Ga naar inhoud

CH4

Leden
  • Aantal items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    2

CH4 won laatst op 19 December 2017

CH4 had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

38 Super

Over CH4

  • Titel
    Beginnend lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. CH4

    Toyota Auris Hybrid op CNG?

    Interessant artikel... ze bestaan dus toch, die mytische CNG-hybrides. Maar 500 km op 16 kg CNG en nog eens 1000 km op benzine lijken me toch optimistische schattingen - gebruikers van het normale model hebben het over 5 l/100km en er zit een benzinetank in van ongeveer 45 liter. Dus maximaal 900 km op benzine en wschl nog wat minder. Niettemin een interessante combinatie! Alleen de kofferruimte wordt wel erg krap zo op de foto's te zien.
  2. CH4

    Onderhoudskosten Skoda Octavia G-tec

    Eerste klein onderhoud voor een Octavia G-tec uit 2017 op 15.000 km bij Zijm in Nijmegen: 205 euro. Komt overeen met de officiële prijslijst. Wat ik wel raar vind in die prijslijst is dat hetzelfde onderhoud voor een eerder model Octavia echt veel goedkoper is. Iemand een idee hoe dat komt?
  3. CH4

    Tanken in Frankrijk

    Ik vind de gibgas app en website een absolute must. Al is het maar om storingen door te geven aan andere gebruikers. Scheelt toch een beetje frustratie.
  4. CH4

    Tanken in Duitsland

    Dat zijn de gibgas stickers. Ziet er inderdaad wat strakker uit.
  5. CH4

    levensduur auto op CNG ?

    De test van ADAC was voor 50.000 km. Bij autobild hadden ze iets soortgelijks op 100.000 km voor de audi A3 op CNG. De motoren zijn dezelfde.
  6. CH4

    Levertermijn A3 g-tron

    Hij is net getest door ADAC, voor wie een beetje Duits verstaat.
  7. CH4

    Tanken in Nederland

    Ik heb ze vandaag gemaild. Maar in alle eerlijkheid vind ik al het gedoe (2 keer serieus omgereden, 2 keer noppes kunnen tanken) geen goede reclame.
  8. CH4

    Tanken in Nederland

    Ik moet je teleurstellen. Mijn vriendin heeft er vandaag een poging gedaan om te tanken, maar het werkte niet.
  9. CH4

    Tanken in Nederland

    Net update gekregen van DCB: Als iemand toevallig daar gaat tanken, laat gerust even weten of het effectief werkt nu. Ik ga er niet speciaal voor naar Venlo
  10. CH4

    AutoBild: Polo TGI

    http://www.autobild.de/artikel/vw-polo-gti-vw-polo-tgi-test-13273489.html
  11. CH4

    Tanken in Nederland

    Ha, bedankt, ons forum weet het weer eens beter dan de officiële bronnen (in dit geval sales support DCB, die vandaag reageerde): Ik kijk er naar uit om binnenkort nog eens in Sevenum te passeren. En @Aardgasrijder - ik geloof dat Maastricht in deze tijd van het jaar ook als toverland gerekend kan worden
  12. CH4

    Tanken in Nederland

    Ik ben vandaag (11 feb, rond 18:30) langs Sevenum gereden om te tanken (TruckEasy Venlo, Erik de Rodeweg 3, 5975 WD Sevenum). Mijn gangbare betaalkaarten (maestro debit, mastercard credit) werden allemaal geweigerd. Zelfs nog geprobeerd met mijn tankpas van Rolande, maar dat werkte ook niet. Er was wel een Tinq-tankstation op hetzelfde terrein en daar werden die kaarten wel herkend, maar daar kan je alleen super en diesel tanken. Ik zal ze eens mailen.
  13. CH4

    Gegroet vanuit de Octavia G-tec

    En hierbij nog de operatie propagandasticker. Besteld op gibgas.de, groengas.nl (gratis maar te groot en niet zo mooi) en natuurlijk aardgasrijder.be. Onderaan het eindresultaat: een Tsjechische auto met Nederlandse nummerplaat en een Duitse en Belgische sticker
  14. CH4

    Van 1.4 TSI naar 1.5 TSI motor (CNG)

    Die van mij (ook officiële Skoda-dealer) moest het ook navragen bij een technicus en kwam terug met de melding dat die bij 180.000 km vervangen moet worden. Loopt nogal uiteen die cijfers
  15. CH4

    Groengas of LNG ?

    Biogas is iets anders dan groen gas: biogas kan je niet rechtstreeks gebruiken in een CNG-auto, groen gas wel. Zie hier voor de details. We hebben hier in Nijmegen een tankstation met groen gas om de hoek en daar is de kwaliteit (als in actieradius) hetzelfde als ander Nederlands CNG: L-gas (boordcomputer geeft 90% aan). Rolande is bezig met Bio-LNG dat een hogere calorische waarde heeft dan L-gas (dus eerder naar H+ op). Aangezien dat niet via het aardgasnet verspreid wordt (als ik het goed begrijp) kan het ook tot hoogcalorisch CNG omgevormd worden in Nederlandse tankstations. Geen idee of er ook in België iets mee gedaan wordt.
×