Ga naar inhoud
Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen

niko

Leden
  • Aantal items

    211
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    5

niko won laatst op 29 Oktober 2017

niko had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

89 Super

Over niko

  • Titel
    Aardgasgoeroe

Recente bezoekers van dit profiel

1.143 profielweergaven
  1. niko

    gesloten ruimte

    Als wij die niet nodig hebben staat onze auto steeds in de garage, en dit soms voor dagen lang. In dezelfde ruimte staan ook de gasleidingen en de gasmeter. Best minstens 2 verluchtingsroosters plaatsen (verplicht bij nieuwbouw, denk ik) en dan ben jij zeker dat bij een gaslek de aardgas (lichter dan lucht) zijn weg naar boven - buiten vindt.
  2. niko

    Waarom koos jij voor CNG?

    Al de cng-tankstations in Italië hebben geen probleem met drukke momenten, waarom zou dit bij ons een issue worden! Onlangs in Bologna heb ik zonder probleem15 kg kunnen tanken terwijl de andere 5 cng-pompen ook bezig waren! Wij waren met 6 cng-wagens aan het tanken tijdens de warmste uren van de dag, 31 graden celsius.
  3. @Koen C Fluvius (het nieuwe bedrijf na de fusie van Eandis en Infrax op 01/07/18) gaat dit soort controles niet doen. De installateurs moeten dit doen zoals ook muscles schrijft hierboven. Trouwens is het verplicht onze gasketels-cv installatie om de 2j te laten controleren en te onderhouden.
  4. De netbeherders gaan de netdruk verlagen van 25mbar L-gas naar 21mbar H-gas. Voor de meeste van ons (die rechtstreeks zijn aangesloten op het gasnet- zonder drukregelaar) gebeurt dit zonder aanpassing van de meteropstelling. Op die manier wordt het H-gas gevoed met een kleiner druk-debiet omdat dit een hogere calorische waarde heeft (meer CH4). De meeste gastoestellen werken zonder probleem zowel op H- als op L-gas, dat weet ik zeker. Bij klanten die aangesloten zijn op een gasnet van 100mbar, dus met een drukregelaar van 25mbar (L-gas), gaat Eandis/Infrax eerst die drukregelaar vervangen met ene van 21mbar. Koen C, dit klopt niet, alle gastoestellen die verkocht worder in BE zijn al lang geschikt voor L- en H-gas
  5. Ik begrijp niet waarom zou H-gas gevaarlijk zijn voor een gasfornuis? Voor een oude gasketel zou het problematisch kunnen zijn. De druk wordt verlaagd van 25mbar (L-gas) naar 21mbar (H-gas).
  6. niko

    Onderhoudskosten VW Golf TGI (Variant) (cng-aardgas)

    onlangs heb ik mijn golf variant bij LAC in lier gebracht voor een *groot onderhoud* 30000km of 2 j, ik heb 172eur moeten betalen, top service.
  7. niko

    Gasdrukregelaar piept

    bij mijn golf is het issue opgelost! Bij LAC in Lier hebben ze, onder garantie (VW TPI 2036393/4), deze geribbelde buis vervangen door een gladde en geen fluittoon meer (ondertussen al > 1000km gereden en goed getest). Foto komt later.
  8. Binnenkort op reis met onze cng-wagen naar griekenland via Lux-frank-zwits-italië. Heeft iemand een recente ervaring met dit tankstation https://www.erdgas.ch/mobilitaet/detail/gasstation/bp-cng-autobahn-erdgastankstelle-1/ ? Ik wil daar gaan tanken na Luxembourg, perfect haalbaar met een volle tank van Merl maar de laatste keer (augustus 2017) ging het heel moeilijk, de pomp is een paar keer uitgevallen en ik heb maar 6 kg kunnen tanken, het was toen een heel warme dag van 34 graden.
  9. niko

    Vuldruk en buitentemperatuur

    bij dats maak het niet veel uit of het warm of koud is. Gisteren bij dats Lier heb ik 14,7kg kunnen tanken bijna even veel als in de winter(14,9kgs), bij dats kontich het zelfde ook.
  10. niko

    overstap op H-gas - Pitpoint Kielsbroek

    dat is super, de eerste H gas net in antwerpen en is het klaar vroeger als verwacht, bedankt Infrax
  11. niko

    RNS 510 look (made in China)

    @mikelem is de rode connector (blauwe draad) de voedingsdraad (12V) van de antenne? heb jij dan een actieve-elektronische antenne met signal amplifier?
  12. niko

    Aanpassing in configurator VW Golf TGI

    proficiat, supermooi! ik heb een golf variant tgi met het zelfde kleur, of is het licht grijs ? Mijn cng sticker staat ook op het zelfde plaats!
  13. niko

    Aanpassing in configurator VW Golf TGI

    @Golf Variant De 1.5 TSI 150 pk golfs staan al op de website-configurator van j&k maar geen enkele golf TGI gevonden, hoe heb jij die configuratie kunnen doen? Want €35 000 voor een golf variant TGI comfortline DSG lijkt mij heel duur voor een EU wagen van j&k. Ik had toen €21 800 betaald voor een highline (geen DSG).
  14. niko

    Aanpassing in configurator VW Golf TGI

    Afleveringskost heb ik niet moeten betalen voor mijn golf variant highline bij j&k (mss is het nu anders). De wagen naar België brengen heeft mij ook heel weinig gekost. Transport etc is niet nodig (ik schrijf alles in detail in een ander topic). Het is enkel de 2% btw verschil (op de netto factuurprijs) dat ik eigenlijk extra moest betalen bij het douanekantoor + 20 cent voor de import! In mijn geval was het in 2016 een prijsverschil rond de €2500 tussen een golf variant tgi highline van j&k (goedkoper) en dezelfde wagen in BE, maar zelfs voor €500 verschil zou ik nog hetzelfde doen. Een golf 1.5 TGI staat nog niet op de lijst van j&k maar die zal zeker komen, later zoals gewoonlijk.
  15. niko

    omschakeling naar H gas al in 2018 van start

    ja zeker maar als bij Total en zijn 2 cng pompen staan te wachten 3 A3 gtron van poppy en 3 dienstvoertuigen van stad antwerpen dan ga ik liever aan de overkant tanken
×