Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

niko

Leden
  • Aantal items

    226
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    5

niko won laatst op 29 Oktober 2017

niko had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

100 Super

1 Volger

Over niko

  • Titel
    Aardgasexpert

Recente bezoekers van dit profiel

1.606 profielweergaven
  1. ja muscles , met die grote ferry gaan wij ook naar griekenland. bytheway, jij kunt cng tanken ook in de port van ancona, het is vlakbij de ferry tickets office. zo een 150mtrs afstand daarvan. en dan met een volle cng tank je reis beginnen in griekenland. Momenteel zijn er maar 14cng pompen in dat land maar er komt en pak meer in de volgende 2-3 jaar.
  2. ok super, ben vergeten te zeggen dat die BP in zwitserland op de autosnelweg buiten Basel sluit de CNG pompen tijdens de nacht.
  3. wij rijden ieder keer naar Ancona - italie via LUX - FRA - ZWI en dit 100procent op CNG. Eerst tanken wij vol in Antwerpen dan bij Aral in Merl Luxembourg, dan rijden wij nonstop door Frankrijk via strasbourg - mulhouse naar de grens met zwitserland. Dit zou +/-300km moeten zijn. 10km buiten Basel richting zuid heb jij een BP tankstation op de autosnelweg waar jij ook CNG (bio) kunt tanken. Dan is het geen 300km en jij bent in Italie waar jij heel wat tankstations op de autostradas bieden ook CNG; om de 50kms of vlak bij een afrit waar het minder duur is. De meeste CNG pompen in Italie sluiten na 22u of 23u
  4. sinds een paar dagen is er een nieuwe Gabriels tankstation op de Vredebaan in Mortsel geopend. Maar helaas geen CNG pomp voorzien.
  5. van eigen ervaring: invoer van mijn nieuwe Golf TGI wagen van Duitsland naar hier, dit heeft mij 20cent gekost voor de papierwerk bij de douane plus 2procent (bijtellen op de netto prijs) btw-verschil Duitsland-België, in mijn geval ging het over over +/- €350, zeker de moeite waard. want ik heb toen meer als €2000 kunnen besparen. De wagen laten transporteren kost het ook wat (km afstand afhankelijk) maar jij vindt op 2dehands.be etc websites een tiental firmas die kunnen een goede prijs geven. Duitse export nummerplaten + verzekering is ook een optie maar het zal +/- even duur zijn als het laten transporteren.
  6. is het niet tss 50-55eur/tank bij andere cngwagen keuring firmas?
  7. niko

    Invoer

    ik heb ook onze Golf TGI van Duitsland ingevoerd (gekocht van een garage-dealer), als nieuwe wagen. Het invoeren ging vlot, autokeuring was niet nodig (nieuwe wagen) het heeft maar 20 cent+btw verschil gekost, betaald bij her douanekantoor. En ja, nog een dag verlof om van de douane naar de verzekeraar en dan naar DIV te kunnen gaan. Na 2 dagen had ik mijn nummerplaten.
  8. op de ferries van Italie naar Griekenland ook nooit een probleem gehad met onze golf TGI
  9. ik heb de continental ts winterbanden al 4j en ben zeer tevreden
  10. als het over een prijsverschil gaat van zelfs 1000eur (btw verschil + extra kosten) is zeker te moeite een wagen gaan kopen in duitsland en invoeren in BE. zie ander post van mij ivm import details van onze golf variant tgi.
  11. ik doe het zelf al 3 winters, ik had een set winterbanden liggen van onze vorige wagen-octavia combi die perfekt passen op de golf variant goed is om je banden ook te verwisselen bvb LinksAchter zomerband 2018 wordt LinksVoor zomerband 2019 etc. De bc instellen ook na het wisselen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...