Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
56 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Ik kan leven met (de stem en uitspraak van) Betty uit de Amundsen (Skoda Octavia)

Met de stem en de uitspraak geen probleem, met wat ze allemaal uitkraamt daarentegen !

• Hahaha 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Wij verwachten onze Skoda Octavia 1.5 G-TEC eind deze maand.
In juli hopen we ermee naar de Provence te rijden.
CNG tanken in Frankrijk lijkt niet evident.

Wat is de gemiddelde actieradius (in km) van de kleine benzinetank in deze wagen (in reismodus: dus volle koffer, 4 passagiers,...)?
Wat zijn de ervaringen ivm de reële actieradius van een volle CNG-tank? Is dit 480 km zoals vermeld op 
http://www.skoda-auto.com/news/news-detail/octavia-g-tec of is dat eerder promo dan realiteit?

Geplaatst:

@KSB Welkom op het forum.

De actieradius die Skoda zelf opgeeft moet je met een korreltje zout nemen. Doe daar dus maar een 30 km van af want 450 km is realistischer als je H-gas getankt hebt. Tenzij je H Plus gas getankt hebt bij Total in Kallo, bij Total in Hoboken of bij Romac in Veurne: dan kan je wellicht 480 km doen of misschien zelfs 500 km. Voor benzine geeft Skoda een actieradius op van 150 km (Bron: Gibgas). Maak daar maar 100 km van (afhankelijk van het feit of je Euro 95 E10 of Super 98 getankt heb). Hier op het forum raden wij aan om daar altijd Super 98 voor te gebruiken of als je in het buitenland een benzine kan tanken met een nog hoger octaangetaal, doe dat dan. Hierdoor verbruikt je auto minder en Super 98 kan je bovendien tot een jaar bewaren in je benzinetank.

Skoda-Octavia-15-G-Tec-actieradius.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
22 minuten geleden, muscles zei:

Voor benzine geeft Skoda een actieradius op van 150 km (Bron: Gibgas). Maak daar maar 100 km van (afhankelijk van het feit of je Euro 95 E10 of Super 98 getankt heb).

Op http://nl.skoda.be/news/news-detail/milieuvriendelijk-alternatief-skoda-octavia-g-tec-nu-aanzienlijk-krachtiger-en-met-een-ruimer-rijbereik-op-cng meldt skoda een benzinetank van 11,8 l... Ik hoop dus op iets meer reikwijdte ?

Geplaatst: (aangepast)

Andere tips & tricks ivm deze wagen zijn welkom. Ik heb de indruk dat de tijdens het autosalon bestelde Skoda Octavia 1.5 G-TEC's aan het binnenkomen zijn bij de concessiehouders.

aangepast door KSB
topic
Geplaatst:
59 minuten geleden, muscles zei:

@KSB Welkom op het forum.

De actieradius die Skoda zelf opgeeft moet je met een korreltje zout nemen. Doe daar dus maar een 30 km van af want 450 km is realistischer als je H-gas getankt hebt. Tenzij je H Plus gas getankt hebt bij Total in Kallo, bij Total in Hoboken of bij Romac in Veurne: dan kan je wellicht 480 km doen of misschien zelfs 500 km. Voor benzine geeft Skoda een actieradius op van 150 km (Bron: Gibgas). Maak daar maar 100 km van (afhankelijk van het feit of je Euro 95 E10 of Super 98 getankt heb). Hier op het forum raden wij aan om daar altijd Super 98 voor te gebruiken of als je in het buitenland een benzine kan tanken met een nog hoger octaangetaal, doe dat dan. Hierdoor verbruikt je auto minder en Super 98 kan je bovendien tot een jaar bewaren in je benzinetank.

Ik val misschien in herhaling maar als ik die "Reichweite" zie dan ben ik toch blij dat ik de 1.4 G-TEC heb kunnen kopen !

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ja zeer jammer ?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Dat ligt dan eigenlijk niet aan de auto maar meer aan Frankrijk en zijn belabberde CNG infrastruktuur (om nog maar te zwijgen over de verschillende manieren van betalen).

• Vind ik leuk 1
  • 4 weken later...
Geplaatst:

Wij hadden besteld einde maart 2019 en zouden mid september hem ontvangen.  Deze week te horen gekregen dat we hem volgende week hebben !!!  leuke verrassing :)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op 25/3/2019 om 15:44, NickVG zei:

Bij mij zeiden ze in de garage recent dat we de wagen mogelijk in mei al zouden hebben. Besteld op 09/02 van dit jaar, de oorspronkelijke leverdatum was 30/06. We zullen zien. :)

14 maanden is wel extreem lang.

Wij hebben hem 2 maanden geleden besteld (einde maart 2019) en normaal zou hij uiterlijk mid-september geleverd worden.   deze week het leuke nieuws ontvangen dat hij volgende week geleverd wordt ! :)

• Vind ik leuk 2
  • 4 weken later...
Geplaatst:

Dag beste forumleden,

Ik ben sinds deze woensdag de eigenaar van een Skoda Octavia 1.5 G-TEC. Wagen besteld begin april (geschatte levertermijn september). Ook bij mij dus een snelle levering.

Ik heb gemerkt dat de actieradius een pak lager is dan opgegeven door Skoda. Na het tanken van CNG wordt weergegeven dat ik 360 km kan rijden (puur op cng).

Dit is in vergelijking met de opgegeven 480 km van Skoda toch een heel groot verschil. De wagen geeft weer dat de CNG een kwaliteit van 100% heeft. 

Hebben jullie een idee hoe dit komt?

Alvast bedankt.

• Vind ik leuk 1
22 minuten geleden, AppChanger zei:

Na het tanken van CNG wordt weergegeven dat ik 360 km kan rijden (puur op cng).

Dit is in vergelijking met de opgegeven 480 km van Skoda toch een heel groot verschil. De wagen geeft weer dat de CNG een kwaliteit van 100% heeft. 

Wij tankten sinds de levering v d wagen (eind mei 2019) ondertussen al een drietal keer (Dats, Total en Imog) . We halen 400 à 410 km met een volle CNG-tank (h-gas in West-Vlaanderen).

De wagen werd geleverd met een niet heel volle tank L-gas waarmee we dus minder ver geraakten.

Met volledig lege tanks tanken we tot net iets meer dan 19 kg (bij dats).

aangepast door KSB
Geplaatst:
9 uren geleden, KSB zei:

De wagen werd geleverd met een niet heel volle tank L-gas waarmee we dus minder ver geraakten.

Is normaal aangezien de brandstof die er in de fabriek in gedaan wordt gebruikt wordt om er daar mee rond te rijden (na de lopende band, op en af transport, baantest enz...).

• Vind ik leuk 1
12 uren geleden, AppChanger zei:

Dag beste forumleden,

Ik ben sinds deze woensdag de eigenaar van een Skoda Octavia 1.5 G-TEC. Wagen besteld begin april (geschatte levertermijn september). Ook bij mij dus een snelle levering.

Ik heb gemerkt dat de actieradius een pak lager is dan opgegeven door Skoda. Na het tanken van CNG wordt weergegeven dat ik 360 km kan rijden (puur op cng).

Hebben jullie een idee hoe dit komt?

Alvast bedankt.

Met het warme weer heb je er waarschijnlijk ook de verwachte KGs niet ingekregen. En wat er niet in zit kan je er ook niet uit krijgen. 

aangepast door JJR

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Geplaatst:
13 uren geleden, KSB zei:

Wij tankten sinds de levering v d wagen (eind mei 2019) ondertussen al een drietal keer (Dats, Total en Imog) . We halen 400 à 410 km met een volle CNG-tank (h-gas in West-Vlaanderen).

Met volledig lege tanks tanken we tot net iets meer dan 19 kg (bij dats).

Idem.

Bij ons halen we met een tank L-gas ong. 340 km, maar dat wordt een stuk minder als het alleen maar stads-/dorpsverkeer is.

Daar moet ik wel aan toevoegen dat het me nog geen enkele keer gelukt is om er meer dan 16 kilo in te krijgen, bij DATS Kontich. (Ook niet toen de actieradius op CNG nog 5 km was, volgens de boordcomputer. :) ) Het zal voor een stuk wel aan de warmte liggen.

Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: 1039789_5.png

Goed nieuws gekregen van de garage! Volgende week donderdag mag ik de Octavia gaan afhalen. ?

Origineel was de levering voorzien voor augustus/september. (Begin mei besteld).

En zo te lezen ben ik niet de enige die hem veel sneller dan verwacht heeft.

De MySkoda site is echter nog totaal niet mee... En dit terwijl hij momenteel al bij de garage staat te wachten.

image.thumb.png.17b00d1f0896b5eb9aa7f7f55bdbb4fc.png

aangepast door Martijn
Geplaatst:
Op 23/6/2019 om 21:39, KSB zei:

Wij tankten sinds de levering v/d wagen (eind mei 2019) ondertussen al een drietal keer (Dats, Total en Imog) . We halen 400 à 410 km met een volle CNG-tank (h-gas in West-Vlaanderen).

Nu ruim 19 kg H-gas getankt (met lege tanks) na 444 km op CNG (gemengd gebruik: lokaal en autosnelwegen).

Geplaatst:
8 minuten geleden, Martijn zei:

De MySkoda site is echter nog totaal niet mee... En dit terwijl hij momenteel al bij de garage staat te wachten. 

image.thumb.png.17b00d1f0896b5eb9aa7f7f55bdbb4fc.png

Ook bij mij heeft deze opvolging totaal niet gewerkt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...