Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

DeNbEiRe_84

Leden
  • Content Count

    647
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    29

DeNbEiRe_84 last won the day on February 11

DeNbEiRe_84 had the most liked content!

Community Reputation

707 Super

1 Follower

About DeNbEiRe_84

  • Rank
    Aardgasgoeroe
  • Birthday 10/18/1984

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Volkswagen heeft de productie van de nieuwe Golf tijdelijk stilgelegd. De oorzaak is een softwareprobleem in de eCall-functie, een verplichte functie die automatisch een noodoproep doet bij een ongeval. Ook de nieuwe Skoda Octavia, Audi A3 en Seat Leon, die het MQB Evo-platform van de VW Golf gebruiken, kampen met gelijkaardige problemen... https://autofans.be/nieuws/varia/45716-aiai-softwareproblemen-voor-nieuwe-vw-golf-ook-octavia-a3-en-leon-slachtoffer
  2. Ik hoorde het zonet op het radionieuws. Ze blijken zich inderdaad op de borst te kloppen omdat het naar eigen zeggen dankzij hun "onderzoek" is... Hier nog een artikel van de website van de VRT.
  3. Google Translate: VW Groep is niet van plan om de productie van aardgasauto's snel af te bouwen - maar op de lange termijn wil de automaker zich concentreren op elektromobiliteit. “Volkswagen geeft de ontwikkeling van nieuwe aardgasmodellen op. Auto's die momenteel worden verkocht, hebben geen opvolgers meer ”, meldde het Handelsblatt op 2 maart, verwijzend naar verklaringen van CEO Herbert Diess en ontwikkelingsdirecteur Frank Welsch. De autogroep uit Wolfsburg wil het niet zo laten: de nieuwe Golf 8 TGI en de nieuwe Caddy TGI zullen ook worden gebruikt als aardgasvarianten, zei een woordvoerder van de groep op verzoek van E&M. "Dit betekent dat we de komende jaren naast de bestaande CNG-voertuigen zullen blijven aanbieden." VW heeft veel geld geïnvesteerd in de ontwikkeling van aardgastechnologie. "We willen dit geld opnieuw verzamelen." De woordvoerder zei dat de verklaringen van de twee bestuursleden over de concentratie op elektrische auto's gericht waren op een "aanzienlijk langere planningshorizon". Vorig jaar werden bijna 10.000 aardgasauto's door de hele Groep in Duitsland verkocht. Naast het merk VW hebben de dochterondernemingen Audi, Seat en Skoda al nieuwe aardgasmodellen aangekondigd. "Voor zover we weten, is de Volkswagen-groep verre van een kortetermijnafscheid van de gasauto", zegt Timm Kehler, bestuurslid van de gasindustrievereniging Zukunft Erdgas. Volgens zijn informatie is er nog steeds geen beslissing genomen over de langetermijnstrategie van de groep. De overwegingen die door de VW-raad van bestuur openbaar worden gemaakt, moeten eerder worden opgevat als "een denkspel voor de langetermijnoriëntatie van de groep - en natuurlijk als een signaal naar de politici in Brussel". EU-regelgeving plaatst biogas in het nadeel Kehler ziet de EU-regelgeving als een van de belangrijkste redenen waarom voertuigen op aardgas niet erg succesvol zijn. Volgens EU-voorschriften worden elektrische auto's geclassificeerd als voertuigen zonder uitstoot, terwijl voertuigen op aardgas die op biogas rijden niet als neutraal voor broeikasgassen worden geclassificeerd, bekritiseert hij. Als bij de beoordeling ook rekening wordt gehouden met de brandstofproductie, kunnen voertuigen die biogas of synthetisch gas gebruiken hun voordelen beter benutten. Als er echter niets verandert in deze verordening, acht Kehler het mogelijk dat VW over twee tot drie jaar eindelijk afscheid neemt van de aardgasauto. De toekomstige aardgasbaas heeft hoge verwachtingen van de aangekondigde herziening van de CO2-vlootverordening en de naleving van de emissiegrenswaarden, die medio 2021 naar voren waren gebracht als onderdeel van de Europese Green Deal. Deze beoordeling biedt de EU de kans haar koers te corrigeren. Als een krediet voor biogas en synthetisch geproduceerd aardgas de overhand heeft, kunnen de vooruitzichten op lange termijn voor gasvoertuigen ook veranderen, hoopt Kehler. In Duitsland kan, volgens informatie uit de toekomst, aardgas al worden bijgetankt bij iets minder dan een derde van de 836 aardgasvulstations die momenteel in gebruik zijn en de positieve ontwikkeling van commerciële voertuigen op aardgas zorgde voor stabiliteit bij de verkoop van benzinestations, hij heeft er vertrouwen in dat hij verdere sluitingen van tankstations kan voorkomen.
  4. Ik lees in de artikels dat ze “stoppen met de ontwikkeling”. Maar ik lees nergens met onmiddellijke ingang. Evengoed bedoelen ze daarmee dat ze nog een jaar of twee doorgaan, maar gewoon niks meer nieuw gaan ontwikkelen en de bestaande TGI’s blijven gebruiken... Ongetwijfeld volgt verduidelijking de komende dagen.
  5. Hate it or love it... Maar als hij tegen het volgende salon op de markt komt (met de 1.5 TGI natuurlijk) is het de mijne 😉
  6. Inspectieservice + oliewissel 30.000 km: 269,75 euro incl.BTW bij De Kimpe in Ninove. Trek hier wel 40,44 euro af voor een herstelling omdat ik met een drukverlies zat in mijn band rechtsachter
  7. Nog niks officieel, enkel een "voorstelling" van AutoBild. Maar dat zal er toch niet ver naast zitten, gelet op het lijnenspel.
  8. De nv Poppy Mobility (beter gekend als "Poppy") bereikt de kaap van 500 auto's én vernieuwt haar volledige vloot. Het wagenpark wordt vernieuwd met maar liefst 4 nieuwe, milieuvriendelijke auto's, naast een aantal scooters en steps. Daarbij kiezen ze onder andere opnieuw voor CNG, meer bepaald in de vorm van de Seat Ibiza TGI Het artikel van FLEET lees je hier...
  9. De CNG-sticker kom je ook niet veel tegen op een VW Polo (model 2009/2014). Deze stond in de Potiaulaan in Sint-Gillis-bij-Dendermonde.
  10. Alles op zijn tijd hé, ik heb vorige week nog maar een bestelbon getekend voor een Golf IQ Drive voor mijn echtgenote om de Polo uit mijn forumhandtekening vervangen 😅 *identieke configuratie als deze foto
  11. Dat klopt. De gangsters bij Volkswagen hebben zelfs moeite gedaan om de Caddy achteraan te vermommen als een Dacia Dokker Stepway. Kijk naar de lijn van de ramen, de achterlichten, goed gedaan. Ze hebben zelfs de “knik” in de zijkant volledig opgevuld om niet teveel van het design prijs te geven 🤫
  12. Ik moet je (licht) teleurstellen. Volkswagen heeft nieuwe schetsen losgelaten op het publiek. Maar ze vallen nog goed mee... Ze bevestigen daarnaast dat de nieuwe Caddy eindelijk zal onthuld worden in februari en in maart op het salon van Genève zal staan. Mogelijk wordt dit een kanshebbertje om mijn Golf Variant op te volgen. Eerst zien welk prijskaartje de wolven van D'Ieteren erop gaan plakken
  13. Klopt. Ze volgen de nieuwe huisstijl, wat ik alleen maar kan toejuichen. In de Leon zijn wel een aantal nieuwe features geïmplementeerd, net zoals in de Golf 8, zoals de elektronische DSG-bak met mini-hendeltje, het verdwijnen van de fysieke draaiknoppen voor de lichten (nu een soort van touchpaneel), evenals het verdwijnen van de draaiknoppen voor de temperatuur, die zitten nu ook als "touch" ingewerkt aan de onderkant van het middelste scherm. Daarnaast lijkt het alsof de trapezevormige luchtroosters nu omgekeerd zitten tov de Tarraco.
×
×
  • Create New...