2050 wereldwijd tweederde van de stroom leveren. Momenteel wordt nog tweederde opgewekt met behulp van fossiele brandstoffen. Zon- en windenergie zullen de komende jaren nog veel concurrerender worden voor wat betreft prijs. In het Positive Tech Scenario blijft de rol van nucleaire energie beperkt. Risico op rebound De CO2-verlaging die de technologische vooruitgang zal brengen komt te laat voor de doelstellingen die door de internationale gemeenschap zijn gezet voor het jaar 2030, omdat de technologie pas rond 2040 echt een impact gaat krijgen. Overheidsmaatregelen blijven van cruciaal belang om de reductie te bewerkstellingen en de opwarming van de aarde te beperken. Eén daarvan is de noodzaak om reboundeffecten tegen te gaan: als de vraag naar fossiele brandstoffen afneemt, wordt deze goedkoper waardoor de vraag uit sectoren zoals de scheepvaart en luchtvaart weer kan gaan stijgen. Dit leidt dan weer tot een CO2-stijging. Wereldwijde maatregelen voor koolstofprijzen en subsidies moeten dit effect tegengaan. Nieuwe technologie in bredere zin kan ook leiden tot meer CO2-uitstoot, zoals het minen van bitcoins. Maatregelen van de overheid op dit vlak kunnen deze onbedoelde effecten tegengaan.
  14. muscles

    Nieuw Gabriëls-station in Deurne

    Wat bedoelt ge daar mee?
  15. muscles

    Nieuw Gabriëls-station in Deurne

    In vergelijking met DATS 24 geven zij slechts 17 eurocent per liter korting op alle brandstoffen, uitgezonderd AdBlue: https://carbu.com/belgie/index.php/station/gabriels/deurne/2100/20889
×