Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Groengas

Leden
  • Aantal items

    215
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    18

Groengas won laatst op 14 Februari

Groengas had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

175 Super

Over Groengas

  • Titel
    Aardgasexpert

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Ik vraag me af of de fles ontploft is. Laatst is in NL ook een bus tegen een viaduct gereden. De flessen lagen eraf maar zijn niet ontploft. We was er een knal en dat kwam omdat leidingen werden losgerukt en van 200 bar srukloos werden. Dat geeft een goede knal maar is wat anders dan dat de flessen ontploffen.
  2. Ja, want dan maakt hij groengas waar muscles dan weer op kan rijden 😉
  3. @MrFingers volgene mij is de gascapaciteit wat lager. Zo rond en naar bij 13,8kg. In de praktijk krijg je daar wel meer in. Zeker bij een station met goede druk. @tonton de info op configurators is lang niet altijd juist zeker bij CNG niet.
  4. De WLTP is erg laat, maar aan de andere kant komt er over een jaar (of nog sneller) een nieuwe Golf en Seat en even daarna een nieuwe Octavia. Voor dat ene jaar zijn de voertuigen nog getest en aangepast middels een extra tank etc om ze geschikt te maken voor WLTP. Ze doen wel vee moeite voor een product wat nog maar een kort leven beschoren is. Dat vind ik dan wel weer heel positief!
  5. Groengas

    Autosalon 2019

    @muscles. Het voordeel van CNG is dat de voertuigen goedkoper zijn dan LNG voertuigen. Verder zijn er ook veel meer CNG pompen dan LNG pompen. Als een truck niet te grote afstanden rijdt dan is CNG de betere keus. LNG wordt zinvol bij grotere benodigde actieradius.
  6. Dan is het vermogen dus blijkbaar vanwege WLTP teruggeschroefd. Het was 80 pk. Nu dus 70.
  7. Groengas

    Autosalon 2019

    Wat is de CO2 uitstoot van de Arona? En wat is de tank configuratie?
  8. Het CNG station in Sevenum (Venlo) is bij het DCB Energy station (oranje kleur) waar ook LNG is. Het CNG komt daar dus uit LNG.
  9. @Aardgasrijder dat bedoel ik ook. Maar het hoofdpunt is dat de motor bv minimaal 10 bar nodig heeft, zeg bij rustig rijden. Die laatste 10 bar maak je dus nooit op en blijft altijd in je tanks achter als een soort dode voorraad. Als je op basis van de waterliterinhoud de kg-capaciteit van je tanks berekent kom je dus altijd te hoog uit. Je moet daar dus de dode voorraad nog vanaf trekken. De vraag in de brochure is dus altijd of ze de netto- of bruto-inhoud bedoelen. Dit verschil lijkt te zijn opgetreden rond de brochures van oa de nieuwe Seat 1.5. De ene sprak over 19 (18,8) en de ander over 17,7 kg inhoud.
  10. Ik heb gehoord dat er een beschermingsplaat tussen de tanks en het personengedeelte zit. Dat zorgt ervoor dat de druk naar buiten weggaat en de inzittenden beschermt. Ik en de kinderen blijven lekker zitten. Ik ga er niet meer achter staan.
  11. Groengas

    Autosalon 2019

    Konden de mannen van VW ook iets zeggen wanneer arona, polo etc weer leverbaar worden?
  12. Ik heb van het Duitse forum begrepen dat de bruto inhoud bijna 19 kg is, maar dat de netto (bruikbare) inhoud 17,7 kg is. Niet al het methaan kan gebruikt worden omdat als de druk in de tank te laag is, er te weinig druk naar de motor is om voldoende vermogen te leveren en de tank “leeg” is en overschakelt naar benzine.
  13. Ik heb teruggekeken en de bougies zijn vervangen rond 90.000 km. Die zouden nog redelijk fris moeten zijn. Ik begreep van de dealer dat dit rond de 60.000 moet plaatsvinden. Een beetje afhankelijk hoeveel je op gas rijdt. Na 90.000 is dus heel netjes. De auto heeft in Duitsland altijd netjes dealer onderhoud gehad, heb alle papieren.
  14. Een tweetal nieuwe problemen bij km stand 103.000 km 1) Een slotmechanisme van de gordel op de achterbank stuk. Reparatie + onderdeel 75 euro. Gelukkig blijkt er nog garantie op te zitten dus gratis. Daar kwam de dealer zelf mee. Ze vonden het toch ook wat duur. Heel netjes. Ze hebben eerst nog geprobeerd om met perslucht de boel gangbaar te maken maar dat hielp niet. 2) als de auto van gas op benzine overschakelt houdt de auto serieus vermogen in. Het voelt als een stevige schok. Van benzine naar gas is het niet. Garage geeft aan dat sommige Mii’s dit wel een beetje hebben. Maar voor mijn gevoel is dit meer dan een beetje en was het eerst niet zo. Eerste advies is om even goed op benzine te rijden. Heb er een reinigingsflesje bij gedaan. Als dat niet genoeg is gaan ze de auto uitlezen en kan het zijn dat de bougies aan vervanging toe zijn. We zullen zien.
  15. Deze is ook mooi: CNG auto uit de kraan laten vallen en zien wat er gebeurt:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...