Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

G-007

Leden
  • Content Count

    70
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

G-007 last won the day on November 19

G-007 had the most liked content!

Community Reputation

125 Super

1 Follower

About G-007

  • Rank
    Gevorderd lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Regio Kortrijk krijgt nog een CNG tankstation bij, gelegen langs de Meensesteenweg 100. De bekendmaking openbaar onderzoek over de omgevingsvergunning sloot af op 19/11/2019.
  2. De consument is er klaar voor. VREG deed een enquête bij 1000 gezinnen en 1500 bedrijven met een aantal vragen over hun gedrag en inzichten in de energiemarkt. Voor het eerst werd gepolst naar de interesse om groen gas aan te kopen. Liefst 82% van de gezinnen heeft interesse. Ook 74% van de kleine bedrijven en 75% van de kmo's heeft interesse. Bron: https://www.vreg.be/sites/default/files/document/rapp-2019-15.pdf
  3. G-007

    Biogas of groen gas

    Voor geïnteresseerden. Op 26 november boeiend programma over de injectie van biomethaan en de productie van bioCNG met sprekers uit Vlaanderen en Wallonië. Programma Rencontres de la Biomasse (Luik) 8u30 Verwelkoming deelnemers 09u00 Opening van Rencontres de la Biomasse - Sylvie Decaigny, voorzitter Valbiom 09u05 Sessie 1: Wat is de toekomst voor biomethaan? The Green Gas Platform: a joint initiative of Gas.be, Valbiom and Biogas-E - Didier Hendrickx, Gas.be (Bio)CNG, een antwoord op de behoeften van het land - Olivier Bontems, IDETA Pompontwikkeling - bedrijfsvisie - Maarten Van Houdenhove, Colruyt/Eoly Pleidooi voor duurzaam biogas - Arnaud Collignon, Inter-environnement Wallonie Groen gas als component in een Duurzame Energietransitie - Bram Claeys, ODE Discussie - Didier Hendrickx, Gas.be 10u50 Koffiepauze 11u20 Sessie 2: Wat is het potentieel en wat zijn de doelstellingen? Het Europese aspect (4 scenario's die door Europa doorgerekend werden) - Olivier Squilbin of Jerome Meessen, Climact PNEC/NEKP (Nationaal Energie- en Klimaatplan) - Dominique Perrin, Cabinet de l'Energie Is er plaats voor injectie van biomethaan in België? - Matthieu Schmitt, Valbiom Biomethaan in Vlaanderen; stand van zaken - Sam Tessens, Biogas-E 12u25 Lunchpauze 13u35 Sessie 3: Laat je inspireren door baanbrekende projecten Injectie van biomethaan: de praktische uitwerking van enkele voorwaarden - Katelijn Putman, Fluvius Meer uit minder afval - van GFT naar groen gas - Hartwin Leen, Kelvin Solutions Biomethaan in Aquafin - Bart Ryckaert, Aquafin Wetgeving in Wallonië (CNG + injectie) - Cécile Heneffe, ValBiom Praktijkvoorbeeld: DMinor - Michaël Jeanty, Dminor Praktijkvoorbeeld: Biogas du Bois d'Arnelle - Jérôme Breton, Biométhane du Bois d'Arnelle Transitie van grijs gas naar bio-CNG - Martijn de Man, PitPoint Discussie - Didier Hendrickx, Gas.be 15u50 Conclusie 16u00 Receptie - bespreking bij een drankje Praktische info: Locatie: BluePoint kamer, Boulevard Emile de Laveleye 191, 4020 Luik Vertaling FR/NL Inschrijven via de website van Valbiom
  4. Dan komen er 3 CNG tankstations op 1 km van elkaar langs dezelfde baan. Imog, Dats24 (voorzien 2020) en nu ook nog G&v in Kortrijk.
  5. Kwam van Gottignies (ligt tussen mons en La Louvière) en ben via Soignies naar Silly gereden. In Ghislengien de E429 genomen richting Doornik om vervolgens de E403 te nemen richting W-Vaanderen. U website heb ik als beginneling veel gebruikt. Nu al heel wat minder. Enkel nog om de bezochte CNG tankstations af te vinken.
  6. Nagekeken, klopt inderdaad. Eerder op de dag getankt bij Romac Fuels Veurne. Daarna in het voorbijrijden bijgetankt in Soignies. Daarom is het mij niet opgevallen via de verbruiksgegevens van de wagen. Zo is er toch onbewust flutgas in mijn wagen terecht gekomen. Bedankt.
  7. Esso tankstation in Soignies is H gas. Drietal weken geleden bij Esso getankt. Was toen 0,99€. Ik denk dat er in Henegouwen geen tankstations zijn met flut gas. Ghislengien, Ath, Tournai, Mons, Gosselies allemaal H-gas. Indien er toch ergens L gas zou zijn in Henegouwen laat het weten??
  8. Moen is een plattelandsgemeente en zal het moeten hebben van het plaatselijk verkeer. Daar is het toch zoeken met een verrekijker naar CNG voertuigen. Imog heeft zelf wat voertuigen op aardgas. Konden dus een vulinstallatie plaatsen binnen hun site maar hebben er toch voor gekozen om het langs de openbare weg te plaatsen. Daarvoor alvast een proficiat.
  9. Vandaag in het voorbijrijden stelde ik vast dat de werken aan het station gestart zijn. Na de 1ste omgevingsvergunning in 2018 moest men in Februari 2019 een 2de omgevingsvergunning indienen. Hopelijk gaan de werken snel vooruit. Het tankstation komt op de hoek van de steenbakkersstraat met de Verzetlaan.
  10. Daarom dat ik het nog vermeld heb in het verslag. Hiervan kom je gewoon woorden te kort. Gruwelijk.
  11. Hier tussentijds rapport over ongeval van 24-12-2018 met Audi A3 vrijgegeven door officier van Justitie Baden-Baden onder dossiernr 209 Js 555/19. Hierbij een (kort) verslag over het rapport. De leasewagen was op 13-12-2018 betrokken geweest bij een ongeval (over de omstandigheden van het ongeval werd niets vermeld in het verslag). Wel is het zeer duidelijk dat de oorzaak van de ontploffing daaraan te wijten is. In het rapport spreekt men van grove nalatigheid van de schade expert, de onwetendheid van de verzekeringsmaatschappij (ik las op een zo'n goedkoop mogelijke manier de herstelling uitvoeren door een garage die niet vertrouwd was met CNG voertuigen), alsook de garage die geen inspectie heeft gedaan op de gastanks. Met het gekende gevolg bij de eerstvolgende tankbeurt. Het rapport benadrukt herhaaldelijk dat Audi AG en Hexagon Purus uit Kassel ( leverancier van gastanks aan Audi) geen enkele schuld betreft aan het ongeval. Op 06-05-2019 werd het voertuig online op Autoscout24 te koop aangeboden door een autodealer uit Neuburg voor de prijs van 11999€ met 4687km op de teller. Dit klopt echter niet met de kilometerstand op 24-12-2018 dag van de ontploffing waarbij het parket zelf foto's genomen had van de kilometerstand. Daar loopt nu een onderzoek bij het parket in Passau. Als slot van het rapport stond nog het volgende vermeld: Voor alle Audi A3 G-Tron eigenaren zijn er geen veiligheidsrisico's in hun voertuigen omtrent de CNG werking alsook het CNG gasdrukvat vanwege de gebeurtenis in Achern.
  12. Daar Volkswagen groep zwaar heeft ingezet op elektrische voertuigen was het toch een opluchting dat CEO Herbert Diess tijdens de jaarlijkse algemene vergadering in Berlijn aandacht had voor CNG als alternatieve aandrijving. Hij zei " wij zijn wereldmarktleider op gebied van gasaandrijving en zullen deze technologie blijven verbeteren en uitbreiden". Er zou na de Skoda Scala en de Skoda Kamiq nog twee modellen op de markt gebracht worden. Welke modellen werden niet vernoemd en zo kan het speculeren weer beginnen (Audi A1, Volkswagen T-Cross of toch misschien de Volkswagen Passat???).
  13. G-007

    LNG in België

    Wij zijn consumenten en geen aandeelhouder van Total.
  14. G-007

    LNG in België

    Donderdag 6 Juni opening LNG - tankstation te Rekkem. Zeer spijtig dat er geen CNG pomp geplaatst werd. Ligt op een boogscheut van de E17 en op luttele kilometers van de schreve ( West-Vlaams voor de Franse grens). Iedereen die naar Frankrijk moet zou in Rekkem stoppen om H+gas te tanken. Op de terugweg hetzelfde. Dan heeft Romac Fuels in Veurne niet ver van de E40 (A16) daar beter over nagedacht.
  15. De samenstelling van biogas is afhankelijk van het materiaal en het proces dat wordt toegepast. Biogas bestaat voornamelijk uit methaan en koolstofdioxide. De opzuivering van biogas is dan ook voornamelijk gericht op het verwijderen van koolstofdioxide. Hoe meer je er verwijderd hoe hoger de energie inhoud. Dus je kan L gas, H gas en dus ook H+ gas (dus zelfs bio LNG) produceren.
×
×
  • Create New...