Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
9 uren geleden, Kris81 zei:

Ik heb meerdere collega’s die ook actief zijn als vrijwilliger bij de brandweer en zij zeggen dat de sticker niks verandert aan de benadering van het voertuig. In de buurlanden is de sticker niet verplicht en daar rijden thans ook hulpdiensten rond. 

In ons land zijn nog meerdere zaken onlogisch: geen sticker plicht voor elektrische en benzine wagens die bij brand gevaarlijker zijn dan CNG.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

Vooral elektrische wagens zijn gevaarlijk. 

Er is totaal geen structuur. 

Ze gebruiken allemaal verschillende kleuren van bekabeling en de batterijen zitten in elk model op andere plaatsen. Fijn als we met hoogspanning te maken hebben bij het blussen. 

• Triest 1

Skoda octavia 05/17

Gemiddeld verbruik : 3.7 kg H-gas / 100 km   

Geplaatst:
10 uren geleden, hvc$cng zei:

ja deze "sticker" pagina's wat blijven volgen, en eerlijk gezegd, die "grote lelijke" sticker volgens sommigen kan me eigenlijk niets schelen, integendeel, ik ben fier een CNG rijder te zijn en iedereen mag dat zien!

100% gelijk ... altijd dat gezever rond geen sticker!  Ik ben FIER een CNG rijder te zijn en dat mag iedereen weten!

• 2 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:

kan ik hier nog een europese cng-sticker krijgen (zonder het witte 4kant)? heb deze dringend nodig want wil mijn nieuwe auto gaan halen maar zonder sticker wilt de garage mij niet laten gaan.

• Verward 1
Geplaatst:
8 minuten geleden, kefkef zei:

kan ik hier nog een europese cng-sticker krijgen (zonder het witte 4kant)? heb deze dringend nodig want wil mijn nieuwe auto gaan halen maar zonder sticker wilt de garage mij niet laten gaan.

Als dat een nieuwe aardgasauto is, dan moet jouw dealer of invoerder er voor zorgen dat de officiële sticker bij je voertuig geleverd wordt.

Bij alle auto's van de VAG-groep is dat altijd het geval. Maar indien dat bij jou niet zo is, dan kan je die sticker zonder het witte vierkant bestellen in onze winkel:

https://www.aardgasrijder.be/winkel/

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

ja ze hebben 1tje voorzien een belgische met witte achtergrond maar heb liever de europese zonder witte achtergrond daarom dat ik eens kijk. maar... echter voldoet deze sticker niet aan de Belgische regelgeving inzake CNG-stickers. Wil je zekerheid dat je sticker wél wordt goedgekeurd? Bestel dan de officiële . wat wordt daarmee bedoeld die eu sticker is voor sommige keuringsstations niet geldig of zo? en met de belgische die da garage voorziet is dit niet geldig indien je op vakantie gaat ?

Geplaatst:
Zojuist, kefkef zei:

ja ze hebben 1tje voorzien een belgische met witte achtergrond maar heb liever de europese zonder witte achtergrond daarom dat ik eens kijk. maar... echter voldoet deze sticker niet aan de Belgische regelgeving inzake CNG-stickers. Wil je zekerheid dat je sticker wél wordt goedgekeurd? Bestel dan de officiële . wat wordt daarmee bedoeld die eu sticker is voor sommige keuringsstations niet geldig of zo? en met de belgische die da garage voorziet is dit niet geldig indien je op vakantie gaat ?

De Belgische met witte achtergrond is de enige sticker die goedgekeurd wordt op de autokeuring. Maar je bent altijd vrij om daarnaast op een andere plaats op je voertuig een andere CNG-sticker te plakken.

Er zijn inderdaad keuringsstations die enkele de officiële sticker goedkeuren, maar er zijn er ook die de Europese goedkeuren.

Als je op vakantie gaat, dan speelt het soort CNG-sticker geen enkele rol omdat dit in het buitenland niet verplicht is.

• Bedankt 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:
1 uur terug, kefkef zei:

maar zonder sticker wilt de garage mij niet laten gaan.

Wow, dat is nogal een gedisciplineerde garage ! O.o

Hopelijk zijn ze ook zo nauwgezet als ze het onderhoud doen ....  :)

Wat als jij nu eens heel voorzichtig hun Belgische plakker er op plakt ? 

En achter de hoek er terug afhaalt... in afwachting van de mooie van aardgasrijder.  xD

(wel het papiertje bijhouden, zodat je die binnen 4 jaar voor de keuring opnieuw kan gebruiken)

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst: (aangepast)

jep, was zo zonder sticker mocht ik niet vertrekken want zij waren aansprakelijk dan. ze waren verplicht als ik buiten reed dat er 1tje ophing maar ik heb wel gezegd idd dat ik hem zelf wil plakken. maar zij hebben wel de correcte sticker voor de keuring dus ik ga nog afwachten welke da ik ga kleven dat ze daarover niet moeilijk doen op de keuring. wel dom zeker omdat het in het buitenland niet verplicht is.en tenslotte een sticker is een sticker veel verschil is er niet op juist dat die van de eu iets minder opvalt.

aangepast door kefkef
Geplaatst:

't Is nochtans simpel. Officiële sticker laten plakken door de garage.

Naar de keuring ermee (als je een trekhaak hebt, anders kan je deze stap overslaan).

Eens gekeurd, mottige sticker verwijderen (even de haardroger erop om de lijm wat zacht te maken en hij komt los zoals een "bandaid" (<-- the real stuff), zonder een spoor achter te laten).

Mooie sticker kleven en klaar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, kefkef zei:

ik heb net 1tje besteld en betaald met kredietkaart enig idee hoelang het duurt eer ik deze heb? moet de wagen woensdag gaan halen.

Maandagochtend in je brievenbus :P

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Gisteren onze nieuwe Fiat Qubo gaan afhalen, geen sticker gekregen (en niet aan gedacht te vragen). Moest ik dit forum niet kennen, ik zou dus niet weten dat er een sticker op moet.

Toevallig bij de eerste tankbeurt kwam er iemand met zijn nieuwe Fiat Doblo tanken voor de eerste keer, en die begon er ook over dat hij geen sticker had gekregen. Heb hem verwezen naar dit forum, hij kende het nog niet.

Zal volgende keer in de garage eens vragen, en anders hier een stickertje bestellen. En dan eerst overleggen of we hem nu al kleven of pas over 4 jaar...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
18 minuten geleden, Taaner zei:

En dan eerst overleggen of we hem nu al kleven of pas over 4 jaar...

Als fiere CNG-rijder mag je best reclame maken voor CNG met die sticker. Je moet je daar niet voor schamen ?. Zo overtuig je andere mensen om ook de overstap te maken.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...