Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
AutoAuto

Jan Robert

Leden
  • Content Count

    254
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Jan Robert last won the day on September 7

Jan Robert had the most liked content!

Community Reputation

204 Super

1 Follower

About Jan Robert

  • Rank
    Aardgasexpert

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. vandaag 17/09 om 16.50u een zwarte vw golf variant aan de cng pomp Q8 Zedelgem (met een bestickering op van een restaurant)
  2. is die sticker ook geldig bij technische keuring? je kunt er moeilijk naast kijken.....
  3. gisteren maandag 16/09 om 16.45u, een witte VW up, aan de CNG pomp Q8 Zedelgem
  4. hoe zit het dan met de "mobiliteitsgarantie" die bvb volkswagen geeft, moet je dan niet naar een "officiële" VW merkgarage?
  5. op nl forum ook dit gevonden https://www.winparts.be/koetswerk-plaatwerk/koetsdelen-styling/racegaas/c271.html blijft wel knutselen op skodaforum.nl vind je ook wat over beschermrooster-airco-condensor-achteraf-inbouwen en over racegaas ipv beschermrooster-airco-condensor
  6. bent u al naar een vw dealer geweest die ook cng erkend keurder is? als het niet te ver rijden is, dan kan tavernier zedelgem u helpen. ik rij ook met een passat b7 2012 wat misschien "eenmalig" kan helpen (mocht probleem zich voordoen in "digitale sturing") een reset door de batterij los te koppelen en weer aan te leggen anders toch maar een vw garage opzoeken.
  7. ik denk dat bumper afbouwen nodig is om het netjes te doen opletten met gaas, kan verstopt geraken door insecten; of je moet gemakkelijk aan het gaas geraken om dit af en toe weer proper te krijgen of te vervangen. wel jammer dat er niet standaard een rooster is voorzien met kleinere gaten
  8. kan wel niet anders, het Slochteren gas gewonnen in Groningen heeft zeer grote gevolgen voor de stabiliteit van de bodem, moet je eens kijken naar de schade aan de gebouwen; niet vol te houden.
  9. vandaag 10/09 om 16.20u, een grijze skoda octavia combi g-tec, officiële sticker, nrplaat 1-TUF-xxx, op de A11, op de brug over kanaal Zeebrugge/Brugge thv Dudzele 15min verder Zedelgem Q8 een witte VW Caddy maxi bestelwagen aan de CNG pomp.
  10. waar mogen de tesla's staan? aan het zwembad?
  11. cng heeft inderdaad zijn beperkingen, niet veel merken gaan echt voor cng, modellen blijven beperkt; en zoals je zegt, kleine motoren die hard moeten werken. gemiste kansen voor cng? volgens mij wordt het potentieel van cng helemaal niet tenvolle benut. vlgs mij, een 2ltr motor op cng af fabriek, vind je enkel in de audi a4 avant g-tron en audi a5 sportback g-tron; daar levert de motor 170pk en koppel 270Nm, daar kom je al flink mee uit de voeten tegenvallers : de dure prijs en toch beperkt bereik (zeker als je flink het gaspedaal induwt) toch vind ik rijden op cng een zeer interessante en ecologische optie (mijn passat tsi cng vind ik nog altijd top) maar dan moet je wel je "goesting" vinden in het beperkt aanbod van cng wagens af fabriek, en een "garage vertrouwd met cng" die niet te ver van huis ligt.
  12. vandaag 17.00u, een zwarte vw caddy tgi bestelwagen (met belettering), officiële sticker, oostendestraat torhout gespot in mijn achteruitkijkspiegel, waar die grote sticker toch nog goed voor is.
  13. vandaag 16.40u, een zwarte skoda octavia combi g-tec, officiële sticker, expresweg brugge, aan een pittige snelheid op de linker rijstrook serieus zien "draften" achter een....porsche 911, ik denk niet dat er nog een smart tussen kon. of zijn verbruik daardoor naar beneden ging......waarschijnlijk niet.
  14. daarom is de condensor zo vatbaar voor steeninslag (valt niet onder garantie, of je moet hem zo gekocht hebben), je kan dan een lek krijgen en koelvloeistof verliezen. bij een te laag niveau koelvloeistof begint de compressor lawaai te maken of de airco valt weg, dan moet je toch snel koelvloeistof laten bijvullen om geen schade te krijgen aan de compressor. hoe kan je dit zien aan de condensor? wel steek de airco aan en de condensor begint van kleur te veranderen (temperatuursverschil en vervolgens condens) links onder, een kwart cirkel heeft een andere grijswaarde . zo had ik tijdens de garantieperiode aankoop 2de hands lawaai aan de compressor (alhoewel ik eerst dacht dat het om de turbo ging), wat koelvloeistof bijgevuld en probleem scheen opgelost. voor einde garantie begon de compressor terug lawaai te maken. ik ben toen bij een koeltechnieker geweest die ook aan boord van schepen werkt, en die heeft me toen getoond waar je de verkleuring op de condensor zag, ook zag je dat de condensor al flink wat steeninslag had gekregen. met dit gegeven naar Tavernier getrokken, we hebben een zeer goede regeling getroffen, condensor vernieuwd en het blijft nu goed. nu is een airco in een auto een "open systeem" (aandrijving gebeurt via riem/motor); er kan dus altijd een heel klein verlies zijn; daarom kan het geen kwaad om de airco om de 2 - 5 jaar te laten checken; dit zit wel niet standaard in het onderhoud, je moet het dus zelf vragen (ook vragen hoeveel het kost).
×
×
  • Create New...