Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Marco

Q8 Houthalen Helchteren

Recommended Posts

ik heb daar vandaag ook getankt, geen problemen ondervonden. 15+kg getankt zonder problemen.

• Bedankt 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

12 uren geleden, muscles zei:

Ik ben niet meer tevreden van het CNG van Houthalen. Gisterenmorgen heb ik daar 14,22 kg getankt (aardgastanks bijna volledig leeg). Nu zie ik dat ik exact 174,0 km afgelegd heb en de CNG-wijzer staat verticaal: hij is zogezegd half vol. Normaal gezien als de CNG-wijzer verticaal staat, dan heb ik meer dan 200 km afgelegd: ongeveer 220 km.

Ofwel is hun installatie niet meer goed afgeregeld. Misschien zit er te weinig druk op. Ik weet het niet. Dan zal ik maar terug CNG bij Dats 24 in Tongeren gaan tanken.

Misschien ligt het probleem niet bij Q8. Na mijn laatste tankbeurt bij Dats in Beringen merkte ik dat ik ook minder kms kon afleggen dan normaal. De gaskwaliteitsmeter gaf ook maar 80% aan, tegen 90% vroeger.  Zou Infrax de gas wat verdunnen?

13 uren geleden, muscles zei:

Ik ben niet meer tevreden van het CNG van Houthalen. Gisterenmorgen heb ik daar 14,22 kg getankt (aardgastanks bijna volledig leeg). Nu zie ik dat ik exact 174,0 km afgelegd heb en de CNG-wijzer staat verticaal: hij is zogezegd half vol. Normaal gezien als de CNG-wijzer verticaal staat, dan heb ik meer dan 200 km afgelegd: ongeveer 220 km.

Je hebt 1-2 kg minder druk als normaal (voor een keer), dit wil ook zeggen dat je hierdoor +/- 25-50 km minder zal rijden dan een normale betanking.

Onderschat 1 kg minder CNG niet, dat zie je dadelijk in je rijbereik. Het is zomers weer, dit zie je ook aan de tankbeurten.

Ik ben vandaag bij Dats Bree geweest, ik kreeg er daar 16.44 kg in (tanks quasi leeg, meter stond al even op 0 km) de vorige tankbeurt kreeg ik er maar 14.80 kg in (wel 30 graden toen), deze ochtend was het 20 graden.

Je weet natuurlijk ook niet als daar net een bestelbus of 2 voor je heeft getankt 9_9 Dat  merk je ook aan de druk van de pomp.

Verder zou ik niet te negatief zijn na 1 tegenvallende tankbeurt... prijs is 97 cent, Dats is 10 cent duurder per kg, oftewel 1.5 euro per volledige tankbeurt duurder.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km (wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiegen :$)

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Toch even aanvullen hier. Ik had drie keer getankt bij bruno in genk en ook de indruk dat ik 100 a 120 km minder rijbereik had. Omdat ik de caddy moest binnnen brengen voor een rammelgeluid had ik dit ook gemeld. Toen ik de wagen mocht gaan afhalen hadden ze een beschermplaat onder de bodem achteraan terug moeten vastzetten, dat was dus het rammelend geluid. Het CNG-systeem hadden ze uitgelezen en nagekeken: hier konden ze geen vreemde dingen vaststellen. Dus zou het rijbereik volgens hun afhangen van de getankte CNG-kwaliteit. Advies was dan ook te proberen op andere plaatsen te tanken. 

Zaterdagmiddag heb ik hier getankt voor 12 euro aan CNG.

De rest van de dag + zondag was mijn saldo op mijn bankkaart ontoereikend....

Pas maandag was het bedrag van 12 euro afgegaan en was mijn geld terug beschikbaar.

Nu ik weet dat tankstations een bedrag reserveren, maar 400 euro reserveren voor 12 euro te tanken is er wel los over.

Nu gelukkig had ik nog een andere bankkaart en leef ik niet van loon tot loon... 

Edited by Boey

2 uren geleden, Boey zei:

Zaterdagmiddag heb ik hier getankt voor 12 euro aan CNG.

De rest van de dag + zondag was mijn saldo op mijn bankkaart ontoereikend....

Pas maandag was het bedrag van 12 euro afgegaan en was mijn geld terug beschikbaar.

Nu ik weet dat tankstations een bedrag reserveren, maar 400 euro reserveren voor 12 euro te tanken is er wel los over.

Nu gelukkig had ik nog een andere bankkaart en leef ik niet van loon tot loon...

Voor zover ik weet heb ik dat bij de Q8 in Houthalen toch nooit meegemaakt.

Bij de Q8 in Zedelgem heb ik ook eens een keer CNG getankt, en daar stond dat ook wel vermeld, maar of er toen zo'n hoog bedrag van mijn rekening afgegaan is, herinner ik mij niet meer.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

In de krant hebben hierover al wel meerdere verhalen gestaan en niet persé bij Q8 stations. Telkens werd daar het bedrag van 300 euro genoemd.

Je ziet het bedrag ook niet effectief van uw rekening gaan, het wordt enkel geblokkeerd en het restant (geblokkeerd geld minus het bedrag van de aangekochte brandstof) wordt pas vrijgegeven na inhaken van het pistool.

Echter, tussen het inhaken van het pistool en het het effectief afronden van de betaling gaat "heel soms" wat extra tijd overeen. En héél héél soms nogal veel tijd.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Q8 Houthalen heeft (voorlopig) nog geen gevolg gegeven aan de prijsstijging bij DATS24. Nog getankt aan 0.970 euro/kg

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Ik heb vandaag, woensdag 22 aug, rond 20u30 ook nog getankt aan €0.970/kg.

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

Vandaag, zaterdag 25 aug, staat de CNG hier nog altijd aan €0,970/kg. Ik heb 16,20 kg kunnen tanken, en dat kostte mij dus €15,71.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Gisteren, maandag 27 augustus dus, rond 20u40 heb ik hier 12,43 kg CNG getankt en ik moest daar € 12,06 voor betalen.

Om de prijs per kg uit te rekenen: 12,06 delen door 12,43.

Vandaag, woensdag 29 aug, om 11u30 gaan tanken bij de Q8 in Houthalen, en plots moet je hier ook veel meer voor CNG betalen dan tevoren. Dit is zo maar eventjes een prijsverhoging van 13 eurocent per kilogram !!!

Of deze hoge CNG-prijs lang zal aangehouden worden door Q8 is nog maar de vraag. Ikzelf vind het dan alleszins niet meer de moeite om naar Houthalen te rijden. Bij Dats 24 krijg ik immers ook een korting met mijn Xtra-kaart. Wat betreft de Delhaize Pluspunten, die je nog steeds kan sparen, daar bestaat nog onduidelijkheid over. Tom&Co hebben dat spaarsysteem al vaarwel gezegd en vervangen door een soort klantenkaart, die ook recht op korting geeft.

Q8-Houthalen-2018-08-29ste_11u30m32.jpg

• Bedankt 1
  • Triest 1

6 uren geleden, muscles zei:

Wat betreft de Delhaize Pluspunten, die je nog steeds kan sparen, daar bestaat nog onduidelijkheid over. Tom&Co hebben dat spaarsysteem al vaarwel gezegd en vervangen door een soort klantenkaart, die ook recht op korting geeft.

Onlangs gelezen (weet niet meer waar) dat men bij Delhaize het over een heel andere boeg wil gooien ivm klantenbinding.

Vandaag nog naar den Delhaize geweest, weer eens lege rekken voor een aantal produkten, er was één gewone kassa open waar niemand stond "aan te schuiven". Voor de rest meer personeel dan klanten.

• Hahaha 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Zonet nog bij Q8 Mechelen-zuid getankt aan 1.00 €/kg (L-gas).

Dankzij het nieuws op DEZE site aangaande de nieuwe prijsverhoging van DATS dacht ik het nog eens te proberen vandaag, en idd nog aan de oude prijs ?

Maar dat kan morgen ook gedaan zijn, zij volgen de prijs van DATS + 0.01 € meestal met één dag vertraging.

• Bedankt 1

Is het nu 1.00 of 1.10€/kg? 

ik heb nu door een cursus een ander traject, en door de prijsstijging van Dats24 wou ik terug naar HH rijden omdat het echt wel de moeite was qua verschil, maar als het maar 0.03€/kg is, dan zal ik wel gemakkelijkheidshalve bij Dats24 tanken....

794532_5.png

35 minuten geleden, Dr Nick zei:

Is het nu 1.00 of 1.10€/kg?

1,100€/kg want ik heb daar vanavond getankt om 18u07.

9,82 kg CNG getankt en daar heb ik €10,80 voor moeten betalen.

• Bedankt 1

Zojuist, muscles zei:

1,100€/kg want ik heb daar vanavond getankt om 18u07.

9,82 kg CNG getankt en daar heb ik €10,80 voor moeten betalen.

OK, officieel gekloot nu dus....

Dan rij ik nog liever naar de Esso in Genk.... 1.04€/kg dacht ik

794532_5.png

2 minuten geleden, Dr Nick zei:

OK, officieel gekloot nu dus....

Dan rij ik nog liever naar de Esso in Genk.... 1.04€/kg dacht ik

Als je bij Esso (Bruno) tankt kan je trouwens ook punten sparen met de Esso Extra's kaart. Als je die nog niet hebt, moet je daar tijd voor vrij maken en de shop binnengaan. Ik heb overigens opgemerkt dat je in vergelijking met Q8 bij Esso meer punten krijgt.

Zojuist, muscles zei:

Als je bij Esso (Bruno) tankt kan je trouwens ook punten sparen met de Esso Extra's kaart. Als je die nog niet hebt, moet je daar tijd voor vrij maken en de shop binnengaan. Ik heb overigens opgemerkt dat je in vergelijking met Q8 bij Esso meer punten krijgt.

ja, ik heb die kaart ooit aangemaakt, maar toen bleek dat het bedrag van een CNG-tankbeurt niet genoeg was om op die kaart toe te voegen. Heb daar eens goed gevloekt in die shop omdat ze me die de keer ervoor hadden aangeraden....

• Hahaha 2

794532_5.png