Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Sejatlejoneffeir

Leden
  • Aantal items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

8 Neutraal

Over Sejatlejoneffeir

  • Titel
    Beginnend lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Klopt, en je krijgt ook geen nieuw gelijkvormigheidsattest. 🤠 Ik heb het dan zelf snel even opgezocht: klik Puntje 1.1 stelt dat er ook rekening gehouden wordt met de opties.
  2. Deelgenomen ✔️ Dat de calorische waarde op de pomp kan staan is leuk, maar ik denk dat, eens je aan de pomp staat, je gewoon zal tanken, om het even de waarde. Ik begrijp dat de waardes 'makkelijk' online te vinden zijn. De CNG-rijders die de luxe hebben verschillende pompen in de buurt te hebben kunnen dus op voorhand beslissen. Tot nu tankte ik steeds L-gas omdat die pomp ongeveer op mijn weg ligt. Daarvan ken ik nu ongeveer het gemiddelde verbruik. Nu zal ik enkele keren H-gas tanken waarvoor ik 11km om moet rijden. Ik ben alvast benieuwd naar het verschil. Ik verwacht geen (groot) prijsverschil op het einde van de rit, maar als ik met een tank al wat meer km kan rijden en dus een dag of 2 langer toekom.. ben ik ook al tevreden. Succes met de bevraging! Misschien keek ik erover maar op http://www.autoforum.be/forum zitten wellicht ook wat CNG-rijders.
  3. Bij mijn Seat Leon tgi bedraagt de gecombineerde waarde 118g/km. Zou het dan met de uitrusting kunnen te maken hebben? Optioneel grotere velgen en dergelijke.
  4. Om tot die 5,8 te komen moet ik er wel bij vertellen dat er veel Brussel centrum kilometers bij zitten deze keer. Maar inderdaad, de ene run is de andere niet. Een maand met veel file is geen autostradetrip naar frankrijk. Doorgaans is het voor mij autostrade op en autostrade af, weinig stadsverkeer , ritten van 15km. Met een jaarlijks totaal van minder dan 10.000km. Misschien is hij zuiniger eens deftig opgewarmd, het is maar een bedenking.
  5. Ik vrees dat het niet anders is.. het is nu niet dat ik als een bezetene rijd maar misschien ben ik wel nog een beetje op zoek naar het dieselkoppel dat ik gewend was. De 18inch wielen zullen er ook geen goed aan doen. 5,3 vond ik ok als bovengrens, met 5,8 heb ik toch iets vrolijk fouts gedaan Op H-gas en ik aan het stuur 😋 zal 4,5 realistisch zijn.
  6. Vandaag de CNG-voorraad weer volledig opgebruikt dus werden de tanks weer opgevuld. Deze keer raakte ik 314 km ver terwijl er 18,2 kg (in principe tank van 17,6 kg) kon getankt worden. Dat geeft een nog iets hoger gemiddeld verbruik van 5,8 kg/100 km. Ik ga dus gewoon verder genieten van de adaptieve cc, lane assist, .. en binnen enkele tankbeurten eens H-gas testen 😅
  7. Dát is een sportwagen 😎 Het gebrek aan de handige achterdeuren zou ik 'm dan ook vergeven.
  8. Bedankt! Ik ga je vriendelijk corrigeren naar sportieve wagen want FR is eigenlijk niet meer dan een uitrustingsniveau met sportieve details, anders moet ik toch een beetje teleurgesteld zijn.. en dan mogen we de Audi's S-Line G-tron niet vergeten.
  9. Belgische CNG-sticker besteld 🙂
  10. Bedankt! Ja dat is 'm zeker. Staandaard heeft de FR 17inch, in een pack kan je dan 18inch krijgen en met nog een beetje opleg heb je deze "machined performance" 18inchers.
  11. Klopt, in mijn buurt vooralsnog vooral L-gas beschikbaar. Ik had al gelezen dat H-gas iets zuiniger is, dat zal ik vanaf '21 makkelijker kunnen ervaren. Dat je de BC op dat punt kan kalibreren wist ik nog niet, zeker een optie, later.
  12. Op deze manier makkelijk te downloaden op je Android smartphone. Ook op youtube vele filmpjes te vinden via de zoektermen : Android auto installeren nederland. Geen zorgen, dat werkt gewoon.
  13. Dit topic ga ik vanaf nu ook volgen en binnenkort een beetje kunnen aanvullen. Sedert een maand rijd ik ook met een 1.5tgi 130pk. Sindsdien nog maar 800km gereden dus een echt diepe ervaring met verbruik en tanken heb ik nog niet. Het huidige verbruik draait momenteel rond de 5kg. Ik heb geen te sportieve rijstijl dus ik ga ervan uit dat dit nog zal zakken, hoewel ik er wel mee kan leven. Het benzine alternatief kan hier maar van dromen.
  14. Hey iedereen, ik ben Bart en zoals de titel zegt rijd ik met een Seat Leon FR 1.5tgi met 130pk. Configureerbaar in FR uitrusting sinds januari, en eind april geleverd. Hoewel je (momenteel) enkel nog de DSG versie kan configureren op de CC van Seat, koos ik in januari toch voor de manuele versie. Het verbruik draait steeds rond de 5kg/100km en als ik dat hier zo lees moet dat toch lager kunnen. Ik rijd wel graag met de adaptieve cc op, en heb al gemerkt dat hij dan (tegen 110) makkelijk 8kg weergeeft, terwijl als ikzelf de controle heb hij rond de 5 blijf. Ik vermoed omdat hij telkens dotjes gas (haha) geeft om de voorligger te volgen. Een gemiddeld verbruik van 5 is voor mij anders wel prima! De motor is stil en krachtig genoeg. Heel tevreden van de wagen verder. De eerste CNG tanks ga ik telkens leeg rijden om het verbruik correcter te kunnen berekenen want de boordcomputer is met 4.7 toch een stukje te optimistisch. Als er iets is dat ik nog aan de wagen zou veranderen is het een subtiele verlaging. Het zou'm nog iets strakker maken, dat is persoonlijke smaak. Veel rijplezier iedereen 😉
×
×
  • Nieuwe aanmaken...