EricG Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 2 uren geleden, Strelok zei: Dat maar snel iets gedaan wordt aan die hoge prijzen. Anders zie ik mij genoodzaakt m'n wagen terug te verkopen en terug over te schakelen op benzine. Dat zou een beetje van de zotte zijn. Waarom zou je uw auto wegdoen om een benzine te kopen, als je met je huidige ook perfect op benzine kan rijden? Vooralsnog is rijden op cng nog steeds goedkoper, niet veel meer maar toch, al moet er nu niet teveel meer bijkomen. 1
Mclarren Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 Beste CNG vrienden , ik ben persoonlijk bij Mattheeuws Veurne op de bureau langs geweest een 6 tal maand geleden toen stond de cng nog op 1,80 kg en bij DATS Middelkerke toen op 1,29 kg en ik wou weten hoe dit kwam . Dit kwam door volgende factoren zei men toen , bij Mattheeuws werken ze met maand contracten waardoor ze gevoeliger zijn aan prijsstijgingen op de markt terwijl DATS met jaar contracten werkt wat betekent dat DATS niet onmiddellijk de prijsstijging moest doorvoeren , uiteindelijk moet DATS ook nieuwe onderhandelingen doen en dit vertaald hem dan ook aan de pomp bij DATS . Wanneer de prijs daalt zal DATS ook langer vastzitten aan de hoge prijs terwijl Mattheeuws de daling sneller kan doorvoeren . Wat ook nog speelt is dat Mattheeuws de cng in bulk moet aanvoeren wat ook kosten met zich meebrengt terwijl DATS aan de pijplijn ligt en dit zijn allemaal factoren tot wat ze nu zijn . Natuurlijk daar zijn wij cng rijders niet veel mee en daar hoort men ook niets over in de media en er zit ook geen kliksysteem op cng zoals bij de brandstofprijzen jammer voor de mensen die zich inzetten om het milieu iets groener te maken in tegendeel je word nog gestraft . 1
dirk Geplaatst: 21 januari 2022 Geplaatst: 21 januari 2022 15 uren geleden, EricG zei: Dat zou een beetje van de zotte zijn. Waarom zou je uw auto wegdoen om een benzine te kopen, als je met je huidige ook perfect op benzine kan rijden? Vooralsnog is rijden op cng nog steeds goedkoper, niet veel meer maar toch, al moet er nu niet teveel meer bijkomen. En u slaat de nagel op de kop
Lage Emissie Zone Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 Vandaag gaan tanken bij Total kallo. De verkeerslichtingen blijven in beide richtingen een rode pijl geven.. Prijs is er nog steeds 1.95 EUR / kg. Volle bak CNG koste mij 72.31 EUR ( 37.08 kg getankt ) 1 bak tanken en voor 2 betalen is momenteel de prijzenstunt ... bedankt regering van mensen waar wij niet op hebben gestemd. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Populair bericht Gertje123 Geplaatst: 22 januari 2022 Populair bericht Geplaatst: 22 januari 2022 (aangepast) Voor de mensen in noorderkempen in de regio Turnhout het volgende. Net bij Q8 gaan kijken. Hier is de prijs gestegen naar 2.15 euro/kg. Maar bij Esso/Pitpoint een 400 meter verder is de prijs nog 1.85 euro/kg. Dus allen naar de Esso... hopelijk passen ze hier hun prijs niet te snel aan. Ik heb de prijs in de Carburogaz app al aangepast. 22 januari 2022 aangepast door Gertje123 2 1
Herbie Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 4 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Vandaag gaan tanken bij Total kallo. De verkeerslichtingen blijven in beide richtingen een rode pijl geven.. Prijs is er nog steeds 1.95 EUR / kg. Volle bak CNG koste mij 72.31 EUR ( 37.08 kg getankt ) 1 bak tanken en voor 2 betalen is momenteel de prijzenstunt ... bedankt regering van mensen waar wij niet op hebben gestemd. Ja die rode lichten geven soms problemen. Rij er altijd door. Wel opletten over de spoorweg, je weet nooit. 1 VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020
Leo Geplaatst: 26 januari 2022 Geplaatst: 26 januari 2022 De prijs van CNG verdubbelde in België bijna in 1 jaar.Ik dacht dat dit was omdat de internationale prijs van aardgas zo gestegen was. Groot is mijn verbazing dat de prijzen in Duitsland bijna niet verhogen. Gisteren nog in Eschweiler (20 km van Aachen) aan 1.11 € kg voor H gas getankt! Dit is ongeveer dezelfde prijs als 1 jaar geleden.Hoe kan de prijs daar zo stabiel blijven? 1
Brembos Geplaatst: 26 januari 2022 Geplaatst: 26 januari 2022 In Duitsland tank je vaak biogas. Aral Luxemburg is ook biogas en die zitten , net zoals de boer in de buurt van Houffalize , nog altijd rond de 1.00 euro/kg. Vlaanderen loopt hier zoals zo vaak hopeloos achterop.
Philken Geplaatst: 26 januari 2022 Geplaatst: 26 januari 2022 ik heb een test gedaan met ons ibizaatje: gemiddeld verbruik op cng in de winter: 5kg/100km(altijd korte stukjes van 5km met koude motor)à 2.27€//kg+ 17km verder omrijden(heen en terug) voor cng te vinden. gemiddeld verbruik op benzine in de winter 6.85L/100km à 1.599€/liter(dezelfde korte stukjes met koude motor) dan komt op benzine rijden goedkoper uit indien we niet aan een cng pomp langsrijden
Brembos Geplaatst: 26 januari 2022 Geplaatst: 26 januari 2022 Bij mij is het meerverbruik met koude motor/korte ritjes minder op CNG dan op benzine. Op CNG zit ik na een paar km al op 5 kg/100 km , op benzine duurt het veel langer tot ik op +/- 7.5 l/100 km zit.
Strelok Geplaatst: 27 januari 2022 Geplaatst: 27 januari 2022 Op 20/1/2022 om 17:18, EricG zei: Dat zou een beetje van de zotte zijn. Waarom zou je uw auto wegdoen om een benzine te kopen, als je met je huidige ook perfect op benzine kan rijden? Vooralsnog is rijden op cng nog steeds goedkoper, niet veel meer maar toch, al moet er nu niet teveel meer bijkomen. Omdat ik 'maar' een tank van 25 liter heb. Dat is dubbel zoveel naar de pomp rijden dan wanneer het een wagen volledig op benzine zou zijn. Dat is mijn ogen ook 'zot'. De nieuwere modellen kunnen ook op benzine rijden, ja, maar die tanks zijn nog kleiner.
Gast Geplaatst: 27 januari 2022 Geplaatst: 27 januari 2022 2 uren geleden, Strelok zei: Omdat ik 'maar' een tank van 25 liter heb. Dat is dubbel zoveel naar de pomp rijden dan wanneer het een wagen volledig op benzine zou zijn. Dat is mijn ogen ook 'zot'. De nieuwere modellen kunnen ook op benzine rijden, ja, maar die tanks zijn nog kleiner. Je moet ook rekening houden met de waardevermindering die je zal moeten incasseren. Een CNG wagen verkopen is al niet vanzelfsprekend en met de huidige gasprijs zal het nog moeilijker worden. Komt daar nog bij dat nieuwe wagens heel lange levertermijnen hebben en tweede hands auto's ook duurder worden. Gas is nu inderdaad duur door een samenloop van omstandigheden. Maar die situatie kan er over een paar maanden al helemaal anders uitzien. Je leest nu al dat er geprobeerd wordt om meer LNG schepen naar Europa te krijgen. De prijs van benzine en diesel kan trouwens ook plots de hoogte in gaan. Zolang we energiebronnen gebruiken die geïmporteerd worden heb je dat risico.
Strelok Geplaatst: 28 januari 2022 Geplaatst: 28 januari 2022 18 uren geleden, Trostomaat zei: Je moet ook rekening houden met de waardevermindering die je zal moeten incasseren. Een CNG wagen verkopen is al niet vanzelfsprekend en met de huidige gasprijs zal het nog moeilijker worden. Komt daar nog bij dat nieuwe wagens heel lange levertermijnen hebben en tweede hands auto's ook duurder worden. Gas is nu inderdaad duur door een samenloop van omstandigheden. Maar die situatie kan er over een paar maanden al helemaal anders uitzien. Je leest nu al dat er geprobeerd wordt om meer LNG schepen naar Europa te krijgen. De prijs van benzine en diesel kan trouwens ook plots de hoogte in gaan. Zolang we energiebronnen gebruiken die geïmporteerd worden heb je dat risico. Daar heb je wel een punt. Misschien moet ik geduldig afwachten. Frustrerend is het wel, zeker in België. Je hebt hier uiteindelijk geen flauw idee wat de toekomst brengt en het kan van vandaag op morgen zomaar omslaan. Met m'n zonnepanelen ook tegen de lamp gelopen.
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 28 januari 2022 Geplaatst: 28 januari 2022 (aangepast) Desondanks hoge cng prijzen is cng voor mij nog steeds een zeer goeie optie ik zit nu een volle tank benzine leeg te rijden (50l) mijn verbruik is makkelijk 6,5l +- per 100 km op benzine, soms zelfs 7,5 afhankelijk van mijn rijstijl op cng is dit 4kg/100 , soms zelfs minder dan 4kg/100 dus ja 2 euro per kg voor H gas doet pijn maar ik vind het niet zo erg. Ik hoop gewoon dat de prijzen verminderen in de nabije toekomst 28 januari 2022 aangepast door CNGLEKKERGOEDKOOP 2
Aardgasrijder Geplaatst: 30 januari 2022 Geplaatst: 30 januari 2022 Gisteren diesel gaan tanken. 67 liter voor 112 €, het is geen pretje. Wetende dat ik voor mijn job 1.5 keer voltank per maand en woonwerkvergoeding 65 euro bedraagt terwijl je er in werkelijkheid 170 euro kosten aan hebt. De prijzen zijn het afgelopen jaar serieus gestegen pff. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Koen C Geplaatst: 30 januari 2022 Geplaatst: 30 januari 2022 1 uur terug, Aardgasrijder zei: woonwerkvergoeding 65 euro bedraagt De werkgever kan een woonwerkvergoeding / thuiswerkvergoeding (gecombineerd eventueel) tot +/- 130 € geven. Onbelast. Maar of ze dat zomaar doen ? Bij mijn vrouw haar werk niet.... Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Lage Emissie Zone Geplaatst: 31 januari 2022 Geplaatst: 31 januari 2022 (aangepast) Het ziet er naar uit dat de hoge prijzen nog maanden gaan aanhouden: https://www.hln.be/buitenland/toelating-gasleiding-nord-stream-2-niet-meer-voor-de-zomer~a8c65bfa/ 31 januari 2022 aangepast door Lage Emissie Zone 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Populair bericht paulDS Geplaatst: 1 februari 2022 Populair bericht Geplaatst: 1 februari 2022 Vandaag komt de Vivaldi regering met een cheque van 100€ indien je je huis verwarmt met aardgas. Zou dit ook gelden als je in je CNG wagen de interieurverwarming aanzet??? 4
Taaner Geplaatst: 1 februari 2022 Geplaatst: 1 februari 2022 Nee, 't is 100€ voor iedereen. Wordt daarom verrekend via de elektriciteitsrekening. Prijs is momenteel aan 't zakken: https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-energie/gasprijs-koerst-lager-na-extra-leveringen-uit-rusland/10363498.html Quote De prijs van een megawattuur gas op de Nederlandse referentiemarkt zakte dinsdag met bijna 11 procent tot 75,50 euro. Dat blijft hoog - in januari vorig jaar lag de prijs op 17,5 euro. Maar het is aanzienlijk lager dan vorige maand, toen de gasprijs piekte op meer dan 180 euro per megawattuur. 2
Brembos Geplaatst: 2 februari 2022 Geplaatst: 2 februari 2022 Afgelopen maand slechts 185 km met de auto gereden met een verbruik van 4.2 kg/100 km. Over de cng prijs maak ik me niet meer druk :-) 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen