Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

niko

Leden
  • Aantal items

    219
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    5

niko won laatst op 29 Oktober 2017

niko had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

96 Super

Over niko

  • Titel
    Aardgasexpert

Recente bezoekers van dit profiel

1.423 profielweergaven
  1. niko

    Invoer

    ik heb ook onze Golf TGI van Duitsland ingevoerd (gekocht van een garage-dealer), als nieuwe wagen. Het invoeren ging vlot, autokeuring was niet nodig (nieuwe wagen) het heeft maar 20 cent+btw verschil gekost, betaald bij her douanekantoor. En ja, nog een dag verlof om van de douane naar de verzekeraar en dan naar DIV te kunnen gaan. Na 2 dagen had ik mijn nummerplaten.
  2. op de ferries van Italie naar Griekenland ook nooit een probleem gehad met onze golf TGI
  3. ik heb de continental ts winterbanden al 4j en ben zeer tevreden
  4. als het over een prijsverschil gaat van zelfs 1000eur (btw verschil + extra kosten) is zeker te moeite een wagen gaan kopen in duitsland en invoeren in BE. zie ander post van mij ivm import details van onze golf variant tgi.
  5. ik doe het zelf al 3 winters, ik had een set winterbanden liggen van onze vorige wagen-octavia combi die perfekt passen op de golf variant goed is om je banden ook te verwisselen bvb LinksAchter zomerband 2018 wordt LinksVoor zomerband 2019 etc. De bc instellen ook na het wisselen
  6. niko

    gesloten ruimte

    Als wij die niet nodig hebben staat onze auto steeds in de garage, en dit soms voor dagen lang. In dezelfde ruimte staan ook de gasleidingen en de gasmeter. Best minstens 2 verluchtingsroosters plaatsen (verplicht bij nieuwbouw, denk ik) en dan ben jij zeker dat bij een gaslek de aardgas (lichter dan lucht) zijn weg naar boven - buiten vindt.
  7. Al de cng-tankstations in Italië hebben geen probleem met drukke momenten, waarom zou dit bij ons een issue worden! Onlangs in Bologna heb ik zonder probleem15 kg kunnen tanken terwijl de andere 5 cng-pompen ook bezig waren! Wij waren met 6 cng-wagens aan het tanken tijdens de warmste uren van de dag, 31 graden celsius.
  8. @Koen C Fluvius (het nieuwe bedrijf na de fusie van Eandis en Infrax op 01/07/18) gaat dit soort controles niet doen. De installateurs moeten dit doen zoals ook muscles schrijft hierboven. Trouwens is het verplicht onze gasketels-cv installatie om de 2j te laten controleren en te onderhouden.
  9. De netbeherders gaan de netdruk verlagen van 25mbar L-gas naar 21mbar H-gas. Voor de meeste van ons (die rechtstreeks zijn aangesloten op het gasnet- zonder drukregelaar) gebeurt dit zonder aanpassing van de meteropstelling. Op die manier wordt het H-gas gevoed met een kleiner druk-debiet omdat dit een hogere calorische waarde heeft (meer CH4). De meeste gastoestellen werken zonder probleem zowel op H- als op L-gas, dat weet ik zeker. Bij klanten die aangesloten zijn op een gasnet van 100mbar, dus met een drukregelaar van 25mbar (L-gas), gaat Eandis/Infrax eerst die drukregelaar vervangen met ene van 21mbar. Koen C, dit klopt niet, alle gastoestellen die verkocht worder in BE zijn al lang geschikt voor L- en H-gas
  10. Ik begrijp niet waarom zou H-gas gevaarlijk zijn voor een gasfornuis? Voor een oude gasketel zou het problematisch kunnen zijn. De druk wordt verlaagd van 25mbar (L-gas) naar 21mbar (H-gas).
  11. onlangs heb ik mijn golf variant bij LAC in lier gebracht voor een *groot onderhoud* 30000km of 2 j, ik heb 172eur moeten betalen, top service.
  12. bij mijn golf is het issue opgelost! Bij LAC in Lier hebben ze, onder garantie (VW TPI 2036393/4), deze geribbelde buis vervangen door een gladde en geen fluittoon meer (ondertussen al > 1000km gereden en goed getest). Foto komt later.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...