Ga naar inhoud

DiDIER

Leden
  • Aantal items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

11 Goed

Over DiDIER

  • Titel
    Beginnend lid

Recente bezoekers van dit profiel

562 profielweergaven
  1. DiDIER

    Chinese CNG

    Iemand info over deze Chinese wagens -ook op cng- die nu ingevoerd worden in België? Suv Glory 580 van dfsk bvb dfsk-motors.be/modellen/ ?
  2. Dan is CNG volgens het Duitse ADAC met kop en schouder toch meest ecologische ... op nummer 1 , 2 , 4 en 10 https://www.hln.be/auto/dit-zijn-de-milieuvriendelijkste-wagens-volgens-adac-en-het-zijn-geen-ev-s~a7acba18/
  3. Net over de Vision X toekomstige auto van Skoda gelezen : geen cardanas, voorwielen aangedreven door CNG, achterwielen door 2 elektromotoren. Combineert aardgas, benzine en elektriciteit. Dat lokt de vraag uit van de kip en het ei inzake bereikbaarheid en voldoende tankstations, fiscaliteit ed. Een suggestie aan de beheerders van dit forum : er zijn volgend voorjaar federale verkiezingen. Welke (3?) eisen zou dit forum als memorandum aan de nieuwe regering voorleggen inzake CNG ?
  4. Hoorde van de dealer dat de nieuwe infoboekjes SKODA CNG pas einde zomer er zouden zijn ... dus ik op zoek naar eigenschappen van 1.5 TSI CNG ... blijkbaar zit die al een tijdje in bvb de Golf en kan die motor op eigen software beslissen om 1 of 2 cilinders uit te schakelen naargelang de warmte of zo van de motor, en ... kan die motor gaan zeilen, maw bvb als je de gaspedaal loslaat omdat 400 meter verderop de afrit autostrade is, gaat de motor volledig uit ... zal die dan weer aanslaan op benzine, of op gas en loopt die synchronisatie vlotjes? En ander punt, als ik reviews lees op de DSG dan
  5. Zonder dank, alle lof en hoed af voor de beheerders van deze site die er een CNG community vol info aanbieden en beheren. Heel ondersteunend bij de CNG keuze als nieuweling, chapeau ! Ik was net als mijn dealer tot 2 weken terug voor mijn verlof in de veronderstelling dat de in januari 2018 bestelde en in juni door Skoda geannuleerde 1.4 CNG was vervangen door dezelfde 1.4 TSI maar als DSG. Heb gisteren voor de zekerheid mijn dealer gecontacteerd die terug uit verlof was en die dan zijn invoerder of zo en inderdaad, de 1.4TSI wordt niet meer gemaakt, ook niet als CNG, en de fabriek
  6. Voila een goede oplossing is in zicht. Kleine lettertjes : als jij het contract opzegt, betaal je 15% boete sowieso. Kan de invoerder de wagen niet produceren, is het contract van rechtswege stopgezet zonder verplichting van de invoerder (dat jij dus gratis mag annuleren als tegemoetkoming zoals iemand hier schreef, is er dus nogal ver over van die bepaalde dealer, heb een veel professionelere ervaring bij mijn Skoda-dealer). Een goeie dealer en invoerder begrijpt dat je daar niet mee wegkomt. Mijn Skoda-dealer pakt dat probleem goed aan en doet een geste. De wagen Skoda Octavia
  7. Heb op zelfde datum als Jeranimo besteld. Normaal weet ik deze week of de SKODA Combi CNG DSG in december 2018 geleverd zal worden. Blijkbaar hebben ze bij dit model wel de WLTP-vereisten onder controle. Is dus nog altijd de 1.4 motor met 2 tanks en 50l benzine die ze blijven maken. Is wel een hele roetsjbaan : terug door het beslissingsproces wel of niet CNG (ben niet de kleinste dus geen Fiat en Opel Astra CNG enkel 15 l benzine aan boord). Intussen met de nieuwe 1.5 TSI DSG gereden, is gewoon zalig die gerobotiseerde versnellingsbak, zeker qua veiligheid (lane assist, adaptieve cruise con
  8. Terug van dealer. Iets met WLTP (Europese) normen en homologatie van modellen deed Skoda blijkbaar de productie stoppen zodat het bedrijf tijdig de aanpassingen zou kunnen doen om de homologaties eind van het jaar te behalen. Zal eens zien op helderoveruitstoot.be . Hebben andere leveranciers ook die homologatieproblemen (Opel, Peugeot, ...)? Als ik het goed begrijp, kan je tot juni 2019 geen CNG Combi meer bestellen, en is zelfs die datum louter indicatief gezien de huidige prioriteiten en problemen ... Krijg een van de bestelling afwijkend alternatief aangeboden, wel CNG. Graag jullie
  9. Nu best niet langs dealer gaan want te kwaad. Ik ga morgen langs dealer.
  10. coup de théâtre : net bericht gekregen van de dealer dat Skoda beslist heeft de auto Octavia Combi gTEC, besteld tijdens het autosalon in januari 2018 , niet meer te bouwen ... de bestelling wordt dus eenzijdig geannuleerd ... Wat nu? Iemand suggesties ? Wachten tot het nieuwe model 1.5 TSI GTEC in juni 2019 is geen optie ... Leuk is anders.
  11. Waarom? Was het antwoord van de verkoper op mijn vraag naar CNG-auto. Eerder bewuste keuze voor milieu, niet alleen voor de prijs van CNG aan de pomp, hoewel die ook is bekeken. Geen BIV speelde ook mee. Huidige wagen is Opel Astra, 19 jaar oud, verbruik 6,2 liter benzine, wel geen airco of geen moderne rijhulp-systemen. Wegens eerste grote kosten (remmen, aandrijfriemen ed) en autosalon uitgezien naar opvolger. Elektriciteit viel snel af wegens te duur en snel gedateerd (wie wil nog een gsm van vijf jaar terug ?) en helemaal geen rijbereik op verlof. ASTRA 150 pk met perfecte zetels -ee
×
×
  • Nieuwe aanmaken...