Celen Geplaatst: 12 mei 2020 Delen Geplaatst: 12 mei 2020 (aangepast) VW garage Verellen (geel) 13671km (1 jaar) Inspectie met olie verversen € 73,59 Dichting carterstop € 2,60 Carterstop € 3,80 Oliefilter € 12,00 Ruitenwisservloeistof € 1,50 Motorolie 5w30 504/507 € 76,40 Kleine leveringen € 5,78 Milieubijdrage € 3,50 + 21% btrw = 216,80 goe doorgeteld voor de olie precies 12 mei 2020 aangepast door Celen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 12 mei 2020 Delen Geplaatst: 12 mei 2020 @Celen die 504/507 is inderdaad longlife olie, terwijl dat niet moet in een CNG-wagen Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Celen Geplaatst: 12 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2020 ja, hun beweren da een cng wagen andere olie nodig heeft alsook dat je alle 15000 km moet gaan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 12 mei 2020 Delen Geplaatst: 12 mei 2020 @Celen Hun kunnen zeggen wat ze willen en ondertussen maar goed doorrekenen. Gewone olie is goed genoeg, en je moet slechts om de 30.000 km zoals ook de boordcomputer aangeeft. Misschien moet je ergens anders gaan voor het onderhoud. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mylan1999 Geplaatst: 12 mei 2020 Delen Geplaatst: 12 mei 2020 Eens de garantieperiode voorbij is gewoon zelf onderhoudjes doen, is quasi niks moeilijk aan, toch zeker het kleine onderhoud 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Astra-2 Geplaatst: 14 mei 2020 Delen Geplaatst: 14 mei 2020 Op 12/5/2020 om 23:23, muscles zei: je moet slechts om de 30.000 km zoals ook de boordcomputer aangeeft Mijn boordcomputer geeft nu al aan (bijna 15000 km op de teller) dat de olie moet vervangen worden. Dus heb ik ook maar een afspraak gemaakt bij de garagist. Is dus eigenlijk niet nodig? Spritmonitor Opel Astra Innovation 1.4 Turbo CNG Ecotec: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 14 mei 2020 Delen Geplaatst: 14 mei 2020 2 uren geleden, Astra-2 zei: Mijn boordcomputer geeft nu al aan (bijna 15000 km op de teller) dat de olie moet vervangen worden. Dus heb ik ook maar een afspraak gemaakt bij de garagist. Is dus eigenlijk niet nodig? Dat zijn je eerste 15000 km? Zo ja, dan is dat normaal. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 15 mei 2020 Delen Geplaatst: 15 mei 2020 (aangepast) Laatste factuur 2020 bij vw was ook ineens boven de 200euro's. vorig jaar 143euro. Iemand die jacobs kent in geel-larum? 15 mei 2020 aangepast door pluxy Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Celen Geplaatst: 18 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2020 Was ik van plan, ik ken iemand die mijn onderhoud deed vroeger op mijn auto. voor 35 euro ofzo was ik gesteld daar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Filip K Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 @CelenBeste Kunt u me zeggen of 1000cc volstaat om dagelijks op de autostrade te rijden (ong. 100km) ? Slijt de auto dan niet sneller ? Filip Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 5 november 2020 Delen Geplaatst: 5 november 2020 14 uren geleden, Filip K zei: @CelenBeste Kunt u me zeggen of 1000cc volstaat om dagelijks op de autostrade te rijden (ong. 100km) ? Slijt de auto dan niet sneller ? Filip Je zal nog weinig (betaalbare) auto's vinden die niet aan de "downsizing" meedoen. Zelf zou ik (ooit in de toekomst) ook graag een (betaalbare) 4-cilinder kopen ipv een 3-cilinder. Ik kan niet meepraten over de 3-cilinders van de VW-groep. Wel over de 2-cilinder van Fiat die in onze Lancia Ypsilon ligt. Die heeft amper 900 cc en wordt vooral gebruikt voor woon-werk verkeer met 2 personen in. Twee verschillende routes : 50 km heen (waarvan zo'n 20 over de snelweg) en 55 km terug (waarvan zo'n 45 km snelweg). Ook al langere trips gemaakt over de snelweg naar Noord-Nederland en 1x naar Italië. Tegenwoordig rijdt de zoon er regelmatig mee voor verdere werk-afspraken : dat is ook snelweg. De auto rijdt vlot mee met het verkeer, zowel op de 50 en 70-wegen als op de snelweg. Slijtage : (zoals al eens gezegd) de twin-air module moeten vervangen (dat is een onderdeel dat alleen in de Fiat motoren is en waar er nog al problemen mee zijn - kijk op "tinternet" ). Voor de rest rijdt die prima en heeft nu bijna 130.000 km op de teller (na 6 jaar en 4 maanden). Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mylan1999 Geplaatst: 24 november 2020 Delen Geplaatst: 24 november 2020 Ik meen eens gelezen of gezien of gehoord te hebben dat de TwinAir module vooral te maken heeft met de olie met correcte specificaties gebruiken @Koen C Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 24 november 2020 Delen Geplaatst: 24 november 2020 37 minuten geleden, Mylan1999 zei: Ik meen eens gelezen of gezien of gehoord te hebben dat de TwinAir module vooral te maken heeft met de olie met correcte specificaties gebruiken @Koen C Auto is altijd in onderhoud bij officiële dealer. De eerste keer (eind 2014 of begin 2015) heb ik hen wel gezegd dat Fiat speciale olie voorschreef. Ze vielen uit de lucht.... Het restant van de olie heb ik toen meegekregen : ze gebruikten busjes van 1 liter, dus er schoot een 1/2 liter over. De 2e keer waren ze dat "vergeten" : blijkbaar konden ze het wel bij een andere CNG'er gebruiken ? Na aandringen toch meegekregen. De oliewissel gebeurt volgens het onderhoudsschema iedere 30.000 km. Ik denk dat het beter is iedere 15.000 km, maar zowel de dealer als de importeur vertikt het om dit officieel mee te delen. Schrik voor non-conformiteit met hun eerdere beweringen ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GiovanniB Geplaatst: 16 september 2021 Delen Geplaatst: 16 september 2021 Hier net een bestek ontvangen van onze Seat Arona (aangekocht zomer van 2019) Zijn deze prijzen schappelijk van de dealer? Ik had geen Interieurfilter service aangevraagd, maar ze zetten het er toch bij. Door corona hebben we niet zo veel rondgereden als anders, minder dan 15000 km, wel jaarlijkse vast periode voor onderhoud. Volgens mij is dit onderhoud van de Interieurfilterservice niet nodig voor een auto met amper 18000 km op de teller. Het recht om achteraf vastgestelde defecten supplimentair aan te rekenen 300 euro voor een jaarlijks onderhoud is dit veel? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirk Geplaatst: 16 september 2021 Delen Geplaatst: 16 september 2021 57 minuten geleden, GiovanniB zei: Hier net een bestek ontvangen van onze Seat Arona (aangekocht zomer van 2019) Zijn deze prijzen schappelijk van de dealer? Ik had geen Interieurfilter service aangevraagd, maar ze zetten het er toch bij. Door corona hebben we niet zo veel rondgereden als anders, minder dan 15000 km, wel jaarlijkse vast periode voor onderhoud. Volgens mij is dit onderhoud van de Interieurfilterservice niet nodig voor een auto met amper 18000 km op de teller. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk Je zou verschieten hoe vuil je interieurfilter kan zijn (en schimmels) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 16 september 2021 Delen Geplaatst: 16 september 2021 3 uren geleden, dirk zei: Je zou verschieten hoe vuil je interieurfilter kan zijn (en schimmels) Ik verschiet mij vooral een ongeluk van de prijs om deze filter te laten vervangen bij de dealer. Als er nu één ding aan je auto is dat je makkelijk zelf kan doen, dan is het wel dit filter vervangen. Voor onze VW Touran koste deze welgeteld 10.3 € BTW inbegrepen en thuis geleverd (Dit filter maakte weliswaar deel uit van een grotere bestelling van onderdelen, waardoor de levering gratis was). Type filter was met actieve koolstof (anti-geur) en anti-allergie (anti-schimmel). Premium merk : Mann Filter. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 17 september 2021 Delen Geplaatst: 17 september 2021 Het blijft bijzonder veel geld voor een klein onderhoud. Bij andere officiële dealers zou ik verwachten dat er enkele tientallen euro's af kunnen en bij een degelijke merkloze garage kan het zelfs makkelijk voor de helft van die prijs. In het bestek staat trouwens ook longlife-olie, maar dat is voor CNG-auto's uit de VAG-groep normaal niet eens nodig noch nuttig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen