muscles Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 7 minuten geleden, Bert P zei: Na 5,5 maand met onze Variant cng super tevreden over de auto, prestaties en verbruik. Staat nu 15.000 km op de teller, dus die geeft aan dat het tijd is voor onderhoud. Onze dealer zegt ergens dat er geen onderhoud nodig is tot 30.000 km. Als ik hier lees, zie ik dat iedereen om de 15.000 binnen gaat, wat ik eerlijk gezegd ook zelf dacht. Zijn er nog mensen die dit gehoord hebben? Je Golf Variant moet wel degelijk nieuwe olie krijgen na 15.000 km afgelegd te hebben. Dat is zo opgelegd door Volkswagen zelf. Wil je in de toekomst extra olieverbruik vermijden, dan hou je je best aan die 15.000 km onderhoudsbeurt. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lange_666 Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 Ik denk dat de dealer de onderhoudsintervallen voor een gewone 1.4 TSI volgt ipv de CNG versie. Bij mij worden ze door de garage ook telkens zo ingesteld ondanks herhaaldelijk vragen. Sinds ik mij een OBD11 heb aangeschaft mogen ze erin zetten wat ze willen, ik zal de intervallen nadien wel zelf juist zetten (af fabriek stond ie wel op 15.000). 2
Aardgasrijder Geplaatst: 25 januari 2018 Auteur Geplaatst: 25 januari 2018 @Bert P kijk je factuur dan ook maar na, want er wordt gewone olie gebruikt in een VW TGI, GEEN LONGLIFE ! Het zou niet de eerste keer zijn dat ze dat proberen. Onderhoud is iedere 15.000 km voor de VW Golf TGI. Normaal gesproken zou je boordcomputer een melding moeten maken dat je op onderhoud dient te gaan. Indien niet, zou het ondertussen een ander onderhoudsinterval kunnen zijn... maar dat ben ik tot op heden nergens tegen gekomen. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
JoBé Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 2 uren geleden, Bert P zei: Na 5,5 maand met onze Variant cng super tevreden over de auto, prestaties en verbruik. Staat nu 15.000 km op de teller, dus die geeft aan dat het tijd is voor onderhoud. Onze dealer zegt ergens dat er geen onderhoud nodig is tot 30.000 km. Als ik hier lees, zie ik dat iedereen om de 15.000 binnen gaat, wat ik eerlijk gezegd ook zelf dacht. Zijn er nog mensen die dit gehoord hebben? 15.000 km = klein onderhoud. Ik ga er van uit dat er dan niet speciaal naar het CNG-gedeelte wordt gekeken, gewoon doen dus. Maar ik vraag me wel af of je garagist wel "bekwaam" is om eventuele CNG-problemen en/of -herstellingen aan te pakken ... 1 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Lage Emissie Zone Geplaatst: 26 januari 2018 Geplaatst: 26 januari 2018 10 uren geleden, Bert P zei: Na 5,5 maand met onze Variant cng super tevreden over de auto, prestaties en verbruik. Staat nu 15.000 km op de teller, dus die geeft aan dat het tijd is voor onderhoud. Onze dealer zegt ergens dat er geen onderhoud nodig is tot 30.000 km. Als ik hier lees, zie ik dat iedereen om de 15.000 binnen gaat, wat ik eerlijk gezegd ook zelf dacht. Zijn er nog mensen die dit gehoord hebben? Neem het boekje bij de hand dat bij je wagen moet zitten: Serviceplan Bedrijfswagens. Direct in je boekje onder het hoofdstuk: Sticker met wagengegevens ga je een gekleefd etiket terugvinden. Zoek op dit etiket een code die met een Q begint. Vind je 1 van deze codes weet je wanneer je wagen binnen moet. QI1 elke 5000 km of elk jaar QI2 elke 7500 km of elk jaar QI3 elke 10k km of elk jaar QI4 elke 15k km of elk jaar QI5 elke 20k km of elk jaar QI7 elke 10 000 mijl of elk jaar ? ( er staat mijl in het boekje ) Bij de Caddy Maxi TGI is de code alvast QI4 1 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Bert P Geplaatst: 26 januari 2018 Geplaatst: 26 januari 2018 10 uren geleden, JoBé zei: 15.000 km = klein onderhoud. Ik ga er van uit dat er dan niet speciaal naar het CNG-gedeelte wordt gekeken, gewoon doen dus. Maar ik vraag me wel af of je garagist wel "bekwaam" is om eventuele CNG-problemen en/of -herstellingen aan te pakken ... Er rijden hier in de streek redelijk wat vw cng auto's rond van die dealer, Buslot, in Dendermonde, dus ik zou veronderstellen dat ze bekwaam zijn, maar zeg nooit nooit natuurlijk. 1
Bert P Geplaatst: 26 januari 2018 Geplaatst: 26 januari 2018 2 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Neem het boekje bij de hand dat bij je wagen moet zitten: Serviceplan Bedrijfswagens. Direct in je boekje onder het hoofdstuk: Sticker met wagengegevens ga je een gekleefd etiket terugvinden. Zoek op dit etiket een code die met een Q begint. Vind je 1 van deze codes weet je wanneer je wagen binnen moet. QI1 elke 5000 km of elk jaar QI2 elke 7500 km of elk jaar QI3 elke 10k km of elk jaar QI4 elke 15k km of elk jaar QI5 elke 20k km of elk jaar QI7 elke 10 000 mijl of elk jaar ? ( er staat mijl in het boekje ) Bij de Caddy Maxi TGI is de code alvast QI4 Bedankt! Zal er straks eens naar kijken en bel dan wel de dealer terug. Hier vroeger ook al gelezen dat er eigenaars van cng auto's zijn met meldingen voor olie etc, wat bij mij bvb niet het geval is. Gewoon de melding onderhoud. Ik zal het boekje eens checken
Bert P Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 Op 1/26/2018 om 10:29, Bert P zei: Bedankt! Zal er straks eens naar kijken en bel dan wel de dealer terug. Hier vroeger ook al gelezen dat er eigenaars van cng auto's zijn met meldingen voor olie etc, wat bij mij bvb niet het geval is. Gewoon de melding onderhoud. Ik zal het boekje eens checken Inderdaad zelfde code, dus 15.000 km is voorgeschreven. Thx 1
Bert P Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 Op 1/25/2018 om 23:13, Aardgasrijder zei: @Bert P kijk je factuur dan ook maar na, want er wordt gewone olie gebruikt in een VW TGI, GEEN LONGLIFE ! Het zou niet de eerste keer zijn dat ze dat proberen. Onderhoud is iedere 15.000 km voor de VW Golf TGI. Normaal gesproken zou je boordcomputer een melding moeten maken dat je op onderhoud dient te gaan. Indien niet, zou het ondertussen een ander onderhoudsinterval kunnen zijn... maar dat ben ik tot op heden nergens tegen gekomen. Thx. Zal ik doen. Boordcomputer geeft idd melding van onderhoud.
Bert P Geplaatst: 21 februari 2018 Geplaatst: 21 februari 2018 Op 1/26/2018 om 08:14, Lage Emissie Zone zei: Neem het boekje bij de hand dat bij je wagen moet zitten: Serviceplan Bedrijfswagens. Direct in je boekje onder het hoofdstuk: Sticker met wagengegevens ga je een gekleefd etiket terugvinden. Zoek op dit etiket een code die met een Q begint. Vind je 1 van deze codes weet je wanneer je wagen binnen moet. QI1 elke 5000 km of elk jaar QI2 elke 7500 km of elk jaar QI3 elke 10k km of elk jaar QI4 elke 15k km of elk jaar QI5 elke 20k km of elk jaar QI7 elke 10 000 mijl of elk jaar ? ( er staat mijl in het boekje ) Bij de Caddy Maxi TGI is de code alvast QI4 Hallo allen, Intussen al even geleden dat ik de vraag over onderhoudsinterval postte in deze topic. Ik heb na het checken van de sticker in de auto ook D'Ieteren gebeld. Daar hebben ze op het chassisnummer van de auto in hun systeem gekeken en me gemeld dat ze nu, zoals de dealer me ook zei, verlengde intervallen voor onderhoud hebben. Dus 1x per 2 jaar OF na 30.000 km, tenzij de boordcomputer iets specifiek aangeeft. Mijn boordcomputer gaf aan om op onderhoud te gaan voor olie en dit perfect voorzien op 15.000 km. Bij de dealer en ook bij D'Ieteren wist men mij te zeggen dat dit de basisinstelling is van de fabriek uit en dat het aangeraden is om het olieniveau na te kijken, maar dat er verder geen onderhoud voorzien is. Kreeg ik de keuze om het zelf te doen of langs te gaan bij de dealer. Wat wel frappant is, is dat bij D'Ieteren het antwoord kwam zonder dat ik het dealerverhaal gedaan heb. Gewoon de vraag gesteld over onderhoudsintervallen, men vroeg me dan mijn chassisnummer en dan het antwoord ... Dus niet dat ze het verhaal van de dealer bevestigen, maar op chassisnummer in het systeem kijken. Blijft natuurlijk wel verschillend van wat het boekje bij de wagen zegt.
Dr Nick Geplaatst: 22 februari 2018 Geplaatst: 22 februari 2018 hmm, ik heb pas nog een mail gestuurd naar mijn dealer, en die zei idd nog steeds 15K, BC gaf wel 30K aan (daarom dat ik stuurde, was van de veronderstelling 15K) Ik heb nu met OBD11 terug aangepast naar 15K. Ik ga volgende week afspraak vastleggen bij onafhankelijke garagist, en dan zie ik wel wat er uit komt... autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
muscles Geplaatst: 22 februari 2018 Geplaatst: 22 februari 2018 1 uur terug, Dr Nick zei: hmm, ik heb pas nog een mail gestuurd naar mijn dealer, en die zei idd nog steeds 15K, BC gaf wel 30K aan (daarom dat ik stuurde, was van de veronderstelling 15K) Ik heb nu met OBD11 terug aangepast naar 15K. Ik ga volgende week afspraak vastleggen bij onafhankelijke garagist, en dan zie ik wel wat er uit komt... Uiteraard gaat die dealer 15000 zeggen tegen jou en tegen andere CNG-klanten want anders verdient hij minder. Aha 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Dr Nick Geplaatst: 22 februari 2018 Geplaatst: 22 februari 2018 hmmm, eens zien wat er gezegd wordt als ik hen daar mee confronteer dan... autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Populair bericht paulDS Geplaatst: 22 februari 2018 Populair bericht Geplaatst: 22 februari 2018 5 uren geleden, muscles zei: Uiteraard gaat die dealer 15000 zeggen tegen jou en tegen andere CNG-klanten want anders verdient hij minder. Aha 30000 is wel heel erg lang. Een olieservice in de VW- dealer garage met (niet-longlife) olie kost normaal ca. 150€ . Dit is amper 0.01€/ km. Regelmatige olieverversing is het lang leven van je motor trouwens. (En intussen wordt de rest van de auto ook nog eens nagekeken). Die LongLife affaire is uitgevonden ten behoeve van de Leasemaatschappijen, niet voor particulieren die lang plezier aan hun wagen willen beleven. 4
Lange_666 Geplaatst: 23 februari 2018 Geplaatst: 23 februari 2018 13 uren geleden, paulDS zei: Die LongLife-affaire is uitgevonden ten behoeve van de Leasemaatschappijen, niet voor particulieren die lang plezier aan hun wagen willen beleven. Maar dat wil niet zeggen dat je er als particulier geen gebruik van kan maken. Een auto weet niet of hij als leasing dan wel als particulier bezit gebruikt wordt. Ook: Mijn Skoda stond af-fabriek op 15.000 km maar telkens die van de garage komt staat dat op 30.000 km, ondanks vragen om de onderhoudsinterval op 15.000 te zetten. Ik vermoed dat men hiervoor zo'n soort standaardinstelling gebruikt, anders zou dit niet mogen. Ik doe dat even zelf met de OBD 11. Er is tevens een onderhoudsinstelling per aantal dagen, dit staat altijd op 365 (1 jaar dus) voor mijn Fabia terwijl het onderhoudsboekje gewag maakt van 2 jaar en ook door de garage bevestigd al meermaals bevestigd werd. Toch staat na onderhoud het aantal dagen weer op 365 i.p.v. 730.
Dr Nick Geplaatst: 23 februari 2018 Geplaatst: 23 februari 2018 Onmiskenbaar is er nogal wat verwarring op dit gebied. Hoe zouden we hierin duidelijkheid kunnen creëren? Bestaat er zoiets als een officiële versie van het onderhoudsboekje dat kan geüpdate worden? autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Korri Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 Klein onderhoud op 15.000km, 109,74€. Oliewissel + filter en klein nazicht. Zat ook terugroepactie op de middelste gordel op de achterbank. Die dus ook vervangen. Bij Lagrou te Ieper. 1
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 10 april 2018 Geplaatst: 10 april 2018 Op 26-1-2018 om 10:26, Bert P zei: Er rijden hier in de streek redelijk wat vw cng auto's rond van die dealer, Buslot, in Dendermonde, dus ik zou veronderstellen dat ze bekwaam zijn, maar zeg nooit nooit natuurlijk. Buslot = niet bekwaam. Ik woon er 500 meter van maar ik rij mijn auto liever naar De Kimpe in Ninove ? 1 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red
Bij Geplaatst: 20 april 2018 Geplaatst: 20 april 2018 Deze morgen de Golf gaan droppen bij LAC in lier voor het onderhoud van 60000 km. Vanavond terug gaan afhalen ben eens benieuwd ? BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015)
Bij Geplaatst: 20 april 2018 Geplaatst: 20 april 2018 Auto opgehaald, Uitgevoerde werken Groot onderhoud, Pollenfilter interieurfilter, nieuwe bougies, remolieservice, hydraulisch kopppelingssysteem ontlucht betaald 450 euro BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen