Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

muscles

Moderator
  • Aantal items

    4.655
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    360

muscles won de laatste dag op 28 februari

muscles had de meest gelikete inhoud!

3 Volgers

Recente bezoekers van dit profiel

8.006 profielweergaven

muscles's prestaties

Aardgasgoeroe

Aardgasgoeroe (9/9)

  • Reageert vaak
  • Populair lid Zeldzaam
  • Eerste bericht geplaatst
  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan

Recente badges

2,8k

Reputatie

  1. Tja, simpelweg omdat er nog geen CNG kan getankt worden.
  2. Van welk bouwjaar is ie? Cilinderinhoud motor? Normaal gezien is het enkel en alleen olie wisselen op 75.000 km. 90.000 km is een groot onderhoud, dacht ik.
  3. Maar nog altijd gene foto...
  4. OK, dan twee screenshots van de huidige prijzen, om te kunnen vergelijken.
  5. Ik juich dit toe. Ik doe ook zoveel mogelijk verplaatsingen met de fiets. Maar je mag niet vergeten dat er mensen zijn die dit helemaal niet kunnen: omwille van de afstand die ze moeten afleggen naar hun werk, omwille dat ze niet goed kunnen fietsen (iedereen kan dat niet) en iedereen heeft ook geen geld om een elektrische fiets te kopen.
  6. Dat is gewoon de uitvoering van Agenda 2030. "You will own nothing and you will be happy". Je zal dus geen vervoermiddel meer bezitten, maar huren.
  7. Je had veel beter gedaan door de CNG-aansluiting(en) volledig te laten verwijderen en te rijden met het LPG-systeem met een tankinhoud van 220 liter, en voor de smering een zeer minieme hoeveelheid van benzinetoevoer zoals bij mijn wagen het geval is. Mijn LPG-systeem is van het merk Prins.
  8. Dat is niet alleen bij Dats zo. Dat geldt overigens voor alle tankstations in heel België. Voorheen gaf Gulf, Keupers (eigendom van Comfort Energy) en Bouts nog kortingen, maar sinds kort niet meer. Ook Gabriëls geeft geen korting meer. Ik ben voor de middag nog speciaal gaan controleren met mijn koersfiets: naar Keupers in Vliermaalroot gereden, uiteraard nog wat werk gedaan met de app StreetComplete voor OpenStreetMap ter plaatse ongeveer anderhalf uur. Dan terug gereden naar de Gulf in Vliermaal (ligt langs de grote baan van Kortessem naar Tongeren). Terug richting Kortessem, ingereden aan het kruispunt richting Gors-Opleeuw naar Kerniel toe. Daar gepasseerd aan de Gulf en dan binnendoor via de woonwijk naar het college van Borgloon, links af naar het tankstation Bouts. Allemaal volle pot ! Gisterenavond was dat trouwens ook zo bij Pallen (Palmazout of Station Welcome) in Oreye: maximumprijzen behalve op LPG . € 0,848 per liter stond 'm daar (bij Bruno in Brustem stond 'm gisteren € 0,889 per liter).
  9. Op weg naar een economisch kerkhof De Europese gasprijs noteert op dit moment 74,2% hoger dan vrijdag. De voorbije vijf dagen alleen al ging de prijs maar liefst 184,0% hoger. Europese politici dachten met keiharde en ongeziene economische sancties Rusland op de knieën te dwingen, maar men heeft daarmee zichzelf flink in de eigen voet geschoten. En alsof het allemaal nog niet genoeg is, zijn er enorme regionale verschillen in de prijszetting. Zo ligt de Europese prijs op dit moment ongeveer vijftien keer zo hoog dan de Amerikaanse prijs. Met deze gasprijzen kunnen Europese fabrieken natuurlijk niet meer concurreren met hun Amerikaanse tegenhangers. Stel je bijvoorbeeld eens voor dat energie 5% uitmaakt van de productieprijs. Als je dan plots 15 keer meer voor je energie dient te betalen, stijgt je productiekost plots met 75%. Hoe kan je dan nog competitief zijn? Ik moet waarschijnlijk niemand uitleggen dat je met een dergelijke kostenstijging straks geen andere keuze meer hebt dan je fabriekspoorten te sluiten. De Europese industrie is aan deze gasprijzen niet meer competitief en als we geen manier vinden om de prijzen (snel!) weer omlaag te duwen, eindigt Europa in een economisch kerkhof. Poetin heeft ons goed in de tang en Europa staat nu voor de keuze tussen pragmatisme en moraliteit. Zonder de Russische energie kunnen wij simpelweg niet verder en duwen we de economie in een gigantische depressie met ongeziene werkloosheid en armoedecijfers van een ontwikkelingsland. Deze woorden komen misschien wat hyperbolisch op je over, maar dit zijn helaas de feiten. Je kan je ook beginnen afvragen of de huidige prijsstijgingen geen indicatie zijn van hyperinflatie in de euro. Als deze energieprijzen straks doorgerekend worden in de producten die we dagelijks kopen, over welk inflatiecijfer spreken we dan? 15%-20% moet dan toch een minimum zijn? Bron: Beurs.com
  10. De DirectLease Tankservice app vermeldt zowel de Belgische als de Nederlandse tankstations. In deze app kan je links bovenaan op het witte ruitje drukken en dan kies je onder Brandstof CNG (aardgas) zodat ie enkel de CNG-tankpunten laat zien.
  11. Nee, in die Nederlandse provincie is helemaal niks. Ik zou dan H+ gaan tanken bij Total in Kallo (Beveren), Steenlandlaan 3.
  12. Vroeger was het daar L-gas maar sinds een jaar (of zijn het er twee?) is het H-gas. Dat zal tot nu toe nog niet gemeld zijn aan GibGas. Het is veel beter om naar de site van Maes Energy te gaan want daar staan de prijzen van Kielsbroek er ook op en te vergelijken met een ander Esso- of Maes-tankstation dat L-gas verkoopt. Maes Rumst en Bornem zijn allebei H (huidige prijs € 3,450 per kg). De Esso Express in Turnhout is nog L (huidige prijs € 2,980 per kg).
  13. Ik weet niet hoe de Belgen gaan reageren op de hoge benzineprijzen maar het zou kunnen dat twijfelaars die nu een nieuwe wagen gaan kopen eventueel sneller voor een elektrische gaan kiezen. Het was vanavond trouwens aanschuiven aan verschillende tankstations (alles gaat morgen immers omhoog met gemiddeld 6,5 eurocent per liter). Bij het oprijden stond er bij Gabriëls in Houthalen een heel pak auto's aan te schuiven tot op straat (zijkant van de weg), bij terugkomst trouwens ook. Ik had geluk bij VdB Energie in Hechtel. Daar waren er maar 4 voor mij en binnen een minuut reden er al twee weg. Bij de TotalEnergies in Helchteren stond geen enkel voertuig. Bij de Gulf in Helchteren een paar. Bij de Q8 in Houthalen stond er ook niet veel, de tankwagen was daar. Bij Lukoil stond er meer aan te schuiven. Toevallig was de tankwagen (van Schenk) daar ook. Bij Bruno in Houthalen en Zonhoven stond niet overdreven veel. Bij de Shell Express dichtbij de Bruno in Zonhoven stonden ze dan weer wel tot op de straat (naast de busbaan).
  14. Inderdaad. Hij staat niet meer tussen de 19 stockwagens. Daar staat wel nog een VW Golf Variant 1.4 TGI van december 2018 tussen.
  15. 1,689 x 21 gedeeld door 100 = 0,35469 1,689 + 0,35469 = 2,04369 waarschijnlijk afgerond naar 2,044
×
×
  • Nieuwe aanmaken...