Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Marco

Q8 Houthalen Helchteren

Recommended Posts

:D Kwam net voorbij de Q8 te Houthalen en wat zag ik: CNG station in opbouw. Heb net even gebeld en ze voorzien de opening ergens in maart;

Leuk: op 0,5 km van mijn werk !!!! zal wel ne drukke worden want N/Z-as in Limburg .

• Vind ik leuk 1

Dit is super nieuws voor Limburg !
Ik begin nu wel te twijfelen als het nieuwe tankstation op de E314 in Houthalen een CNG-pomp zal krijgen...

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km (wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiegen :$)

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

er net nog gestopt: zou half maart open gaan. op de vraag of het H dan wel L gas zou zijn konden ze niet antwoorden. Gezien de prijs (92 ct) zal het wel H-gas zijn zeker ? (hoop ik toch ;) )

Ja inderdaad H-gas ! Goed nieuws voor Limburg

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km (wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiegen :$)

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Vorige woensdag er de eerste keer getankt. Verkoopster kwam naar buiten: ik was de eerste klant en ze wou wel eens zien hoe dat in zijn werk zou gaan. Ik keek rond mij: geen fanfare, noch bloemen, noch kransen....

92 ct per kg volgens haar voor L gas. " De prijs is bewust laag gehouden om promotie te maken" ?. Nu ik mijn verbruik zie blijkt dat nog te kloppen ook: de prijs voor H gas bij Dats = bijna de prijs voor L gas bij Q8 

Ja q8 in turnhout heeft ook zo'n duur L gas

Een troost: gisteren Hgas getankt in Marcoussis (parijs) 1,26€/kg aub?

Limoges is 400km verder. Cruisen met een volgeladen wagen aan 133km/h op een soms licht golvend terrein ging er trouwens toch voor zorgen dat ik 60km gas tekort kwam. Trouwens,  het tankstation daar is toch maar open tijdens de kantooruren

Vreemd, volgens de VREG is in Houthalen H-gas...

Je bent er echt zeker van dat het L-gas is?

Kan het bijna niet geloven, bij Bruno in Genk hebben ze H-gas voor 95 cent / kg.
Houthalen-Genk is ook niet ver van elkaar en zij zijn een cent duurder dan DATS.

Dats 24 in Heusden verkoopt cng voor 79ct/L (L-gas) en is ook niet zo ver van Houthalen.

Ik heb me blijkbaar volledig vergist hier met de postcode, per vergissing 3630 ipv 3530 ingegeven.
3630 is Maasmechelen
3530 is Houthalen

Houthalen is inderdaad L-gas... dju dat is duur daar.
Excuses voor het misverstand

@muscles Ik lees dat Houthalen vorig jaar zou zijn over gegaan naar hoogcalorisch gas. Nochtans ben ik in de zomer bij Q8 gepasseerd en vond ik daar een erg goedkope prijs voor hoogcalorisch gas. Aangezien de Colruyt-groep (DATS24) de laagste prijs garandeert, heb ik hen de vraag gesteld of ze hun prijs konden aanpassen aan de prijs in Houthalen. DATS24 beweerde dat het in Houthalen om L-gas gaat (en dan hanteren ze een hoge prijs). Weet iemand waar ik een actueel overzicht kan krijgen van gemeentes met H- en L-gas.

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Ik ga er morgen tanken, dan laat ik het weten op basis van mijn rij-ervaring qua rijbereik. (feedback over +/- 1.5 week)
Zoals Dr Nick aangeeft geeft de BC 100% aan, ik ga speciaal morgen omrijden, want ik moet toch tanken, alles voor de community hé ^_^

Een volledig overzicht zou denk ik bij Fluxys opgevraagd kunnen worden, maar ik weet niet als ze dit zo kunnen aanleveren

@JJR Dat is nochtans gemakkelijk om uit te zoeken, uiteraard afhankelijk van je rijstijl en van het soort weg dat je rijdt. Momenteel rij ik met 16 tot 17 kg hoogcalorisch CNG gemiddeld 400 km ver (soms 430 km zoals in het begin van deze maand). Ik rij op de gewone wegen waar je nu maar maximum 70 mag rijden, en af en toe is er een weg bij waar je max 90 mag rijden. Ik rij dus bijna niet op de autosnelweg.

Als je bij Q8 Houthalen CNG getankt heb en je merkt al na 100 km dat de pijl van je CNG-meter meer dan halfweg gezakt is, dan rij je hoogstwaarschijnlijk op laagcalorisch CNG want met 16 tot 17 kg laagcalorisch CNG rij je in totaal slechts 240 tot 260 km. Om het juist te kunnen meten zou je aardgastank zo goed als volledig leeg moeten zijn voordat je laagcalorisch CNG in Houthalen gaat tanken. Als je dat niet doet zit je met een mengsel van hoogcalorisch en laagcalorisch CNG.

Ikzelf heb nog nooit op laagcalorisch CNG gereden. 

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

Op 17/1/2017 om 07:54, Aardgasrijder zei:

Ik ga er morgen tanken, dan laat ik het weten op basis van mijn rij-ervaring qua rijbereik. (feedback over +/- 1.5 week)
Zoals Dr Nick aangeeft geeft de BC 100% aan, ik ga speciaal morgen omrijden, want ik moet toch tanken, alles voor de community hé ^_^

Een volledig overzicht zou denk ik bij Fluxys opgevraagd kunnen worden, maar ik weet niet als ze dit zo kunnen aanleveren

Ik ben vandaag ook bij Q8 in Houthalen CNG gaan tanken, voor de curiositeit. Mijn gastank was zo goed als leeg toen ik daar vanuit Alken aankwam. Ik heb daar 15,26 kg kunnen tanken. Ik heb dan ondertussen een 31 km op dat aardgas gereden, en de wijzer van mijn CNG-meter staat nog altijd uiterst rechts. Ik kan al sneller feedback geven (om Aardgasrijder de loef af te steken ;) ) omdat ik veel meer kilometer op een dag afleg. Morgen of overmorgen weet ik meer te zeggen.

• Hahaha 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

Ik ben er wederom niet geraakt wegens verplichtingen thuis en een langere werkdag.
Morgen ga ik naar Bree, dus Q8 Houthalen zal moet wachten. Misschien volgende week, want ik moet iemand oppikken in Dusseldorf dit weekend, dan is mijn tankje weer snel leeg :$

• Vind ik leuk 1

Ondertussen zit ik aan 178 km en mijn CNG-meter staat op 8 minuten na het uur. Je hebt dus het verticale lange streepje in het midden bovenaan, het volgende streepje rechts daarvan is minder lang en dat noem ik 5 minuten na het uur. Het tweede streepje rechts is terug iets langer en dat noem ik 10 minuten na het uur.

Ik ben eigenlijk tevreden over dit CNG-verbruik tot nu toe (van het CNG van Q8 Easy Houthalen). Ik ben wel benieuwd hoeveel kilometers ik kan afleggen met dit gas.

• Vind ik leuk 1

Dank je wel voor de info. Laat je even weten hoe de prijs er nu is en hoeveel KM je uiteindelijk uitkomt?

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

0,704 / kg

Mijn tank is nog steeds niet leeg na 271 km. De CNG-wijzer staat nu mooi in het midden tussen het tweede en derde streepje te tellen vanaf de verticale in het midden (is gelijk aan 0) naar links. Het eerste is een half streepje en het tweede is een heel streepje.

Edited by muscles
  • Vind ik leuk 1

H-gas @ 0.704 €/kg ? :o
Dan ga ik volgende keer als ik naar Tongeren moet, in Lummen toch even een mini-détourke via HH overwegen ... 

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png