Ga naar inhoud

Gastanker

Leden
  • Aantal items

    83
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    6

Gastanker won laatst op 18 Februari

Gastanker had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

70 Super

Over Gastanker

  • Titel
    Gevorderd lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Gastanker

    Romac Veurne

    Da's wel interessant, kan je als particulier zo een kaart krijgen? Daarmee kan je dan in Frankrijk tanken bij een aantal van die stations die geen gewone bankkaarten aanvaarden!
  2. Gastanker

    Tanken in Frankrijk

    Staat ook zo aangegeven op Mobilité Gaz OpenData : Overigens is https://www.gaz-mobilite.fr/ wat gebruiksvriendelijker dan die andere site, de onderliggende data is wel dezelfde. Dit is de volledige steekkaart van het betrokken station: https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/fleville-devant-nancy-54710-65/
  3. Gastanker

    overstap op H-gas - Pitpoint Kielsbroek

    Aangezien het hier niet om een journalistiek stuk gaat maar om een informatieve website die uitgaat van de overheid en de gassector zelf mag ik hopen dat je laatste zin klopt... De formulering zou wat duidelijker kunnen, maar ik ga er ook van uit dat men hier bedoelt dat aardgasvoertuigen in tegenstelling tot vaste installaties geen bijkomende controle of aanpassing nodig hebben...
  4. Gastanker

    PitPoint kondigt bouw van zes nieuwe CNG-stations aan

    Dit klopt toch niet helemaal... In principe zijn alle toestellen die na 1978 verkocht zijn in België geschikt voor beide types gas. Hoogstens moeten ze opnieuw afgesteld worden. Het zal dus wel meevallen met het vervangen van toestellen. Trouwens, een gastoestel dat meer dan 30 jaar oud is zou ik eerlijk gezegd sowieso vervangen... Bron: https://www.gasverandert.be/nl/faq
  5. Gastanker

    Het verbruik van de boordcomputer bij een Caddy Maxi CNG

    Nergens, die energie wordt omgezet in wrijvingswarmte in de motor en de transmissie en die wordt afgevoerd via het koelcircuit. En ja, als je batterij niet volgeladen is zal er die verder opladen met 'gratis' energie en ook de airco zal op dat moment verder werken op 'uitbolenergie'. Nog eens: bij stilstand wordt het verbruik aangegeven in kg/uur, zolang de wagen beweegt wordt het aangegeven in kg/100km je mag die twee niet verwarren en vergelijken. Als de boordcomputer altijd kg/uur zou aangeven dan zou je hetzelfde getal zien bij uitbollen in vrijloop als bij stilstaan.
  6. Gastanker

    Skoda annuleert bestelling !

    Klopt, plug-in hybrides worden in veel landen op de één of andere wijze gesubsidieerd. Alleen zijn dit tegenwoordig bijna allemaal modellen met een grote brandstoftank en een klein batterijtje. Bovendien is dit grotendeels een fleet market (leasing) gebeuren. Als je dan van je werkgever zo'n hybride in handen krijgt mét gratis tankkaart, wat ga je dan doen? Gratis benzine tanken of op eigen kosten thuis opladen? Dus subsidiëren de overheden in realiteit vooral het rijden op benzine . Wat eigenlijk niet de bedoeling was... Voor CNG speelt dit op het eerste zicht minder een rol maar blijkbaar heeft men besloten om geen onderscheid te maken. Overigens, moest CNG meer succes krijgen op de lease markt, dan ga je hetzelfde effect krijgen. Als je een CNG model in handen krijgt met een tankkaart van Shell, wat ga je dan doen? Gratis benzine tanken of op eigen kosten bij DATS CNG tanken?
  7. Gastanker

    lane assist

    Staat bij mij ook altijd op. Ook nog nooit een 'snok' ondervonden. Wel jammer dat hij na een seconde of 10 al uitschakelt als je het stuur loslaat. Op de snelweg heb je met de combinatie ACC en lane assist zo goed als een zelfrijdende auto... voor een tiental seconden. Ik vraag mij af of dit softwarematig aan te passen zou zijn?
  8. Gastanker

    Het verbruik van de boordcomputer bij een Caddy Maxi CNG

    Uiteraard: Zoals reeds gezegd, in vrijloop verbruikt de motor 0,7 à 0,8 kg/uur. Als je dus 100km/uur rijdt in vrijloop dan verbruik je 0,7kg/100km. Aan 10km/uur is dat 7kg/100km, aan 1km/uur zelfs 70kg/100km. Als je stilstaat in vrijloop dan wordt je verbruik per 100km oneindig groot want je maakt je tank leeg zonder een centimeter vooruit te komen... Daarom schakelt de boordcomputer op dat moment over op kg/uur i.p.v. kg/100km. De boordcomputer doet dus precies wat ie moet doen. In welke versnelling de wagen staat (met ingedrukt koppelingspedaal) heeft daar verder niets mee te maken.
  9. Gastanker

    Prijsverhoging CNG DATS

    Vandaag nog steeds 1,04€! Alleen jammer dat de vulling tegenwoordig zo zwak is bij IMOG. Vroeger heb ik daar nog 18kg kunnen tanken in mijn tank van 15kg, nu nog nauwelijks 15kg...
  10. Gastanker

    Le Havre

    Le Havre zou open moeten zijn: http://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/le-havre-76600-34/ Voor Rouen is de situatie niet zo duidelijk, er zou een station open zijn maar enkel toegankelijk met een speciale badge In mei zou er een paar honderd meter verder een echt openbaar Total station openen: https://gnv-mobilite.total.com/station-total-sotteville-les-rouen
  11. Gastanker

    Onderhoudskosten Skoda Octavia G-tec

    Daar gaat het niet om, ze zeiden dat ze van Skoda de opdracht gekregen hadden om in de CNG modellen, in tegenstelling tot wat in het instructieboek staat, enkel nog longlife te gebruiken.
  12. Gastanker

    Onderhoudskosten Skoda Octavia G-tec

    Mijn laatste onderhoudsbeurt was nog bij Lamaire en ze hebben toen ook Longlife gebruikt. Ze zouden daartoe de opdracht gekregen hebben van Skoda... Ik weet het echt niet meer...
  13. Gastanker

    Terugroepactie 20X7, Volkswagen Touran, aardgastanks

    Er zijn er nog enkele, kijk maar eens naar de nieuwste lijst van de FOD mobiliteit: https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/resources/files/cng_25.pdf Raes in Brugge (maar dat is dezelfde regio als Zedelgem natuurlijk...) Garage E. Avau in Geraardsbergen Rietje in Kapellen GARAGE DON BOSCO in Halle Merkwaardig genoeg zijn er ook twee Volvo-dealers: eentje in Gent en eentje in Heist-op-den-Berg.
  14. Gastanker

    2de hands keuring voor ingevoerde voertuigen

    Jawel hoor! Toen dat artikel geschreven werd moest elke ingevoerde wagen gekeurd worden, ook al was hij de dag ervoor nog gekeurd in het buitenland. Nu wordt een buitenlands keuringsbewijs aanvaard als het minder dan twee maand oud is, en dat is hetzelfde als voor een binnenlandse tweedehands die ook een keuring voor verkoop nodig heeft van minder dan twee maand oud. Er is dus geen onderscheid tussen de inschrijving van een binnenlandse en een ingevoerde tweedehands en dan is er geen probleem voor Europa.
  15. Gastanker

    help...Frankrijk...ten aanval !

    Hmm, Die Franse petitie lijkt wel een Belgisch onderonsje...
×