Ga naar inhoud

CH4

Leden
  • Aantal items

    39
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

CH4 won de laatste dag op 5 september 2019

CH4 had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

CH4's prestaties

Aardgas ontdekkingsreiziger

Aardgas ontdekkingsreiziger (3/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Reageert vaak
  • Eerste bericht geplaatst
  • 1 week lid

Recente badges

47

Reputatie

  1. Nee, de bpm is volledig gebaseerd op co2 uitstoot. En die is lager voor de tgi dan de tsi. Lijkt dus een commerciële beslissing...
  2. De DSG-versie van de TSI 1.0 is in NL precies 2000 euro duurder. Maar blijkbaar doen ze er nog eens 4000 euro bovenop voor de 1.5 TGI tov de 1.0 TSI. En kan je de 1.5 TGI alleen met DSG krijgen. Dus samen inderdaad 6000 euro duurder dan de 1.0 TSI met handbak. Als je dat combineert met de kleine reservebenzinetank wordt het wel heel onaantrekkelijk om de nieuwe CNG-versie in NL te kopen. Ben maar wat blij dat ik die van mij in 2018 gekocht heb.
  3. Socrates heb je daar dan met een tankpas betaald of kan je er nu ook met gangbare betaalkaarten terecht?
  4. Goed overzicht, ook met weerwoord van de fabrikanten op https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/18/rijden-op-lng-is-niet-echt-beter-a3973877
  5. CH4

    Adac studie

    Nog niet volledig beschikbaar maar de conclusie is al gepubliceerd: cng scoort het beste op gebied van vervuiling
  6. Inderdaad het ligt bij een nieuwe straat aan een rotonde, te vinden met bv google maps. Maar is er hier iemand die daar effectief kunnen tanken heeft? Wij hebben er 3 keer gestaan en telkens kon je alleen betalen met een tankpas voor truckers. Maestro en Mastercard werkte niet.
  7. Interessant artikel in AutoBild over een race tegen de klok tussen verschillende brandstoffen. CNG komt wat later aan dan benzine en diesel wegens problemen met pompinstallaties die niet werken. Toch wel wat herkenbaar, zeker in Duitsland.
  8. Op de factuur staat 4 liter Texaxo 5W40 halvoline ultra (meer info). Dat is dezelfde die gebruikt werd bij mijn vorige auto (een C3 diesel), en de garage om de hoek rekende daar 60 euro voor. Dus zo heel speciaal kan die olie niet zijn.
  9. Interessant artikel... ze bestaan dus toch, die mytische CNG-hybrides. Maar 500 km op 16 kg CNG en nog eens 1000 km op benzine lijken me toch optimistische schattingen - gebruikers van het normale model hebben het over 5 l/100km en er zit een benzinetank in van ongeveer 45 liter. Dus maximaal 900 km op benzine en wschl nog wat minder. Niettemin een interessante combinatie! Alleen de kofferruimte wordt wel erg krap zo op de foto's te zien.
  10. Eerste klein onderhoud voor een Octavia G-tec uit 2017 op 15.000 km bij Zijm in Nijmegen: 205 euro. Komt overeen met de officiële prijslijst. Wat ik wel raar vind in die prijslijst is dat hetzelfde onderhoud voor een eerder model Octavia echt veel goedkoper is. Iemand een idee hoe dat komt?
  11. Ik vind de gibgas app en website een absolute must. Al is het maar om storingen door te geven aan andere gebruikers. Scheelt toch een beetje frustratie.
  12. Dat zijn de gibgas stickers. Ziet er inderdaad wat strakker uit.
  13. De test van ADAC was voor 50.000 km. Bij autobild hadden ze iets soortgelijks op 100.000 km voor de audi A3 op CNG. De motoren zijn dezelfde.
  14. Hij is net getest door ADAC, voor wie een beetje Duits verstaat.
  15. Ik heb ze vandaag gemaild. Maar in alle eerlijkheid vind ik al het gedoe (2 keer serieus omgereden, 2 keer noppes kunnen tanken) geen goede reclame.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...