Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, Dimi zei:

Heeft iemand hier zijn/haar 1.5 al gekregen? Wij hebben 7 februari 2018 besteld en hij zou (hopelijk) 18 april geleverd worden. 14 maanden na bestelling ?

Ik heb zelfs de specificaties van de

nieuwe 1.5 niet doorgekregen van Skoda, wij hebben eigenlijk een 1.4 besteld toen. Maar liever deze versie, die rijdt toch wat verder op CNG ?

Bij mij zeiden ze in de garage recent dat we de wagen mogelijk in mei al zouden hebben. Besteld op 09/02 van dit jaar, de oorspronkelijke leverdatum was 30/06. We zullen zien. :)

14 maanden is wel extreem lang.

• Vind ik leuk 1

Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: 1039789_5.png

Geplaatst:
1 uur terug, NickVG zei:

Bij mij zeiden ze in de garage recent dat we de wagen mogelijk in mei al zouden hebben. Besteld op 09/02 van dit jaar, de oorspronkelijke leverdatum was 30/06. We zullen zien. :)

14 maanden is wel extreem lang.

Wij hadden net na het salon besteld, er waren er blijkbaar zoveel verkocht, dat we dus niet langer de 1.4 konden krijgen. Volgens de verkoper was er dan ook nog die kwestie van de te grote bezinetank en de testen voor uitstoot en dergelijk, maar goed, we zullen het nooit weten wat het probleem juist was... ?‍♂️

Blijkbaar beginnen ze nu inderdaad van de band te rollen. 14 maanden wachten doe ik wel nooit meer. Nog nooit zoveel kosten gehad aan onze huidige wagen als het voorbije jaar ?

Geplaatst:
44 minuten geleden, Dimi zei:

Wij hadden net na het salon besteld, er waren er blijkbaar zoveel verkocht, dat we dus niet langer de 1.4 konden krijgen. Volgens de verkoper was er dan ook nog die kwestie van de te grote bezinetank en de testen voor uitstoot en dergelijk, maar goed, we zullen het nooit weten wat het probleem juist was... ?‍♂️

Blijkbaar beginnen ze nu inderdaad van de band te rollen. 14 maanden wachten doe ik wel nooit meer. Nog nooit zoveel kosten gehad aan onze huidige wagen als het voorbije jaar ?

Toen ik mijn Skoda ging bestellen wist de verkoper mij te vertellen dat de Colruyt groep vorig jaar in 1 keer alle nog te bouwen Octavias bestemd voor België had opgekocht. Misschien daardoor dat jij wel kon bestellen, maar Skoda niet kon leveren?

• 2 weken later...
Geplaatst:

""Volgens de verkoper was er dan ook nog die kwestie van de te grote bezinetank en de testen voor uitstoot en dergelijke""

Het is inderdaad zo dat de constructeurs de nieuwe cng-modellen gaan optimaliseren op cng-bereik, met een kleiner benzinebereik; dit om de wagen een duidelijker cng-profiel te geven. Gaat ook samen met de berekeningen van de uitstoot (niet alleen co2).

Er zijn eveneens steeds meer cng-stations, het wordt er steeds gemakkelijker op om brandstof te vinden. Ik heb met mijn Passat ongeveer 500 km cng-bereik en ongeveer 450 km benzinebereik. In de praktijk zou ik best met 150 à 200 km benzinebereik zeker toekomen, ook bij verplaatsingen in het buitenland.

De Golf Variant komt er ook met de nieuwe 1.5 tgi motor, hopelijks gaan ze die later ook in de Passat steken. we zien wel. cross fingers.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mijn Golf 7 Variant heb ik 20 februari 2018 besteld en eind mei van dat jaar werd hij reeds geleverd. Jammer dat Skoda zijn belofte niet kon waarmaken.

Nu even iets over de "specs". De tank van 50 liter heb ik nooit vol want in België en Nederland rij ik op CNG. Voor Frankrijk Is de kleinere tank dan weer iets te krap, zeker op autosnelwegen waar de benzinestations verder uit elkaar liggen. De autonomie van de nieuwe CNG-modellen mocht toch iets groter zijn. Neem maar een voorbeeld aan de VW Caddy. 

Toch benieuwd naar de ervaring van de nieuwe 1.5 met 130 pk (die 1.4 van mij rijdt al zo goed).

Veel plezier met je nieuwe Skoda !!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Goed nieuws bij ons: de levertermijn op de bon was 30/06, maar in MySkoda spreken ze al van een verwachte leverdatum van 20/04! :)

Daarbij zei de garagist wel dat het dan nog 1 à 2 weken duurt voor de wagen bij hen geraakt, maar bon, we gaan hem dus een pak sneller hebben dan gedacht!

• Vind ik leuk 2

Geplaatst:

Ik vraag me eigenlijk af of die 1.5 over een partikelfilter beschikt, aangezien dat verplicht is voor direct ingespoten benzinemotoren sinds vorig jaar als ik het goed begrepen heb. Of moet dit voor monovalente aardgaswagens niet, en voor bivalente wel of is er helemaal geen verplichting voor direct ingespoten blokken die (deels) op CNG draaien?

Geplaatst:
5 uren geleden, NickVG zei:

Eh. De garage belde net. De wagen staat al bij hen! ? Nu mag ethias wel wat in gang schieten.

Ethias gaat snel.

Sturen alles via mail door. Binnen uur na telefoon had ik alle papieren.

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Geplaatst:
11 uren geleden, pluxy zei:

Ethias gaat snel.

Sturen alles via mail door. Binnen uur na telefoon had ik alle papieren.

Ja, maar ik krijg nu een automatisch antwoord dat ze overbelast zijn en de mail dus met vertraging verwerkt wordt. :(

Achja, we zien wel.

Geplaatst:

Jaaaaaa, de groene kaart is er (of toch een scan), het inschrijvingsbewijs en de nummerplaat komen normaal gezien morgen aan. We gaan 'm vrijdag halen. :)

Foto volgt!

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:

Ben eigenlijk eens curieus of Bitching Betty in de nieuwe 1,5 G-Tec nog steeds problemen heeft met het deftig uitspreken van straatnamen...

Indien neen, zouden ze die update ook eens mogen doorspelen naar de oudere types GPS systemen.

Geplaatst:
14 uren geleden, Lange_666 zei:

Ben eigenlijk eens curieus of Bitching Betty in de nieuwe 1,5 G-Tec nog steeds problemen heeft met het deftig uitspreken van straatnamen...

Indien neen, zouden ze die update ook eens mogen doorspelen naar de oudere types GPS systemen.

Ik zal het laten weten. :D

(Allez, als ik er vanavond al mee ga mogen rijden. Ik ben er vrij zeker van dat mijn vrouw het eerste ritje gaat claimen.)

Geplaatst:
16 uren geleden, Lange_666 zei:

aangezien het over een motorupdate gaat, denk ik niet dat de navigatie daarom ook geupdatet wordt. 

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

Denk ik ook niet maar ne mens mag hopen (op een verstaanbare GPS).

Mijnen Amundsen in de Skoda gaat nog (als je aandachtig luistert en tegelijk de straatnaam leest), Bitching Betty van mijnen VW Beetle is erbarmelijk slecht... in alle talen.

Zelfs in het Duits. Daarom ben ik wat verwonderd dat men zoiets geen update geeft.

• Triest 1
Geplaatst:

Ik kan leven met (de stem en uitspraak van) Betty uit de Amundsen (Skoda Octavia)

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...