Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

DeNbEiRe_84

Leden
  • Content Count

    626
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

DeNbEiRe_84 last won the day on December 8

DeNbEiRe_84 had the most liked content!

Community Reputation

684 Super

1 Follower

About DeNbEiRe_84

  • Rank
    Aardgasgoeroe
  • Birthday 10/18/1984

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Je gebeden werden verhoord https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/facelift-op-stapel-voor-audi-q2/
  2. Hierbij nog een overzicht van het kostenplaatje van de BIV en de verkeersbelasting (VB), zoals opgegeven in de syllabus voor de testrijders: Audi Q2 Sport 30 TFSI 999 cc / 85 kw / 116 pk / 115 gram co2 223 euro BIV / 125,29 euro VB Citroën C5 Aircross 1.2 Pure Tech 1.199 cc / 96 kw / 131 pk / 119 gram co2 258,21 euro BIV / 166,07 euro VB Ford Focus Active 999 cc / 92 kw / 125 pk / 132 gram co2 410,15 euro BIV / 133 euro VB Hyundai Kona Hybrid 1.580 cc / 104 kw / 141 pk / 90 gram co2 87,58 euro BIV/ 219,26 euro VB Mazda CX30 Skyactiv X 1.998 cc / 132 kw / 180 pk / 105 gram co2 153,60 euro BIV / 349,53 euro VB Mitsubishi ASX 2.0 1.998 cc / 110 kw / 150 pk / 161 gram co2 1.055,46 euro BIV / 423,02 euro VB Nissan Juke 1.0 DIG-T N-Design 999 cc / 86 kw / 117 pk / 138 gram co2 503,78 euro BIV / 135,73 euro VB Seat Leon 1.5 TGI Style 1.498 cc / 96 kw / 130 pk / 113 gram co2 0 euro BIV/ 0 euro VB Skoda Scala 1.0 TSI 999 cc / 85 kw / 115 pk / 116 gram co2 231,36 euro BIV/ 125,75 euro VB SsangYong Korando 1.5 T GDi 1.597 cc / 120 kw / 163 pk / 158 gram co2 962,54 euro BIV/ 233,95 euro VB Subaru XV 1.6i Lineartronic 1.600 cc / 84 kw / 115 pk/ 157 gram co2 933,16 euro BIV/ 277,72 euro VB Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybride 1.798 cc / 90 kw / 122 pk / 76 gram co2 53,60 euro BIV/ 239,94 euro VB Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 999 cc / 85 kw / 115 pk / 111 gram co2 192,28 euro BIV / 123,49 euro VB
  3. Ik denk dat ik vaker benzine leegrij dan CNG, omdat ik niet altijd in de buurt ben van een CNG-station. Ik tank dan 10 liter en die is er dan ook weer snel door. Dat herhaalt zich een keer of twee en tegen dan passeer ik eens een CNG-station 😉
  4. Wel, die Scala is een héél fijne wagen Rijdt heel soepel (DSG-bak), ondanks de 1.0 zeer vlotte wagen, heel ruim ondanks dat het een “hatchback” is, zeer degelijke wegligging, vrij hoogstaande materiaalkeuze, ... Zowel wij als de kinderen waren er volledig weg van 🤩
  5. De uitslag wordt bekend gemaakt op 29/11. Vermoedelijk eerst op de website, later in het magazine van VAB.
  6. Dit weekend hebben wij met het gezin voor de 3e keer meegedaan met de VAB verkiezing voor de gezinswagen voor het jaar 2020. Deze editie stonden er 13 wagens op het appel in de categorie "tot 31.000 euro". Geen hoop Berlingo-varianten dit jaar. Wel opnieuw een CNG-wagen ***ik voeg later nog de BIV en verkeersbelasting per voertuig toe*** Foto's in volgorde van testrijden... Citroën C5 Aircross (1.2 benzine / 131 pk / manueel) Seat Leon ST (1.5 benzine + CNG / 130 pk / manueel) Ford Focus Clipper Active (1.0 benzine / 125 pk / automaat) Hyundai Kona Hybrid (1.6 benzine/hybride / 141 pk / automaat) Nissan Juke (1.0 benzine / 117 pk / automaat) Skoda Scala (1.0 benzine / 95 pk / automaat) Subaru XV (1.6 benzine / 115 pk / automaat) Audi Q2 (1.0 benzine / 116 pk / manueel) SsangYong Korando (1.6 benzine / 163 pk / manueel) Mitsubishi ASX (2.0 benzine / 150 pk / manueel) Mazda CX-30 (2.0 benzine / 180 pk / manueel) Volkswagen T-Cross (1.0 benzine / 115 pk / automaat) Toyota Corolla Touring Sports (1.8 benzine/hybride / 122 pk / automaat)
  7. https://www.autowereld.be/autonieuws/nieuwe-modellen/2020-skoda-octavia-combi.html
  8. De verschillende in de bumpers zitten hem opnieuw tussen de verschillende uitvoeringen. ”Standaard” ”GTE en R-line” Ik vind ze alvast geslaagd. De waarden van een Golf zijn mooi behouden, daar kan je niet veel aan wijzigen of je verliest vaste klanten. Ook vanbinnen is de Golf een metamorfose. De DSG-schakelpook is nu gereduceerd tot een klein hendeltje, zoals je ziet bij BMW en Toyota. Ben benieuwd hoe de GTI en de Variant er zullen gaan uitzien...
  9. https://www.hln.be/auto/vlaamse-regering-schrapt-premies-voor-elektrische-wagens~aec824a3/
  10. Ik vond ook nog dit over de nieuwe motoren die ze getest hebben voor de Golf 8: https://www.motor-talk.de/news/diese-technik-treibt-den-vw-golf-8-an-t6199818.html
  11. Google Translate: De nieuwe Volkswagen Golf 8 wordt op 24 oktober gelanceerd. Er zijn nog meer geruchten over de mogelijke lancering van een tweede methaanversie naast de traditionele 1.5 TGI. Deze tweede variant zal niet onmiddellijk aankomen, maar blijkbaar later, samenvallend met de lancering van de nieuwe Volkswagen Golf 8 Variant. We verwachten daarom het debuut van de tweede dual-fuel benzine / methaan-versie in 2020 of hooguit in de eerste paar maanden van 2021. De nieuwe Volkswagen Golf 8 1.5 TGI Evo (EA 211 evo-project) zal een evolutie van de huidige 1,5-methaan turbo 131 pk vertegenwoordigen. Het zal altijd een CNG-motor zijn met turbine met variabele geometrie en niet de Miller-cyclusmotor die wordt gebruikt in de 110 TGI 1.4 TGI. Deze nieuwe versie gedefinieerde Evo zou 160 pk moeten hebben, wat de auto schittering en echt belangrijke prestaties geeft, zonder in te boeten op brandstofverbruik. Deze 1.5 TGI heeft ook een groter koppel van ongeveer 250 Nm bij minder dan 2.000 tpm. Deze functies moeten ervoor zorgen dat de nieuwe Volkswagen Golf met methaan, Evo-variant, een topsnelheid van bijna 220 km/u heeft met een sprint van 0 naar 100 in ongeveer 8,1 seconden. Deze versie zou ook de microhybride-technologie kunnen gebruiken met een 48 V-systeem dat de efficiëntie verder verbetert door het verbruik met nog eens 10% te verminderen. De Volkswagen-groep investeert ook in een monobrandstofmethaanauto, zonder de minste hulp van benzine. In ieder geval heeft deze Volkswagen Golf 8 Evo met aardgas een aardgasopslagcapaciteit van ongeveer 19 kg. De capaciteit van de benzinetank blijft onder de 15 liter. Hierdoor kan de auto als een enkele brandstof worden gebruikt. De studie omvat ook de productie van biomethaan geproduceerd door zuiveringsslibinstallaties. Een innovatieve methode die dit gas gemakkelijk toegankelijk maakt voor klanten die de laatste maanden in ons land weer toeneemt. Het doel van de Volkswagen Group is om de CO2-uitstoot in korte tijd te verminderen, met een afname van 40 tot 80%, afhankelijk van de gekozen auto's en de gekozen brandstoffen. De 1.5 TGI Evo-versie is al gerapporteerd in de tests. Deze motor kost ongeveer € 2.000 meer dan de 1.5 TGI vanaf 131 pk. Deze versie is niet alleen beschikbaar op de nieuwe Volkswagen Golf 8, maar ook op de andere auto's die zijn ontworpen op het MQB Evo-platform, namelijk de nieuwe Audi A3, de nieuwe Seat Leon en de nieuwe Skoda Octavia.
  12. Ik heb deze al (in 1.4 weliswaar), maar lig nog een anderhalf jaar onder ”Autocredit”. Voor mij zal het dus eerder een Golf 8 worden...
  13. Inmiddels een duidelijk antwoord gekregen van D'Ieteren: Geachte, Wij hebben uw bericht goed ontvangen en danken u hiervoor. We zijn momenteel aan de "CNG" pagina's aan het werken, deze worden zo snel mogelijk weer toegevoegd. Met vriendelijke groeten Het Volkswagen Import Team
×
×
  • Create New...