Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

CtrlAltDelicious

Leden
  • Aantal items

    41
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

CtrlAltDelicious won de laatste dag op 10 september 2020

CtrlAltDelicious had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

CtrlAltDelicious's prestaties

Aardgas ontdekkingsreiziger

Aardgas ontdekkingsreiziger (3/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Reageert vaak
  • Eerste bericht geplaatst
  • 1 week lid

Recente badges

34

Reputatie

  1. Nu was ik een vijftal weken "over tijd" om m'n trekhaak te laten keuren én heb deze in die periode niet gebruikt maar als ik de laatste commentaren zo lees... Jaren lang ongekeurd gebruik??? Jullie zijn op de hoogte van de risico's? Die zijn anders niet min hoor. Bij een controle door de politie moet u uw keuringsbewijs tonen. Weigert u dat, of hebt u geen geldig bewijs van de technische keuring in uw wagen? Dan riskeert u: een gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden; een geldboete van 80 tot 80.000 euro; of één van deze straffen alleen. Bij herhaling binnen de twee jaar wordt deze straf bovendien verdubbeld. Denk maar niet dat er nooit op gecontroleerd wordt; dit voorjaar ben ik aan de kant gezet door een patrouille in een ongemerkte wagen. Bij het nakijken van mijn papieren werd er naar mijn keuringsbewijs gevraagd. Toen ik zei dat mijn auto nog maar net 2 jaar oud was vroegen ze naar het keuringsbewijs van de trekhaak. Toen had ik er nog geen. Maar dat is niet het ergste wat er kan gebeuren. Bij een verkeersongeval wordt alles door de verzekeraar(s) onder de loep gelegd, en zelfs al ben je zelf niet in fout, met een voertuig dat niet reglementair is... ben je dat ineens wél. Krijgt de tegenpartij hier weet van (ook zij kunnen een 'expert' naar je wagen laten kijken) zullen ze verantwoordelijkheid van eigen klant betwisten en de schuld bij jou leggen. Eigen verzekeraar wil natuurlijk ook niet uitbetalen voor iets wat je eigen verantwoordelijkheid is (en al zeker niet voor moedwillig verzuim zoals niet naar de keuring gaan) en weigert uit te betalen. Als u een ongeval veroorzaakt met een auto zonder geldig keuringsbewijs, riskeert u een extra financiële tegenvaller. De verzekeringsmaatschappij zal dan weigeren om tussen te komen en zal de kosten op u of op de verzekerde van het voertuig verhalen. Alleen als u kunt aantonen dat er geen verband is tussen het ongeval en de technische staat van uw voertuig, zal uw maatschappij toch tussenkomen. Namelijk dat wanneer je in een ongeval betrokken bent, de verzekering zich kan terugtrekken en beslissen om niet uit te betalen omdat je voertuig niet in regel was met de verkeersreglementen. Met de laatste reacties vermoed ik dat er nogal wat mensen met een 'St. Christoffel' als sleutelhanger rondrijden. Of toch 'fuzzy dice'? (info hier: https://mijnboete.be/rijden-zonder-keuringsbewijs/ )
  2. Gisteren naar de autocontrole geweest om de trekhaak te laten keuren. 't Was er nog niet eerder van gekomen (in mijn voordeel: trekhaak was sinds installatie nog niet gebruikt) Een afspraak hiervoor reserveren kan je online niet maar gelukkig mag je in de "herkeuring" rij aanschuiven; wat toch ruwweg een 25-tal auto's scheelde. O.w.v. covid-19: auto buiten aan de start van de lijn laten staan en rond het gebouw naar de achterkant - tot de 'finish' - wandelen. M'n wagen is nog maar 2 jaar oud dus was het ook enkel de trekhaak die te keuren was maar hij moest alsnog de volledige lijn door want de brug staat pas op't eind van de lijn. Daar, na ongeveer 20 minuten wachten: - wagen op de brug - wagen omhoog - eens kort met de blote hand aan de trekhaak trekken (no pun intended) - exact 3 seconden onder de wagen lijken - wagen naar beneden Klaar! Zelf de auto van de brug rijden, parkeren en wachten tot je naam afgeroepen wordt om binnen je rekening te betalen. 15,50 snelverdiende euro's! Ik ga zélf een keuringsstation beginnen denk ik dan! En ik ga me specialiseren in het keuren van trekhaken onder particuliere wagens! Na een jaar of drie hard werk *kuch* ben ik "binnen".
  3. Dus door een ander te quoten zijn dat ineens je eigen woorden? Je herhaald ook trouwens mijn herhaling. Ik ga er hier mee stoppen want ik krijg zo stilaan het gevoel van in de HLN commentaren verzeild geraakt te zijn... (en daar ben ik enkel lezer, geen poster)
  4. Schreef ik dat dan? [Btw, als mijn tante een transgender was geworden, dan had ik haar 'nonkel' geheten. Paardje rijden op zijn/haar knie had evenzeer blijven kunnen hoor. potàto ~ potáto. ] De Caddy vraag in deze thread (die overigens over Golf gaat ) kwam van @kitobeer; met misinterpretatie over een missende draagbalk en quote: "Want dan is er nog hoop." Uit zijn opmerking meen ik te kunnen afleiden dat hij een 7-zit heeft maar alsnog graag (liever zelfs?) een trekhaak onder zijn wagen zou hebben. Nogmaals: als hij dit zou willen, dan kan dit. Ik zal ineens óók nog eens herhalen voor iedereen die er maar blíjft over lezen: de achterste zitbank weghalen, de gordels definitief demonteren en dan de wagen laten re-homologeren naar een 5-zitter.
  5. Ik ga mezelf niet blijven herhalen. Scroll up! Sorry. Míts aanpassing(!!!) en her-homologatie(!!!) mag het wel.
  6. @Koen C Klopt, in theorie géén trekhaak voor de lange versie. Maar in praktijk kan je anders wel een 7-zit "makkelijk" laten inschrijven als een 5-zit mits de voorwaarden die ik aanhaalde en alsnog een haakje eraan stippen. Je vraagt je af wie er gek genoeg is om dit te doen, maar toch heb ik er al een tweetal zien rondrijden. Misschien hadden ze wel nood aan de langere/extra binnenruimte bovenop de aanhangwagen? Misschien hebben ze wel lak aan verkeersregels en wetgeving en rijden ze er gewoon ongekeurd mee rond? Ik vind het anders ook wel straf dat ik regelmatig lange-versie Caddies zie rondrijden (meestal witte met "bvba" belettering erop en zonder achterbanken erin), die over-vol-ge-stouwd mét een al even volle aanhangwagen naar ergens ergens een werf puffen. Want bouwmateriaal weegt minder dan een passagier? Er zitten gaten in de regelgeving er rond en dat zorgt voor verwarring voor de ene en achterpoortjes voor de andere; zo'n beetje als de regels rond corona
  7. @dirk & @Koen C Check deze topic: Mijn comment daar (copy&paste scheelt werk ): Geplaatst: 14 Juli dit jaar Wij hebben sinds kort een Caddy Maxi 1.4 TGI Family in huis. (Voor het gemak: dat is een 'lange' Caddy met 7 zitplaatsen die rijdt op CNG.) Ik wou hier ook een trekhaak laten onder laten plaatsen, maar mocht dit niet. Bevestigingspunten hiervoor zijn nochtans onderin voorzien, trekhaken die er op passen zijn legio in de handel voor handen, de gastanks (groter dan die onder de 5-zitter) zitten niet in de weg, maar... De 7-zitter is niet gehomologeerd om met een aanhangwagen te mogen rijden. Reden hiervoor is dat dan het maximaal belastbare gewicht (mogelijks) wordt overschreden wanneer er 7 personen in de wagen zitten én er nog eens een geladen aanhangwagen/caravan aangeprikt wordt. Ik heb hier voor naar D'Ieteren gebeld en daar kreeg ik te horen dat er een eenvoudige *kuch* oplossing is! Hahaa! Simpelweg de achterste zitbank weghalen, de gordels definitief demonteren en dan de wagen laten re-homologeren naar een 5-zitter. Met andere woorden; het gezamenlijke gewicht van de achterbank en dat van de twee dikkerds die er anders op zouden zitten ruften, compenseert het gewicht van een aanhangwagen/caravan mét lading. Dat re-homologeren is niet gratis en je bent twee zitplaatsen kwijt, maar je wint hierbij wel de leute van een sleurhut. Als ik dan kijk naar jouw wagen, waar er achterin helemaal géén banken staan (met "dubbele cabine" bedoel je toch "lichte vracht"?) dan zie ik niet in waarom je er geen trekhaak zou mogen onder steken. Hell! Zelfs twee, want er missen twee rijen zetels in je maxi brik! Bel anders voor alle zekerheid eens met je garage. Doe je dit liever niet (want je bent bang dat ze je ineens een trekhaak willen aansmeren), bel dan zoals ik naar de D'Ieteren Service Desk.
  8. Je kan wel degelijk een trekhaak laten zetten onder je CNG Caddy hoor! Daarmee niet door de keuring geraken is larie.
  9. Oh ja. Laat je dus niet in't zak zetten door extra te betalen voor "programmatie in de boordcomputer". 99% van alle wagens hebben 4 parkeersensoren achteraan (1 op elke hoek en 2 verdeeld telkens op 1/3 van de breedte). De trekhaak staat pal in't midden van de wagen, héél dicht en dus onzichtbaar voor de sensoren. Er dienen dus geen sensoren permanent uitgeschakeld te worden in de boordcomputer (zou maar erg zijn) en een "blinde vlek" "programmeren" is al helemaal science fiction. Ik heb voor een 7-polige gekozen en misschien dat er bij een 13-polige enkele opties dienen geactiveerd te worden in de boordcomputer, maar ook dat lijkt me sterk. Misschien dat iemand anders hier met kennis ter zake daar meer uitsluitsel over kan geven?
  10. Oei... 'k Was vergeten om nog feedback te geven Het is Trekhaakpunt in Lommel geworden: € 369,94 voor een vaste trekhaak. Die prijs (promo) is nog steeds geldig, zag ik op hun website. Die website zit trouwens goed in elkaar: je kiest vlot uit drop-down menu's merk, model, versie en bouwjaar en uiteindelijk of je een vaste of afneembare trekhaak wil. Hierop kan je uit een kalender een datum voor afspraak prikken. Allemaal héél intuïtief en helder! Ze hebben het druk dus zat er een wachttijd op van 3 à 4 weken. In het 'commentaar' vakje had ik genoteerd dat als er een vroegere datum beschikbaar kwam, ze me hiervoor altijd mochten contacteren. Dat hebben ze ook gedaan maar de voorgestelde datum was ik zelf niet vrij. Goeie opvolging dus! De dag van montage zelf was ik er een kwartiertje op voorhand. Ze zitten goed vindbaar (met Waze) op een industrieterrein. Parkeren doe je er op goed geluk tussen andere wagens, op een niet al te groot terrein voor hun gebouw. Binnen door de zijdeur waar je je dan aan een corona-proof toog aanmeld. Hier wordt alles nog eens overlopen en bevestig je je keuze (vast of afneembaar) van trekhaak. Autosleutel achterlaten en je wordt dan verzocht om buiten te wachten in een ruime lounge-set. Het was een warme voormiddag en de zetels zaten comfy en goed, dus ben ik er in slaap gevallen. Allez, meer zitten soezen want ze hebben enkele honden waarvan er eentje op zowat alles en iedereen die hij ziet of hoort, luid en lang gaat blaffen. Een kleine 45 min. na mijn geplande uur van afspraak werd ik er door een andere klant (we zaten er met z'n tweeën te wachten) op gewezen dat mijn auto klaar was. Ze komen niks zeggen, je moet het zelf maar in de gaten houden dus (De technieker verliest geen tijd met babbeltjes = tijdswinst.) Dan naar binnen om af te rekenen waarbij er toch wel een obligatoir verkooppraatje bijzit: of je geen bijkomende garantie wil. Uiteraard betalend. Hiervoor heb ik vriendelijk bedankt. Er staat op de toog een gigantische pot met trekhaakdoppen maar ook deze zijn betalend. Jammer want er staat nochtans hun logo op en ik ga geen reclame voor een ander maken en daar ook zélf nog eens voor betalen . Ik denk dat de trekhaken al zo scherp geprijsd staan, dat dit extraatje er niet meer af kan Elektronisch betaald en klaar! Op letterlijk een uurtje was ik er binnen en buiten. Perfect zoals geadverteerd en nog beter dan ik had verwacht. Mijn Golf is tevreden (en ik ook)
  11. Wij hebben sinds kort een Caddy Maxi 1.4 TGI Family in huis. (Voor het gemak: dat is een 'lange' Caddy met 7 zitplaatsen die rijdt op CNG.) Ik wou hier ook een trekhaak laten onder laten plaatsen, maar mocht dit niet. Bevestigingspunten hiervoor zijn nochtans onderin voorzien, trekhaken die er op passen zijn legio in de handel voor handen, de gastanks (groter dan die onder de 5-zitter) zitten niet in de weg, maar... De 7-zitter is niet gehomologeerd om met een aanhangwagen te mogen rijden. Reden hiervoor is dat dan het maximaal belastbare gewicht (mogelijks) wordt overschreden wanneer er 7 personen in de wagen zitten én er nog eens een geladen aanhangwagen/caravan aangeprikt wordt. Ik heb hier voor naar D'Ieteren gebeld en daar kreeg ik te horen dat er een eenvoudige *kuch* oplossing is! Hahaa! Simpelweg de achterste zitbank weghalen, de gordels definitief demonteren en dan de wagen laten re-homologeren naar een 5-zitter. Met andere woorden; het gezamenlijke gewicht van de achterbank en dat van de twee dikkerds die er anders op zouden zitten ruften, compenseert het gewicht van een aanhangwagen/caravan mét lading. Dat re-homologeren is niet gratis en je bent twee zitplaatsen kwijt, maar je wint hierbij wel de leute van een sleurhut. Als ik dan kijk naar jouw wagen, waar er achterin helemaal géén banken staan (met "dubbele cabine" bedoel je toch "lichte vracht"?) dan zie ik niet in waarom je er geen trekhaak zou mogen onder steken. Hell! Zelfs twee, want er missen twee rijen zetels in je maxi brik! Bel anders voor alle zekerheid eens met je garage. Doe je dit liever niet (want je bent bang dat ze je ineens een trekhaak willen aansmeren), bel dan zoals ik naar de D'Ieteren Service Desk. En als je nog niet zou weten waar je je trekhaak gaat laten steken, kijk dan deze topic even in:
  12. In mijn geval zit er een 8-tal Km verschil in afstand tussen Carloma en Trekhaakpunt (respectievelijk 68Km en 60Km van mijn deur). Maar! Voor een verschil van € 161,25 kan ik echter al gauw > 3000 Km doen. Da's een pak meer dan "de andere kant van het land". Daarmee doe ik makkelijk een retourtje naar Berlijn plus een retourtje Parijs én heb ik nog gas over.
  13. Owkeej... Tot nu toe heb ik van 4 installateurs offertes binnen en er zijn nogal wat prijsverschillen! Het gaat hier telkens over een 7-polige stekker. 13-polig is, uiteraard, nog (aanzienlijk) duurder. Carloma € 531,19 voor een vaste trekhaak € 716,31 voor een afneembaar trekhaak Autex € 435,00 voor een vaste trekhaak € 635,00 voor een afneembaar trekhaak Alfa Autoshop € 375,00 voor een vaste trekhaak € 465,00 voor een afneembaar trekhaak Trekhaakpunt € 369,94 voor een vaste trekhaak € 475,94 voor een afneembaar trekhaak Auto5 (prijzen geplukt van hun website) € 431,95 voor een vaste trekhaak € 546,95 voor een afneembaar trekhaak Montage trekhaak + montage universele kabelset (producten niet inbegrepen) 299,00€ 7-polige kabelbundel (basisset huismerk): €12,95 Trekhaak vast: prijzen tussen € 120 en € 210 Trekhaak afneembaar: prijzen tussen € 235 en € 465 Carloma blijkt in dit vergelijk toch wel een uitschieter qua prijs te zijn. Ik heb er ook aan gedacht om over de grens een trekhaak te laten plaatsen, maar heb hierover in andere topics al verhalen gelezen dat dit 'vies' kan uitdraaien. Met name papierwerk dat niet in orde is (conflict in regels en formulieren tussen Belgische, Europese en land van installatie) waardoor er al mensen verplicht waren om, na technische controle, de haak vanonder hun auto te (laten) vijzen. Bovendien zijn de prijsverschillen met de beste koop uit bovenstaand lijstje te klein om de moeite te doen. Nog maar eens bewezen: het loont van te vergelijken!!!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...