Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Dr Nick

Leden
  • Items

    983
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    19

Dr Nick won de laatste dag op 6 augustus 2020

Dr Nick had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

7.735 profielweergaven

Dr Nick's prestaties

Mentor

Mentor (8/9)

  • Populair lid Zeldzaam
  • Reageert vaak
  • 1 week lid
  • 1 maand lid
  • 1 jaar lid

Recente badges

403

Reputatie

  1. had een vermoeden dat dit een probleem zou zijn. Ik heb nl ook een Octavia waar idd 45 of 50L benzine bij zit was fijn geweest als dat ook met de Polo kon. bedankt allemaal voor de feedback
  2. Goedemorgen aardgasrijders, ik ben een tijdje niet meer actief geweest op het forum (wegens te druk op het werk) maar met de huidige prijzen denk ik dat het forum actiever is dan ooit. een gedachtengang die ik had: wij hebben hier een Polo VI 1.0 TGI staan, en die heeft enkel een "nood-brandstoftank" zou er een mogelijkheid zijn om deze tank te vervangen door een standaard formaat van 40L?
  3. Ik denk dat het probleem is dat er maar een 1.0 TGI in wordt geduwd, en geen 1.5 of 2.0. dat zou beter passen bij zo'n wagen. Maar enkel de 1.0 TGI.... voor een wagen die nogal hoog is, en dan ook nog om en bij de 1300kg weegt, mag het toch iets meer zijn voor mij. Mijn vrouw rijdt met de 1.0TGI in haar Polo, en daar is het aangenaam mee rijden
  4. bij Audi was vorig jaar met die achterpoortjes zelfs geen update te vinden. Dit jaar heb ik er wel eentje gevonden. (familie van mij rijdt Audi, ik (nog) niet) Voor de Discover Media, komen de updates even vaak uit als bij Audi, ik denk persoonlijk dat ze niet zo heel verschillen behalve de versleuteling. Ligt het probleem bij VW, of de leverancier van de kaarten (dacht dat dat 'Here' was)
  5. ik zit met dezelfde situatie, had al contact gehad met Drive Systems, en zij zeggen net hetzelfde. Dus voorlopig geen zorgen maken
  6. enige wat ik kan zeggen: blijf weg bij merkgarages. ik ga ondertussen al enkele jaren bij onafhankelijke garage. Ben 1x terug naar merkgarage moeten gaan wegens omstandigheden, en verschrok weer van de oplichting die ze erin steken. Het moment dat je 'onderhoud trekhaak' op de factuur ziet staan, en niemand in de garage die me kan uitleggen wat dit is behalve ' we moeten die van D'Ieteren' , dan weet je genoeg. 3u werk had me ook 300€ gekost!!!! nu bij onafhankelijk garage gaat het EN sneller, EN lager uurloon. mij zien ze nooit meer terug in eender welke merkgarage. Ze hebben hun eigen doodsvonnis getekend door deze omstandigheden. Ondanks dat leasemaatschappijen naar daar blijven gaan
  7. als de hardware aanwezig is, dus als je een elektrische koffer hebt, kan je de afstandsbediening idd instellen om dit te doen. @T_F ik wil dit gerust doen, maar ben niet van in de buurt
  8. het gaat hier niet over geloven, het is niet zoals het christendom of islam of jodendom. Het gaat hier over feiten willen inzien. Maar laat dit buiten beschouwing, dan moet je toch ook inzien dat we niet verder kunnen doen zoals nu. Bomen blijven verdwijnen, er komen steeds meer mensen op aarde die steeds meer vervuilen. Ergens is er een grens.
  9. bij mij was de cataloguswaarde 30.000€ ongeveer, uiteindelijk betaald 22.500€ (zonder inruil of andere premies) De caddy kwam daar een stukje boven maar ik spreek over 2016, dus ik weet niet hoe de situatie nu is, daarom dat ik zei 'ik denk' ;-)
  10. ik denk dat je je zelfs daarin vergist, de caddy was duurder dan mijn octavia destijds
  11. Duidelijk geschreven door iemand die met een Caddy rijdt, of wil rijden. Enkele punten: het verbruik van een caddy ligt hoger dan b.v.b. de Octavia. Niet iedereen wil 7 plaatsen, niet iedereen wil 850 km rijbereik, ik heb er 350-400, en heb daar absoluut geen probleem mee. Het mindere verbruik vind ik belangrijker. Ik heb ook nog 45L benzine bij, maar die gebruik ik enkel in de zomer als ik op vakantie ga. 2 voordelen, ik rij de tank nog eens leeg, en moet geen omwegen maken voor CNG te zoeken. En weeral, ik heb geen nood aan 850 km rijbereik. ik wil niemand aanvallen, maar aantonen dat de Caddy zeker niet altijd de beste keuze is.
  12. en wat als..... ze die filters niet onderhouden wegens te duur? Hoe zit het dan met uitstoot? Wat als ze dezelfde filter installeren bij CNG/benzine …..? daar ben ik vooral benieuwd naar
  13. op vele punten moet ik je gelijk geven. over die kerncentrales wil ik even zeggen: kernenergie is zuiverder dan de meeste denken, maar die oldtimers openhouden is niet de oplossing. Als ze nu zouden werken aan de laatste nieuwe technologie van kerncentrales en die hier in belgie zetten, hebben we de tijd om alternatieven uit te werken. momenteel is het veel bla bla en weinig boem boem
  14. hou ons op de hoogte hoe dat uitpakt
  15. dus jouw oplossing is al die toepassingen met cobalt maar stoppen? Goed idee, dan gaan er wel andere grondstoffen meer verbruikt worden. Is er een oplossing? niet direct, we zijn gewoon met te veel in het algemeen. Vroeger waren er nog oorlogen, ziektes, …. die de populatie onder controle hielden, nu is dat veel minder en blijven we dus toenemen in aantal. Dat is het grootste probleem, maar daar is geen humane oplossing voor. Dus ja, cobalt en andere grondstoffen gaan nog lang en nog veel meer gedolven worden. We kunnen proberen onze voetafdruk te verkleinen, maar gemakkelijk is dat niet
×
×
  • Nieuwe aanmaken...