Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Jan Robert

Leden
  • Aantal items

    181
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    7

Jan Robert won laatst op 6 Juli

Jan Robert had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

141 Super

1 Volger

Over Jan Robert

  • Titel
    Aardgasexpert

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. deze morgen 18/07 om 06.30u, een zwarte VW Caddy bestelwagen, geparkeerd naast parking Tavernier Zedelgem; Officiële sticker op de achterruit geplakt. Tavernier garage is nu dicht wegens verlof, maar je kan steeds iemand bereiken op 0496 52 25 25 (noodnr); meestal heb je dan Stefaan aan de telefoon; die kijkt dan hoe hij je toch kan depaneren = service zelfs buiten openingsuren.👍👍👍
  2. deze morgen 17/07 om 06.40u een VW Caddy bestelwagen, donker grijs, met aanhanger, aan de CNG pomp Q8 Zedelgem
  3. diesel nog niet weg, en achtergehouden technologie https://autofans.be/nieuws/officieel/44252-ongemakkelijke-waarheid-nieuwe-mercedes-c-klasse-diesel-even-groen-als
  4. naar website gaan en klacht melden, doorgaans krijg je wel antwoord vorige vrijdag 12/07 om 06.30u willen tanken bij Q8easy Zedelgem, betaalterminal werkte niet, op website de klacht vermeld, per email een bevestiging van mijn bericht gekregen, later in de namiddag een bericht dat het om een data storing in hun netwerk ging op die vrijdag van 00.00u tot 10.00u.
  5. Jan Robert

    Cng sticker

    levensduur cng tanks 20jaar, keuring om de 4 jaar (of er moet een terugroep actie zijn - op kosten constructeur). keuring moet wel bij een erkend cng keurder gebeuren. https://www.taverniereco.be/CNG-keuring https://www.aardgasrijder.be/autokeuring-wagen-op-cng/
  6. Jan Robert

    Cng sticker

    mag inderdaad niet, en bij de technische keuring kijken ze in eerste instantie (of alleen) naar het eticket en de geldigheid van het attest van de cng tanks, deze cng "controle" kost je nl 17.70eur.
  7. Jan Robert

    20190712_enora brugge.jpg

    yep, 19.35kg voor 19.13 eur = 0.9886, afgerond op 0.989 eur/kg tank was niet volledig leeg, zat nog voor 50km in, na tanken is dat ongeveer 2.3kg; +19.36kg = 21.66kg hier moet ik toch (zonder files) ongeveer 500km ver geraken (bereik na tanken stond op 540km, maar dat is altijd optimistisch juist na tanken)
  8. Gisteren vrijdag 12/07 14.30u, cng-station enora waggelwater te brugge, een blauwe skoda octavia combi g-tec. De auto kwam aangereden toen ik aan het tanken was. De dame van de Skoda lukte er niet direct in om het pistool aan te koppelen, ik heb haar wat geholpen, ook bij het loskoppelen. Ze had nog niet veel zelf cng getankt, nu, eigenlijk vond ze het dan toch niet moeilijk. In de lege tanks van de skoda ging er bijna 16kg in. Zelf vind ik de druk bij enora brugge steeds goed, goed station, en maar 1 km van de expresweg brugge, gemakkelijk op en afrijden.
  9. info Tavernier, afhankelijk auto, kan het zijn dat de bevestigingspunten van de trekhaak samenvallen met de ophanging van het frame van de cng tanks; het is dus aangeraden om de trekhaak bij een officiële verdeler te laten plaatsen die ook een erkend cng keurder is; alles moet namelijk heel conform de vereisten gedaan worden.
  10. wel, je koopt een auto met trekhaak (je wilt perse een trekhaak), en je krijgt een auto waarbij de trekhaak wordt afgekeurd, dan ga ik daar zeker over discuteren (een auto is veel geld, dus ik wil krijgen wat er overeengekomen is, ja toch). daarbij, ik heb het net vermeld op het forum, je moet kijken naar het gelijkvormigheidsattest, en onafhankelijk of die trekhaak af fabriek of nadien is gemonteerd maakt geen verschil.
  11. navraag gedaan bij Tavernier Zedelgem en Technische keuring Oostende (hoofdkantoor West-Vlaanderen) mbt plaatsen trekhaak: je moet kijken naar het gelijkvormigheidsattest, zie in bijlage attest van mijn wagen: 18.3, 18.4, 19, daar moeten de toegelaten waarden op vermeld staan, niet ingevuld is niet toegelaten. gelijkvormigheidsattest.pdf
  12. "Marieke" hier klopt toch iets niet in het verhaal je koopt een (ingevoerde) wagen (met trekhaak). ik neem aan dat je die wagen aankoopt bij een Belgische verkoper. voor de verkoop moet de verkoper met de wagen naar de technische keuring. aangezien je een wagen met trekhaak koopt, staat dit volgens mij ook in het keuringsbewijs vermeldt (althans, zo is dit bij onze tweede wagen en ik weet niet waarom dit een uitzondering zou zijn), nl bij opmerkingen , in ons geval, B.008/1/4 trekker van aanhangwagen - max toegelaten sleepbare massa - zonder rem 620 kg - met rem 1000 kg als bovenstaande juist is (misschien kan ik toch fout zijn wegens de opgelegde limieten van de sleepbare massa en dient de opmerking alleen wegens de beperking), dan had je bij aankoop een keuringsbewijs moeten hebben met vermelding van de trekhaak en dan had je dat achteraf niet moeten laten "herkeuren". in het ander geval, mocht het toch niet nodig geweest zijn de trekhaak op het keuringsbewijs te vermelden bij verkoop, dan had die trekhaak vermeldt moeten staan op de aankoop factuur, wat dan op zich impliceert dat de auto met een trekhaak moet gekeurd zijn. is dit niet zo verlopen, dan zou ik toch kijken wat ik kan claimen van de verkoper, want die was (als mijn argumenten kloppen) niet ter goeder trouw. in ieder geval zou ik niet met een afgekeurde trekhaak rijden, want loopt er iets fout als je iets op de trekhaak hebt, dan krijg je minimum problemen met je verzekering etc.
  13. vandaag 09/07 rond 17.00u aan de CNG pomp Q8 Zedelgem, een mooi getunede Audi A3 g-tron, laagprofielbanden en opvallende velgen, spoilers; een zeer sportieve cng rijder.👌
  14. Thule ClipOn High 2 9105, eenmaal de fietsen op de drager, dan is de klep moeilijk te openen https://www.thule.com/nl-nl/nl/bike-rack/trunk-bike-racks/thule-clipon-high-2-9105-_-910501
×
×
  • Nieuwe aanmaken...