Ga naar inhoud

LucG

Leden
  • Aantal items

    42
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    6

LucG won de laatste dag op 13 maart 2020

LucG had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

LucG's prestaties

Aardgas ontdekkingsreiziger

Aardgas ontdekkingsreiziger (3/9)

  • Reageert vaak
  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Eerste bericht geplaatst
  • 1 week lid

Recente badges

61

Reputatie

  1. LucG

    fiat500L Cng Trekhaak

    Ik had vroeger een Fiat 500L en zeer tevreden van. Nadeel is dat hij niet gehomologeerd is voor het plaatsen van een trekhaak. Dus enige oplossing is een fietsendrager die je bevestigt op de achterklep.
  2. Hij is niet uitgerust met een DSG versnellingsbak. Was wel een optie die je kon bekomen
  3. Ik rij nu bijna 7 maand met een Seat Leon CNG en nog geen minuut spijt gehad. De wagen rijdt soepel, schakelt naadloos over tussen benzine en CNG en verbruik is meer dan ok. (3,6 Kg/100Km)
  4. Vandaag voor de eerste maal getankt. Het is een PitPoint installatie ideaal gelegen, juist aan de afrit Le Roeulx richting Soignies. Het is H-Gas en de actuele prijs is 0,970 Euro
  5. Mijn wagen haalt ongeveer dezelfde cijfers. Ik ben zeer tevreden en geen spijt dat ik deze aangekocht heb.
  6. Er bestaat nog een waterstoftankstation in België namelijk in Zaventem maar dit geheel terzijde. De basis van uw redenering is volledig correct: dit getuigt van slechte onderzoeksjournalistiek gebaseerd op veronderstellingen en te weinig op feiten
  7. Wel bizar. Ik heb mijn Fiat 500L CNG met 100000 km op de teller zonder enig probleem kunnen overlaten bij Seat ( maakt deel uit van dezelfde groep want ze werken voor overname allemaal met My Way tegenwoordig). En op de Seat Leon kan je een trekhaak installeren. Het is natuurlijk geen volumewagen maar biedt veel ruimte
  8. Ik trek het artikel niet in twijfel maar het is onvolledig mijn insziens. Waarom rept men geen woord dat een CNG-wagen ook op biogas kan rijden dat milieuvriendelijker zal zijn dan de traditionele aardgasontginning? https://www.biogas-e.be/node/869
  9. Waar heb je dit gevonden in het menu?
  10. Gisteren mijn Seat Leon ST afgehaald. Natuurlijk kan je nog niet veel zeggen maar met deze motor rijdt hij heel soepel. Ben nu benieuwd naar het verbruik
  11. Een ideale oplossing bestaat niet maar zeker niet op elektriciteit. Onze infrastructuur in België is hier niet op voorzien. Hoogst haalbare is waterstof een technologie die reeds heel vroeg bestond maar bewust door de olie-industrie werd tegengewerkt en misschien ook wel door de overheden. Ik ben echt benieuwd waar ze hun begroting mee gaan opsmukken indien de fossiele brandstoffen niet meer mogen gebruikt worden. Elektriciteit zal dus fors duurder worden denk ik dan.
  12. Ik heb dit artikel met bijzondere aandacht gelezen. De persoon in kwestie heeft gelijk dat aardgas als brandstof een overgangsfase is naar meer ecologische en milieuvriendelijke wagens en de subsidies dienen herbekeken te worden. Maar wat ik steeds mis in deze discussie waarbij men elektrische wagens steeds naar voren schuift als de oplossing is hoe men aan die elektriciteit gaat geraken. We moeten nu reeds wanneer het zeer koud wordt eventueel een schakelplan activeren omdat men niet genoeg elektriciteit kan opvoeren. Bovendien is onze infrastructuur er niet op berekend dat ieder modaal gezin thuis zijn wagen gaat opladen. Bijkomend is het zeer kortzichtig beleid van onze verschillende regeringen dat ons landje rijk is geen bron van vertrouwen voor de consument. Samengevat: zolang dat Belgie geen coherent beleid voert qua energievoorziening, klimaat zullen nog geregeld zulke artikels opduiken. Mijn persoonlijke mening: toekomst ligt in de waterstof technologie.
  13. Misschien heeft de auteur wel gelijk maar om alles in perspectief te plaatsen had hij ook dezelfde oefening moeten doen met elektrische wagens met hun zero-emissie. Het is aangetoond dat de productie van die wagens ook zeer vervuilend is. En dat weten die mensen van BBL ook. Dus geen enkele transportmiddel lijkt op dit moment milieu-vriendelijk.
  14. De wagen gaat nu naar zijn 100000 Km en nog steeds geen enkel noemenswaardig probleem gekend. Enige minpunt en ook terecht aangehaald door andere personen op dit forum is de kleine cilinderinhoud. Omdat mijn nieuwe werkplaats een redelijk verre dagelijkse verplaatsing vereist en ik toch nog een mooie prijs wou bekomen ben ik op zoek gegaan naar een andere wagen, ook op CNG. Indien Fiat zou verder gegaan met CNG in dit model had ik zeker overwogen om een nieuwe aan te schaffen maar dit is jammer genoeg niet het geval. Daarom heb ik een nieuwe wagen besteld een SEAT Leon ST 1.5 TGI. Volgende afspraak met de eerste rijervaringen in het VAG forum vanaf December 2019.
  15. Bedankt voor de reacties. Ondertussen heb ik een auto besteld maar niet de Arona maar de Leon ST. Spijtig genoeg was het niet mogelijk om een trekhaak te installeren op de Arona en dit was iets dat ik deze keer wel wou op de wagen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...