Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Ivivke

CNG pistool bleef 'vasthangen' na tanken

Recommended Posts

25 minuten geleden, victor zei:

blijkbaar is dit een veelvoorkomend probleem voor CNG-bestuurders

Hmm, nog nooit voorgehad...

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 minuten geleden, Lange_666 zei:

Hmm, nog nooit voorgehad...

Ik ook niet. Het gebeurt hier in de omgeving ook zo vaak niet - gelukkig - behalve die ene keer bij Dats 24 in Bilzen waar de politie van Hoeselt dat wel aan de hand had.

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 246.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De verzekering manager van dats24 zei dat ik niet de eerste was, een of twee keer per week gebeurt het in het hele netwerk.

het ding is dat het vullen 5 minuten duurt, en dan begin je iets op je telefoon te doen. als de tank een repetitive feedbackgeluid gaf na de vulling stipt/gedaan was, zou je niet vergeten dat er iets aan je auto hangt 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden, victor zei:

het ding is dat het vullen 5 minuten duurt, en dan begin je iets op je telefoon te doen. als de tank een repetitive feedbackgeluid gaf na de vulling stipt/gedaan was, zou je niet vergeten dat er iets aan je auto hangt 😉

Als ik in de auto zit tijdens het tanken van CNG dan hoor ik toch heel goed het geluid van het tanken zelf, en ik hoor ook wanneer het gedaan is. Dan kijk ik nog of het rode lampje is uitgegaan zodat ik zeker weet dat het tanken afgelopen is en dan stap ik uit.

Maar mensen zijn vandaag de dag waarschijnlijk te veel op hun smartphone bezig, zoals je zelf zegt, en zijn rapper afgeleid en vergeten dan wel eens iets. Het is te hopen dat je goed verzekerd bent: omnium of half omnium (als een halve omnium dat tenminste dekt).

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 246.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 24-2-2016 om 09:30, Ivivke zei:

Hoi Iedereen,

nu hebben wij ( na 1,5 jaar rijden ) een eerste probleem ondervonden wat misschien wel moet uitgezocht worden. Wij bleven na het tanken met ons pistool 'vasthangen'. Dwz het pistool loste niet van onze auto. Na  enkele telefoons met de operator van dienst en talloze pogingen lukte het plots toch. ( Weliswaar een 20 minuten later dus ... )  Dit was vorige week en net 's morgens na een vriesnacht ... misschien dat dat er iets mee te maken had? Was aan Q8 te Merksem, Bredabaan. Nochtans een vrij recente installatie ...  . Heeft er nog al iemand dit voorgehad? 

Aan de telefoon had de technieker reeds geopperd om handschoenen in de auto te leggen en zo soms het pistool dan te 'verwarmen' mocht dit nog eens gebeuren ... .

( en ja wij hadden de juiste handelingen gedaan alvorens af te willen koppelen :)   )

gr,

Ive en Annemie

WD-40 (flyer)

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ne goeie neuspray dan?!

• Hahaha 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Hoi Iedereen,

nu hebben wij ( na 1,5 jaar rijden ) een eerste probleem ondervonden wat misschien wel moet uitgezocht worden. Wij bleven na het tanken met ons pistool 'vasthangen'. Dwz het pistool loste niet van onze auto. Na  enkele telefoons met de operator van dienst en talloze pogingen lukte het plots toch. ( Weliswaar een 20 minuten later dus ... )  Dit was vorige week en net 's morgens na een vriesnacht ... misschien dat dat er iets mee te maken had? Was aan Q8 te Merksem, Bredabaan. Nochtans een vrij recente installatie ...  . Heeft er nog al iemand dit voorgehad? 

Hoi,

Dit probleem heb ik telkenmale met het type vulpistolen doorgaans gebruikt in Frankrijk. Niet met het type van dats24.

Telkens is het zwoegen om het ding er af te krijgen. Ik heb dit laten onderzoeken door de garage. Ze wisten me te vertellen dat er uiteindelijk niets mis was met de installatie van de wagen. Het probleem zou te wijten zijn aan het slecht functioneren van de tankinstallatie (onderhoud). Ik geloof dit niet : waarom ik wel en een ander niet !!!😂.

Ik heb wel ondervonden dat het helpt wanneer ik na het tanken alles onaangeroerd een paar minuten laat rusten. Misschien beeld ik het me in.

Ik heb wel nooit overwogen om te vertrekken met het vulpistool nog vastgehaakt aan de wagen. Ik denk nochtans dat het dan wel zou loskomen 😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ligt zeker niet aan het onderhoud van de installatie

Pas getankt aan splinternieuw station Air Liquide
Zone Industrielle du Royeux
02430 GAUCHY

zelfde probleem gehad

beetje wachten en handmatig los stuk van pistool achteruittrekken 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij koude temperaturen kan het pistool inderdaad "vastvriezen" aan het cng-inlaatstuk van de wagen. Het pistool koelt eigenlijk altijd wat af bij het tanken. Sowieso laat ik eerst het "klepje" van het pistool los en wacht enkele seconden om het pistool weg te trekken. Zit het pistool vast in koud weer dan moet je dit opwarmen met de handen (oesje) en met wat geduld komt het los; zeker niks forceren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vroeger voorgehad dat ik niet in mijn afgesloten wagen kon met de originele sleutel bij het koude vriesweer.

WD40 in het slot en ja hoor, ik kon na enkele minuten terug in de wagen.

Het zou mij dan ook niet verwonderen dat WD40 je gaat helpen bij een ontkoppeling van de CNG slang bij vriesweer van -15 graden Celsius.

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

WD40 heeft een smerend effect, daarom werkt het zo goed met het slot. Toch opletten met het pistool, want dat moet echt goed vastgeklemd zitten op het inlaatstuk van de wagen (druk 200-250 bar). Het is niet de bedoeling dat het pistool eraf glijdt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een gouden tip: indien het pistool na het ontgrendelen niet loskomt, trek je de metaalkleurige ring gewoon wat naar achter. Ik heb het een keertje voorgehad  en zo kunnen oplossen. Beide type vulpistolen hebben zo een ring. Er is niets mis met de wagen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeker geen wd40 op een cng pistool spuiten, deze zijn normaal met een speciaal vet behandeld, de dichtingen in het pistool kunnen niet tegen wd40 !!!

Wat je wel kan doen als je het pistool niet makkelijk loskrijgt, is enkele malen de hendel bedienen van het pistool, zodat er iets minder druk op de koppeling zit.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

WD40 is trouwens geen smeermiddel in de letterlijke zin.

Is eerder te gebruiken als een kuisproduct.

• Bedankt 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...