Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

muscles

Moderator
  • Aantal items

    4.663
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    361

muscles won de laatste dag op 2 juni

muscles had de meest gelikete inhoud!

3 Volgers

Recente bezoekers van dit profiel

8.096 profielweergaven

muscles's prestaties

Aardgasgoeroe

Aardgasgoeroe (9/9)

  • Reageert vaak
  • Populair lid Zeldzaam
  • Eerste bericht geplaatst
  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan

Recente badges

2,8k

Reputatie

  1. Ge moet ne keer zien hoeveel er hier bij Dats 24 in Brustem diesel en benzine gaan tanken (dit is het tankstation in Sint-Truiden dat CNG verkoopt). En weet ge hoe dat komt? Omdat zij goedkoper zijn dan Bruno (dat een paar meter verder ligt in westelijke richting), en het tankstation, Keupers, aan dezelfde kant van de straat dat in de oostelijke richting ligt, is een jaar geleden overgenomen door Comfort Energy van Hasselt, en alle brandstoffen zijn daar sinds dit jaar ook duurder dan Dats 24. Maar ik tank daar geen Super 98. Ik rij wel naar Gabriëls, dat goedkoper is.
  2. 1. Duitsland deed de kerncentrales dicht en zal nu - met de groenen in de regering - overschakelen naar… steenkool. Het klimaatprobleem is opeens opgelost. 2. Wegens het grote "succes" van de eerdere maatregelen, heeft de EU nu voor de zesde keer nieuwe sancties ten opzichte van Rusland gelanceerd. De EU zal de olie-import van Rusland drastisch inperken en hoopt dat Poetin en co nu zo wanhopig worden dat ze de oorlog in Oekraïne zo snel mogelijk stoppen. Is de zesde keer dan de goede keer? Als we de financiële markten mogen geloven alvast niet. Zowel de roebel als de goudprijs steeg waardoor er méér geld in de zakken van de Russen terechtkomt … en minder in die van ons! De prijzen van benzine aan de pomp stijgen alvast weer tot een nieuw record. De gemiddelde burger zal toch een ander idee van "winnen" hebben, vermoed ik. Ondertussen gaat het in Rusland met de dag beter. Zo moest men vorige week de rente met 3% verlagen omdat de roebel … te hard stijgt. De consumentenprijzen bleven ook voor de tweede week op rij stabiel waardoor de inflatie onder controle lijkt. En door de hoge energieprijzen stroomt het geld het land binnen. De Russische energiebedrijven pakken zelfs uit met record dividenden. Ik schrijf nu al een tijdje dat Poetin alle leverage in handen heeft en dat de maatregelen die wij nemen hem perfect in de kaart spelen. Poetin heeft dit duidelijk allemaal beter doordacht en ligt een paar stappen voor op ons. Wil je de Russen écht op de knieën wil krijgen, moet je hen in het hart treffen, zijnde de energieprijzen! Als de prijzen stijgen door een tekort aan energie, moet je dus zorgen voor meer aanbod. Aangezien de EU er toch weer een nieuwe ronde aan sancties heeft doorgejast, zit ik nog een beetje met het dreigement van de Russen in mijn hoofd om in zo’n geval enkel nog energie te verkopen in ruil voor goud. De grote renteverlaging toont ook aan dat Rusland van mening is dat de roebel sterk genoeg is nu waardoor het ook vanuit dit perspectief aantrekkelijk is om betaald te worden in goud. Er is over dat dreigement niet veel te doen geweest, maar als de Russen ons de voorbije maanden iets hebben getoond, dan is het wel dat ze niet alleen blaffen maar vaak ook bijten. Bron: Maarten Verheyen
  3. Ge ziet toch wel degelijk een prijsverschil. Zie bijgevoegd screenshot. "Maar het is wel de bedoeling dat ze de kortingen zullen geven. Daarom hebben de Duitse autoriteiten al aangegeven dat ze in de gaten zullen houden of de kortingen wel degelijk gegeven worden", vult correspondent Waaijers aan.
  4. Ja, ik had die Esso Extras-kaart meegekregen de allereerste keer toen ik CNG ging tanken bij Bruno in Genk-Noord. Het verschil met de Q8 Smiles-kaart is dat de Esso Extras punten niet vervallen na een aantal maanden terwijl de Q8 Smiles wel vervallen na 9 maanden als je geen Smiles-transacties uitvoert : d.w.z. omwisselt voor producten.
  5. Allez, ge hebt dan toch die Renault Espace gekocht zoals ge mij in een privé-bericht hebt laten weten dat ge van plan waart. Het ga jou ook goed. Ik heb daarjuist nog bijna 62 liter LPG getankt bij Bruno in Sint-Truiden: 61,88 liter x 0,709 = € 43,87 en dubbele punten. Op 17 maart dit jaar had ik 10025 punten gespaard en daarmee had ik op 7 april gratis 38,70 liter LPG mogen tanken bij Bruno. Ik had daarna een saldo van 2553 punten. Het BRUNO-tankstation in Peer verkoopt ook LPG, zie ik. Daar zal de prijs ook wel € 0,709/L zijn. Bij Q8 had ik op 15 mei dit jaar 2638 Smiles verzameld. Bij Q8 mag je voor 2500 Smiles 25 Euro gratis tanken. Bij Q8 is het dus interessanter. Kris, ik wens je veel rijplezier en geluk in je Renault Espace LPG. Groetjes
  6. Huidige benzineprijzen? Vanaf morgen, 2 juni, zal de Euro 95 E10 twaalf komma 1 eurocent (12,1) duurder zijn, en de Super 98 slaat op met maar liefst 18,3 eurocent per liter. Het wordt zeer interessant om in Duitsland te gaan tanken - zeker als je op CNG en/of LPG rijdt. In Duitsland kan je nog altijd Euro 95 E5 tanken. Om je een voorbeeld te geven: bij ARAL, Krefelder Straße 17, Würselen betaal je nu slechts € 2,159 per liter voor Ultimate 102 (102 octaan). Opgepast in Duitsland want de prijzen schommelen daar al naargelang de tijdsperiode. Ik zie een prijsverlaging tussen 15 en 16 uur, van 17 tot 18 uur, en van 19 tot 20 uur. Check daarvoor de site Clever Tanken.
  7. In Duitsland mogen de tankstations vanaf 1 juni aanzienlijke kortingen geven op brandstoffen. Terwijl in België in maart al beslist werd om de bijzondere accijns op benzine en diesel tijdelijk te verlagen, is in Duitsland pas vorige week de knoop doorgehakt om wat te doen aan de brandstofprijzen aan de pomp. Voor benzine gaat de korting tot 35,2 eurocent per liter (30 cent accijns en 5 cent btw) en voor diesel tot 16,7 eurocent per liter (14 cent accijns en 3 cent btw). Ook CNG en LPG mogen goedkoper worden, respectievelijk 6,16 cent per kilogram en 12,66 cent per liter. Bron: VRT Nieuws
  8. BioCNG Automatentankstelle van het EVF-tankstation aan de Großeislinger Straße in Göppingen (foto van de Meet & Greet).
  9. Tja, simpelweg omdat er nog geen CNG kan getankt worden.
  10. Van welk bouwjaar is ie? Cilinderinhoud motor? Normaal gezien is het enkel en alleen olie wisselen op 75.000 km. 90.000 km is een groot onderhoud, dacht ik.
  11. Maar nog altijd gene foto...
  12. OK, dan twee screenshots van de huidige prijzen, om te kunnen vergelijken.
  13. Ik juich dit toe. Ik doe ook zoveel mogelijk verplaatsingen met de fiets. Maar je mag niet vergeten dat er mensen zijn die dit helemaal niet kunnen: omwille van de afstand die ze moeten afleggen naar hun werk, omwille dat ze niet goed kunnen fietsen (iedereen kan dat niet) en iedereen heeft ook geen geld om een elektrische fiets te kopen.
  14. Dat is gewoon de uitvoering van Agenda 2030. "You will own nothing and you will be happy". Je zal dus geen vervoermiddel meer bezitten, maar huren.
  15. Je had veel beter gedaan door de CNG-aansluiting(en) volledig te laten verwijderen en te rijden met het LPG-systeem met een tankinhoud van 220 liter, en voor de smering een zeer minieme hoeveelheid van benzinetoevoer zoals bij mijn wagen het geval is. Mijn LPG-systeem is van het merk Prins.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...