Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Gas en Elektriciteit vergelijken doe je op aanbieders.be

muscles

Moderator
  • Content Count

    3,624
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    228

muscles last won the day on August 24

muscles had the most liked content!

Community Reputation

2,269 Super

2 Followers

About muscles

Recent Profile Visitors

4,641 profile views
  1. Ja. Maar zou je niet beter bij G&V (Esso Express) aan de Brusselsesteenweg 379 in Asse, Zellik CNG gaan tanken? Het is misschien iets verder rijden maar dat is tenminste H-gas, aan een prijs van € 0,989 per kg.
  2. Je hebt die daar toch zelf niet stiekem opgeplakt zonder dat de eigenaar van die auto daar iets van afweet? Een mens zou het op den duur nog gaan denken
  3. Was dat maar waar! Dan zou ik een gat springen in de lucht van blijdschap. Ik zit eerder aan 7,5 kg per 100 km met geladen remorque (vermits ik exact 200 km afleg met volle CNG-tanks).
  4. Och weet ge wat dat is? @Lage Emissie Zone is constant bezig met aardgas. Op den duur ga je dan gas ruiken. Dat is gewoon inbeelding
  5. Vandaag, zaterdag in de vroege avond, om 17:50 een witte Seat Leon ST met officiële sticker geparkeerd zien staan aan bloemenzaak Oyen in Alken (Sint-Joris).
  6. Die uitleg van regelmatig een additief toe te voegen stond ook vermeld aan het onthaal van de werkplaats van Cardoen in Hasselt. Dat heeft allemaal te maken met de toevoeging van ethanol in de benzine (10% ethanol in Euro 95, en 5% ethanol in Super 98), stond er bij gedrukt.
  7. Deze namiddag (zaterdag, 24 aug 2019) om 12:43 aan de Q8 in Houthalen was er vóór mij een gewone, lichtgrijze VW Golf TGI, die CNG getankt had, maar geen sticker had. Ikzelf heb daar 16,23 kg CNG kunnen tanken. Dat is mij bij Dats 24 in Sint-Truiden (Brustem) nog niet gelukt.
  8. Je kan ook altijd een keertje gaan kijken bij Cardoen. Ik zag bij Cardoen in Hasselt namelijk mijn toekomstige wagen staan, en daarom ben ik eens binnen gaan kijken. Het is wel zeker tien jaar geleden dat ik daar nog es gaan kijken ben. In die beginperiode stonden er nog veel auto's met meerdere kilometers op de teller, maar nu is dat niet meer het geval. Nu staan er echt nieuwe auto's te koop en met deftige kortingen.
  9. Bij de verplichte crash-tests wordt dit wel gedaan. Dus waarom zouden ze dit dan ook niet doen met de CO²-testen? Overigens wordt er vanaf september dit jaar een strengere WLTP-norm van kracht, en vanaf september 2020 een nog wat strengere...
  10. En dan is de autoindustrie verwonderd dat de autoverkoop vermindert. Hoe zou dat komen?
  11. Voor zover ik heb kunnen volgen, komt de volgende update ergens in september.
  12. Vandaag, vrijdag 23 aug 2019, om 19u20 een lichtgrijze Fiat Doblo met officiële sticker gespot in Alken, vlak na de afrit van de Expressweg naar Sint-Joris, als je van de richting Sint-Truiden komt (Aan datzelfde huis staat ook regelmatig een VW Passat met CNG-sticker).
  13. 1. Ontevreden Audi-klanten zouden massaal naar de Audi-stand op het komende autosalon moeten gaan om daar hun ongenoegen te uiten. 2. Ik weet dat Het Belang van Limburg een speciale rubriek van ontevreden klanten heeft waar dat men het probleem tracht op te lossen. 3. Test-Aankoop aanschrijven.
  14. Ik had het ook pas later gelezen maar het is vooral bedoeld voor CNG-vrachtwagens. Dat wil uiteraard niet zeggen dat een andere speler, Gas Networks Ireland, ook mee ingestapt is in het project en CNG eveneens voor auto's te koop zal zijn. In de haven van Dublin is er een CNG-station van het merk Topaz, en dit staat ook aangegeven op Gibgas. Hieronder een DeepL-vertaling van een artikel van 14 januari 2018: Causeway, een project om CNG te lanceren in Ierland CNG-distributiestations, een biomethaaninjectiestation in het netwerk en inkoopsubsidies: Ierland gaat voor het eerst experimenteren met aardgas voor zijn wegtransport. Het project wordt "Causeway" genoemd en is Ierland's eerste benadering van aardgas voor het wegvervoer. Het project wordt medegefinancierd door het Interconnectiemechanisme van de Europese Unie en uitgevoerd door de National University of Ireland Galway and Gas Networks Ireland en heeft tot doel om in totaal 70 gecomprimeerde aardgasdistributiestations langs de wegen in te zetten. Een eerste fase van 14 stations zal naar verwachting als eerste worden afgerond. Het project ondersteunt ook de installatie van een hernieuwbaar gasinjectiepunt in het nationale net. Voor dit jaar is gepland dat het de koolstofimpact van het gebruikte aardgas zal verminderen door de winning van fossiel methaan te verminderen. Om te helpen bij de verspreiding van de modellen van aardgasvoertuigen zal het ook een aankoopsubsidiefonds tot 20.000 euro aan geïnteresseerde bedrijven ter beschikking stellen. "Causeway" heeft een budget van 25 miljoen euro, waarvan 6,5 miljoen euro van de Europese Unie, en zal het onderwerp zijn van analyses die vervolgens zullen worden doorgestuurd naar de Europese gasdistributeurs om hen te helpen bij de ontwikkeling van soortgelijke projecten. Bron: Gaz-Mobilité
  15. Eerste CNG-station in Ierland geopend 20 augustus 2019 - Bron: Gaz-Mobilité Dit eerste Ierse CNG-station is gevestigd in een Circle K-tankstation in de haven van Dublin en maakt deel uit van een programma om zo'n 150 stations in het hele land in te zetten. Ierland is duidelijk geen pionier op het gebied van aardgasmobiliteit, maar werkt hard aan een inhaalslag. Het eerste Ierse CNG-station is een paar dagen geleden ingehuldigd en ligt in de haven van Dublin, op de plaats van een Circle K-tankstation. Het is voornamelijk bedoeld voor transporteurs en heeft een tankcapaciteit van 50 vrachtwagens per dag met een vultijd van niet meer dan 5 minuten. Het station, dat een investering van 1,45 miljoen euro vertegenwoordigt, werd medegefinancierd door Gas Networks Ireland (BNI) en de Europese Unie als onderdeel van het CEF-programma. Het maakt deel uit van een programma onder leiding van het BNI, genaamd Causeway, om de komende jaren 150 stations in het hele land in te zetten. Terwijl het vrachtvervoer over de weg nu goed is voor een vijfde van de CO2-uitstoot van de transportsector, vertrouwen de verschillende belanghebbenden van het project op gas om de CO2-voetafdruk van de sector te verbeteren. "De opening van dit station is een belangrijke stap in de ontwikkeling van schoon transport in Ierland", aldus Denis O'Sullivan, Managing Director van Gas Networks Ireland. "In samenwerking met partners zoals Circle K, particuliere vervoerders en openbaarvervoerbedrijven is men goed op weg om een uitgebreid nationaal netwerk van stations op te zetten", vervolgt hij, zonder verdere details te geven over toekomstige implementaties. Subsidies voor professionals Naast dit essentiële netwerk van CNG-stations financiert het BNI ook de aankoop van voertuigen. Na een eerste oproep tot het indienen van blijken van belangstelling die het mogelijk maakte om 18 vervoerders te subsidiëren voor de aankoop van 33 voertuigen, heeft het BNI onlangs nieuwe middelen vrijgemaakt. Een programma dat medegefinancierd wordt door het BNI, de Ierse autoriteiten en het TEN-T-programma van de Europese Unie. Vertaald met www.DeepL.com/Translator
×
×
  • Create New...