Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Genenaft

Leden
  • Aantal items

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    1

Genenaft won laatst op 16 Mei

Genenaft had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

11 Goed

Over Genenaft

  • Titel
    Beginnend lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Ik heb tot nu toe enkel h gas getankt en met een defensieve rijstijl heb ik nu 3.7 kg per 100. Ik heb een gewone cc en ga eens testen wat dat geeft op de 60 km Arendonk -antwerpen E34 (buiten de spits). Als je natuurlijk l gas in de file hebt lijkt je verhaal inderdaad aannemelijk.
  2. PS proficiat met je keuze, je gaat er van genieten!
  3. Mij vertelden ze dat ik, als ik een 4 serie van Samsung had, via een Nederlandse omweg kon koppelen. Normaal gezien zou d'ieteren een volledige toegang moeten geven omdat het in hun reclame staat, maar dat klopt dus niet. Ik vond het in ieder geval raar.
  4. Deze tankpas lijkt me interessant https://www.pitpointcleanfuels.com/nl/tankpas/ Dat een markt minder matuur is, lijkt me net een extra aanleiding om prijsprikkels te geven.
  5. @Pitpoint_BE Stuur die pm ook even naar mij door, ik ben ook een professioneel met ondernemingsnummer. Ik vind het hoe dan ook raar dat in Nederland wel een tankkaart bestaat met prijsvoordeel terwijl dat in België niet zo is!
  6. Volgens verschillende bronnen is er beperkte extra slijtage van de koppeling. https://www.ad.nl/auto/afremmen-op-de-motor-kan-dat-kwaad~a39baabb/ Zou ontkoppeld uitlopen niet beter zijn?
  7. Eerste indruk na 2000 km: Top: verbruik, rijgeluid, uitrusting Verbruik: Met 4 kg per 100 km kom ik makkelijk rond. Elke 400 km passeer ik bij het tankstation voor een 16 kg. Ik rij defensief en houd me aan de snelheidslimieten. Opvallend is dat de schakelindicator vaak de vijfde versnelling overslaat. Misschien kan ik mijn verbruik verlagen door niet meer te remmen op de motor en stil te staan voor rood licht ipv zacht uit te bollen. Heeft iemand daar een gedacht over? Laat het dan vooral weten! Rijgeluid: De motor is heel stil en ook het rolgeluid is volgens mij uitstekend. Ik wou laatst een dashcam installeren en merkte dat de wagen zeer goed afgewerkt is zodat het heel moeilijk is om de bedrading voor de dashcam weg te werken. Uitrusting: Ik kocht de move versie en wist zelfs niet dat ik een remassistent, cd speler, sd kaart lezer kreeg in het pakket. Buiten de gierigheid van d'ieteren om de licentie van de android-connectiviteit te betalen heb ik geen klachten. Natuurlijk zijn er ook punten ter verbetering: 1. Stoelen zijn mijns inziens te vlak en dun, een beetje meer vulling en ergonomie zou leuk zijn. 2. Middenarmsteun is iets te ver naar achter geplaatst; 3. Usb poorten voor zijn slecht bereikbaar. Overall zeer tevreden, maar hoe fantastisch zou het zijn als in de achteruitkijkspiegel en kofferdeksel een usb poort zou zijn voor dashcams? Mijn vrouw was voor aankoop heel sceptisch tov cng, maar is nu helemaal om; als ze de kans heeft om mijn wagen te nemen gritst ze hem mee ! Ik hoor jullie ervaringen graag, dus post gerust!
  8. skoda, seat, seat en ssangyong hebben cng smart (!?) en subaru niet😅😅
  9. Autobild heeft een vergelijking tussen vw golf variant, skoda octavia combi en seat lepn st op youtube. Je hebt ongetwijfeld gelijk en als eerste generatie octavia rijder (2002 tot 2014 - 1900 tdi - 130 pk) heb ik eerst gekeken naar de octavia cng, maar de wagen rijdt effectief 80 % van de tijd met mij alleen dus vond ik het ruimte-argument minder zwaar doorwegen tov de prijs. Bovendien was mijn oude garage een seat dealer geworden na het failliet van saab en was ik zeer tevreden over hun dienstverlening. Hadden ze skoda verkocht was ik misschien bereid geweest om die 2500 extra euros in de automaat te pompen want die was ten tijde van mijn bestelling de enige keuze op de octavia. De leon had wel de handgeschakelde bak en was na aftrek van overname en opties gewoon 2000 euro goedkoper. Ik krijg mijn kwartet van "s"-merken misschien nog rond😜
  10. Zelfde ervaring met Delorge. Net alsof ze je een gunst doen door je een auto te verkopen. Toen ik elders kocht en het "opvolgtelefoontje" kreeg en zei dat ik voor een kleinere conculega had gekozen, braken ze nog even de garage af waar ik gekocht had. Als je trouwens seat koopt ipv skoda kan je 2 a 3000 euro besparen door leon ipv octavia te kopen.
  11. Bij benzinepompen zit er een compensatie mechanisme, dit is niet zo bij cng?
  12. De blokskes zijn idd niet echt lineair. Wat wel in grote lijnen (afwijking < 0.5 kg per 100 km) klopt is het gemiddeld verbruik. Dit weekend eens naar luxemburg rijden om te kijken of ik heen en terug geraak. Dan kan ik nog eens goedkoop tanken ook 😋
  13. Ondertussen is het tankstation in lommel open. Wat me opvalt is dat ik +18 kg kan tanken terwijl mijn tanks maar 17.7 kg zouden kunnen nemen. Worden deze pompen geijkt en zo ja door wie?
  14. Da's inderdaad veel goedkoper. Ik heb m'n Saab voor veel geld kunnen inleveren en pas na aftrek van die inruil werd Seat competitief met een salonaanbieding. Ik had mij ook voorgenomen om in D te kopen, maar met het onderhoud en m'n vrouw 🙄😋😋😋 die dat niet zag zitten heb ik last minute toch bij Seat gekocht.
  15. Ik heb mn seat leon st 1.5 tgi sinds vrijdag en heb er sindsdien een kleine 1000 km mee gedaan. Ik rijd zonder problemen 4 kg/100 km dus met 17,7 kg raak ik makkelijk 400 km ver. Vandaag een ritje van 200 km antwerpen op en af op het gemakske begonnen met volle cng tank en ik heb twee "blokskes" weg. Als die meter lineair werkt dan ga ik naar de 600 km. Tussentijdse beoordeling : 9/10
×
×
  • Nieuwe aanmaken...