Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

LucG

Leden
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

LucG last won the day on March 13

LucG had the most liked content!

Community Reputation

59 Super

1 Follower

About LucG

  • Rank
    Beginnend lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vandaag voor de eerste maal getankt. Het is een PitPoint installatie ideaal gelegen, juist aan de afrit Le Roeulx richting Soignies. Het is H-Gas en de actuele prijs is 0,970 Euro
  2. Mijn wagen haalt ongeveer dezelfde cijfers. Ik ben zeer tevreden en geen spijt dat ik deze aangekocht heb.
  3. Er bestaat nog een waterstoftankstation in België namelijk in Zaventem maar dit geheel terzijde. De basis van uw redenering is volledig correct: dit getuigt van slechte onderzoeksjournalistiek gebaseerd op veronderstellingen en te weinig op feiten
  4. Wel bizar. Ik heb mijn Fiat 500L CNG met 100000 km op de teller zonder enig probleem kunnen overlaten bij Seat ( maakt deel uit van dezelfde groep want ze werken voor overname allemaal met My Way tegenwoordig). En op de Seat Leon kan je een trekhaak installeren. Het is natuurlijk geen volumewagen maar biedt veel ruimte
  5. Ik trek het artikel niet in twijfel maar het is onvolledig mijn insziens. Waarom rept men geen woord dat een CNG-wagen ook op biogas kan rijden dat milieuvriendelijker zal zijn dan de traditionele aardgasontginning? https://www.biogas-e.be/node/869
  6. Waar heb je dit gevonden in het menu?
  7. Gisteren mijn Seat Leon ST afgehaald. Natuurlijk kan je nog niet veel zeggen maar met deze motor rijdt hij heel soepel. Ben nu benieuwd naar het verbruik
  8. Een ideale oplossing bestaat niet maar zeker niet op elektriciteit. Onze infrastructuur in België is hier niet op voorzien. Hoogst haalbare is waterstof een technologie die reeds heel vroeg bestond maar bewust door de olie-industrie werd tegengewerkt en misschien ook wel door de overheden. Ik ben echt benieuwd waar ze hun begroting mee gaan opsmukken indien de fossiele brandstoffen niet meer mogen gebruikt worden. Elektriciteit zal dus fors duurder worden denk ik dan.
  9. Ik heb dit artikel met bijzondere aandacht gelezen. De persoon in kwestie heeft gelijk dat aardgas als brandstof een overgangsfase is naar meer ecologische en milieuvriendelijke wagens en de subsidies dienen herbekeken te worden. Maar wat ik steeds mis in deze discussie waarbij men elektrische wagens steeds naar voren schuift als de oplossing is hoe men aan die elektriciteit gaat geraken. We moeten nu reeds wanneer het zeer koud wordt eventueel een schakelplan activeren omdat men niet genoeg elektriciteit kan opvoeren. Bovendien is onze infrastructuur er niet op berekend dat ieder modaal gezin thuis zijn wagen gaat opladen. Bijkomend is het zeer kortzichtig beleid van onze verschillende regeringen dat ons landje rijk is geen bron van vertrouwen voor de consument. Samengevat: zolang dat Belgie geen coherent beleid voert qua energievoorziening, klimaat zullen nog geregeld zulke artikels opduiken. Mijn persoonlijke mening: toekomst ligt in de waterstof technologie.
  10. Misschien heeft de auteur wel gelijk maar om alles in perspectief te plaatsen had hij ook dezelfde oefening moeten doen met elektrische wagens met hun zero-emissie. Het is aangetoond dat de productie van die wagens ook zeer vervuilend is. En dat weten die mensen van BBL ook. Dus geen enkele transportmiddel lijkt op dit moment milieu-vriendelijk.
  11. De wagen gaat nu naar zijn 100000 Km en nog steeds geen enkel noemenswaardig probleem gekend. Enige minpunt en ook terecht aangehaald door andere personen op dit forum is de kleine cilinderinhoud. Omdat mijn nieuwe werkplaats een redelijk verre dagelijkse verplaatsing vereist en ik toch nog een mooie prijs wou bekomen ben ik op zoek gegaan naar een andere wagen, ook op CNG. Indien Fiat zou verder gegaan met CNG in dit model had ik zeker overwogen om een nieuwe aan te schaffen maar dit is jammer genoeg niet het geval. Daarom heb ik een nieuwe wagen besteld een SEAT Leon ST 1.5 TGI. Volgende afspraak met de eerste rijervaringen in het VAG forum vanaf December 2019.
  12. Bedankt voor de reacties. Ondertussen heb ik een auto besteld maar niet de Arona maar de Leon ST. Spijtig genoeg was het niet mogelijk om een trekhaak te installeren op de Arona en dit was iets dat ik deze keer wel wou op de wagen.
  13. Momenteel rijd ik met een Fiat 500L CNG en ik ben zeer tevreden over deze wagen. Op nog geen 4 jaar heb ik bijna 100.000 km op de teller en geen enkel probleem gekend. Wegens verandering van plaats van tewerkstelling overweeg ik om een nieuwe wagen aan te kopen met CNG. Gezien Fiat de 500L niet meer aanbiedt vind ik persoonlijk de Arona een super alternatief. Iemand reeds enige ervaring met dit type wagen op CNG?
  14. Gisteren proberen te tanken in Heverlee Noord maar spijtig genoeg werkten beide pompen niet (17 en 18) ? Druk was veel te laag. Het systeem werkt dus niet 100%
  15. Ik kan de stelling van Ivivke bevestigen. CNG is een overgangsbrandstof (zie ook mijn post in een andere rubriek op dit forum). Ook mijn garagist is die mening toegedaan en heeft reeds meerdere signalen gekregen van de hoofdzetel en vanuit Italië dat bijvoorbeeld FIAT bezig is met serieuze investeringen in elektrische en waterstofauto's. Doch voegde hij hij er ook direct aan toe dat wij (=België) op dit moment helemaal niet klaar zijn met onze infrastructuur om dit te ondersteunen en we nog een tijdje andere technologieën nodig hebben. Natuurlijk gaan de constructeurs daarbij kijken naar de toekomst en hun hybride wagens zullen dan meer neigen naar elektrische of waterstofversies. En mijn bescheiden mening is dat waterstof meer kans maakt dan elektriciteit. Ik heb reeds 83000 km op de teller van mijn 500L en geen problemen met de twinair motor. Enig moment dat ik de garage zie is voor het periodiek onderhoud.
×
×
  • Create New...