Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
9 uren geleden, muscles zei:

Tja, ik heb ook gezien dat er slechts 25 pk bijkomt als DVX het doet voor de Octavia G-Tec, en dat kost dan €549.

Er wordt wel vermeld dat er 100 euro korting is als er geen testbankverslag gewenst is. De prijs komt dan op €449.

• 10 maanden later...
Geplaatst:

Persoonlijk zou ik nooit laten chiptunen, heb er toch al verhalen met dure gevolgen van gehoord. There is no replacement for displacement ? Heb liever dat alles wat overbemeten is, maar wel erg betrouwbaar dan. Een 1.4 met 110 pk is natuurlijk niet bepaald overbemeten wanneer er sleurhutten getrokken moeten worden, maar vroeger deden ze het met minder. Ik zou er dan eerder vrede mee nemen dat het enkele keren per jaar allemaal wat trager gaat, maar dat alles op langere termijn betrouwbaar blijft. Het is eigenlijk jammer dat VAG ook de 2.0 T(G)(S)I (nog?) niet aanbiedt in de andere modellen dan de A4/A5.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 uren geleden, Mylan1999 zei:

Het is eigenlijk jammer dat VAG ook de 2.0 T(G)(S)I (nog?) niet aanbiedt in de andere modellen dan de A4/A5.

Zo blijft Audi een beetje "Premium".

Geplaatst: (aangepast)
9 uren geleden, Lange_666 zei:

Zo blijft Audi een beetje "Premium".

Ze kunnen natuurlijk ook nog altijd hun 2.5 TFSI op CNG leggen, da's nóg exclusiever ?. Vooral in een Caddy (of een Transporter als die nog eens met CNG zou worden aangeboden) die wel als werkpaarden kunnen worden ingezet lijkt het extra vermogen van de 2 liter welkom.

Maar misschien dat de nieuwe 1.5 al een voldoende verbetering zal zijn.

aangepast door Mylan1999
  • Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1
  • 8 maanden later...
Geplaatst:

Heb daar mijn golf 5 1.9 laten doen.  Toen hadden ze nog helemaal geen rollenbank. Aan de hand van de uitlezing kon martin al zeggen dat ik standaard een 10 a 15 pk extra zou hebben. Wat ook klopte want ik had er 118 ipv 105. Na tuning zat hij rond de 155. Ze weten daar echt wat ze doen.  Als ik met mijn 1.4 tgi zou gaan dan zou ik voor de 1+ gaan. Met rollenbank. Af en toe komt hier ook een actie op. En dan samen met een DSG afstelling. 

Geplaatst:

ik lees wel dat ze op RON 98 brandstof moet draaien om te kunnen afstellen. Maar dan beginnen ze niet bij 110pk, maar bij 130pk.... beetje misleidend of verkeerd geinformeerd.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:
6 uren geleden, Dr Nick zei:

ik lees wel dat ze op RON 98 brandstof moet draaien om te kunnen afstellen. Maar dan beginnen ze niet bij 110pk, maar bij 130pk.... beetje misleidend of verkeerd geinformeerd.

Je moet de tekst niet gaan veranderen want er staat geschreven:

Bij benzine auto's dient er voor de stage1+ chiptuning gebruik gemaakt te worden van RON 98 brandstof om de opgegeven waardes te halen.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
14 minuten geleden, muscles zei:

Je moet de tekst niet gaan veranderen want er staat geschreven:

Bij benzine auto's dient er voor de stage1+ chiptuning gebruik gemaakt te worden van RON 98 brandstof om de opgegeven waardes te halen.

ah, verkeerd gelezen misschien, maar ik vind die opmerking bij de TGI motor toch bizar dan....

794532_5.png

Geplaatst:
2 uren geleden, Dr Nick zei:

ah, verkeerd gelezen misschien, maar ik vind die opmerking bij de TGI motor toch bizar dan....

Je kan dit alleen te weten komen van iemand die zijn of haar aardgaswagen daar heeft laten tunen. Bij de Skoda Octavia G-Tec (Greentec) staat immers hetzelfde:

https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/skoda/octavia/5e/1.4+csi+greentech+110pk/

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
57 minuten geleden, fre zei:

mijn A3 G tron werd daar getuned... gewoon 95 benzine in de tank..en werd getuned draaiend op CNG. uitkomst op de rollen was 150pk...en nu al bijna 3j zeer tevreden van en vooral probleemloos

dus je hebt een 1.4TGI van 110 naar 150pk gekregen op CNG draaiend? 

interessant!

Wat is het koppel?

• Vind ik leuk 1

794532_5.png

• 2 jaren later...
Geplaatst:

Een topic van reeds enkele jaren oud, maar wie liet er een chiptuning doen op een VW Caddy 1.4 met CNG en wat zijn jullie ervaringen? Positieve en negatieve ervaringen zijn welkom. Waar lieten jullie dit doen?

• 3 weken later...
Geplaatst:
Op 2/3/2019 om 08:05, pluxy zei:

Gisteren contact gehad met vagtechniek.

Hebben nu hun site aangepast met prijzen, voor mijn modelke.?

https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/volkswagen/caddy/2k+facelift2/1.4+tgi+110pk/

Heb je het uiteindelijk gedaan of niet? Ben zelf ook aan het kijken naar om een Caddy aan te schaffen. Dan lijkt 140 a 150 pk me wel fijner dan 110 pk.

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Geplaatst:

Touran 1.4 Ecofuel had standaard af fabriek 150 pk  maar word wel niet meer gemaakt.

Ik heb nooit begrepen dat die motor ook niet een caddy kon, ze zijn familie van elkaar

Geplaatst:
Op 9/2/2022 om 21:38, paulDS zei:

Ze zijn familie van elkaar

Die 2.0 motor uit de A4/A5 was anders ook wel leuk geweest voor de Caddy - 170 paardjes. Audi zou dan de 2.5 liter nog kunnen gebruiken als exclusief model voor zichzelf.

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...