Ga naar inhoud

Prevent250

Leden
  • Aantal items

    27
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    1

Prevent250 won laatst op 18 Februari 2017

Prevent250 had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

22 Super

Over Prevent250

  • Titel
    Beginnend lid
  • Verjaardag 14 Maart

Recente bezoekers van dit profiel

488 profielweergaven
  1. Prevent250

    CNG sticker

    100% gelijk ... altijd dat gezever rond geen sticker! Ik ben FIER een CNG rijder te zijn en dat mag iedereen weten!
  2. Prevent250

    Onderhoudskosten VW Caddy (Maxi) (cng-aardgas)

    Enkele dagen geleden onderhoud 30.000 km laten doen door een erkende garage in Leuvense ... hier hebben ze gewoon olie vw 502.00/505.00/505.01 erbij gedaan. Ook 4 liter, doch de prijs per liter is maar 11,20 + BTW. Totale kost net geen 200 euro (incl BTW). Wel zeer tevreden van de service/organisatie.
  3. Prevent250

    Dats24 Jemeppe-sur-Sambre

    DATS 24 breidt zijn CNG-netwerk verder uit U tankt nu ook CNG in DATS 24 Menen en DATS 24 Jemeppe-sur-Sambre Vanaf nu kunt u ook CNG tanken in Menen en Jemeppe-sur-Sambre. Zo komt de eindsom op 54 CNG-stations van DATS 24 in 2017.
  4. Prevent250

    CNG sticker

    In oktober 2016 heb ik zo'n sticker besteld en toen was het nog met de rechthoekige letters, dus zo lang is het blijkbaar nog niet geleden dat de nieuwe versie de ronde doet .... Maw als ik het goed begrepen heb zijn de oude stickers (met de rechthoekige letters) niet goed en moeten deze vervangen worden door de stickers met de ronde letters of raad je ons aan onmiddellijk de vierkante versie te plakken bij de keuring!
  5. Prevent250

    Nieuw lid - kennismaking

    Koopt dan de minder opvallende sticker van "aardgasrijder" ... wordt aanvaard door de technische keuring ... je blijft ook wettelijk in orde! Wees nu eindelijk eens fier dat je een CNG-wagen hebt en toon dit aan de buitenwereld!
  6. Prevent250

    Eerste CNG-tankstation in Leuven!

    De provincie Vlaams-Brabant verleende de firma Lukoil Belgium NV een milieuvergunning voor de ombouw van haar tankstation aan de Tiensesteenweg 235 naar een station met 'fast fill' CNG-installatie. Na uitvoering van de plannen is de kans groot dat dit het eerste CNG-tankstation in Leuven wordt. CNG is aardgas onder druk. 'Rijden met CNG wordt in Vlaams-Brabant steeds populairder', zegt Tie Roefs, gedeputeerde voor milieu en duurzaamheid. 'Consumenten kiezen voor andere brandstoffen dan benzine en diesel omdat het goedkoper is en beter voor het milieu. Rijden op aardgas levert minder uitstoot van fijn stof. Bovendien is de CO2-uitsoot van CNG-wagens beduidend minder dan die van benzine- en dieselvoertuigen. Het motorlawaai is bij rijden op CNG ook tot vijftig procent kleiner'. In Vlaams-Brabant zijn er momenteel 11 CNG-tankstations in Asse, Diest, Grimbergen, Halle, Kampenhout, Opwijk, Overijse, Rostelaar, Tielt-Winge en Zaventem. En er zijn er vijf bijkomende in voorbereiding, in Dilbeek, Leuven, Machelen en Zaventem. CNG staat voor 'compressed natural gas' en is dus aardgas onder druk. Aardgas is een fossiele brandstof. Net als benzine en diesel, afkomstig van aardolie, zal aardgas op termijn uitgeput geraken. Maar in tegenstelling tot benzine en diesel is aardgas een veel minder vervuilende brandstof. De actieradius van CNG-wagens is op dit moment ook nog vele malen hoger dan de meeste elektrische wagens. Het is één van de vele schakels in de transitie naar een duurzamere economie en mobiliteit. 'We zijn voorstander van een duurzame mobiliteit, met voorrang voor de fiets en openbaar vervoer, voor korte en lange verplaatsingen. Maar als de auto het enige alternatief is, kiezen we voor een CNG-wagen omdat het een goed alternatief is voor een wagen die rijdt op benzine of diesel. In Leuven is er momenteel nog maar één vergunning toegekend aan ASOIL voor de uitbating van een CNG-tankstation. Maar als Lukoil zijn bestaande tankstation eerder verandert naar een station met CNG-installatie, zal dat het eerste tankstation met aardgas in onze provinciehoofdplaats zijn', besluit gedeputeerde Tie Roefs.
  7. Prevent250

    Manuele of automatische transmissie

    Ik heb ook een DSG bak in mijn Caddy en de adaptieve cruise ... zalig als je lange afstanden doet (autostrade). Enkel nog sturen op de meeste momenten. Ik raad het iedereen aan, ben dat soep roeren wel wat beu geworden door de verschillende files, wil genieten door rustig te rijden. Het start/stop systeem bij de Euro6 (met automaat) is soms wat schokkend en soms vervelend als je in de file in stad staat. Verbruik is iets meer, ik kom op 6,2 kg/100 km L gas. Enkel stad rijden stijgt dat naar 6,7 kg/100 km.
  8. Momenteel is het weer rustig wat de schommelingen van de maximumprijs van motorbrandstoffen betreft. Eind januari en begin februari was er wel wat beweging in de prijzen. In die periode kon de indruk ontstaan dat de maximumprijs voor lpg constant aan het stijgen was, in tegenstelling tot de prijs van benzine en diesel bijvoorbeeld. We hebben de evolutie van de verschillende prijsstijgingen eens van naderbij bekeken en komen tot de vaststelling dat, net als voor de andere motorbrandstoffen, de prijs voor lpg eind februari 2017 met 50% gestegen is ten opzichte van dezelfde periode in 2016. We constateren eenzelfde evolutie voor benzine SP95 en 98, voor diesel en voor stookolie. Wat kan dan die indruk doen ontstaan? Op lpg wordt, in tegenstelling tot de andere motorbrandstoffen, geen accijns geheven. Op de prijs van lpg wordt enkel btw geheven en door dat verschil weegt elke marktfluctuatie zwaarder door in de prijs van lpg. 'Wellicht moet de manier waarop de prijs van lpg berekend wordt herbekeken worden in de toekomst', zegt men ons op de dienst die dagelijks de motorbrandstoffen berekent op de FOD Economie. 'De reden hiervoor is dat lpg eigenlijk hoe langer hoe minder een oliederivaat wordt en het betwistbaar wordt of lpg omwille van zijn evoluerende samenstelling nog deel moet uitmaken van de prijsberekening voor aardolieproducten.' Wat met lpg in de toekomst? Ook al dalen de benzine- of dieselprijs nog zo hard, lpg blijft goedkoper. Toch weegt die goedkope prijs voor vele consumenten niet op tegen de nadelen van een lpg-auto. Grootste hinderpaal voor het succes van lpg zijn ongetwijfeld de hoge inbouwkosten. Voor de inbouw van een moderne derde generatie (G3) lpg-installatie moet je minstens rond de 1.500 euro rekenen. Onderhoudskosten zijn ook duurder en een lpg-auto is over het algemeen minder zuinig. In Belgie gaat het aantal ingeschreven lpg-auto's almaar achteruit. Sinds 2008 is die daling vrij drastisch. In 2015 bedroeg het aantal ingeschreven nieuwe lpg-wagens amper 117 (op een totaal van meer dan 501.000 nieuwe ingeschreven wagens) en dat is nog een daling ten opzichte van 2014... Het lijkt er dus op dat er weinig toekomst is voor lpg. Naast de opgesomde nadelen lijken nieuwe technologieen en een andere ingesteldheid ten opzichte van mobiliteit lpg op termijn de doodssteek te zullen geven. Wordt ongetwijfeld vervolgd... CARBU.COM Datum van publicatie : 15/03/2017 08:55:00
  9. Prevent250

    DATS Code 5804 | tanken niet mogelijk | help

    Ook ik tank regelmatig met lege CNG tank, nog nooit problemen gehad met Dats24 (Kampenhout / Mechelen / Rotselaar / Zaventem) Niet te veel alles over dezelfde kam scheren aub!
  10. Prevent250

    Promotiesticker aardgasrijder.Be

    Als je de sticker wenst te plakken met het doel dat hij in de file/'s avonds zichtbaar is dan moet je hem rond de nummerplaat kleven. De lichten schijnen op de nummerplaat of eronder, doch niet op de ruit! Klein detail!
  11. Prevent250

    CNG rijder gespot

    Inderdaad in die regio ben ik actief
  12. Prevent250

    Promotiesticker aardgasrijder.Be

    De toekomstige twee officiële stickers die gekleefd moeten worden ... geen goed voorstel!
  13. Prevent250

    CNG caddy met trekhaak

    Het is nochtans duidelijk ... wie een nieuwe trekhaak plaats of laat plaatsen moet hiermee onmiddellijk naar de keuring. Men kan dan de wagen laten keuren voor -750 kg trekken of +750 kg trekken. Verschil zit hem in de wijze van keuring -750 kg wordt enkel de trekhaak gekeurd en noemen ze dus een kleine keuring, +750 kg wordt gans de wagen gekeurd alsof hij dus jaarlijks naar de keuring gaat. En ... wee als er geen sticker CNG op je achterkant kleeft, want dan kan je nog eens terug komen!
  14. Prevent250

    Promotiesticker aardgasrijder.Be

    Ik heb er al eentje besteld. Op een blauwe achtergrond is het precies moeilijk leesbaar ... kwam beter uit op een zwarte achtergrond. De mijne is rood van kleur ... denk dat het beter zal zijn!
  15. Prevent250

    Waar kennen ze iets van CNG-auto's onderhouden?

    Lijstje met erkende installateurs is nog wat langer geworden sedert januari 2017 ... waaronder nu ook VW D'Ieteren! http://mobilit.belgium.be/nl/Resources/publicaties/wegvervoer/pub_cng_lijst?language=nl Zou VW nu toch beginnen met installateurs op te leiden (of moet ik lijden schrijven) voor hun garages?
×