Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Korri

Leden
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutraal

1 Follower

About Korri

  • Rank
    Nieuw lid

Recent Profile Visitors

453 profile views
  1. Imog Harelbeke nog steeds 1,04€/kg gisteren, maar meestal zijn ze iets trager dan Dats om hun prijs aan te passen.
  2. Ik ben daar heel tevreden van. Ik gebruik Android Auto als gps (Google maps of Waze), om te telefoneren, sms te verzenden via spraakcommando, om naar muziek te luisteren (Spotify). Het is een soort alles in één oplossing, die echt wel gebruiksvriendelijk is. App wordt ook regelmatig geupdate door Google zelf. Was voor mij een budgetoplossing, om geen honderden euro's aan een gps of spraakbediening te moeten spenderen en nog geen spijt gehad. Ik kan dus ook niet vergelijken met de ingebouwde GPS, spraakbediening,... gezien ik deze niet heb als optie. Geen ervaring met Carplay (de Apple-variant)
  3. Klein onderhoud op 15.000km, 109,74€. Oliewissel + filter en klein nazicht. Zat ook terugroepactie op de middelste gordel op de achterbank. Die dus ook vervangen. Bij Lagrou te Ieper.
  4. Bij Seat stond nog de oude prijs. Lijkt me wel dat ze zullen volgen, want op dit moment wordt een Golf Variant Trendline op aardgas ongeveer even duur dan de goedkoopste Leon ST, die standaard veel minder is uitgerust.
  5. Inderdaad, de golf variant 1.4TGI is nu dezelfde prijs als de 1.0TSI (110 PK) in de configurator. De CNG-installatie krijg je er dus gratis bij. Goed gek als je nu nog voor benzine of diesel zou kiezen.
  6. Het tankstation is vrij toegankelijk. Ik ben twee keer gaan tanken op een zondag en je kan het gewoon oprijden en tanken. Als ik mij goed herinner hangt er wel iets op de bancontactautomaat dat je ze moet verwittigen om CNG te activeren op de Romac fuel Card (soort tankkaart), maar je kan er gewoon tanken met bancontact. Mogelijks komt de verwarring daarvan. Qua aantal kilometers merkte ik weinig verschil. Ik gebruik pas sinds kort spritmonitor, en zal er de volgende keer op letten. De boordcomputer gaf een kwaliteit van 100% aan en ik dacht dat H+ 110% zou tonen.
  7. Al twee keer getankt bij Romac te Veurne. Ligt een handvol minuten van de afrit van de E40, dus best wel goed en snel bereikbaar. De CNG pompen liggen op een gedeelte van het tankstation gelegen achter de overige pompen. Helemaal vooraan is een doorgang naar een achtergelegen terrein waar je CNG kan tanken. Dit staat ook aangeduid met een pijl. Het tanken zelf is anders dan ik gewoon was: met een pistool met draaihendel. Het tanken start automatisch als het pistool goed vastgeklikt zit, dus geen startknop. Goeie prijs, 0,985€ per kg voor H-gas.
  8. De prijs is identiek. Zowel op de gewone golf als op de TGI, 980 euro voor een inklapbare. Kostprijs voor een vaste trekhaak (GDW) met programmatie in de boordcomputer is 545 euro als het achteraf wordt geïnstalleerd. Ondertussen vond ik dit terug op het Duits forum: http://www.erdgasfahrer-forum.de/viewtopic.php?t=14415&sid=b998952eceda3608e8436bb6edfa73a7 Die liet achteraf een trekhaak steken bij ATU in Duitsland, een soort MIDAS heb ik de indruk. Het lijkt dus gewoon mogelijk zonder aanpassingen. Enkel bij de Octavia lijken er problemen te zijn. Heeft onder andere te maken met teveel gewicht op de achteras in bepaalde configuraties (stalen tanks en panoramisch dak). Ik neem nog eens contact op met de verkoper om helemaal zeker te zijn.
  9. Heeft er iemand ervaring met het achteraf laten installeren van een trekhaak op een Golf Variant TGI? Ik las reeds tegenstrijdige berichten, de ene zegt dat het moeilijk of onmogelijk is om dit achteraf te installeren, de ander zegt dat dit geen enkel probleem is. Ik ben immers van plan om achteraf een trekhaak te laten steken. 965 euro voor een trekhaak af fabriek vond ik net iets teveel van het goede voor die paar keer op het jaar dat ik hem nodig heb.
×
×
  • Create New...