Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Gastanker

Leden
  • Aantal items

    156
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    11

Gastanker won laatst op 12 Juni

Gastanker had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

145 Super

1 Volger

Over Gastanker

  • Titel
    Aardgasexpert

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Daar ben ik nog niet zo zeker van. Het lng zelf heeft een temperatuur van -162°C maar het CNG (verdampt LNG) wordt volgens mij tussentijds gestockeerd in gasflessen die uiteindelijk gewoon de omgevingstemperatuur aannemen, net zoals bij een traditioneel CNG station.
  2. Volgens gaz-mobilité zijn er twee stations in Limoges: https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/departement/haute-vienne-87/
  3. Of het werkelijk nodig is zou ik niet weten, maar het klopt dat het service interval voor de 1.4 g-tec motor 15.000km of 1 jaar is, wat het eerst komt. Tijdens de garantieperiode zou ik me daar alvast aan houden...
  4. Dit klopt eigenlijk niet... Veruit het meeste H gas dat we in België verbruiken komt uit Noorwegen en het Verenigd Koninkrijk en wordt gasvormig via pijpleidingen ingevoerd. Slechts een klein deel wordt als LNG ingevoerd uit Qatar. Ik vermoed dat dat de voornaamste reden is van het verschil in calorische waarde tussen het 'distributie' gas en het zogenaamde H+ gas uit LNG. De LNG terminal in Zeebrugge is voornamelijk een overslagstation dat bijna evenveel LNG terug uitvoert als er ingevoerd wordt! Bron: https://www.febeg.be/statistieken-gas
  5. In dezelfde streek en op hetzelfde moment krijg je bij DATS exact hetzelfde gas als bij Pitpoint. Het gas is gewoon datgene wat Fluxys op dat moment in die streek via zijn distributienet verdeelt. Ik tank zoveel mogelijk bij Pitpoint omdat de vuldruk beter is, niet omdat het ander gas zou zijn want dat is niet het geval!
  6. In feite klopt dit ook wel. Wat wij hier doorgaans H+ gas heten is officieel gewoon H-gas met een calorische waarde die tegenaan de bovengrens zit. Maar het klopt evengoed dat de calorische waarde van CNG uit LNG echt een stuk hoger ligt dan die van aardgas uit de Fluxys leiding! Wat sommige goedbedoelde maar weinig representatieve 'testen' ook mogen laten uitschijnen...
  7. Gastanker

    LNG in België

    Da's voor een CNG installatie op basis van het distributienet vanaf 0. Hier hebben we het over het toevoegen van een CNG afleverpunt bij een bestaande LNG installatie. Geen idee of dit duurder of goedkoper is, maar Pitpoint_BE zal ons wel alle details bezorgen zeker? 🤑
  8. Gastanker

    LNG in België

    En voor hoeveel € staat dat dan, die 50%? En krijg ik dan ook 5O% van de opbrengsten?
  9. Gastanker

    LNG in België

    Ik denk dat we L-CNG moeten interpreteren als een originele afkorting van CNG uit LNG... Hoe dan ook @Pitpoint_BE stop met evalueren en plaats gewoon die pomp. Aan mij zal je alvast een vaste klant hebben!
  10. Huh? Wat is je redenering achter deze uitspraak? Ter info: Ook een groot deel van het H-gas dat door de leidingen van Fluxys stroomt wordt in Zeebrugge geproduceerd door LNG te verdampen hoor.
  11. Als ik het goed begrijp mogen elektrische wagens dus ook niet parkeren in de parkings van Parko. Hoe moeten de eigenaars van zo een wagen dat eigenlijk weten? Ik heb nog geen verbodsbordjes voor elektrische autos gezien. Ook op de website van Parko vind ik niets terug over elektrische voertuigen.
  12. Ja, ze kunnen zoveel verbieden als ze willen, maar wat kunnen ze doen als ik er toch parkeer? Wat is de sanctie? Dit slaat helemaal nergens op, ze moeten CNG wagens geen toegang verlenen, er is immers niets wat de toegang verbied! Ik rijd met een blauwe wagen, als Parko geen officiële toegang verleent aan blauwe wagens mag ik er dan ook niet parkeren?
  13. Klopt, bij Romac in Veurne. Alhoewel, 'in de streek'? Vanuit Roeselare is dat best wel een beetje ver om even te gaan tanken 🤨! Bij de oude 1.4l motor moet je inderdaad om de 15000km de olie verversen. Geen idee of dat bij de nieuwe 1.5l nog steeds het geval is...
  14. Staat in ieder geval op de site van Romac:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...