Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

EricG

Leden
  • Content Count

    143
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

EricG last won the day on April 2

EricG had the most liked content!

Community Reputation

109 Super

About EricG

  • Rank
    Gevorderd lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. In Limburg is Alfashop lang de referentie geweest, nu misschien nog.
  2. En bij Bruno Tessenderlo ook.
  3. Eindhout hoort bij Laakdal. Net als Veerle, groot Vorst en klein vorst (vorst meerlaar)
  4. Gezien de lage verkoopscijfers houd VW het voor bekeken. https://www.hln.be/auto/volkswagen-stopt-ontwikkeling-aardgasauto-s~a1d5d20b/
  5. Dat is niet alleen bij Dats zo, heel ergerlijk is dat bij de Bruno stations met een shop veel chauffeurs na het tanken, en soms tanken ze zelfs niet, hun vehikel aan de pomp, meestal een cng laten staan, om dan in de shop een pakje sigaretten oid te kopen. Dit terwijl vlak voor die shop parkeerplaatsen zijn. Aso's zijn het.
  6. Jammer genoeg is het geen geloof maar bittere realiteit. Kijk gewoon rondom u, je ziet dat het verandert, maar wat baten kaars en bril... Leg de feiten en cijfers maar naast u neer, steek de kop nog wat dieper in het zand. Het heeft niks te maken met linksen en groenen, zelfs extreem rechtsgezinden zullen de gevolgen dragen, binnen afzienbare tijd staan hier massa's klimaatvluchtelingen aan de deur, nog veel meer dan nu het geval is, en geen 10 Franckens gaan ze kunnen tegenhouden.
  7. Waar ik over spreek is 50-55 jaar geleden. En zelfs op die termijn zijn de veranderingen merkbaar. Wil je verder terug, kijk dan maar eens naar de wintertafereeltjes van Breughel. Het klimaat heeft zeker altijd al schommelingen gekend, alleen gingen de veranderingen langzaam genoeg voor de aarde om te kunnen bijsturen. Ons klimaatsysteem had de tijd om zich aan te passen; onze leefomgeving bleef leefbaar. Hierbij was er een goede balans tussen opwarming en afkoelende effecten. Wat wel is veranderd, is de snelheid van verandering. Sinds de laatste ijstijd is het nog nooit zo snel gegaan als nu. Daarbij is een groot deel van de klimaatverandering nu, toe te schrijven aan menselijke activiteiten. Wij zijn steeds meer fossiele brandstoffen gaan gebruiken en ook massale ontbossing speelt een grote rol. Vraag maar eens aan de dino's wat er gebeurt bij een snelle klimaatsverandering.
  8. Wat ze allemaal gemeen hebben, is dat geen van hen klimatoloog is, ze praten dus buiten hun vakgebied. Je zal wel een aantal klimaatskeptici vinden op You tube, maar dat handjevol haalt het niet bij de duizenden klimaatwetenschappers die wel een probleem zien. Je hoeft maar gewoon rondom u te kijken, je ziet het gewoon veranderen. Toen ik nog een jonge knaap was, heel heel lang geleden, hadden we iedere winter sneeuw, zelfs zoveel dat scholen dicht bleven wegens teveel sneeuw. Kanalen vroren dicht, zelfs de Noordzee bevroor. In Nederland schaatste men op het IJselmeer, hoe lang is het geleden dat er nog een elfstedentocht geweest is? Dan beweren dat er niets aan de hand is heeft toch een nogal hoog commical Ali gehalte. Maar ik begrijp wel dat het voor sommige moeilijk kan zijn om wat van hun comfort op te geven, en hun doen en laten anders in te richten. Al zal het op een gegeven moment van moeten zijn.
  9. We zullen zien, maar ik denk dat als je met groen opgewekte waterstof wilt rijden, je niet ver zal komen. Ik lees ook veel"alsen". Laat dat nu net het probleem zijn, er ontbreekt veel aan politieke wil, zeker met partijen aan de macht die totaal niet geinteresseerd zijn in groene energie. Was het niet de bedoeling om die kerncentrales te sluiten? Of hangt de pvda zijn wagentje nu al aan de rechtse partijen, die de kerncentrales liefst nog wat langer willen openhouden,
  10. 100% consensus zal je in wetenschappelijke kringen nooit hebben. Fred Hoyle, vooraanstaand astronoom heeft nooit geloofd in de oerknal, terwijl alles erop wijst dat deze er wel geweest is, en algemeen aanvaard wordt. Het filmpje is wel wat achterhaald, want ondertussen al 12 jaar oud. Verder is Begemann geen onbesproken figuur, zeer geliefd trouwens in kringen van complotdenkers. De man zelf was jarenlang directeur bij Philips Lightning, of dat een positie is waar je geloofwaardig overkomt met kritiek te leveren op klimaatwetenschappers betwijfel ik toch. En het is niet omdat je hogere studies gedaan hebt, dat je geen onzin kan uitkramen, daar zijn nog voorbeelden van.
  11. Het "groene" waterstofverhaal blijkt een sprookje te zijn: https://www.bondbeterleefmilieu.be/artikel/groene-waterstof-uit-oostende-dreigt-vooral-erg-grijs-te-zijn?utm_source=Mailing+Lijst&utm_medium=email&utm_campaign=InZicht+100203
  12. Heb ondertussen al 44 jaar rijervaring, en mijn geschiedenis bestaat uit grotendeels occasiewagens: Mijn eerste kleine wagentje: Fiat 850 Deze werd na een half jaar vervangen wegens roestbak, bij het wisselen van een wiel ging de krik wel omhoog, maar de wagen bleef gewoon staan. Volgende werd een Opel Kadett: Gevolgd door een jonger type: Deze werd vervangen door mijn eerste splinternieuwe wagen, een Opel Corsa: Na de Opel saga, begonnen aan het Citroën tijdperk met als eerste de BX: Daarna volgde de Xantia, welke een fantastische wagen was: Mijn tweede nieuwe wagen werd een Citroën C4 Deze was wat minder fantastisch wegens turbo problemen, en werd vervangen door de Audi B6, welke ook een fantastische auto was: Om dan te eindigen met mijn huidige Skoda Octavia:
  13. TDI staat gewoon voor Turbo Diesel Injectie. Op mijn Audi stond dat ook, en dat was een Euro 3.
  14. Die CNG-pompen staan gewoonlijk broederlijk naast pompen voor andere brandstoffen. Het risico om overvallen te worden is dus niet hoger bij CNG dan bij diesel of benzine, een argument dat geen steek houdt.
×
×
  • Create New...