Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

fre

Leden
  • Aantal items

    35
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

fre won de laatste dag op 2 april 2021

fre had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

fre's prestaties

Aardgas ontdekkingsreiziger

Aardgas ontdekkingsreiziger (3/9)

  • Reageert vaak
  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Eerste bericht geplaatst
  • 1 week lid

Recente badges

26

Reputatie

  1. Zolang de regering er niet actief in mee stapt.... ik stond op het punt om een A5 G TRON aan te schaffen.. de overname van mijn A3 GTron bleek telkenmale moeilijk omdat de dealers zich vragen stellen hoe de markt zal reageren op de nieuwe taksen opgelegd door de regering. dit deed me afzien van de aankoop; ik redeneerde...de regering (en Europa) blijft inzetten op hybride en electrisch....als ik nu een nieuwe g tron koop, hoe zal het beleid er binnen een paar jaar uitzien (weer minder waarde van de g tron) ? Daarom nog effe de kat uit de boom kijken en verder blijven rijden met mijn A3 G Tron (nog in zeer goede staat, weinig km, goedkoop in verbruik, geen taksen....) ook de 7l benzinetank van de A5 deed me nadenken...stel dat CNG wordt uitgerangeerd of meer getaxeerd...dan loont het de moeite niet om enkel op benzine te rijden met een dergelijk kleine tank...
  2. Sinds Feb 16 in mijn bezit , 80000km probleemloos rijden, chiptuning doet nogal altijd zijn werk en nog geen enkel probleem opgeleverd.... weinig km, auto Staat soms maandenlang stil wegens professionele bezigheden.. na zo’n periode van stilstand rij ik n tijdje op benzine 98, gewoon om de leidingen efkes te “spoelen” ...
  3. mijn A3 G tron werd daar getuned... gewoon 95 benzine in de tank..en werd getuned draaiend op CNG. uitkomst op de rollen was 150pk...en nu al bijna 3j zeer tevreden van en vooral probleemloos
  4. al reeds 1,5 jaar probleemloos na VAG chiptuning ;-)
  5. goed gezien, ook net gelezen op de site maar 0,5 cent is 0,5 cent.... vanaf volgend jaar veel km woon-werk dus...
  6. 5 cent is 5 cent.... ?
  7. ook in Torhout prijs CNG 1,07.... prijsverhoging te wijten aan het stijgen van de olieproducten :-( (a ja, alles wordt doorgerekend aan de klant he) ...
  8. naar aanleiding van dit topic nog eens "eco" gereden....enkel gewestwegen en dorpskernen, DATS H-gas : 16,33kg = 409km
  9. 1st onderhoud 15000km van de AUDI A3 G tron kostte me 172€ (officiële dealer). lijkt me zwaar overdreven voor die extra liter olie voor de A5....
  10. de titel van het topic is "stilte in de media": met de stimulans vanuit de regering bedoelde ik "het stimuleren van de aanschaf van een wagen op aardgas, de voordelen toelichten (zowel voor het milieu als voor de portemonnee van de gebruiker,...) in de media" enkele jaren geleden hebben ze dat wel gedaan, alsook de aardgasfederatie, en de verkoop van CNG wagens is toen toegenomen ! zo ben ik ook in contact gekomen met CNG. men lichtte de premies en vrijstelling toe ! wees eerlijk; de overgrote meerderheid van de Belgen kijkt naar zijn portemonnee ipv naar het milieu als CNG rijder ken ik die vrijstellingen van BIV en taksen; maar in hoeverre zijn die gekend bij het grote publiek? (als ik dan lees welke problemen sommige autokeuringcentra maken ivm dat stickertje.... aan de overheid om dat aan te pakken niet?) ik merk goed genoeg doorheen mijn kennissenkring dat CNG nog altijd niet of onvoldoende gekend is. ik kan begrijpen dat de overheid inzet op elektrische wagens wegens de vooropgestelde milieunormen maar gezien er in België nog altijd onvoldoende infrastructuur is, nog altijd geen duidelijk energieplan is (waar halen we voldoende elektriciteit), beperkte autonomie, oplaadtijd ... en vooral de nog steeds te dure elektrische wagens en beperkte aanbod ervan... maar zolang dit niet alles is opgelost zou de overheid de "tussenoplossing" die CNG is MOETEN promoten! CNG is iets milieuvriendelijker, men krijgt (voorlopig nog) vrijstellingen, en de prijs van je verbruik voel je direct in je portemonnee! men spreekt in sommige artikels over hybride (benzine/CNG) ; OK dat klopt ...MAAR bij het grote publiek is een hybride er eentje met een verbrandingsmotor en een elektrische motor die dan nog veel geld kost tov een benzine als dieselwagen en waarvoor je geen vrijstellingen krijgt. enfin, my point of view...we kunnen nog uren doorgaan ;-)
  11. zopas op Q Music reclamespotje ivm "wagens op aardgas" in functie van het autosalon...maar van de regering uit geen "stimulans" meer :-(
  12. fre

    Diesel of CNG

    rij nu bijna een jaar met die chiptuning en (tot nu toe) geen problemen. vorige auto's waren ook "gechiptuned" ... ook geen problemen.
  13. fre

    Diesel of CNG

    @Orcram , ikzelf rijd met een AUDI A3 G -Tron; mijn verbruik op autostrade, 120 km/u cruise control (niet geladen, zonder passagiers) : 3,7 - 3,8 kg/100 (of 1 op 26) standaardmotorisatie heeft in de lage toeren veel trekkracht maar tusssen 3 à 3500 rpm zakt de motor in elkaar (om dit op te lossen heb ik de motor laten chiptunen). wel rekening houden dat de wagen elke 15000 km op onderhoud MOET ! (heb nagevraagd bij AUDI of het mogelijk was om de intervallen te verlengen = onmogelijk).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...