Ga naar inhoud

Gastanker

Leden
  • Aantal items

    226
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    25

Gastanker won de laatste dag op 27 september

Gastanker had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Gastanker's prestaties

Enthousiast lid

Enthousiast lid (4/9)

  • Reageert vaak
  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Eerste bericht geplaatst
  • Populair lid Zeldzaam

Recente badges

218

Reputatie

  1. Gisteren was de prijs bij Q8 Kortrijk nog 1,29€. Ik denk dat Q8 overal hetzelfde tarief hanteert.
  2. Ik zag er het nut niet van in om het te proberen... Vandaag 1,29€ aan pomp 5 & 6. Het is tegenwoordig moeilijk geworden om nog twee tankbeurten na elkaar dezelfde prijs te betalen
  3. Ik had op Gibgas gezien dat in het Pitpoint station aan de LAR te Rekkem CNG zou verkrijgbaar zijn. Daar is al enkele jaren een LNG installatie voor het wegtransport maar initieel was er geen CNG pomp voorzien. Ik ben er vandaag nog eens langs geweest en jawel, er is nu een dubbelzijdige CNG tankzuil met telkens de twee types koppelingen. Dat is merkwaardig want zelfs Pipoint vermeldt het niet op hun website: en ook Total weet van niets: Total station REKKEM - REKKEM L.A.R. (totalenergies.be) Ik heb ook geen enkele andere kaart dan Gibgas gevonden die dit station kent... Ik vraag me af hoe ze op deze manier klanten hopen te vinden... De prijs is 1,33€ zoals bij de andere Pitpoint stations, maar het is H+ gas (L-CNG) dus de meerprijs haal je er misschien wel uit in extra rijbereik. Tot zover het goede nieuws, het minder goede nieuws is dat de CNG tankzuil momenteel defect is Ik zal zeker in de nabije toekomst nog eens opnieuw proberen en dan een update posten. @Aardgasrijder: Je mag deze toevoegen op je kaart
  4. Hier kan je de precieze ligging van het station terugvinden: Port de Lille - Avis d'appel à manifestation d'intérêt - station GNC - Ports de Lille Perceel 36 op het kaartje. Heb nog niet kunnen achterhalen of het station effectief gebouwd en operationeel is.
  5. Zoals beloofd het vervolg: Vandaag staat pomp 6 nog steeds aan 2,000€, het is ook nog steeds dezelfde tankbeurt van 13,62kg die geafficheerd is. Ik heb zelf ook getankt, (aan pomp 5 aan 1,2€, wel te verstaan) en de druk was meer dan OK, ik kon 14,87kg tanken maar ik had op dat moment nog ruim 50km rijbereik over (met 15kg tanks). Leeg zou er dus makkelijk 17kg in gaan. Dat is Pitpoint niveau maar (voorlopig?) wel 10% goedkoper
  6. Antwoord gekregen van Q8: "Goeiemiddag, dank u voor uw mailtje en alvast onze excuses voor de ongemakken. Wij weten dat de prijs op deze pomp (Pomp 6) momenteel verkeerd staat. De reden hiervoor is dat er nog niemand op deze pomp heeft getankt, en er een fictief bedrag opstaat. Van zodra de eerste tankbeurt op deze pomp wordt opgestart, zou de prijs zich automatisch moeten aanpassen naar de correcte prijs, die momenteel 1,200€ per kg is." Hm, bizar, er leek toch wel een plausibele tankbeurt op te staan... Ik ga er later deze week nog eens langs. Eens zien of er dan iets veranderd is.
  7. Aangezien niemand anders het doet zal ik nog eens een nieuw station melden: Q8 Easy Kortrijk Meensesteenweg 100 8501 Bissegem Geen idee wanneer het station geopend werd, het compressorhok stond er al een tijdje (maanden...) met de pomp nog ingepakt in folie ernaast. Ik heb niet getankt omdat ik pas bij G&V/Enora getankt had (aan 1.179€/kg) dus ik weet nog niet hoe het zit met de druk. Volgende week meer... Pomp 5: 1,2€/kg, lijkt me normaal op dit moment Pomp 6: Auwch... 2.000€/kg! Zal wel een foutje zijn, maar ondertussen had er toch iemand 27,24€ betaald voor 13,62kg gas... Ik heb de vergissing doorgegeven op de website van Q8.
  8. Op 5km afstand is er een ander station dat wel gewone bankkaarten aanvaardt: Station GNV BioGNV Bourges - GNC - ENGIE Solutions (gaz-mobilite.fr)
  9. Ik heb zeer goed nieuws voor jou! De verkeersbelasting valt onder de Vlaamse regering en die kan niet "vallen", dat is een zogenaamde legislatuurregering. Enkel de federale regering kan vallen. We zitten dus nog voor enkele jaren goed wat die vrijstelling betreft...
  10. Dit klopt in ieder geval niet. Tweedehands worden belast volgens het tarief dat geldig was bij de eerste inschrijving. Dat kan ook moeilijk anders want voor wagens die meer dan anderhalf jaar oud zijn is er niet eens WLTP data voorhanden. Overigens is dat in veel gevallen absoluut geen voordeel, een zuinige (lage CO²) wagen wordt in het nieuwe systeem minder belast dan in het oude systeem! Als je dus in januari een zuinige wagen nieuw koopt betaal je minder BIV en minder verkeersbelasting dan als je exact dezelfde wagen als (jonge) tweedehands koopt...
  11. Ik weet het ook niet zeker, maar het artikel van de Standaard suggereert eerder dat het moet geïnterpreteerd worden als "De belastingvrijstelling geldt voor CNG wagens die ingeschreven werden voor 1 januari 2021". En die vrijstelling wordt dus niet meer toegekend bij inschrijvingen vanaf 1 januari maar loopt wel door voor reeds ingeschreven voertuigen. Dit zou (mogelijk, eventueel, misschien...) zelfs doorlopen voor 2de hands inschrijvingen na 2020. https://autonieuws.be/uitlaat/5870-breaking-vlaanderen-hervormt-berekening-biv-en-verkeersbelasting-vanaf-2021 "De nieuwe regels zullen in ieder geval enkel van toepassing zijn op nieuwe auto’s."..."Voor tweedehandswagens wijzigen de BIV en de verkeersbelasting dus niet." "Het is ten slotte positief om vast te stellen dat de Vlaamse regering besloten heeft om voor rechtszekerheid te gaan en de berekening voor reeds ingeschreven auto’s niet te veranderen en daardoor de tweedehandsmarkt niet negatief te beïnvloeden." https://twnews.be/be-news/belastingvrijstelling-voor-plug-inhybrides-en-cng-verdwijnt "Het fiscale gunstregime voor plug-inhybrides (elektrisch plus verbrandingsmotor, die je in het stopcontact kunt steken) en voor wagens op aardgas (CNG) verdwijnt bij de hele operatie, behalve voor wie er al van geniet. Elektrische wagens behouden hun belastingvrijstelling. Voor tweedehandswagens verandert er niets. Wie destijds besloot om een bepaalde wagen te kopen, hield daarbij immers ook rekening met de restwaarde van dat voertuig op de tweedehandsmarkt, is de redenering." Als dat laatste zou kloppen dan is het wel een meevaller, ik ben er altijd van uitgegaan dat ik vanaf 2021 weer verkeersbelasting ging moeten betalen.
  12. Oei, regio Kortrijk heb je nog wat werk: DATS Wevelgem Total/Pitpoint Kortrijk (Brugsesteenweg 228) G&V/Enora Kortrijk (Gentsesteenweg 238) Maar ook DATS Izegem, DATS Roeselare, DATS Torhout, Q8 Zedelgem, Enora Brugge (en eigenlijk de meeste andere stations in West-Vlaanderen) ontbreken.... P.S. Greenpoint CNG, Roeselare bestaat bij mijn weten niet...
  13. https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/macon-71000-44/ : "Station définitivement fermée en raison des travaux de modernisation du réseau ENGIE" Volgende maand zou er op minder dan een kilometer afstand wel een nieuw station opengaan van Air Liquide: https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/sennece-les-macon-71000-250/ Van Air Liquide, dus je zal een Romac kaart nodig hebben als je er wil tanken...
  14. Kan allemaal wel zijn, maar misschien moeten we gewoon bij de meest evidente verklaring blijven: De boordcomputer geeft systematisch een te lage gaskwaliteit aan De boordcomputer berekent de gaskwaliteit m.b.v. de lambdasonde (is hier vroeger al eens uitvoerig besproken) VCDS geeft een fout aan voor de Lambdasonde => de kans is groot dat er een probleem is met de Lamdasonde Dat verklaart trouwens ook de andere symptomen. De Lamdasonde wordt gebruikt om het brandstof/lucht mengsel te bepalen, als de sonde niet goed werkt dan zal die verhouding niet meer kloppen (te rijk of te arm mengsel) en dan zal de motor niet goed lopen.
  15. Ik weet niet of er ondertussen een echte beslissing genomen is, maar de ondergrondse parking van de nieuwe Delhaize winkel die deze week in Kortrijk open gegaan is heeft in ieder geval enkel een LPG verbod!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...