Ga naar inhoud

DeNbEiRe_84

Leden
  • Aantal items

    656
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    32

DeNbEiRe_84 won de laatste dag op 13 oktober

DeNbEiRe_84 had de meest gelikete inhoud!

Over DeNbEiRe_84

  • Verjaardag 18-10-1984

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

DeNbEiRe_84's prestaties

Mentor

Mentor (8/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Tsunami lid Zeldzaam
  • Reageert vaak
  • Populair lid Zeldzaam

Recente badges

722

Reputatie

  1. Topic mag gesloten worden, de wagen is verkocht
  2. Niet zo vaak, maar het werkt wel goed hoor. Was meer een optie (± 150 euro) voor m'n vrouw omdat ze de lengte niet vertrouwde om mee te parkeren Uiteindelijk heeft ze er niet veel mee gereden, wat misschien meteen de goede staat verklaart
  3. Beste vrienden Ik verkoop mijn VW Golf Variant 1.4 TGI (jawel, de goeie met 15 kg CNG / 50 liter benzine). Zie de aanbiedingen op 2dehands en AutoScout24. De eerste inschrijving is 17/05/2018, dus nog geen 3 jaar oud en heeft momenteel ± 43.000 km op de teller. Naast de foto's in de aanbieding heb ik ook een kleine walkaround gemaakt, die beelden vind je hier. Covid, weet je wel? Over de vraagprijs kan zeker nog onderhandeld worden "voor de vrienden"
  4. Dus: ik verkoop mijn TGI nog in 2020 door. Dan blijft het ook interessant voor de nieuwe eigenaar. En voor mij, want vanaf 2021 geraak ik er misschien wat moeilijker vanaf...
  5. Inmiddels antwoord van het kabinet van minister Diependaele op mijn vragen: - Ik rij momenteel met een aardgaswagen: wat betaal ik vanaf 2021? BIV en/of verkeersbelasting of blijft de volledige vrijstelling? De volledige vrijstelling blijft behouden. - Ik verkoop mijn aardgaswagen tweedehands in 2021. Moet de nieuwe eigenaar BIV en/of verkeersbelasting betalen? Voor een voertuig dat in 2021 wordt ingeschreven, geldt de vrijstelling inderdaad niet meer: dit geldt zowel voor nieuwe als voor tweedehandse voertuigen: vanaf 2021 zullen zij derhalve BIV en verkeersbelasting verschuldigd zijn - Ik koop een gloednieuwe aardgaswagen in 2021. Betaal ik zowel BIV als verkeersbelasting? Jawel
  6. Bij het deel van de "tweedehandse" CNG-wagens ben ik nog niet 100% mee... Mijn Golf Variant TGI moet in 2021 van eigenaar veranderen (contract 3 jaar). Kan ik deze naar de nieuwe eigenaar toe dan nog altijd aanprijzen als "vrijgesteld van BIV en VB"? Want zoals ik het in sommige artikels lees blijft het behouden bij wie het reeds genoot, én tweedehandswagens. Dienen dan enkel "nieuwe" in te schrijven CNG-wagens dit opnieuw te betalen? Ik zal de brave man of zijn kabinet eens moeten aanschrijven... Nog iemand vragen? --> kabinet.diependaele@vlaanderen.be
  7. Slecht, want de pomp was niet meer beschikbaar. Een half uur later teruggekeerd en dan ging het zonder problemen...
  8. Ja, dit had ik nog nooit tegelijk gezien: 1 x Audi A3 Sportback 1 x Seat Leon ST 2 x VW Caddy 1 x VW Touran en dan mijne Golf Variant natuurlijk 😅
  9. Volkswagen heeft de productie van de nieuwe Golf tijdelijk stilgelegd. De oorzaak is een softwareprobleem in de eCall-functie, een verplichte functie die automatisch een noodoproep doet bij een ongeval. Ook de nieuwe Skoda Octavia, Audi A3 en Seat Leon, die het MQB Evo-platform van de VW Golf gebruiken, kampen met gelijkaardige problemen... https://autofans.be/nieuws/varia/45716-aiai-softwareproblemen-voor-nieuwe-vw-golf-ook-octavia-a3-en-leon-slachtoffer
  10. Ik hoorde het zonet op het radionieuws. Ze blijken zich inderdaad op de borst te kloppen omdat het naar eigen zeggen dankzij hun "onderzoek" is... Hier nog een artikel van de website van de VRT.
  11. Google Translate: VW Groep is niet van plan om de productie van aardgasauto's snel af te bouwen - maar op de lange termijn wil de automaker zich concentreren op elektromobiliteit. “Volkswagen geeft de ontwikkeling van nieuwe aardgasmodellen op. Auto's die momenteel worden verkocht, hebben geen opvolgers meer ”, meldde het Handelsblatt op 2 maart, verwijzend naar verklaringen van CEO Herbert Diess en ontwikkelingsdirecteur Frank Welsch. De autogroep uit Wolfsburg wil het niet zo laten: de nieuwe Golf 8 TGI en de nieuwe Caddy TGI zullen ook worden gebruikt als aardgasvarianten, zei een woordvoerder van de groep op verzoek van E&M. "Dit betekent dat we de komende jaren naast de bestaande CNG-voertuigen zullen blijven aanbieden." VW heeft veel geld geïnvesteerd in de ontwikkeling van aardgastechnologie. "We willen dit geld opnieuw verzamelen." De woordvoerder zei dat de verklaringen van de twee bestuursleden over de concentratie op elektrische auto's gericht waren op een "aanzienlijk langere planningshorizon". Vorig jaar werden bijna 10.000 aardgasauto's door de hele Groep in Duitsland verkocht. Naast het merk VW hebben de dochterondernemingen Audi, Seat en Skoda al nieuwe aardgasmodellen aangekondigd. "Voor zover we weten, is de Volkswagen-groep verre van een kortetermijnafscheid van de gasauto", zegt Timm Kehler, bestuurslid van de gasindustrievereniging Zukunft Erdgas. Volgens zijn informatie is er nog steeds geen beslissing genomen over de langetermijnstrategie van de groep. De overwegingen die door de VW-raad van bestuur openbaar worden gemaakt, moeten eerder worden opgevat als "een denkspel voor de langetermijnoriëntatie van de groep - en natuurlijk als een signaal naar de politici in Brussel". EU-regelgeving plaatst biogas in het nadeel Kehler ziet de EU-regelgeving als een van de belangrijkste redenen waarom voertuigen op aardgas niet erg succesvol zijn. Volgens EU-voorschriften worden elektrische auto's geclassificeerd als voertuigen zonder uitstoot, terwijl voertuigen op aardgas die op biogas rijden niet als neutraal voor broeikasgassen worden geclassificeerd, bekritiseert hij. Als bij de beoordeling ook rekening wordt gehouden met de brandstofproductie, kunnen voertuigen die biogas of synthetisch gas gebruiken hun voordelen beter benutten. Als er echter niets verandert in deze verordening, acht Kehler het mogelijk dat VW over twee tot drie jaar eindelijk afscheid neemt van de aardgasauto. De toekomstige aardgasbaas heeft hoge verwachtingen van de aangekondigde herziening van de CO2-vlootverordening en de naleving van de emissiegrenswaarden, die medio 2021 naar voren waren gebracht als onderdeel van de Europese Green Deal. Deze beoordeling biedt de EU de kans haar koers te corrigeren. Als een krediet voor biogas en synthetisch geproduceerd aardgas de overhand heeft, kunnen de vooruitzichten op lange termijn voor gasvoertuigen ook veranderen, hoopt Kehler. In Duitsland kan, volgens informatie uit de toekomst, aardgas al worden bijgetankt bij iets minder dan een derde van de 836 aardgasvulstations die momenteel in gebruik zijn en de positieve ontwikkeling van commerciële voertuigen op aardgas zorgde voor stabiliteit bij de verkoop van benzinestations, hij heeft er vertrouwen in dat hij verdere sluitingen van tankstations kan voorkomen.
  12. Ik lees in de artikels dat ze “stoppen met de ontwikkeling”. Maar ik lees nergens met onmiddellijke ingang. Evengoed bedoelen ze daarmee dat ze nog een jaar of twee doorgaan, maar gewoon niks meer nieuw gaan ontwikkelen en de bestaande TGI’s blijven gebruiken... Ongetwijfeld volgt verduidelijking de komende dagen.
  13. Hate it or love it... Maar als hij tegen het volgende salon op de markt komt (met de 1.5 TGI natuurlijk) is het de mijne ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...