Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

G-007

Leden
  • Content Count

    86
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

G-007 last won the day on March 11

G-007 had the most liked content!

Community Reputation

156 Super

1 Follower

About G-007

  • Rank
    Gevorderd lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Het CNG tankstation is reeds van oktober 2015 in gebruik. Het gaat blijkbaar zeer goed met het tankstation. Deputatie heeft vergunning verleend op 27.02.2020 voor uitbreiding van het servicepunt voor CNG met bijkomende verdeelzuil en opslagcapaciteit. Hebben in 2018 een verkoop van 304097kg CNG gerealiseerd (cijfer voor 2019 nog niet medegedeeld).
  2. Imog lanceert tankstation voor aardgas waar ook particulieren kunnen tanken Imog heeft geïnvesteerd in een tweede tankstation voor aardgas. Er was al een tankstation voor aardgas op de site in Harelbeke, en nu is er ook op de locatie in Moen een CNG-tankinstallatie in gebruik genomen. Ook voertuigen van de gemeente Zwevegem en die van particulieren kunnen er volgetankt worden. “Wie slim is, rijdt op aardgas. Want rijden op CNG (compressed natural gas) is goedkoop en schoon. Aardgas is dé brandstof van de toekomst”, zegt koen Delie van Imog. De nieuwe tankinstallatie is een investering van 394.500 euro. Het project werd gerealiseerd dankzij een samenwerking met verschillende partners, zoals de gemeente Zwevegem, die het stuk grond in erfpacht gaf.
  3. Vandaag 10 Maart was een Caddy TGI avond - 16u50: N41 in Hamme richting Dendermonde een witte bedrijfswagen Caddy (kon de firma niet lezen reed in de andere richting). - 17u15: E17 afrit De Pinte lichtgrijze Caddy - 17u18: E17 Nazareth rode Caddy - 17u50: Bij verlaten tankstation dats 24 in Sint-Eloois-Vijve langs de N43 reed een donkerblauwe Caddy voorbij.
  4. Ondanks de aankondiging van de Volkswagen-groep dat ze de ontwikkeling van haar CNG-motoren stopzet, laat DATS 24 weten dat het het aantal CNG-pompen blijft uitbreiden. De toekomst van CNG lijkt onzeker, in het bijzonder omdat de Volkswagen-groep heeft aangekondigd haar TGI-motorenfamilie niet verder te willen ontwikkelen. De huidige CNG-modellen zullen hun gewone levensloop blijven aanhouden, terwijl ook de Golf 8 een TGI-versie krijgt, maar ze worden waarschijnlijk niet meer vervangen. Toch blijft DATS 24, het brandstofluik van de Colruyt-groep, zijn aantal CNG-stations uitbreiden. Volgens DATS is het belangrijk om in te zetten op de aandrijvingen met de hoogste ecoscore, meer bepaald CNG, elektrisch rijden en waterstof. Daarvoor baseert DATS zich op de website www.milieuvriendelijkevoertuigen.be van de Vlaamse overheid. Concreet komen er in de eerste helft van dit jaar 11 nieuwe CNG-stations bij van DATS 24, jaarlijks 40 extra laadpalen en binnenkort ook twee nieuwe waterstofstations in Wilrijk en Haasrode, al wordt daar al lang over gesproken.
  5. Had al een voorgevoel dat de Europese politiek het einde van CNG bezegelt en niet VW. De discussie bij Europa gaat over de 95 gr CO2-uitstoot bij verkoop nieuwe wagens. In Duitsland en Frankrijk wordt steeds meer bio-methaan geïnjecteerd in het aardgasnet. Verbio is gevestigd in Duitsland en is één van de toonaangevende producenten van bio-methaan. Van de 836 CNG-tankstations levert Verbio al aan 140 tankstations bio-methaan. Daarom wil Volkswagen een verlaging van de huidige CO2-uitstoot die nog gebaseerd is op aardgas. In de Europese Commissie zetelt de sociaaldemocraat Frans Timmermans en is uitvoerend vicevoorzitter voor de Europese Green Deal. Zijn kabinetschef Diederik Samson was eerst activist en later campagneleider bij Greenpeace. Meer hoef ik daar niet meer over te vertellen? Verder wil ik ook nog meegeven dat elektriciteit die opgewekt wordt door biogas via een WKK-installatie een rendement geeft van 45%. Kun je de vrijgekomen warmte benutten kan je nog maximum 40% bijrekenen. Biogas dat opgezuiverd wordt tot bio-methaan geeft een rendement van 96 tot 98%. Ook hier haalt bio-CNG een minimum 10% tot 40% betere benutting dan de elektriciteit opgewekt uit biogas. Dit zullen de groenen nooit vermelden want zij hebben het enkel over elekticiteit. Of die uitspraken van VW nu een drukkingsmiddel is voor de politiek of het echt al vast staat dat ze er mee zullen stoppen weet ik niet.
  6. Zijn er productieproblemen met de ID.3? https://www.autointernationaal.nl/2020/02/marktintroductie-volkswagen-id-3-in-gevaar/
  7. Koen C het is geleden van die beruchte VRT studie dat ik nog iets positiefs gelezen heb over elektrische auto's. Allemaal miserie https://www.ad.nl/auto/tesla-s-op-wintersport-in-de-laadpaalfile~a9da51e6/ Miserie, je zal maar een elektrische wagen gekocht hebben op het autosalon. https://www.autogids.be/autonieuws/industrie-en-economie/jaguar-stopt-i-pace-tijdens-een-week.html , https://www.autogids.be/autonieuws/industrie-en-economie/audi-vorst-moet-zijn-productie-verminderen.html. Toppunt van elektrische koppigheid: Karretje met reserve-acu bedacht door een Frans bedrijf. Ik die dacht dat veel elektrische wagens geen trekhaak konden plaatsen (uitzondering Tesla, Audi E-tron, Mercedes EQC en de polestar 2). Frans bedrijf had in karretje beter 3 of 4 CNG flessen geplaatst dan konden we zonder veel problemen door Frankrijk rijden. https://www.ad.nl/auto/powerbank-aanhanger-is-de-oplossing-voor-laadpaalfiles~aa646760/
  8. Midden West-Vlaanderen is een ramp van CNG-tankstations. Met de stad Diksmuide als dieptepunt. Mijn echtgenote noemt het CNG woestijn gebied.
  9. Op 28 Januari 2020 komte de nieuwe Seat Leon uit in premiere. Een Duits automagazine schrijft dat er twee varianten komen op aardgas. De 130 pk en de 150pk (1,5 tgi). https://www.autozeitung.de/seat/leon/4-generation
  10. Een week na de VRT studie is het tijd voor wat conclusies. Over het CNG verhaal zal ik het nu niet meer hebben. Dat is uitvoerig aan bod gekomen hier op het forum. Er zijn er ook nog een deel ingelicht via de mail van Dats24. Dus de grote meerderheid heeft voor zichzelf een juiste beoordeling kunnen maken. Het is een heel ander verhaal voor die tienduizenden dieselrijders met euronorm 2,3 en 4( die nog nooit van roetfilters en adblue gehoord hebben). Zij tuffen nu in Vlaanderen rond met een goed gevoel want die mooie tabel heeft aangetoond dat zij bij de beste van de klas behoren. Sommigen hopen misschien ook dat die LEZ zones nu ook zouden aangepast worden. Daarnaast zijn er nog de autohandelaars die nu zullen proberen dankzij die studie nog wat oude diesels te verkopen aan klanten die geen kennis hebben over de nieuwste autotechnieken. Ik denk nu ook niet dat dit de bedoeling was van die studie?
  11. Zaterdag 18 Januari om 15.50u, een beetje hulp geboden bij de eerste tankbeurt van een nieuwe lichtgrijze Audi A3 g-tron bij dats 24 te Tielt.
  12. Als je voor elektriciteit een contract hebt van 100% groene stroom, dan staat die windmolen of WKK installatie toch ook niet naast je huis. Als je er niets van kent dat ze er dan over zwijgen.
  13. Schrijven net hetzelfde wat ik gisteren hier op forum gemeld heb.
  14. Heb die studie van de VRT eens grondig gelezen en wens toch enkele zaken te verduidelijken. Vooreerst lees ik dat 2% van de totale Amerikaanse aardgasontginning weglekt. Dit gaat hier over de ontginning van SCHALIEGAS waar er al jaren vragen zijn rond milieu. Elke put schaliegas stoot 3,6 tot 7,9% van het gas in de atmosfeer. Dat is 30 tot 200% meer dan conventioneel gas. Dat de mileu- en veiligheidsvoorschriften in de VS niet altijd gevolgd worden is de oorzaak van veel onbegrip, bijvoorbeeld Europa. VS was vroeger importeur van gas en is nu exporteur geworden. Dat is de reden waarom het aardgas vorig jaar een prijsdaling kende. We zouden het Amerikaans aardgas kunnen verbieden? Voor zover ik weet staat import van Amerikaans aardgas in het handelsakkoord tussen Europa en Amerika. Iedereen weet al wat er zal gebeuren als de Europese commissie aan Donald Trump zou meedelen dat wij geen gas meer moeten hebben. Het is dus schandalig dat de VRT een kleine 20.000 CNG-rijders viseert voor een Europees politiek probleem. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat die studie op redelijke korte termijn een positief verhaal zal opbrengen. Dit kan alleen maar de bio-CNG in een stroomversnelling plaatsen. Daar heeft Total Pitpoint alvast het startschot voor gegeven. De techniek is er, de wetgeving is er. De omschakeling kan in principe morgen al gebeuren. Om positief te eindigen zullen wij in 2025 rijden op bio-CNG en de elektische wagens op aardgas.
  15. Sommige brandweerkorpsen hebben problemen of een CNG-autootje mag toegelaten worden in een ondergrondse parking. Benieuwd of zij een waterstofstationnetje in bebouwde kom of stedelijk gebied ook zo veilig vinden. Ik denk dat die Mijnheer die de Demarol groep beheert de eerste 10 jaar geen vervelende mails meer van u wil ontvangen over CNG. Daarom voort mails sturen, je doet dat goed. Hier op het forum zeggen wij voort GAS geven.
×
×
  • Create New...