Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

niko

Leden
  • Aantal items

    222
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    5

niko won laatst op 29 Oktober 2017

niko had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

98 Super

1 Volger

Over niko

  • Titel
    Aardgasexpert

Recente bezoekers van dit profiel

1.558 profielweergaven
  1. sinds een paar dagen is er een nieuwe Gabriels tankstation op de Vredebaan in Mortsel geopend. Maar helaas geen CNG pomp voorzien.
  2. van eigen ervaring: invoer van mijn nieuwe Golf TGI wagen van Duitsland naar hier, dit heeft mij 20cent gekost voor de papierwerk bij de douane plus 2procent (bijtellen op de netto prijs) btw-verschil Duitsland-België, in mijn geval ging het over over +/- €350, zeker de moeite waard. want ik heb toen meer als €2000 kunnen besparen. De wagen laten transporteren kost het ook wat (km afstand afhankelijk) maar jij vindt op 2dehands.be etc websites een tiental firmas die kunnen een goede prijs geven. Duitse export nummerplaten + verzekering is ook een optie maar het zal +/- even duur zijn als het laten transporteren.
  3. is het niet tss 50-55eur/tank bij andere cngwagen keuring firmas?
  4. niko

    Invoer

    ik heb ook onze Golf TGI van Duitsland ingevoerd (gekocht van een garage-dealer), als nieuwe wagen. Het invoeren ging vlot, autokeuring was niet nodig (nieuwe wagen) het heeft maar 20 cent+btw verschil gekost, betaald bij her douanekantoor. En ja, nog een dag verlof om van de douane naar de verzekeraar en dan naar DIV te kunnen gaan. Na 2 dagen had ik mijn nummerplaten.
  5. op de ferries van Italie naar Griekenland ook nooit een probleem gehad met onze golf TGI
  6. ik heb de continental ts winterbanden al 4j en ben zeer tevreden
  7. als het over een prijsverschil gaat van zelfs 1000eur (btw verschil + extra kosten) is zeker te moeite een wagen gaan kopen in duitsland en invoeren in BE. zie ander post van mij ivm import details van onze golf variant tgi.
  8. ik doe het zelf al 3 winters, ik had een set winterbanden liggen van onze vorige wagen-octavia combi die perfekt passen op de golf variant goed is om je banden ook te verwisselen bvb LinksAchter zomerband 2018 wordt LinksVoor zomerband 2019 etc. De bc instellen ook na het wisselen
  9. niko

    gesloten ruimte

    Als wij die niet nodig hebben staat onze auto steeds in de garage, en dit soms voor dagen lang. In dezelfde ruimte staan ook de gasleidingen en de gasmeter. Best minstens 2 verluchtingsroosters plaatsen (verplicht bij nieuwbouw, denk ik) en dan ben jij zeker dat bij een gaslek de aardgas (lichter dan lucht) zijn weg naar boven - buiten vindt.
  10. Al de cng-tankstations in Italië hebben geen probleem met drukke momenten, waarom zou dit bij ons een issue worden! Onlangs in Bologna heb ik zonder probleem15 kg kunnen tanken terwijl de andere 5 cng-pompen ook bezig waren! Wij waren met 6 cng-wagens aan het tanken tijdens de warmste uren van de dag, 31 graden celsius.
  11. @Koen C Fluvius (het nieuwe bedrijf na de fusie van Eandis en Infrax op 01/07/18) gaat dit soort controles niet doen. De installateurs moeten dit doen zoals ook muscles schrijft hierboven. Trouwens is het verplicht onze gasketels-cv installatie om de 2j te laten controleren en te onderhouden.
  12. De netbeherders gaan de netdruk verlagen van 25mbar L-gas naar 21mbar H-gas. Voor de meeste van ons (die rechtstreeks zijn aangesloten op het gasnet- zonder drukregelaar) gebeurt dit zonder aanpassing van de meteropstelling. Op die manier wordt het H-gas gevoed met een kleiner druk-debiet omdat dit een hogere calorische waarde heeft (meer CH4). De meeste gastoestellen werken zonder probleem zowel op H- als op L-gas, dat weet ik zeker. Bij klanten die aangesloten zijn op een gasnet van 100mbar, dus met een drukregelaar van 25mbar (L-gas), gaat Eandis/Infrax eerst die drukregelaar vervangen met ene van 21mbar. Koen C, dit klopt niet, alle gastoestellen die verkocht worder in BE zijn al lang geschikt voor L- en H-gas
×
×
  • Nieuwe aanmaken...