Ga naar inhoud

CH4

Leden
  • Aantal items

    28
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    2

CH4 won laatst op 19 December 2017

CH4 had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

35 Super

Over CH4

  • Titel
    Beginnend lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. CH4

    Tanken in Duitsland

    Dat zijn de gibgas stickers. Ziet er inderdaad wat strakker uit.
  2. CH4

    levensduur auto op CNG ?

    De test van ADAC was voor 50.000 km. Bij autobild hadden ze iets soortgelijks op 100.000 km voor de audi A3 op CNG. De motoren zijn dezelfde.
  3. CH4

    Levertermijn A3 g-tron

    Hij is net getest door ADAC, voor wie een beetje Duits verstaat.
  4. CH4

    Tanken in Nederland

    Ik heb ze vandaag gemaild. Maar in alle eerlijkheid vind ik al het gedoe (2 keer serieus omgereden, 2 keer noppes kunnen tanken) geen goede reclame.
  5. CH4

    Tanken in Nederland

    Ik moet je teleurstellen. Mijn vriendin heeft er vandaag een poging gedaan om te tanken, maar het werkte niet.
  6. CH4

    Tanken in Nederland

    Net update gekregen van DCB: Als iemand toevallig daar gaat tanken, laat gerust even weten of het effectief werkt nu. Ik ga er niet speciaal voor naar Venlo
  7. CH4

    AutoBild: Polo TGI

    http://www.autobild.de/artikel/vw-polo-gti-vw-polo-tgi-test-13273489.html
  8. CH4

    Tanken in Nederland

    Ha, bedankt, ons forum weet het weer eens beter dan de officiële bronnen (in dit geval sales support DCB, die vandaag reageerde): Ik kijk er naar uit om binnenkort nog eens in Sevenum te passeren. En @Aardgasrijder - ik geloof dat Maastricht in deze tijd van het jaar ook als toverland gerekend kan worden
  9. CH4

    Tanken in Nederland

    Ik ben vandaag (11 feb, rond 18:30) langs Sevenum gereden om te tanken (TruckEasy Venlo, Erik de Rodeweg 3, 5975 WD Sevenum). Mijn gangbare betaalkaarten (maestro debit, mastercard credit) werden allemaal geweigerd. Zelfs nog geprobeerd met mijn tankpas van Rolande, maar dat werkte ook niet. Er was wel een Tinq-tankstation op hetzelfde terrein en daar werden die kaarten wel herkend, maar daar kan je alleen super en diesel tanken. Ik zal ze eens mailen.
  10. CH4

    Gegroet vanuit de Octavia G-tec

    En hierbij nog de operatie propagandasticker. Besteld op gibgas.de, groengas.nl (gratis maar te groot en niet zo mooi) en natuurlijk aardgasrijder.be. Onderaan het eindresultaat: een Tsjechische auto met Nederlandse nummerplaat en een Duitse en Belgische sticker
  11. CH4

    Van 1.4 TSI naar 1.5 TSI motor (CNG)

    Die van mij (ook officiële Skoda-dealer) moest het ook navragen bij een technicus en kwam terug met de melding dat die bij 180.000 km vervangen moet worden. Loopt nogal uiteen die cijfers
  12. CH4

    Groengas of LNG ?

    Biogas is iets anders dan groen gas: biogas kan je niet rechtstreeks gebruiken in een CNG-auto, groen gas wel. Zie hier voor de details. We hebben hier in Nijmegen een tankstation met groen gas om de hoek en daar is de kwaliteit (als in actieradius) hetzelfde als ander Nederlands CNG: L-gas (boordcomputer geeft 90% aan). Rolande is bezig met Bio-LNG dat een hogere calorische waarde heeft dan L-gas (dus eerder naar H+ op). Aangezien dat niet via het aardgasnet verspreid wordt (als ik het goed begrijp) kan het ook tot hoogcalorisch CNG omgevormd worden in Nederlandse tankstations. Geen idee of er ook in België iets mee gedaan wordt.
  13. CH4

    Welke brandblusser bij CNG?

    Bedankt voor de info! Ik ga dan maar een simpele poederblusser van 1 kg bestellen. Roken (in het algemeen en in de auto) gaan we zeker niet doen. Verder heb ik ook maar een CNG-sticker besteld zodat als het nodig is de brandweer weet met wat voor auto ze van doen hebben. Voordeel van dat die niet verplicht is voor auto's in Nederland is dat ik een iets elegantere versie dan de officiële Belgische kan kiezen
  14. CH4

    Welke brandblusser bij CNG?

    Bij mijn nieuwe Nederlandse Octavia G-tec is geen brandblusser geleverd, ik vermoed omdat die niet verplicht is en omdat ze daar extra geld voor kunnen rekenen. Wat voor brandblussers hebben de collega CNG-rijders hier op het forum? Wat ik op het internet kan vinden is dat schuim veiliger is voor elektronica en lak, maar dat poeder ook gasbranden kan blussen. De vraag is natuurlijk ook in hoeverre je het moet overwegen om een gasbrand te blussen met een klein blussertje uit je auto.
  15. CH4

    Gegroet vanuit de Octavia G-tec

    Daar heb je zeker gelijk in. Ik zou ook niet (meer) willen wisselen Enige gekke is dat ze in NL aardgasauto's hetzelfde belasten als LPG, terwijl die laatste toch vervuilender zijn (zeker qua CO2-uitstoot). Maar als het doel van het belastingstelsel is om iedereen gelijk te belasten, los van de brandstof, dan klopt het systeem in dat opzicht wel. (Ik hoop uiteindelijk op een kilometerheffing, dat is volgens mij het meest eerlijke systeem, maar voorlopig lijkt dat er niet te gaan komen.) Wat ik nog was vergeten vermelden: de stadsbussen op CNG hier waren een goede reclame om zelf ook een CNG-auto in huis te halen: stil, geen merkbare uitstoot en ze rijden constant en probleemloos.
×