Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Sejatlejoneffeir

Leden
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Goed

About Sejatlejoneffeir

  • Rank
    Beginnend lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hier dus niet. Van de hoofdletters maakt hij zelf kleintjes als ik op enter duw. Maar rechtermuisknop decimalen selecteren werkt goed genoeg voor mij. Met dat vakje ben ik toch niets geks meer van plan nadien, wat een vastbenoemd formaat ook moge betekenen. Ik zie dat jouw Octavia een verbruik haalt van 3,9kg/100km, is dat volgens de bc of ook zelf berekend? Ik heb nu zo mijn best gedaan om zuinig te rijden (ja, ik ken alle truukjes) en ik mag er denk ik vanuit gaan dat je niet al je ritten aflegt met een rauw ei onder het gaspedaal? Als ik lange ritten zou 'moeten' afleggen aan 70km/u, vlakke baan haal ik op boordcomputer ook makkelijk 2,6kg/100km, maar zo zien mijn trajecten er helaas niet uit.. eerder 1/4 centrum en 3/4 autostrade waarop ik vaak relax 110 aanhoud. (tussen 95 en 108 tijdens mijn laatste zuinigheidsrun)
  2. En ik voegde een kolom 'verbruik volgens bc' toe om op termijn indien mogelijk de afwijking op de bc te kunnen laten corrigeren. Ik ga zoveel mogelijk H-gas proberen tanken, het is een omweg van 11km, maar daar staan beduidend minder tankbeurten tegenover
  3. Ik krijg enkel foutmeldingen #NAAM? maar dat zal waarschijnlijk aan het programma liggen, ik gebruik libreoffice, en niet excel Rechts klikken werkt prima! Bedankt allebei, de data sheet ziet er bij deze een stukje deftiger uit
  4. Hoe doe je dat?
  5. Ik probeer het volgende keer eens, ik las vandaag pas dat ik niet de enige was die hiermee worstelde. Voor mij is de afbeelding duidelijk, dit is exact hetzelfde systeem als in Zellik bvb.
  6. Ik heb het ondertussen ook telkens voorgehad bij het tankpistool met roterende bevestiging.. na een minuutje komt die wel los. Het was gisterenavond nog 20graden. Ik hou mijn hart al vast voor de winterperiode
  7. Wat mij wel opvalt is dat mijn tank wel lijkt uit te zetten, er kan steeds meer kg in Officieel kan er 17,7kg in. Ik las hier op het forum reeds dat dit te maken kan hebben met de geleverde druk bij het tanken..? Ik blijf het speciaal vinden, aardgas tanken
  8. Je hebt oog voor detail ware mijn vakje breder geweest konden er nog veel meer cijfertjes na de komma.. (die heeft hij zelf berekend natuurlijk) Aan de garage had ik al bij aankoop gevraagd of ze zulke aanpassingen deden maar volgens de verkoper kan de facelift-versie daar niet zo goed meer tegen en doen ze het niet meer (softwareproblemen achteraf) Het zal wel niet bij alle veranderingen optreden, bij zijn eerste onderhoud zal ik het nog wel eens vragen. Ze moeten het daarom niet officieel doen hé In mijn geval vind ik het moeilijk om te berekenen want wat de boordcomputer nu aangeeft is waarschijnlijk een gemiddelde van mijn verbruiken op L- en H-gas. Ik zal straks eens kijken of ik dat all-time gemiddelde ook kan resetten Als ik nu het verschil bereken tussen de 3.6 die hij na bijna elke rit weergaf, en de 4.22 die ik echt verbruikt heb, kom ik op een 16%, dat is wellicht teveel van het goede.
  9. Ondertussen weer enkele tanks verreden op H-gas. Ik ben aangenaam verrast. Ik heb een handig blad samengesteld waarop ik alles mooi bijhoud. De laatste tank leeg gereden met een fluwelen voetje, interessant en leerrijk om eens te doen. Telkens ik een rit eindigde gaf mijn boordcomputer aan dat ik gemiddeld 3,6kg/100km (soms ook 3,4, 1 keer 3,8)had verbruikt, zoals je kan zien is dat heel optimistisch berekend. Een beeld zegt in dit geval meer dan 1000 woorden.
  10. Klopt, en je krijgt ook geen nieuw gelijkvormigheidsattest. ? Ik heb het dan zelf snel even opgezocht: klik Puntje 1.1 stelt dat er ook rekening gehouden wordt met de opties.
  11. Deelgenomen ✔️ Dat de calorische waarde op de pomp kan staan is leuk, maar ik denk dat, eens je aan de pomp staat, je gewoon zal tanken, om het even de waarde. Ik begrijp dat de waardes 'makkelijk' online te vinden zijn. De CNG-rijders die de luxe hebben verschillende pompen in de buurt te hebben kunnen dus op voorhand beslissen. Tot nu tankte ik steeds L-gas omdat die pomp ongeveer op mijn weg ligt. Daarvan ken ik nu ongeveer het gemiddelde verbruik. Nu zal ik enkele keren H-gas tanken waarvoor ik 11km om moet rijden. Ik ben alvast benieuwd naar het verschil. Ik verwacht geen (groot) prijsverschil op het einde van de rit, maar als ik met een tank al wat meer km kan rijden en dus een dag of 2 langer toekom.. ben ik ook al tevreden. Succes met de bevraging! Misschien keek ik erover maar op http://www.autoforum.be/forum zitten wellicht ook wat CNG-rijders.
  12. Bij mijn Seat Leon tgi bedraagt de gecombineerde waarde 118g/km. Zou het dan met de uitrusting kunnen te maken hebben? Optioneel grotere velgen en dergelijke.
  13. Om tot die 5,8 te komen moet ik er wel bij vertellen dat er veel Brussel centrum kilometers bij zitten deze keer. Maar inderdaad, de ene run is de andere niet. Een maand met veel file is geen autostradetrip naar frankrijk. Doorgaans is het voor mij autostrade op en autostrade af, weinig stadsverkeer , ritten van 15km. Met een jaarlijks totaal van minder dan 10.000km. Misschien is hij zuiniger eens deftig opgewarmd, het is maar een bedenking.
  14. Ik vrees dat het niet anders is.. het is nu niet dat ik als een bezetene rijd maar misschien ben ik wel nog een beetje op zoek naar het dieselkoppel dat ik gewend was. De 18inch wielen zullen er ook geen goed aan doen. 5,3 vond ik ok als bovengrens, met 5,8 heb ik toch iets vrolijk fouts gedaan Op H-gas en ik aan het stuur ? zal 4,5 realistisch zijn.
  15. Vandaag de CNG-voorraad weer volledig opgebruikt dus werden de tanks weer opgevuld. Deze keer raakte ik 314 km ver terwijl er 18,2 kg (in principe tank van 17,6 kg) kon getankt worden. Dat geeft een nog iets hoger gemiddeld verbruik van 5,8 kg/100 km. Ik ga dus gewoon verder genieten van de adaptieve cc, lane assist, .. en binnen enkele tankbeurten eens H-gas testen ?
×
×
  • Create New...