Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben wel blij dat ik eens geweest ben, om de simpele reden dat ik nu de indruk heb dat de Astra ST toch ruimer is dan gedacht. (En stukken goedkoper dan de Skoda. Maar ook minder mooi afgewerkt.)

De Seat Leon sloeg wel tegen, vond ik. Vrij krap qua beenruimte. De Leon ST stond er alleen in een speciale sporteditie, dus ik weet niet of dat representatief was.

Bon, zaterdag nog eens bij de verdeler. :) En zo ploeteren we voort...

Ik snap wel niet dat er volk als ontspanning naar het autosalon gaat. (No offence, gewoon niet echt mijn ding. Zeker omdat er zoveel volk is.)

• Hahaha 1

Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: 1039789_5.png

Geplaatst:
1 uur geleden, NickVG zei:

Ik snap wel niet dat er volk als ontspanning naar het autosalon gaat. (No offence, gewoon niet echt mijn ding. Zeker omdat er zoveel volk is.)

Ik ben half uit tijdverdrijf, half uit interesse gegaan. Mijn vader is aan het twijfelen voor een nieuwe wagen, en samen hebben we daar alles bekeken. Zijn wel aangenaam verrast geweest door bepaalde merken.

Zoals @Pitpoint_BE al vermeldde, de T6 stond daar ook op CNG (wel aftermarket) en vond ik wel een interessante koop voor iemand die naar zo'n wagen trekt.

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

ik hoop dat ze voor iemand die zoveel moet tanken een speciale pomp hebben ondertussen, anders kan het wel eens heel lang duren voor dat deze getankt is. En ik wil daar niet achter staan, want de compressor moet sowieso bijpompen na deze tankbeurt

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst: (aangepast)
9 uren geleden, kitobeer zei:

dat snap ik niet. Bodemvrijheid bij de caddy gereduceerd. De cng tank zit toch onder de auto op de plek waar het reservewiel normaal zit. En dan heb je nog een mega koffer en achterbank.

Dat is wat ik kon terug vinden in een folder. Zonder gas installatie bodemvrijheid van 155 dacht ik. Ik zal nog eens op zoek moeten gaan maar ik vond dat eigenlijk ook raar.image.thumb.png.338b6fce3632ae1d5c39dd542dd58007.png

aangepast door Bij

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Geplaatst:
4 uren geleden, pluxy zei:

iveco had 720liter.

Ja die bedoelde ik.

Schitterend toch ?

@muscles nee, ik dacht toch echt dat die cilinders voor CNG waren.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
9 minuten geleden, Mylan1999 zei:

@muscles LNG zit in 1 grote -meestal grijs/blinkende- tank, dus deze is voor CNG ?

Ik vind het niet verstandig om vrachtwagens uit te rusten met CNG-tanks om dan daarmee op CNG te rijden. Vrachtwagens zijn veel geschikter om op LNG te rijden.

Trouwens, men spreekt hier over 720 liter : hoeveel kg CNG kan daarin?

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
17 minuten geleden, muscles zei:

Ik vind het niet verstandig om vrachtwagens uit te rusten met CNG-tanks om dan daarmee op CNG te rijden. Vrachtwagens zijn veel geschikter om op LNG te rijden.

Trouwens, men spreekt hier over 720 liter : hoeveel kg CNG kan daarin?

Goh voor gemeentediensten lijkt CNG me zeker werkbaar, die komen toch niet vaak verder dan de eigen provincie ofzo. Voorlopig is LNG wegens het zeer beperkt aanbod van tankstations voor gemeenten minder geschikt net omdat ze niet vaak wat verder weg gaan (en dan een LNG-pomp kunnen tegenkomen). CNG kan bovendien dan ook nog eens bij de stadsdienst zelf getankt worden als er een slowfill installatie wordt geplaatst (wat goedkoper is dan bij een tankstation tanken denk ik, of is dat net niet zo?).

Geplaatst:

@Mylan1999 Ik zou dat zo nog niet zeggen als ik het volgende, zeer recente nieuwsartikel lees.

De stad Nijvel heeft besloten om haar eigen CNG-tankstation te ontmantelen

Jean-Claude Hennuy

Geplaatst op woensdag 23 januari 2019 om 10:15 uur

Een station dat werd gebruikt voor servicevoertuigen en twee openbare shuttles. Maar een paar jaar na zijn inhuldiging zal dit station worden gedemonteerd. De beslissing lijkt misschien verrassend, maar dat is logisch voor Pascal Rigot, de eerste wethouder (Ecolo) van Nijvel.

"Destijds waren er nog geen particuliere servicepompen en het was duidelijk dat het interessant en opportuun zou zijn voor de stad om een eigen tool te ontwikkelen. Daarom hebben we geïnvesteerd in een CNG-pomp die specifiek was voor de stad, uiteraard gereserveerd voor gemeentelijke voertuigen, behalve dat het heel snel werd vastgesteld dat dit een aantal problemen opleverde... Aan de ene kant werd de stadsautovloot weinig voorzien door CNG. Aan de andere kant kregen we te maken met een reeks technische problemen, die in de loop der jaren zeer duur zijn geweest, bijvoorbeeld, er waren terugkerende problemen met compressoren. Om CNG te vullen, met de technologie van die tijd, duurde het enkele uren... Dus een heel eenvoudige berekening was dat het ons veel meer geld kostte om in een schone tool te investeren dan om bij conventionele pompen te komen."

Conclusie: de voertuigen van de stad die op CNG rijden, inclusief twee openbare shuttles, zullen daarom worden bijgetankt bij het Enora-CNG-station in Nijvel.

Bron: RTBF

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
  • Verward 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:
4 uren geleden, frank_s zei:

misschien off topic maar stad Genk heeft meerdere personenwagens en wagens technische dienst op CNG rijden. ?

De stad Sint-Truiden ook, en die hebben eveneens een eigen slowfill-tankstation.

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:

@muscles. Het voordeel van CNG is dat de voertuigen goedkoper zijn dan LNG voertuigen. Verder zijn er ook veel meer CNG pompen dan LNG pompen. Als een truck niet te grote afstanden rijdt dan is CNG de betere keus. LNG wordt zinvol bij grotere benodigde actieradius.

Geplaatst:
Op 24/1/2019 om 14:27, NickVG zei:

Ik ben wel blij dat ik eens geweest ben, om de simpele reden dat ik nu de indruk heb dat de Astra ST toch ruimer is dan gedacht. (En stukken goedkoper dan de Skoda. Maar ook minder mooi afgewerkt.)

Zo een groot prijsverschil tussen de twee dan?

Is de Astra ondertussen beschikbaar als automaat?

Geplaatst:
55 minuten geleden, Shortlease zei:

Op de site van Jütten & Koolen enkel beschikbaar met manuele versnellingen (Schaltgetriebe) want de automaat is in het Duits Automatikgetriebe. Als ze op deze site niet staan met automaat, op andere en officiële merkensites dan ook niet.

https://www.juetten-koolen.de/de/fahrzeuge/eu-neuwagen/fahrzeugliste/?Anker=2

https://www.juetten-koolen.de/de/fahrzeuge/eu-neuwagen/fahrzeugliste/?Anker=3

Geplaatst:
1 uur terug, Shortlease zei:

Toch wel, en dat zonder dealerkorting op de Astra (wel op de Fabia) - een 2853,44 euro. Maar idd, de Astra is niet beschikbaar als automaat, de Skoda wel.

Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: 1039789_5.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...