Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Ivivke

Leden
  • Aantal items

    287
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    11

Ivivke won laatst op 11 Maart

Ivivke had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

164 Super

1 Volger

Over Ivivke

  • Titel
    Aardgasexpert

Recente bezoekers van dit profiel

1.483 profielweergaven
  1. Hoi, Ik zou er toch niet teveel op rekenen als ik jullie was. Een trekhaak later plaatsen als je gelijkvormigheidsattest meld van niet is niet zonder gevaren. Bij ons was het ook omdat de fles cng daar voor zorgde dat de extra zetelrij niet kon en ook geen trekhaak wegens die cng tests ed. .... . Iets rond ophangpunten die ingevuld waren. Bij de maxi caddy is het ook ofwel 7e rij ofwel trekhaak, niet de beide. Succes toch met je keuze ... . gr, Ive en Annemie
  2. Hoi, kijk men kan geloven wat men wil, opwarming / afkoeling ... het gebeurt normaal alleen over langere periodes als je de tijdlijn van de aarde bekijkt. ( als je de tijdslijn naar 24u omzet zijn wij de laatste seconde ) Wat men eerder dient te doen is kijken wat wij nu doen en of wij de rekening willen doorschuiven naar de generaties na ons of we ze zelf betalen en iets duurzamer alles gaan ontwikkelen ... . Hoe zou jij het vinden mocht je nog elke week 25 euro moeten afbetalen voor een piramide waar je niets meer aan hebt dan wat toeristen ... . Als wij nu meer zouden rekening houden met wat we achterlaten, komen we al heel wat verder. Dat mag je toch verwachten van mensen die fan zijn van een alternatieve brandstof .. gr, Ive en Annemie
  3. Ivivke

    Doblo trekhaak

    Hoi, het is bijna 2 jaar geleden, maar nu is er duidelijkheid. Geen trekhaak mogelijk bij 7 plaatsen en cng. ( wel CO2 : 205/161 ! verbruik navenant ) Ondertussen is de 500L en de 500Lwagon ( onze versie ) niet meer op cng verkrijgbaar. gr, Ive
  4. Hoi Man van het zuiden, ik weet niet hoe je je SWOT hebt gedaan, maar volgens mezelf is CNG echt een 'transitie' brandstof/wagen voor de toekomst. Momenteel wordt hard gewerkt aan bio-cng. Je moet dit zien als een 'verbrandingsmotor'-auto met een (huidig) fossiele brandstof. ( die 'groener' werkt, lees als meer efficiënt ) Die toekomst van CNG ligt eerder bij bio maar kan nooit alles dekken als toekomstbrandstof op de wijze zoals de huidige fossiele brandstoffen gebruikt worden. CNG zal een plaatsje blijven houden, maar eerder zoals nu b.v. LPG. Een nicheproduct. Autofabrikanten weten dat momenteel ook. ( het is maar een kleine aanpassing en redelijk betaalbaar dus bieden we het aan ... ) Het vervolg van een verbrandingsmotor ligt onzeker, je hebt ook nog waterstofmotoren bv. Maar ze willen eerder werken met waterstof en dit met een fuel cell met elektrische motor bv. i.p.v. een verbrandingsmotor. ( https://www.egear.be/waterstofauto/ of https://www.egear.be/waterstof-china/ , https://www.egear.be/autosalon-shanghai/ ) Die zal niet helemaal verdwijnen, maar ook later een duidelijke doelgroep hebben. Dus CNG zal wel een blijvertje kunnen zijn, maar diens toekomst ( +20 jaar ) ligt nog niet vast. Men onderzoekt ook alles om b.v. waterstofgas via de huidige gasleidingen te kunnen verspreiden en dergelijke. Het is allemaal zo onzeker en je vergat misschien 1 belangrijk detail; een mens houdt niet van veranderingen, zeker niet plots en 'verplicht'. Dat merk ik duidelijk als ik mensen tracht om te praten om b.v. i.p.v. de laatste stockauto's op te kopen ( echte koopjes heden, maar .... ) en toch te kijken naar alternatieven. B.v. plug-ins, hybrides, cng etc etc ... . Een ander voorbeeld daarop is bv: men meldt dat het grondwater laag staat momenteel en een half uur later is mijn buurman zijn droge gazon aan het sproeien en kuist hij al zijn auto's ... of om terug bij auto's te komen; je weet al decennia dat een auto in het echt veel meer verbruikte dan de blaadjes je vertelden .. en toch kies je die auto op basis van het bladje reclame ... je neemt dus die leugens voor goed aan??? Of waarom ieder gezinslid echt een auto moet hebben ... . Weinigen kiezen echt voor alternatieven.... . Je zou dus kunnen stellen dat veel CNG rijders meer kunnen nadenken dan een ander ( toch qua mobiliteit ) ... al is het bij sommigen voor het geld te doen, voor velen is het ook een 'groene' gedachte en ik doel niet op een partij ;). Zonder jou swot te willen afbreken he ! Gewoon een gedachte ... ! gr, Ive
  5. Ivivke

    Le Havre

    Misschien even off-topic, maar heeft iemand nog een zicht door zijn/haar voorruit? Etiket CNG ( na keuring 4 jaar oud) etiket duitsland, etiket zwitersland, etiket oostenrijk, etiket frankrijk ... wat nog ? En dan nadien een herkeuring wegens tuning ( lol ) ... het is er toch over als je een beetje europees rondrijdt ... . gr, Ive
  6. Ivivke

    Stilte in de media

    Artikels worden veelal aangebracht ... zelden schrijft een journalist nog eigen stukken. het gebeurt wel, lees niet verkeerd, maar uit eigen ervaring was het aanbrengen en nalezen nadien 'verkocht' aan de andere kranten ... . gr,
  7. Ivivke

    Ssang Yong XLV cng

    Is dan ook een atmosferisch blok .... geen turbo's ed ... . Ben er geen directe voorstander van, maar het blok op zich is haast niet stuk te krijgen ... . ( eveneens alle motoren van het merk zijn 'oudere' blokken die hun kilometers wel hebben bewezen bij oa mercedes ed. ... )
  8. Ivivke

    Ssang Yong XLV cng

    https://www.vroom.be/nl/test/test-ssangyong-xlv-cng-economisch-exotisch-alternatief-21413 https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-test/ssangyong-xlv-cng-alternatief gr, Ive
  9. Ivivke

    SsangYong XLV CNG

    Korte test .... https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-test/ssangyong-xlv-cng-alternatief gr, Ive
  10. Ivivke

    met cng/lng de ruimte in ;)

    https://tweakers.net/nieuws/151140/spacex-voltooit-starhopper-test-waarbij-methaanraketmotor-kort-is-ontstoken.html?nb=2019-04-04&u=1300 https://www.belspo.be/belspo/organisation/Publ/pub_ostc/sciencecon/20sc2_nl.pdf binnenkort een fiat in de ruimte naast een tesla gr, Ive
  11. Ivivke

    Ontplofte aardgasvoertuigen

    Hoi iedereen, als ik de laatste beelden bekijk van mijn link, merk ik op het einde op dat 1 fles nog op het dak ligt en 2 half naar beneden hangen, ze lijken nog vrij heel( 31 sec ). Dus misschien idd. eerder iets rond het hoge drukgedeelte ? Als je goed kijkt naar de vertraagde beelden zie je eerst een plotse 'wolk' ontstaan en die ontbrandt iets later ... ( Misschien t.h.v. de kraan of uitgang van de fles zelf, die lijkt naar voor gericht te staan bij bouwtekeningen.) Als ik ze heel goed bekijk zie ik niet echt een implosie van de tank of een bleve. Altijd de moeite, maar het is geen indicatie om cng plots te mijden. gr, Ive
  12. Ivivke

    Ontplofte aardgasvoertuigen

    Hoi iedereen, ik heb een klein en flauw vermoeden dat dit een mooie non-go was voor de busschauffeur https://www.skoften.net/skft/93478/zweedse-bus-ontploft-nadat-deze-een-te-lage-tunnel-inrijdt Al goed dat er geen passagiers op zaten ... had dat niet willen overzien .... of als het ingangsbord er niet was .. in de tunnel gebeurde ... . (Ik vermoed cng gezien zweden zich hard heeft ingezet op dat gebied de afgelopen 10 jaren.) gr, Ive
  13. Hoi iedereen, er zijn in België meerdere installaties, maar eerder particuliere projecten. Zo is het in Nederland ook begonnen ... . Meestal kiest die boer wel om het om te zetten in bv warmte en elektriciteit ... . Laatste versies incl. mogelijk bezoek volgende maand : https://www.biogas-e.be/demo Stimulering vanuit de overheid : https://www.biogas-e.be/node/725 (beperkt maat toch een start ) Nog enkele installaties : http://www.ows.be/nl/biogas-plants/references/ Nog meer Belgische informatie : http://febiga.be/ http://febiga.be/organisatie/ ( met lijst installaties ) gr, Ive
  14. Hoi , ik gebruik tegenwoordig de term hybride teveel als ik" plug in" bedoel. Mijn excuses ... die milde hybrides doen we niet aan mee. Rijdt misschien leuk en heerlijk, ons rijgedrag is eigenlijk ideaal voor de plug in's. .... gr Ive
×
×
  • Nieuwe aanmaken...