Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
AutoAuto

Mylan1999

Leden
  • Content Count

    221
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Mylan1999 last won the day on June 21

Mylan1999 had the most liked content!

Community Reputation

125 Super

1 Follower

About Mylan1999

  • Rank
    Aardgasexpert

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Van Excellium diesel weet ik toch dat het cetaangetal daarvan 54 is, tegenover 51 bij 'gewone' diesel. Of dat beetje hogere cetaangetal nuttig is laat ik in het midden :-P
  2. Ik word zowat gek van de EVangelisten in de comments bij AutoWeek tegenwoordig...
  3. Zeker dat het niet gewoon mest was? De velden worden momenteel 'opgetrokken' en bemest.
  4. Mylan1999

    Cng sticker

    De doorsnee agent heeft echt geen flauw benul van die stickers gok ik.
  5. De CNG-aandrijving zal inderdaad grotendeels dezelfde zijn, maar ik heb het ook over kinderziektes in de rest van de auto ;-)
  6. @Man van het zuiden ik zou persoonlijk eerder voor de Golf 7 kiezen dan voor de Golf 8. Bij de 7 zijn de 'kinderziektes' al uit het model, terwijl dit bij de nieuwe 8 uiteraard niet zo zal zijn. Met andere woorden: de 7 is al volledig uitontwikkeld en waarschijnlijk betrouwbaarder dan de 8.
  7. @Jan Robert de huidige dieselmotoren zijn inderdaad wel wat gevoeliger, maar ik heb er alleszins nog niet al te veel problemen over vernomen. In principe kan een dieselmotor net zoals een CNG motor ook CO2-neutraal zijn indien er HVO-diesel getankt wordt.
  8. Tuurlijk hebben oliesjeiks macht, maar de 2 laatste generaties diesels zijn 1) gewoonweg erg schoon en 2) diesel blijft interessant om de CO2-emissie van de vloot van een constructeur te drukken (is ook de reden dat Audi zelfs z'n S-modellen als TDI uitvoert).
  9. Voor zover ik begrepen heb (en me kan herinneren) wordt de olie dan afgetapt, gewogen en weer ingegoten. Na x aantal kilometer gebeurt de weging opnieuw, en zo kan men over een bepaalde afstand het olieverbruik vrij precies bepalen. Heb er eens over gelezen in een topic van de VAG 2.0 TDI 180 pk biturbo, is een vrij sh*tty motorblok waarbij er ook veel olieverbruik is, tot wel 1 liter per 1000 km meende ik. Werd toen bij de VW dealer gedaan om te bepalen of een garantieclaim op z'n plaats is bij een specifiek exemplaar. Helaas vind ik het topic niet meteen meer, was op een of ander forum.
  10. 1 liter op 12 000 km vind ik eerlijkgezegd niet overdreven veel hoor. Is zeker nog niet zorgwekkend. Maar je auto heeft toch nog steeds garantie? Als je je zorgen maakt zou ik eens naar de garage gaan, en eventueel een olieweging laten uitvoeren.
  11. Euro 6d (ook de Euro 6d-TEMP) diesels zijn erg schoon, er is dus geen reden om ze op (middel)lange termijn te bannen. Ik denk eerder dat de schrijver geen verschillende inhoudelijke interpretatie heeft willen bedoelen zoals jij het wel hebt opgevat ? Is eerder een toevallig verschil in het schrijven lijkt me.
  12. Ge zou toch aan de 300 000 km moeten komen hé @muscles, dan kunt ge u opgeven bij Klokje Rond van AutoWeek, denk dat daar nog niet eerder een CNG-wagen bij is geweest ? Is een versnellingsbak van de sloop geen optie, indien goedkoper dan reviseren? Ge kunt altijd eens bij Wemar in Alken gaan zien, wel geen gewone kerels daar, politie moet er regelmatig komen bij uit de hand lopende discussies... Een gewaarschuwd man... ?
  13. Denk dat je het jezelf niet moeilijker moet maken dan het al is, en best gewoon voor een dakfietsendrager gaat. Het aandeel kilometers mét fietsen op het dak t.o.v het totaal aantal kilometers zal inderdaad beperkt zijn zoals Lange zegt.
×
×
  • Create New...