Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Mylan1999

Leden
  • Aantal items

    213
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    4

Mylan1999 won laatst op 21 Juni

Mylan1999 had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

119 Super

1 Volger

Over Mylan1999

  • Titel
    Aardgasexpert

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Tuurlijk hebben oliesjeiks macht, maar de 2 laatste generaties diesels zijn 1) gewoonweg erg schoon en 2) diesel blijft interessant om de CO2-emissie van de vloot van een constructeur te drukken (is ook de reden dat Audi zelfs z'n S-modellen als TDI uitvoert).
  2. Mylan1999

    Problemen met Octavia

    Voor zover ik begrepen heb (en me kan herinneren) wordt de olie dan afgetapt, gewogen en weer ingegoten. Na x aantal kilometer gebeurt de weging opnieuw, en zo kan men over een bepaalde afstand het olieverbruik vrij precies bepalen. Heb er eens over gelezen in een topic van de VAG 2.0 TDI 180 pk biturbo, is een vrij sh*tty motorblok waarbij er ook veel olieverbruik is, tot wel 1 liter per 1000 km meende ik. Werd toen bij de VW dealer gedaan om te bepalen of een garantieclaim op z'n plaats is bij een specifiek exemplaar. Helaas vind ik het topic niet meteen meer, was op een of ander forum.
  3. Mylan1999

    Problemen met Octavia

    1 liter op 12 000 km vind ik eerlijkgezegd niet overdreven veel hoor. Is zeker nog niet zorgwekkend. Maar je auto heeft toch nog steeds garantie? Als je je zorgen maakt zou ik eens naar de garage gaan, en eventueel een olieweging laten uitvoeren.
  4. Euro 6d (ook de Euro 6d-TEMP) diesels zijn erg schoon, er is dus geen reden om ze op (middel)lange termijn te bannen. Ik denk eerder dat de schrijver geen verschillende inhoudelijke interpretatie heeft willen bedoelen zoals jij het wel hebt opgevat 😉 Is eerder een toevallig verschil in het schrijven lijkt me.
  5. Ge zou toch aan de 300 000 km moeten komen hé @muscles, dan kunt ge u opgeven bij Klokje Rond van AutoWeek, denk dat daar nog niet eerder een CNG-wagen bij is geweest 😀 Is een versnellingsbak van de sloop geen optie, indien goedkoper dan reviseren? Ge kunt altijd eens bij Wemar in Alken gaan zien, wel geen gewone kerels daar, politie moet er regelmatig komen bij uit de hand lopende discussies... Een gewaarschuwd man... 😉
  6. Denk dat je het jezelf niet moeilijker moet maken dan het al is, en best gewoon voor een dakfietsendrager gaat. Het aandeel kilometers mét fietsen op het dak t.o.v het totaal aantal kilometers zal inderdaad beperkt zijn zoals Lange zegt.
  7. Tanken gaat vlugger maar je staat wel weer eerder/vaker aan de pomp 😁
  8. Mylan1999

    Dillema voor nieuwe wagen

    Zou inderdaad niet gaan voor de 90 pk 1.0 TGI als je van een Clio RS komt, gaat voor jou vermoedelijk wat ondergemotoriseerd aanvoelen als je 220 pk gewend bent. Als je terug een krachtige wagen wil kan je wel eens naar de Audi's met de 2.0 CNG-motor kijken (is 170 pk dacht ik), mits deze in je budget vallen uiteraard.
  9. Hoe komt het dat de vuldruk relatief laag is eigenlijk? Heeft dat iets met de omzetting van LNG --> CNG te maken (al vermoed ik van niet)?
  10. @Mel de camera's zijn inderdaad op de autosnelweg en de afrit naar de parking en de oprit van E314 --> E40 richting Luik 'gericht'.
  11. Ik veronderstel eerder om te checken of je de parking niet als shortcut gebruikt tijdens de file (als we het over rijrichting Brussel hebben). In rijrichting Luik is het volgens mij weldegelijk om de snelheid te doen, je mag er namelijk "slechts" 70 km/u, wat ook wel nodig is want er is een weefbeweging tussen wie van de E40 naar de parking wil, en wie van de E314 naar de E40 wil (hier: https://www.google.be/maps/@50.8543338,4.6524623,3a,75y,110.11h,92.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBwBqJZLNDD5MPb1y35H2dQ!2e0!7i13312!8i6656). Bij een hogere snelheid wordt dat moeilijker. Enfin dit alles is ook maar wat ik vermoed
  12. Had er ook nog niet bij stilgestaan dat die camera's er staan, maar zolang er niet echt iets in het systeem geprogrammeerd is dat je camera B pas na x aantal minuten zou kunnen/mogen passeren na camera A is er nog geen probleem denk ik.
  13. Vanochtend een witte Polo TGI gezien op de ring in Leuven, met de toepasselijke nummerplaat 1-VAG-xxx 😎. Net erachter reed een witte Octavia combi g-tec.
  14. Een oplossing zou zijn om een uitzondering voor LNG en CNG voertuigen erbij te zetten op de borden. Is makkelijk te checken dankzij de groene CNG-sticker achterop de auto, dan is die toch nog voor iets goed 😀
×
×
  • Nieuwe aanmaken...