Ga naar inhoud

niko

Leden
  • Aantal items

    262
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    8

niko won laatst op Februari 11

niko had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

113 Super

Over niko

  • Titel
    Gedreven lid

Recente bezoekers van dit profiel

2.657 profielweergaven
  1. ik ben gaan checken, heb jij zo een lamdasonde dop 22mm gebruikt? met mijn 22mm ringsleutel , enkel, gaat het niet lukken, denk ik
  2. ik zal het zeker proberen, had jij ook de zelfde foutcode? signal te rijk?
  3. de sonde voor is al vervangen maar geen verschil
  4. idd tot 20% hoger verbruik op cng, niet altijd , maar zeker als na het tanken op de bordcomputer de CNG quality op 70 of 80% staat terwijl 90% moet zijn vor Lgas; bij Hgas staat soms 90% ipv 100%. ik weet niet goed waar de CNG quality meting plaats vindt en hoe dit gelinkt kan worden met de foutcode p2196
  5. weet jij nog welke foutcode had jij? bij mij steeds:Lambda-sensor Bank-1 Sensor-1 signaal te rijk
  6. als ik mij goed herinneren rond de 200eur voor de bobijnen. motorstoring nog steeds niet opgelost, signal te rijk steeds, ik moet dus de inlaat kleppen laten reinigen; ik ga dit laten doen met de walnutblasting methode; prijs gevraagd bij verschillende garages van 450 - 700eur! zo veel prijsverschil voor het zelfde werk!
  7. de eerste lambda sonde(aan de uitgang van de motorblok) kun jij makelijk zelf vervangen, stekker los, een 22 ringsleutel en wat kopervet. jij kunt die kopen vanaf 50eur als 2dehands onderdeel of vanaf 150eur nieuw aftermarket; bij VW kost het oriigineel 250
  8. Q8 in Wilrijk vlakbij R11/E19 op het adres Groenenborgerlaan 24, 2610 Antwerpen, snelle pomp en goede druk. Gisteren, -1 buiten temp, bijna 17kg kunnen tanken. een nieuw record voor mijn 15kgs cng tank! de cng tank stond uiteraard leeg. prijs 0.91/kg
  9. Bij mij brandt ook het motorlampje, af en toe, zowel op cng als op benzine, ik kan het zelf uitlezen en resetten, steeds dezelfde code P2196: lambda sonde 1, signal te rijk. Dit wil zeggen: teveel brandstof, weinig lucht. Oorzaak: volgens garage zijn de inlaatkleppen vervuild, https://www.digicar.nl/blog/oorzaken-inlaat-vervuiling/ Issue: stationair hapert de motor een beetje en niet altijd. hieronder een lijst met alle obd-foutcodes: https://www.mvwautotechniek.nl/obd-foutcodes/
  10. wel, mijn golf op cng heeft wel problemen met vervuiling van de inlaatkleppen en ik rij 80% van mijn kms op CNG. ik heb die nog niet laten reinigen (walnutblasting), ik zal aan de garage, fotos vragen van de kleppen voor en na; als ik die heb post ik die hier ook.
  11. Sinds kort kan je L-CNG tanken bij Q8 in Wilrijk vlakbij R11/E19 op het adres Groenenborgerlaan 24, 2610 Antwerpen. Snelle pomp, prijs 0,86/kg
  12. niko

    Invoer

    ??? ik snap uw bericht niet maar ik heb mijn wagen gekocht van jutten en koolen
  13. een update, ik heb ondertussen mijn wagen terug van de garage, de motor draait soepel en zo als het moet; de CNG quality ook in orde, 100% (Total op het Kiel) zij hebben de bobjinen vervangen want 1 van de 4 werkte niet optimaal, alle 4 laten vervangen als ook de bougies; ik heb al een 100tal km op CNG gereden en nu test ik hem op benzine 98.
  14. gisteren mijn cng tanks leeg gereden want het is erger geworden en terug een motor lampje storing . Dan heb ik de wagen op benzine getest en rijdt de wagen prima, geen storing of stotteren. Daarna ben ik bij total op het kiel H cng gaan tanken en alles terug ok! de wagen rijdt zo goed als daarvoor, wel niet 100% , met een klein beetje stotteren, heel af en toe op idle en mijn bordcomputer geeft dat CNG quality 90 procent is, cng H van total op het kiel, dit zou 100% moeten zijn; in ieder geval ga ik de wagen laten nakijken bij een VAG specialist ergens volgende week
×
×
  • Nieuwe aanmaken...