Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Dr Nick

Leden
  • Content Count

    946
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

Dr Nick last won the day on March 30

Dr Nick had the most liked content!

Community Reputation

390 Super

1 Follower

About Dr Nick

  • Rank
    Aardgasgoeroe

Recent Profile Visitors

3,383 profile views
  1. Als dit iets aan het verbruik zou doen, dan zouden ze het moeten verplichten :-)
  2. lijkt me zeer frusterend allemaal. Ik heb in Frankrijk een beetje dezelfde ervaringen gehad op het gebied dat mijn tank niet volledig op druk werd gebracht. Ik heb telkens 2x getankt op dezelfde plaats, maar nog werd ze niet volledig gevuld. Ik heb gelukkig wel nog 45-50L benzine aan boord en met de terugreis heb ik dan maar geopteerd om volledig op benzine tot in Luxemburg te rijden.
  3. ik volg uw gedachtengang….. klopt helemaal ik heb idd de waarde van verbruik verhoogt wat een verlaagde radius moet geven. Bizar dat zijn actieradius dan nu al te klein is
  4. ik rij eigenlijk maar 1x in het jaar op benzine, en dat is als ik op vakantie ga. Ik rij dan meestal ca. 1 tank leeg (45L). Probleem is dat ik dan in bergen rij, en ook nog iets aan de trekhaak heb hangen. Dus echt reëel is die weergave niet.
  5. Volgens mij, als je de waardes aanpast met 8-10% (wat ik zelf gedaan heb) zou het beter moeten zijn. omdat ook de actieradius dan lichtjes gaat verhoogd worden, want die wordt met dezelfde parameters berekend.
  6. normaal gezien wordt het verbruik constant herbekeken, ongeacht of je nu op benzine of CNG rijdt. Als ik zuinig rijd dan zie ik de actieradius op benzine ook stijgen, en andersom. Dus, ofwel ligt je verbruik op benzine echt belachelijk hoog, ofwel rij je heel sportief
  7. Mijn verbruik met mijn Octa van 2016 ligt ongeveer hetzelfde, maar ik doe amper nog autosnelwegen. Het leuke/handige aan de winter is dat je verhoogde verbruik wordt gecompenseerd door meer kg's te kunnen tanken door de lagere temperaturen. Nu in de zomer krijg ik er net 15kg in, in de winter is dat al ooit 18kg geweest (toen haalde ik wel mijn hoogste aantal km's met 1 tankbeurt: ca. 445km)
  8. Dat is volgens mij dan een foute instelling van de fabriek uit. misschien eens in de garage laten controleren?
  9. als je de laatste nieuwe versie kaart op je gps zet, dan heb je toch de meeste tankstations, ook die op CNG
  10. je zegt hier niets wat ik nog niet wist, maar het blijft me een vraag waarom ze zoveel pk's in die wagens willen steken kijk, hier hebben we iets aan
  11. ik had er nog al van gehoord dat zoiets ging ontwikkeld worden. Ik vind het alleen jammer dat het bereik beperkt wordt en de pk's nogal hoog liggen (meer pk's is sowieso meer verbruik uiteindelijk) ben eens benieuwd hoe dat ze het principe 'smering door benzine' gaan opvangen. Want als dat niet nodig blijkt, mogen ze wel een update doorvoeren naar de huidige cng wagens zodat deze niet na elke tankbeurt 1.5km ongeveer op benzine rijden
  12. ik vind idd dat er iets BMW-achtigs zit in de snuit. Ik had dat al een beetje bij mijn Octavia van 2016
  13. ik rij ondertussen 3.5 jaar en 80000km op aardgas, nog nooit een wagen gehad die tot dan geen enkel probleem heeft gehad. Dus voor mij is hij zelfs beter dan andere wagens (alhoewel de problemen bij de andere wagens niet persé brandstof gerelateerd waren) Andere dealer opzoeken en er vol voor gaan. Je gaat er zeker geen spijt van krijgen
  14. aangezien het gas gewonnen uit LNG vaak goedkoper is, en steeds die hoogste waarde zou moeten halen, is het wel interessanter om dit te tanken natuurlijk. Als dan de druk ook nog eens hetzelfde is (220bar) dan win je altijd
×
×
  • Create New...