Ga naar inhoud
Ivivke

CNG pistool bleef 'vasthangen' na tanken

Recommended Posts

Hoi Iedereen,

nu hebben wij ( na 1,5 jaar rijden ) een eerste probleem ondervonden wat misschien wel moet uitgezocht worden. Wij bleven na het tanken met ons pistool 'vasthangen'. Dwz het pistool loste niet van onze auto. Na  enkele telefoons met de operator van dienst en talloze pogingen lukte het plots toch. ( Weliswaar een 20 minuten later dus ... )  Dit was vorige week en net 's morgens na een vriesnacht ... misschien dat dat er iets mee te maken had? Was aan Q5 te Merksem, Bredabaan. Nochtans een vrij recente installatie ...  . Heeft er nog al iemand dit voorgehad? 

Aan de telefoon had de technieker reeds geopperd om handschoenen in de auto te leggen en zo soms het pistool dan te 'verwarmen' mocht dit nog eens gebeuren ... .

( en ja wij hadden de juiste handelingen gedaan alvorens af te willen koppelen :)   )

gr,

Ive en Annemie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goh ik heb enkele maanden geleden iets gelijkaardigs aan de hand gehad... bij DATS in Bree, het was net onder het vriespunt.
Het probleem dat ik had was dat ik het pistool niet kon vastklikken, het leek net alsof het pistool niet pastte op de nippel.
Ik heb na enkele minuten dan maar aan de andere pomp van het station getest, dit werkte toen wel.

Ik moet wel zeggen dat dit een eenmalig euvel is geweest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondertussen al 3x CNG getankt en krijg telkens het pistool moeilijk los waarschijnlijk ligt het wel aan mij9_9

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook niet als je gewoon het pistool even terug richting de wagen duwt?
Dit probleem ken ik niet echt. Bij Dats of ander tankstation?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

telkens bij Dats op 3 verschillende locaties en er is nooit iemand CNG aan het tanken die het eens kan voordoen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als het pistool niet goed los wil bij het naar voren drukken, kun je ook het "metalen gedeelte" wat op de auto zit geklikt naar je toe trekken. Dan doe je dezelfde handeling als het pistool naar de auto indrukken. Dat wil wel eens helpen.

Als het pistool niet lekker los wil (altijd dezelfde) kan het zijn dat deze een keer gesmeerd moet worden.  

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook al eens blijven plakken bij mij na een vriesnacht bij dats , door ondervinding weet ik dat je wat geduld moet hebben en dan lost het prblm zich zelf op.Bij het tanken word er koude geproduceerd door het drukverschil , als dit bij 0°c gebeurd en je hebt wat vochtige lucht krijg ijsvorming en plakt de boel aan mekaar .

Gas tanken met een pistool,ik blijf het grappig vinden .:P

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎29‎/‎03‎/‎2016 om 08:58, Groengas zei:

Als het pistool niet goed los wil bij het naar voren drukken, kun je ook het "metalen gedeelte" wat op de auto zit geklikt naar je toe trekken. Dan doe je dezelfde handeling als het pistool naar de auto indrukken. Dat wil wel eens helpen.

Als het pistool niet lekker los wil (altijd dezelfde) kan het zijn dat deze een keer gesmeerd moet worden.  

heb dit nu al 2 x gedaan en dit werk wel prima

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In kontich bij Dats moet je ook altijd pistool naar voren drukken om het pistool los te krijgen. (Bij de linker pomp tenminste.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 3/29/2016 om 08:58, Groengas zei:

Even terug aanvullen voor de tankers in Duitsland of bij het probleem dat je niet kan losklikken hier in Belgenland... daar dien je dus hetzelfde te doen.
Dus het gedeelte net boven de zwarte ring kan je manueel verschuiven.
Hieronder een foto ter illustratie.
pic05_1_4.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik lees berichten waarin gezegd wordt dat de koppeling gesmeerd moet worden. Ik heb altijd gehoord/gelezen dat vetstoffen en gassen NIET samen gaan omdat ze soms ontbranding kunnen geven.

Hoe zit dit? En indien je toch mag smeren... met welke producten dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen