Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

muscles

Moderator
  • Aantal items

    4.681
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    365

muscles won de laatste dag op 6 november 2022

muscles had de meest gelikete inhoud!

3 Volgers

Recente bezoekers van dit profiel

8.439 profielweergaven

muscles's prestaties

Aardgasgoeroe

Aardgasgoeroe (9/9)

  • Reageert vaak
  • Populair lid Zeldzaam
  • Eerste bericht geplaatst
  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan

Recente badges

2,8k

Reputatie

  1. muscles

    App cng stations

    Gibgas is de beste als je door Duitsland, Oostenrijk (of Zwitserland) en Italië moet. Merk op dat de CNG in Zwitserland veel duurder is dan in Duitsland en in Oostenrijk.
  2. Voor de Q8 in Houthalen geeft de CarburOgaz app nog altijd Gaz L/B (pauvre) aan, zie ik. En de CNG (H+) bij Bruno in Tessenderlo zou € 2,49 per kg kosten: op 3 januari 2023 ingevuld. De CNG-prijs voor Bruno in Genk is dan weer helemaal niet up-to-date: op 8 maart 2022 ingevuld.
  3. Ge hebt gelijk. Het wordt aangegeven in de app. Dan verwijder ik die app. Toch weeral een app minder op mijn smartphone !!!
  4. Tot nu toe is het aardgasverbruik aan de lage kant in België. En zoals het er naar uit ziet krijgen we een "warme" januarimaand. Misschien wordt februari ook zacht. Daardoor kunnen de aardgasprijzen nog verder zakken. Wat betreft het aantal leden is het toch sneller gegaan van 1600 tot 1700 dan van 1500 naar 1600 zie ik hierboven.
  5. Zolang ik het zelf nog niet veranderd heb kan je dat opzoeken op https://www.brandstofprijzen.nl/tanks.php3?sort=i_euro95&plaats=Zoersel_(b) Dat was dus een tankstation van AVIA op de Oostmallebaan 73.
  6. muscles

    LNG

    Europa, het winterwonderland van de toekomst Vrijdag, 4 november 2022 Europa heeft geen eigen minerale grondstoffen en al helemaal geen gas of aardolie. En dat gaan we de komende tijd voelen. In een wereld waarin het zwaartepunt steeds meer verschuift naar tastbare assets, wordt het steeds moeilijker om toegevoegde waarde te creëren door het converteren van grondstoffen waartoe men nog nauwelijks toegang heeft. Niet alleen ontbreekt het ons aan toegang en beschikbaarheid, we betalen steeds hogere premium-prijzen voor die grondstoffen met geld dat nog nauwelijks is gedekt door real assets. Te midden van de 1ste industriële revolutie was Europa goed voor 60% van alle mijnbouw en gedolven mineralen. Vandaag bedraagt dat gewicht minder dan 8%. Amper 20 jaar geleden dienden Europese, Japanse of Amerikaanse bedrijven nog 95% van alle nieuwe patenten in. Europese bedrijven zijn vandaag verantwoordelijk voor minder dan 16% van alle nieuwe patenten. Irwin Schiff verwoordde het keurig in 2001: "Probeer maar eens naar de oorlog te trekken met een dienstensector..." Nu dreigt onze economie ook haar voornaamste leverancier van goedkope en betrouwbare energie te verliezen. Rusland is goed voor 40% van het aardgas en 25% van de ruwe olie die Europa dagelijks importeert en verbruikt. Maar belangrijker is dat Rusland ruim 60% van onze verbruikte diesel levert. Bondskanselier Scholz confisqueerde in april van dit jaar reeds de Duitse assets van Gazprom en nam in september ook nog de Rosneft-raffinaderijen in Karlsruhe en Schwedt in beslag. De Schwedt-site ligt pal op de 4000 km lange Druzhba-pijplijn die Russisch aardgas naar Duitsland stuurt. Toen Fluxis in 2020 haar investeringsplan voor de LNG-terminal in Zeebrugge bekendmaakte, stelde menig analist zich de vraag waar het verdienmodel voor zulke peperdure en overcomplexe energiebevoorrading vandaan moest komen. Sinds februari van dit jaar kennen we het antwoord op die vraag. Op korte termijn dreigt diesel een probleem te worden. Dat zien we vandaag reeds in de VS, die minder dan 25 dagen aan voorraad aanhoudt. Maar ook de wekenlange staking bij TotalEnergies Frankrijk bood een lelijk voorsmaakje van hoe de West-Europese economie eruitziet, wanneer die heel even zonder diesel dreigt te vallen. Onze hele maatschappij en economie draait op diesel. Onze voedselverwerkende industrie en logistieke keten is in diesel gedrenkt. Maar ook de bouwnijverheid, zware industrie en infrastructuren functioneren op aardgas en diesel. Men zou denken dat onze politieke elite alles in het werkt stelt om haar burgers te verzekeren van basisbehoeften als mobiliteit, voeding en verwarming. Niet dus. Hulp is onderweg. Voor onze kusten liggen ontelbare LNG-tankers voor anker. Ze staan in de wachtrij en schuiven aan om hun cargo te lossen, terwijl het onze havens ontbreekt aan opslag-, doorvoer- en hervergassingscapaciteit die LNG omzet van vloeibaar naar gas. Terwijl Europese burgers meer steenkool, houtpallets, kerosine en brandhout inslaan dan ooit tevoren, worden kerncentrales aan hoog tempo gesloten. Tegelijk plannen onze politieke leiders de invoering van een persoonlijk energetisch budget dat onze ecologische voetafdruk rantsoeneert. Auteur van dit artikel: Joachim Van Wing (Beurs Magazine)
  7. Er zit ergens een fout in het systeem. Ik heb namelijk drie berichten "gesplitst" wat wil zeggen "verplaatst" naar Off-topic -> Klimaat hysterie. Maar nu zie ik daar alleen maar het derde bericht staan. Waar zijn de twee vorige berichten naar toe?
  8. Pitpoint is inderdaad eigendom geworden van TotalEnergies maar voordat ze hun bedrijf verkocht hebben aan Total hadden ze al CNG-pompen geplaatst bij Maes, Lukoil, enz. en zij bepalen ook nog steeds de CNG-prijs aan al die pompen.
  9. MAES in Rumst, da's ondertussen hoogcalorisch zo te zien aan de prijs maar da's ook een CNG-pomp van PitPoint met momenteel een prijs van € 4,600 per kg. MAES in Bornem is blijkbaar ook H-gas, is eveneens € 4,600 per kg.
  10. Misschien een interessant weetje. Vermits de meesten hier nu toch op benzine rijden: als je in de omgeving van Herk-de-Stad woont of daar passeert. Gabriëls heeft het tankstation van Hendrickx gekocht en omgekleurd tot een Gabriëls-station, en geeft altijd deftige kortingen bij de opening van een nieuw station in de eerste week (gisteren gebeurde de omkleuring). Euro 95 E10 : 173,1 eurocent - 159,5 = 13,6 eurocent korting || Super 98 : 193,1 eurocent - 181,2 = 11,9 eurocent korting.
  11. Ondertussen - ergens begin dit jaar veronderstel ik - heeft Ceyssens in Meeuwen-centrum (Oudsbergen) zijn tankstation verkocht aan Esso: Genkerbaan 18. Zijn tweede tankstation (Ceyssens) in Meeuwen aan de Weg Naar Helchteren 28, is definitief gesloten want alle pompen zijn verwijderd: zie foto. Dan is er nog Hendrickx Oil dat zijn tankstation, gelegen aan de Sint-Truidersteenweg 149 in Herk-de-Stad verkocht heeft aan Gabriëls (zie onderstaande foto). De overdracht vindt plaats op dinsdag 6 september 2022. Het andere tankstation van Hendrickx aan de Bronckaertsstraat 7 in Grazen (Geetbets), hoofdzetel van de firma, blijft bestaan. Dat station ligt niet aan een echt drukke weg. Misschien wil TinQ het wel kopen. TinQ heeft ook niet stil gezeten en beschikt momenteel over vijf tankstations in België. Voorlopig zitten ze nog alleen maar in de provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant. In alfabetische volgorde: 1) Bekkevoort - 2) Berlaar - 3) Bevel (Nijlen) - 4) Bunsbeek (Tienen) - 5) Lichtaart (Kasterlee). En ze hebben ook al een Belgische site.
  12. Gewoon boycotten die handel !!! Voor LPG tank ik altijd bij Q8, en voor Super 98 ook, behalve vandaag omdat ik wist dat Hendrickx op de Sint-Truidersteenweg 149 in Herk-de-Stad slechts 1,831 per liter vraagt: de goedkoopste van de omgeving. Op 6 september a.s. wordt dat tankstation echter overgedragen op Gabriëls en of het dan nog zo goedkoop zal zijn valt af te wachten.
  13. OK, ik heb dan naar een "foto" van biocng gezocht en gevonden, en die als jouw profielfoto ingesteld.
  14. Volgens mij gaat dat niet. Ik kan je naam alleszins niet wijzigen. De dingen die ik wel van ieder lid kan veranderen, is: Wijzig profiel : Verjaardag - Persoonlijke informatie - Handtekening. Alsook de omslagfoto en de profielfoto.
  15. Dat is een halve eurocent per kg : 0,5 eurocent
×
×
  • Nieuwe aanmaken...