Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Dekkers Michel

Leden
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About Dekkers Michel

  • Rank
    Nieuw lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @muscles Volgens de dealer zou een trekhaak geen enkel probleem mogen vormen. en het is niet meer de bedoeling om een zware caravan te trekken. (die is verkocht ondertussen ) Maar bedankt voor de nuttige info. Ik heb natuurlijk geen enkel idee in hoeverre de druk hier is aan de pomp. De dichtstbijzijnde pomp (dats24) is in Geel (+/- 14 km) en als blijkt dat die niet zo goed geeft zal ik al een eindje moeten omrijden. Maar ik vermoed wel dat je hier leert mee om te gaan en vooral te tanken wanneer je in de buurt bent en niet alleen wanneer het nodig is. ik ben van plan om maandag eens langs te gaan bij groep LAC in lier. Iemand hier ervaringen mee??
  2. Er worden hier erg veel waarheden verteld en na elke post ben ik zekerder van mijn stuk. Echter vind ik het jammer dat ik nergens geen echte nadelen kan vinden bij het rijden op aardgas. Buiten het beperkte aanbod van tankstations natuurlijk maar laat dat nu net iets zijn waar ik absoluut niet aan til. Ik kan haast niet geloven dat er geen verdere nadelen zijn aan het rijden op aardgas?? Verder kan ik wel meegeven (en ja...ik had dit eigenlijk meteen moeten doen) dat ik een normaal wagengebruiker ben. Niet alleen rond de kerk, en zeker niet uitsluitend autostrade. +/-20.000 km/jaar en ja ik heb steeds een trekhaak aan mijn wagen gehad omdat ik het wel gemakkelijk vind om er af en toe eens een aanhangwagen aan te kunnen hangen (1000 kg) momenteel rijd ik een Opel insignia 160 pk en heb ook geen probleem met inboeten op motorvermogen. Maar ben nog niet echt te vinden voor een 90 pk motor'tje . Ik ben via deze forum al wel te weten gekomen dat er een verlies van 10à15% op het motorvermogen is, maar bij een motor van 150 pk hou je dan volgens mij nog ruim voldoende over om lekker vlot (niet zot) te rijden. @Lange_666 Ik heb natuurlijk wel een eigen mening maar je verwacht toch een deskundig advies wanneer je hierom vraagt bij een dealer met zogenaamde jaaaaaaaaaaaaaaaaren ervaring? Of ben ik dan mis?? Ook nog even meegeven @Ivivke dat ik ook eerst eens langsgegaan was bij Nissan om de Leaf (ev) te testen. Ik was meteen overtuigd en kreeg hem een weekend mee op proef. Gelukkig maar, want na dit weekendje was er niets meer over van mijn oorspronkelijke tevredenheid . De actieradius bij zulke wagens is nog TE beperkt voor mijn gebruik. Maar ik begrijp dus wel je opmerking dat de ene wagen voor iemand perfect is maar voor iemand anders niet.
  3. Jan Robert, sowieso ben ik van plan een andere dealer aan te spreken om een second opinion te verkrijgen. Maar tavenier zal wel een beetje ver zijn (+/- 150km ). Niet tegenstaande denk ik dat er hier in de buurt nog wel andere dealers zijn dewelke hier een andere visie over hebben. Al moet ik wel een beetje op mijn hoede zijn nu want als ik nu nogmaals een negatieve reactie krijg , zal het einde verhaal zijn bij de wederhelft . En wat de tankstations betreft was ik er zelf ook al achter gekomen dat hij helemaal fout zat want ook Texaco (Heverlee E40) is mee op de boot gesprongen. Maar het doet wel deugd deze reactie kunnen voor te leggen aan moeder de vrouw (laat ze maar komen)
  4. Ja inderdaad, maar ikzelf wilde hier geen namen noch regio noemen
  5. Vandaag eindelijk van plan om (na heeeeeel lang opzoeking en vergelijkingen te maken) een Skoda octavia G-tec te laten configureren. Aangekomen bij de dealer stelde deze mij onmiddellijk de vraag of ik niet goed in mijn hoofd was??? Wie was nu zo dom om boven een gasbom te willen slapen?? En bovendien was een motor op aardgas slechts een tijdelijke oplossing, volgens hem, deze zouden sowieso verdwijnen . Ik werd gedurende een twintig-tal minuten gebombardeerd met allerhande negatieve uitlatingen, gaande van verkrachte motoren (sorry voor de woordspeling maar dit is letterlijk) tot valse gegevens die door fabrikanten EN ja hoor...ook door jullie hier op dit forum, in de wereld gestuurd werden. De wagen zou allesbehalve nog zijn beloofde pk's behalen en zeker niet de opgegeven actieradius. Geen wonder dat enkel "groep Colruyt" verdeler was van het cng-gas want geen enkele andere brandstofverdeler zou hiervoor dom genoeg zijn. Hij wilde zichzelf alle last besparen om iemand zo'n wagen te verkopen want hij was er vast van overtuigd dat je dan naderhand wel zou komen klagen bij hem. Natuurlijk zal het nu weer erg moeilijk zijn om mijn geliefde wederhelft toch nog warm te kunnen maken voor dit alternatief i.p.v. de benzinemotor waar hij ons steeds weer op aan stuurde. B.T.W.: hij kon mij nog wel doodleuk vermelden dat nu ook de nieuwe scala met g-tec motor er zit aan te komen. Toen ik hem dus confronteerde met de vraag waarom skoda dat dan deed terwijl toch alles zogezegd zooooo slecht was kwam hij met een verklaring op de proppen dat de invoerder voor zoveel % uitstoot-arme wagens moest invoeren om zijn quote te behalen. (klonk ook wel aannemelijk toen hij het vertelde). Dus ik sta terug bij af en weet nu niet meer wat ik moet geloven . maandag nog eens een andere dealer bezoeken denk ik
×
×
  • Create New...