Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

PieterD

Leden
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutraal

About PieterD

  1. Er is een probleem met de aansturing van de compressor, zal maandag hersteld worden.
  2. In kortrijk komt er ook nog een station van enora, aan de gentsesteenweg 238. Dit station zijn ze momenteel volledig aan het verbouwen (G&V station)
  3. Zou ik toch niet doen, gas en hitte van sigarettaansteker gaan niet samen.
  4. Is een probleem met de pomp zelf, na het weekend zal dit opgelost zijn.
  5. Firma is van Westerstede bij Bremen, helemaal bovenaan in Duitsland
  6. Pomp werkt wel hoor, langs beide zijden. Zojuist heeft er iemand getankt op P1 en P2 is ook ok
  7. Ik ben werkzaam in cng tankinstallaties (en gewone tankinstallaties) en heb ook al meerdere ijkingen gedaan samen met de metrologie. Ik ben 100% zeker dat er geen temperatuurscompensatie aanwezig is !! Waar je die 250 bar hebt weet ik niet, maar deze ben ik alleszins nog niet tegengekomen.
  8. Bij cng en lng is er geen temperatuurscompensatie aanwezig zoals bij benzine en dieselpompen. De ijking (jaarlijks) in België is altijd uitgevoerd door een firma (bij mijn weten maar 2 in België) die de apparatuur heeft om dit uit te voeren, in het bijzijn van iemand van de metrologische dienst, daar er nog geen wetgeving is omtrent erkenning voor firma’s zoals bij de gewone tankstations. @muscles: de cilinders in de compressorruimte zijn zelfs meestal op een druk van 275 a 285 bar. In de verdeelzuil zit er dan een drukregelaar waar deze meestal op een druk van 210 a 230 bar.
  9. De meeste vrachtwagens op cng hebben 2 vulkoppelingen voor cng, 1 voor vrachtwagenpistool & 1 voor autopistool. En als ze zo niet zijn uitgerust, dan hebben de meeste chauffeurs een overgangskoppeling bij, zodat ze wel kunnen tanken, dus kan het wel voorvallen dat deze wel op een q8, dats, esso of lukoil gaan tanken.
  10. Zeker geen wd40 op een cng pistool spuiten, deze zijn normaal met een speciaal vet behandeld, de dichtingen in het pistool kunnen niet tegen wd40 !!! Wat je wel kan doen als je het pistool niet makkelijk loskrijgt, is enkele malen de hendel bedienen van het pistool, zodat er iets minder druk op de koppeling zit.
  11. Het merendeel zijn inderdaad duitse installaties. Ik denk zelfs dat tongeren de enige is die niet van duitse makelij is
  12. Over het ijken van CNG is er wel degelijk een wetgeving. De ijking moet gebeuren samen met iemand van de metrologie. De stickers van de ijking van CNG pompen is anders dan van de benzinepompen, deze is enkel een ronde sticker met het jaartal in en moet jaarlijks gebeuren, zoals de gewone benzinepompen. Het type meter die gebruikt is om de kg’s te meten is een heel correcte meter en moet zeer zelden bijgeregeld worden. Wat de vullingsdruk betreft is het heel moeilijk te bepalen, omdat dit afhangt van het verbruik op de installatie. (En voor jullie vragen hoe ik dit weet, ik ben technieker op CNG compressoren en CNG en benzinepompen van tankstations)
×
×
  • Create New...