Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

kitobeer

Leden
  • Aantal items

    54
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    3

kitobeer won laatst op 13 Januari

kitobeer had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

46 Super

Over kitobeer

  • Titel
    Gevorderd lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Ik rij altijd tot de cng op is. Daarna ben ik nog even lui om naar de pomp te gaan en gebeurt het dat ik nog een 20 km op benzine rij. Wat ik merk is dat hij nog een keer of 3 op gas overgaat en zegt dat het gas op is. Ik krijg nog steeds 28,70 kg gas in mijn tanks van 26 kg. En ik heb nu al 3 keer mijn benzinetank leeg gereden. Op ruim 6000 km.
  2. Omdat een grote caddy voor mij gene meerwaarde is. Maar let wel op mijn km verbruik is allemaal met L - gas he. Ik kan de getalletjes ook niet mooier maken dan ze zijn. Ik heb in de bergen in oostenrijk zuiniger gereden dan mijn dagelijkse ritjes hier. Maar als ik uiteindelijk de rekening maak zit ik nu op 6 cent de km en vroeger op 11 cent de km. Dus toch behoorlijk goedkoper. Dan maar een keer meer tanken. Ja ik heb naar oostenrijk een jerrykan benzine meegnomen omdat het toen heel slecht weer was en ik bang was om stil te komen te staan in een file met -14gr . Maar bijlange na niet nodig gehad.
  3. Ik las hier van de week ergens dat iemand adviseerde om toch met regelmaat benzine te rijden. Mij was gezegd vanuit de vw garage dat dit niet vaak nodig is. Maar ik merk wel verschil in rijgedrag wanneer ik met gas rijd , rijd ik veel soepeler tussen mijn schakelingen dan wanneer ik overga op benzine. Met benzine voelt het zeer gevoelig aan en zeer vlug. En durf ik wel eens te schokken met schakelen omdat k het niet gewend ben en al zeker niet van met mijn oude diesel. Ik rij liever op mijn gas eerlijk gezegd. Maar hoe vaak moet je nu benzine rijden?
  4. Nee ik rij maar 100 km op met mijn bezine tank en ik heb een kleine vw caddy. En hier zit inclusief het stukje reserve in. Hij springt bij de laatst 25 km op reserve. En dan slurpt hij echt benzine. Met mijn cng tank haal ik meestal 450 km . Maar dat is zonder snelweg. Mijn advies goed op cruise control rijden en houden aan de max snelheid dan is hij het zuinigst. In tankinhoud valt het me een beetje tegen. Echter in mijn portemonnee helemaal niet. Vooraf proberen uit te stippelen waar de stations liggen en helaas moet je navigeren van station naar station. Vond ik ook een ergerlijk ding. Je zou toch verwachten dat je in je navigatie app gas zou kunnen toevoegen en dat je dan zelf kunt kiezen bij welk vlaggetje je dan stopt. Ik ben ook binnen de week op vakantie vertrokken naar oosternrijk. Maar duitsland en oostenrijk waren geen probleem om te tanken. Eens aan de glosgnocker wel. En ik moest heel erg wennen aan de rijervaring. Ik kwam van een 1900 tdi. En het verschil voel je echt wel. Dat ik vroeger een redelijke linksplakker was doe ik dta nu echt niet meer want anders rij ik echt in de weg. Succes en laat weten hoe het is gegaan. Als je nog vragen hebt stuur ze maar op.
  5. kitobeer

    Prijs CNG aan de pomp

    Ja klopt laagcalorisch gas bij maes (Esso). Toch wordt het gas beter, ik merk nu dat het op 90% kwaliteit zit IPV de vaak 80%
  6. kitobeer

    Prijs CNG aan de pomp

    Hier staat hij al heel februari op 0,98 voor laagcalorisch gas. Hoeveel betalen jullie voor hoog calorisch gas?
  7. kitobeer

    Even wachten nog....

    Jamaar dat wist ik he. 40 000 km /j. Ik vind het eigenlijk een beetje zonde. Maar het zijn heerlijke rij kilometers. Ik had gisteren eens uitgeteld hoeveel ik normaal had betaald voor mijn km en hoeveel nu. Als ik die 5000 km had gereden op diesel had gereden rekening gehouden met mijn verbruik dan was ik 715€ kwijt geweest. 5000 km op cng rekening gehouden met mijn verbruik en de pech dat ik enkel toegang heb op laag calorische kwaliteit dit heeft me tot nu toe 311 € gekost. Inmiddels weet ik dat mijn verbruik op 5.1 kg/100 km zit. Om een idee te geven. Ik tank steeds bij de Esso in turnhout en krijg hier meestal 28,50 kg in mijn tank Van 26kilo. Laatste toen ik mijn benzine had leeg gereden en ik ging alles bijvullen heb ik zelfs 29 kilo cng getankt. Dus ik houd aan 28 kg hier rij ik 450 km mee. Maar laag calorisch gas . En ik rij 45 km per dag op werkdagen dus veel starten en stoppen. In de bergen rijden was voor mij veel goedkoper.
  8. kitobeer

    Even wachten nog....

    Zalige wagen. Ik heb een korte versie. En op 1, 5 maand al 5000 km op mijn teller gereden.
  9. pit point app is gratis en vind ik veel beter en vind evengoed andere stations zonder pitpoint punt. Bij beide apps kun je geen route berekenen. En als je een station zoekt en vind kun je toch doorklikken. Ik heb de gib gas app maar is zijn 4 euro niet waard. Maar dat is mijn mening
  10. De gps is K.U.T ze weet heel veel straatnamen niet. En als je een garmin of tom tom of google maps gewend bent ik vind hem niet duidelijk. Hij staat bij mij enkel aan om te zien hoe hard ik mag rijden. Ik gebruik google maps wel. Ik heb onderweg van oostenrijk naar huis beide aangehad en ik vind hem echt flut. Wat ik nog meer triest vind is dat geen enkele gps voorziet om tankstations met cng aan te vinken. Dat maakt dat je routes op vakantie moet uitstippelen. En de gibgas app die geeft momenteel zelfs de 2 tankstations in turnhout niet aan !!! Kunt beter de gratis pit point app gebruiken.
  11. kitobeer

    Prijs CNG aan de pomp

    Van wat moet ik ne foto maken? Ik moet morgen gaan tanken.
  12. jep , ben je me al tegengekomen trouwens? Oja en een secret. Ik heb het gepresteerd om op de 2 de dag al geflitst te worden zag ik in de brievenbus.
  13. En we zijn weer terug thuis. OMG we vertrokken naar België met zon en net voor de felbren tunnel zo een 20 km ervoor begon het te sneeuwen. En het werd al snel heel veel. De moed zakte gelijk in mijn schoenen. 2 hele kleine driftjes gehad in de haarspeldbocht net voor de tunnel. En voor de rest banjerde mijn coole Caddy overal flink door. Want de sneeuw verandert al gauw in een plat gereden laagje van 3 cm. En dat bergop . Niks aan de hand. Hij deed het perfect. Ik kan wel zeggen dat ik hem nu goed ingereden heb en weet wat hij kan. Veel meer dan ik dacht. Hij doet niet onder hoor voor mijn 1.9 tdi. Maar je moet er wel mee leren rijden. En dat is ervaring die je moet opdoen. Ik heb de steilste bergen gehad met sneeuw en zonder sneeuw. Eentje was echt maar net gelukt. Maar hij geraakte toch boven. Dat kon de Jaguar in de kant niet zeggen die stond half de berg stil en deed niks meer. Kwa verbruik. De afgelopen week heb ik mijn totale verbruik weten terug te brengen naar 4.7 kg /100 km. Straf en dat voor in de bergen. En reed ik met een volle tank 100 % gas maar 100 km verder dan met het L-gas van hier thuis. Ik ben benieuwd of daar nog verbetering in komt. Ik vind de pitpoint app fijner dan de gibgas app. En in het terug komen ben ik lukraak ergens gestopt bij een aral-tankstation en daar had men ook erdgas. Wel duurder. Maar het was al donker, nat en ik was moe. Dan is makkelijk wel fijn. Maar ik ben echt super tevreden. Van mijn bakkie hopelijk de komende 10 j.
  14. kitobeer

    Autosalon 2019

    dat snap ik niet. Bodemvrijheid bij de caddy gereduceerd. De cng tank zit toch onder de auto op de plek waar het reservewiel normaal zit. En dan heb je nog een mega koffer en achterbank.
  15. In duitsland hebben wij super traag getankt 1 x. In oostenrijk gaat het zo vlot als bij ons. En aangezien wij gisteren nog richting slovenie geweest zijn zal ik heel de vakantie op gas kunnen uitzitten. Ons dichts bijzijnde station is Of op 75 km of op 150 km.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...