Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Bert P

Leden
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Bert P last won the day on July 3 2018

Bert P had the most liked content!

Community Reputation

41 Super

1 Follower

About Bert P

  • Rank
    Beginnend lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @musclesWat een top service is me dat hier . Waarom rij jij langs de andere route? En waar tank je dan? Ik had op Google maps inderdaad ook 2 routes gezien, maar Google maps koos bij mij voor de route over GH Luxemburg... vandaar. En ik ben opgegroeid met de generatie die bijna zou omrijden via Luxemburg om goedkoper te tanken ... (op weg naar het Zuiden dan). Ik zag nu precies op Google maps ook wel dat er wel redelijk wat wegenwerken aan de gang zijn op beide routes. Die Gibgas site ziet er welhandig uit. Indien ik dezelfde route als een ervaringsdeskundige (jij dus) zou volgen, zou ik vanuit Opwijk vertrekken met een volle tank en dan ergens de kanten Keulen/Bonn tanken. Ik zou, in se ook in Mogendorf (is een Total CNG station) kunnen geraken, maar met dakkoffer en goed geladen, denk ik dat 320km wat nipt gaat zijn. Van daaruit tot Aral station Wurzberg en door tot Munchen (Aral) en eventueel nog eens in Niederndorf (AT, Thrainer)
  2. @musclesHm, dat zou `k niet willen tegenkomen. Nergens, maar al zeker niet in een stad.
  3. @muscles Je kan toch perfect een ongeremde remorque trekken met de Golf Variant tgi? Ok, beperkt tot 680kg i.p.v. de toegelaten 750kg voor een kleine remorque. Of, ik dacht, 1400kg geremd voor een Caravan? Mss niet die echt grote caravan, maar dat doe je dan ook niet met de tsi of zo, dan ga je sws naar grotere auto moeten gaan, niet? Ik heb met de 1.4 tgi variant al meerdere malen een remorque getrokken, zelfs al eens (shame on me) +1ton, weliswaar voor amper 2km, getrokken. En eer je op een ongeremde remorque over de 700kg zit, dan ben je ook niet echt een kast of meubel aan het vervoeren. Ik zou wel opletten met zand, cement, stabilisee, en van die dingen... (cfr mijn +1ton ?). Grootste nadeel (?) vind ik tanken in het buitenland, want dat vraagt toch planning. Voorde rest nu, op een week na, 2 jaar op CNG en nog geen seconde beklaagd. Ik hoorde afgelopen weekend aan de pomp hier in Opwijk, van een Octavia rijder (sinds dec 2017), dat je nu bij de VW groep MAANDEN moet wachten op je CNG auto en dat ze het ook niet meer aanmoedigen. Je ziet het ook bvb bij Volvo die gestopt zijn met CNG ... Ik heb het gevoel dat de meeste constructeurs zich focussen op elektrisch, maar, eerlijk gezegd, ik geloof er (nog) niet in.
  4. Volgende week naar Oostenrijk en dus hier eens komen snuffelen om CNG te rijden. Ik zag hier en daar wel al wat dingen rondvliegen. Ik zou starten met een volle tank H-gas hier bij ons in Opwijk en dan via GH Luxemburg (2e tank) richting München. Nu zag ik hier ook de voorstellen enz van @y-noT en @muscles, dus vroeg ik me af wat de bevindingen zijn? Ik heb volgende week woensdag 980 km (voet van de Grossglockner) te doen in one shot. Heb vroeger al veel verder gedieseld, maar nu 2 kinderen (5 en 7) en een hond van 11 maand. Dus ik wil het eigenlijk ook wat efficiënt houden (geen uur of meer rondrijden om per se CNG te rijden ?). Dus tips of ervaringen zijn meer dan welkom. Op GPS van mijn Variant kan je ook CNG-tankstations zoeken, maar vorig jaar in Champagne-Ardenne zo gelaten omdat het dichtste station dat hij gaf 80 km ver was en .... de andere richting uit.
  5. - Zwarte Skoda Octavia break in Lebbeke. Staat meestal geparkeerd aan de Fochelstraat aan de overweg naar fabriekstraat enz. Met hondenbench in de koffer. - Zwarte Audi A4 geparkeerd op de Steenweg op Merchtem in Opwijk.
  6. Vandaag de auto binnen voor onderhoud van 30k. Zeggen ze mij hier plots "Ja, ze hebben u aan de receptie hier en bij d'Ieteren wel verkeerde info gegeven. Onderhoud op een cng is op 15k" De overigens vriendelijke mens heeft dan de papieren van de fabriek afgeprint en laten zien. Idd 1×per jaar of 15k. Allez, dat weten we dan ook weer. Ik heb op 22k wel olie moeten bijvullen. De kosten voor eerste onderhoud zal ik nog wel delen
  7. Was voor mij ook een aanpassing, die lane assist, maar ben het redelijk snel gewend geraakt en laat het gewoon aan staan.
  8. Ik heb die auto met 2 aardgasrijderstickers op de parking van Delhaize in Opwijk zien staan ... heb er mij spontaan achter gezet
  9. Same here. Ik kwam van een Golf Variant 2.0 crtdi (ook al 2010) naar de 1.4 TGI. Ja, een benzine/CNG rijdt iets anders dan die diesels met vooral minder koppel in de lage toeren, maar of dat nu echt iets is van "amaai, wat een trage slak"? Neen, eerder een beetje wennen, maar absoluut geen slak en ook geen voorstander van tuning.
  10. Ik denk dat ge ons gespot gaat hebben We zijn rond dat uur naar de AS Adventure op de Mechelse Steenweg geweest, dus kans bestaat wel. `k Ga toch eens een foto moeten opladen en profile picture veranderen of zo.
  11. Als ik dat hier zie, dan verschiet ik ervan dat je de onze nog niet gespot hebt. (Blauwe Golf Variant met chrome dakrails. Komt van bij Buslot en we rijden er sinds Aug 2017 mee) Die zit vooral in Opwijk, maar duikt ook wel regelmatig in de weekends op in Dendermonde Feit is wel dat sinds de DATS in Opwijk er is gekomen met CNG de stickers echt heel veel meer in het straatbeeld opduiken.
  12. @kefkef Tot nader order wel tevreden ja, ook al kan je in een andere topic wel zien dat er wat discussie is over de onderhoudsintervallen. De boordcompuer geeft een signaal op 15K km voor de olie. Bij de dealer spraken ze van onderhoudsintervallen op 30K en dat heb ik zelf gechecked met D'Ieteren die de 30K bevestigd hebben. Zoals gezegd is hier een andere topic over (onderhoudskosten VW Variant). Heb je de auto intussen?
  13. Van toen ik besteld heb, had ik gezegd dat ik eens foto's ging posten eens hij geleverd was, dus zonder de plastiek van de fabriek erop, maar is er nog niet van gekomen. `k Heb me qua uitrusting wel eens laten gaan
×
×
  • Create New...