Ga naar inhoud

MrFingers

Leden
  • Aantal items

    227
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    15

MrFingers won de laatste dag op 31 januari 2020

MrFingers had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

MrFingers's prestaties

Enthousiast lid

Enthousiast lid (4/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Reageert vaak
  • Populair lid Zeldzaam
  • Eerste bericht geplaatst

Recente badges

292

Reputatie

  1. Hier ook nog altijd niets aangekregen voor de aardgasstoof... (die eerder deze maand de 100k overschreden heeft). Volgens het Vlaamsch Taksenportael zou die er ook nooit meer mogen komen.
  2. Voor bestaande CNG wagens is het enkel de BIV die vanaf 1/1/2021 verschuldigd is, ze gaan niet retroactief je BIV opeisen.
  3. Als je op 31/12/2020 je wagen inschrijft, betaal je geen BIV inderdaad. Hoe het zit met wegenbelasting weet ik niet, maar ik denk dat dat gewoon met kalenderjaar is (en dus iedere CNG/plug in rijder krijgt op 1/1/21 een factuur in de bus).
  4. Voor de Polo 1.0 TGI (66kW 3-cilinder 999cc) is het een WLTP van 101g/km. Voor de equivalente benzine (70kW 3-cilinder 999cc) is het een WLTP van 123g/km. De simulatie (met NEDC, want daar rekenen ze nu mee) geeft: CNG: 114€/jaar (NEDC 89g/km) benzine: 122.2€/jaar (NEDC 107g/km) Als ik de WLTP-waardes ingeef in plaats van de NEDC waardes: CNG: 119.5€/jaar benzine: 129.5€/jaar Voor BIV scheelt het wel veel (met NEDC), 118€ voor de TGI versus 231€ voor de TSI, puur door de 6 extra pk's en de iets hogere uitstoot. WLTP is het nog groter: 185.3€ vs 410.3€ Reken dus maar gewoon op de prijs van de equivalente benzinewagen, en twee gratis borrelnootjes wanneer we terug op café mogen. Tenzij je een wagen inschrijft, dan is CNG merkelijk goedkoper.
  5. Volgens mij zijn ze u erbij aan het matsen. Toevallig ook de flux-capacitor ook versleten?
  6. Die mogen ze ook op mijn oprit afzetten hoor (en de sleutel in de brievenbus droppen).
  7. Groot onderhoud 62.000km bij Ceulemans Herent. 10% korting op alles vanwege dag extra moeten wachten. Olie verversen + algemene inspectie motor werkuren Bougies vervangen werkuren in/uitbouw interieurfilter Aanvullende inspectie Longlife olie 504.00 507.00: 4 liter Bougies 3x Oliefilter Interieurfilter Vijs Kleine Leveringen Milieubijdrage 441.10€ (anders was het 490.11€) Ceulemans giet dus met plezier longlife olie in een auto die om de 15k op onderhoud moet (en gaat). Easy cash natuurlijk. En de prijzen liggen sowieso erg hoog vergeleken met Clissen, tot dubbel de prijzen voor onderdelen.
  8. Hoewel ik zelf met de zilveren medaille rondbol, moet ik toch zeggen dat ik een test van het ADAC veel hoger inschat dan een "test" van de VRT.
  9. Dat van die banden heb ik ook mijn twijfels over (ook al omdat er veel verschil op zit qua rubber-compound, en de ene band dus veel sneller slijt dan de andere). Wat wel een issue is is de slijtage van de remblokken, die ligt hoger bij EV's dan bij conventionele wagens van hetzelfde formaat doordat die voertuigen veel zwaarder zijn (en er dus harder geremd moet worden). En remblokken produceren ook fijn stof, vraag dat maar aan eenieder die lichtmetalen velgen heeft.
  10. Nee, dit getuigt van schabouwelijke onderzoeksjournalistiek louter gebaseerd op een bepaalde boodschap die gepubliceerd diende te worden (van hogerhand opgelegd?), en dan een fijne selectie van feiten, normen en criteria om die wens te "onderbouwen". Slechte onderzoeksjournalistiek zou gewoon slordig zijn met hiaten en contradicties, dit is gewoon gruwelijk uitgekiend en uitgekookt (en eigenlijk dus nog veel erger)... en zelfs dat kunnen ze niet, cfr de doorprikking van hun claims langs meerdere zijdes.
  11. Dat viel me ook op. Tot zover het label "kwaliteitsjournalistiek". Maar dat viel nu wel te verwachten van "Het Huis van Vertrouwen", het is zeker niet de eerste keer dat ze verzaken aan hun taak om te informeren en in plaats daarvan eerder gaan sturen.
  12. Ik vraag me dan af of het methaan dat op de bron zelf afgefakkeld wordt bij de ontginning van aardolie (wegens economisch niet de moeite om te ontginnen en transporteren) de occasionele tanker die op de klippen loopt of de pijplijn die scheurt in rekening worden gebracht bij de uitstoot van (ruwe) aardolie en afgeleide producten. Ook de keuze om voor e-voertuigen 100% groene stroom te gebruiken “omdat die optie bestaat”, terwijl voor CNG-voertuigen het gebruik van bio-gas (of de bio-component die al in aardgas hier in de leiding zit) dan weggelaten wordt, hoewel die optie ook bestaat (zij het op kleine schaal). Zo kan ik ook statistieken maken en “sturen” tot je het resultaat hebt dat je graag hebt. Niet dat ik wil ontkennen dat de uitstoot van ruw methaan aan de bron een probleem is, maar die selectieve verontwaardiging gaat nu wel heel ver. Nu heeft men de overheid weer een stok gegeven om een bepaalde groep bestuurders mee om de oren te slaan. Eerst waren de benzinerijders des duivels, vervolgens de dieselrijders (allemaal, ook die Euro6 met Adblue), en nu de aardgasrijders.
  13. Benzine "versterft" na een tijdje, en zal dan minder goed werken (ontbranden), er kan vlokvorming optreden, wat je filters kan verstoppen, en bij een tank die niet voor het grootste deel gevuld is kan water in de lucht condenseren en de benzine bevuilen. Euro95 is er iets gevoeliger aan dan Euro98.
  14. Gisteren om 1230h op de parking van de Gamma in Korbeek-Lo, een blauw-metallic Seat Leon met officiële sticker.
  15. Dat komt omdat de bevestigingspunten op het chassis waar normaal de trekhaak/afneembare trekhaakvoorziening op geïnstalleerd wordt al gebruikt worden voor de bevestiging van de CNG-tanks aan het chassis. Het heeft dus echt te maken met de technische beperkingen van het specifieke model (daarom dat sommige wagens wel CNG & trekhaak kunnen combineren, en anderen niet).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...